michal_k Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 Teoretycznie urząd miałby podstawę do skierowania pojazdu na określenie DMC przyczepy, bo taka pozycja nadal jest w KP. Ale w praktyce wystarczy określenie MMC przyczepy do DR (a i tak większość urzędów przepisze je do KP jako DMC przyczepy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 (a i tak większość urzędów przepisze je do KP jako DMC przyczepy). To jednak nie wszystkie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 To jednak nie wszystkie ? Nie, u mnie rubrykę w KP zostawiamy pustą. Chyba lepsze to niż przepisywanie MMC "w ciemno". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 Teoretycznie urząd miałby podstawę do skierowania pojazdu na określenie DMC przyczepy, bo taka pozycja nadal jest w KP A czy to jest dana niezbędna do rejestracji? [ Dodano: 15-12-2015, 17:04 ] za czujność Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 Według mojej wiedzy powinieneś wystawić zaświadczenie wynik powinien mieć wpis nie dotyczy albo obie pozycje przekreślone . Ja pierdziele jakie brednie. Kolego OSKP Krosno idź na doszkolenie. Zgodnie opisem do zaświadczenie obecnie każde badanie techniczne musi mieć wynik P lub N. A jeżeli okręślasz DMC z hamulcem to odejmujesz dmc zestawu (druga pozycja na tabliczce znamionowej)od DMC (pierwsza pozycja na tabliczce). Możesz podać skąd wziąłeś ten wzór - konkretne źródło pisane ? MMC przyczepy określa tylko i wyłącznie producent! Poczytaj definicje maksymalnej masy z ustawy PORD. A jeżeli chodzi o DMC przyczepy bez hamulca to dzielisz masę własną na 2.W przypadku gdy wyjdzie większa niż 750 kg ustalasz 750kg.Ciągnik rolniczy może mieć 1500kg MMC przyczepy określa tylko i wyłącznie producent! Poczytaj definicje maksymalnej masy z ustawy PORD. Tak mi się skojarzyło jak na wsi pańszczyźnianej, XVIII wiek, koleżanka - koleżance radziła by w pępek włożyła sobie ząbek czosnku to nie zajdzie w ciąże. Powyższe rady kolegi OSKP Krosno reprezentują ten sam poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 A czy to jest dana niezbędna do rejestracji? Literalnie można tak uznać, skoro KP wydawana jest przy pierwszej rejestracji (a w niej jest taka rubryka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 Tak Koledzy - psioczycie na WK, dla którego warunki techniczne to tak w sumie kokarda w czuprynie jedynie - a dla Diagnostów PODSTAWA!!! A mimo to nawet Diagności nie rozróżniają DMC od MMC, i nie wiedzą jak się ją wyznacza... To przykre - bardzo przykre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 To przykre - bardzo przykre... Smutne ale prawdziwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2015 Share Napisano 15 Grudzień 2015 Niestety ale taj jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OSKP KROSNO Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 przecytajcie pytanie DMC [ Dodano: 17-12-2015, 08:31 ] na co komu mmc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 na co komu mmcMoże już przestań. Przepisy w dłoń i czytać, bo widać braki w elementarnej wiedzy na temat BT.przecytajcie pytanie DMCTo, że ktoś tak napisał wcale nie oznacza, że tak ono brzmiało faktycznie. DMC przyczepy będzie widniało w jej DR w pozycji F2. W DR pojazdu, w pozycjach O1 i O2 określa się MMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Myślę, że pod nickiem OSKP Krosno kryje się jakiś prowokator A nawet nie myślę, tylko jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrk Napisano 17 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2015 DMC w moim pytaniu wynikało bezposśrednio z pytania przykładowego z "vademecum" stąd nawet nie nie zwróciłem uwagi ze jest to błedne sformułowanie, dzisiaj wiem żę naturalnie należało by zadac pytanie o MMC, wiec jak widac nie nalezy brać jako pewnik takich źródeł informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 wiec jak widac nie nalezy brać jako pewnik takich źródeł informacji Oczywiście. Uczyć należy się z Dz.U. a nie z jakiś tam opracowań. Opracowań używać jako sposobu na weryfikowanie wiedzy i sposobu zapatrywania się na niuanse prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Myślę, że pod nickiem OSKP Krosno kryje się jakiś prowokator Co do tego to nie ma wątpliwości Miejscowość Krosno nie jest przypadkowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Miejscowość Krosno nie jest przypadkowa obstawiacie jegomościa? Może ankietę zrobić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Witam, czyli załóżmy, że jest pytanie: Jak powinien postępować diagnosta w przypadku wykonywania badania samochodu osobowego skierowanego przez starostę w celu ustalenia maksymalnej masy całkowitej przyczepy z hamulcem i bez hamulca? Jaki rodzaj badania wykonać? Co powinien sprawdzić? Jakie warunki ciągnięcia przyczepy wziąć pod uwagę i jaką wartość ustalić? Jakie dokumenty wystawić? Jaką pobrać opłatę? Co oznaczają pozycje O.1 i O.2 w dowodzie rejestracyjnym? Mam do Was pytanie czy moja poniższa odpowiedź wg Was powinna wystarczyć do pozytywnego zaliczenia takiej opisówki? Odpowiedź: Dokonujemy identyfikacji pojazdu. Wykonujemy badanie dodatkowe. Powinien pobrać opłatę wg cennika zgodnie z dziennikiem ustaw 60 zł. Pozycja O.1 w dowodzie rejestracyjnym oznacza maksymalną masę ciągniętej przyczepy z hamulcem, a O.2 maksymalną masę ciągniętej przyczepy bez hamulca. Po przeprowadzeniu badania wystawiamy zaświadczenie z przeprowadzonego badania dodatkowego określając wynik jako pozytywny, ale bez ustalenia terminu następnego badania, gdyż jest to badanie dodatkowe. Podczas określania O.2 musimy pamiętać, iż masa ciągniętej przyczepy bez hamulca nie może być większa niż 50 % dmc pojazdu ciągnącego i nie powinna przekraczać 750 kg. Natomiast podczas ustalania O.1 musimy pamiętać, że dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać: dmc tego pojazdu, maksymalnej masy określonej przez producenta, 3500 kg. Z tym, że w przypadku sam. terenowego może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 MMC przyczepy określa producent! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Opisałeś coś w rodzaju technicznych okoliczności wykonania takiego badania, ale jak ustalisz te masy nie opisałeś A dlaczego? Może dlatego, że: MMC przyczepy określa producent! I ta wartość określona przez producenta ma niewiele wspólnego z ograniczeniami opisanymi tu: masa ciągniętej przyczepy bez hamulca nie może być większa niż 50 % dmc pojazdu ciągnącego i nie powinna przekraczać 750 kg. Natomiast podczas ustalania O.1 musimy pamiętać, że dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać: dmc tego pojazdu, maksymalnej masy określonej przez producenta, 3500 kg. Z tym, że w przypadku sam. terenowego może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. Bo to dotyczy bardziej użytkownika pojazdu i warunków mu stawianych w ruchu publicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Jak powinien postępować diagnosta w przypadku wykonywania badania samochodu osobowego skierowanego przez starostę w celu ustalenia maksymalnej masy całkowitej przyczepy z hamulcem i bez hamulca? Odpowiedź: Dokonujemy identyfikacji pojazdu. [ Dodano: 30-12-2015, 21:36 ] Jeżeli miało by to być pytanie z egzaminu to za ten DIP egzamin oblany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 to za ten DIP egzamin oblany. Kolega danielg539, chyba zmęczony Ja nie widzę mowy o żadnym DIPie (Dokument Identyfikacji Pojazdu) tylko,że dokonujemy identyfikacji pojazdu-czyli tak jak przy każdym badaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Koledzy, teraz zmieniłem odpowiedź. Może taką zaakceptujecie? Rodzaj badania to badanie dodatkowe, wynik pozytywny lub negatywny. Pozytywny w przypadku ustalenia mmc przyczepy z hamulcem i mmc bez hamulca. Negatywny w przypadku braku możliwości ustalenia powyższych parametrów, wtedy wnioskujemy o opinie rzeczoznawcy, aby określił wymagane parametry. Opłata z cennika 60 zł ustalenie danych. O.1 i O.2 wpisujemy w Uwagi do Zaświadczenia z przeprowadzonego badania technicznego. Wziąć pod uwagę należy z poprzedniej mojej odpowiedzi: Przy O.2 poniżej 50 % dmc pojazdu i max 750 kg. O.1 musimy pamiętać, że dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać: dmc tego pojazdu, maksymalnej masy określonej przez producenta, 3500 kg. Maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy z hamulcem i bez hamulca ustalamy na badaniu technicznym w oparciu o załącznik do rozporządzenia określający sposób ustalania nieznanych lub nowych danych (musiałbym poszukać dokładnie numer – ale chyba wiecie o co chodzi ) Głównym źródłem informacji będzie homologacja pojazdu, w której zawarte są parametry techniczne ustalone przez producenta – w tym mmc przyczepy z hamulcem i bez. Jeżeli nie mamy dostępu do homologacji korzystamy z innych wiarygodnych źródeł (katalogi marek i typów pojazdów, oświadczenia od producenta z podanymi mmc przyczepy itp.). O.1 nie ustalamy poprzez wzór O.1=F.3 – F.1 (lub F.2). Dla przypomnienia: O.1 Maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem O.2 Maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulcem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Wziąć pod uwagę należy z poprzedniej mojej odpowiedzi: Przy O.2 poniżej 50 % dmc pojazdu i max 750 kg. O.1 musimy pamiętać, że dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać: dmc tego pojazdu, maksymalnej masy określonej przez producenta, 3500 kg. Mylisz chyba DMC z MMC. Zapamiętaj raz na zawsze - wartości O.1 i O.2 nie są limitowane przepisami. Negatywny w przypadku braku możliwości ustalenia powyższych parametrów, wtedy wnioskujemy o opinie rzeczoznawcy, aby określił wymagane parametry. Nie do końca. Ustawa mówi, że badanie techniczne może być PO przedstawieniu opinii rzeczoznawcy. Dlatego trzeba by się zastanowić, czy nie zażądać opinii PRZED badaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 31 Grudzień 2015 Share Napisano 31 Grudzień 2015 Wziąć pod uwagę należy ...że HAK zamontowany w pojeździe ma mieć taki parametr D żeby wytrzymał O1-czyli nie mniejszy niż O1 (może być większy)-a do sprawdzenia tego korzysta się ze znanego wzoru http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=224428#224428 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Styczeń 2016 Share Napisano 1 Styczeń 2016 Kolega danielg539, chyba zmęczony Oj chyba tak było , zbyt wiele postów było do przeczytania. Dziękuję za czujność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.