Andrzej65 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Mam pytanie. Był dzisiaj u mnie klient który kupił sobie skuter z napędem elektrycznym. Skuter nigdy nie rejestrowany kupiony jako nowy. Data produkcji to 09.2007. Chciał wykonać badanie ale wysłałem go do WK aby go zarejestrował i teraz moje pytanie: Czy ten skuter powinien przejść badanie czy powinien zostać zarejestrowany jako nowy i badanie z urzędu? nr homo: E4*2002/24*1554*00 Marka: TaiYangFan typ: TYF-010Z wariant: 00 Wersja:TYF-010Z kategoria: L1e vin: LA9tCARA260000284 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 po co mu badanie jak jest nowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Literalnie - jeśli jest nowy to nie musi przechodzić badania, a jeśli jest nie-nowy to OBT przed pierwszą rejestracją. A nowy to "fabrycznie nowy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 michal_k, a jakie dokumenty trzeba posiadać do rejestracji takiegoż motorowru przy założeniu, że jest un "fabrycznie nowy" bo na ten przykład przeleżał w porcie osiem lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Dla fabrycznie nowego - homo albo świadectwo zgodności. Dla nie-nowego - literalnie OBT i bez homo, ale jak to w Polsce bywa - co WK to inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej65 Napisano 17 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2015 Miał homo i świadectwo dlatego odesłałem go do WK. Tylko ciekawe jak oni do tego podejdą bo przecież wyprodukowany w 2007 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Może to był eksponat wystawowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Eksponat w muzeum techniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Dla fabrycznie nowego - homo albo świadectwo zgodności. Zapomniałeś o najważniejszym dokumencie, bez którego większość WK nie zarejestruje pojazdu nawet prosto z niemieckiego salonu... Oświadczenie przedstawiciela producenta o danych technicznych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Moim zdaniem można to zastąpić ustaleniem danych, bo niby czemu producent w Niemczech miałby się stosować do PORD i składać oświadczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Moim zdaniem Doskonale ujęte. Twoim zdaniem. A ja znam klienta który nowego Jaguara wióż na lawecie z powrotem do niemiec, żeby go tam zarejestrować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Doskonale ujęte. Twoim zdaniem. Można było się odwołać, chyba że czas naglił. A ja znam klienta który nowego Jaguara wióż na lawecie z powrotem do niemiec, żeby go tam zarejestrować... A nie wystarczyło samych dokumentów, skoro to nowy był? Znam przypadki, że ode mnie wracały dokumenty do Niemiec i tam pojazd był rejestrowany, ale chodziło o dopuszczenie jednostkowe niemieckie, które w Polsce musi zostać uznane decyzją TDT, więc nie służy "z marszu" do rejestracji u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 A nie wystarczyło samych dokumentów, skoro to nowy był? Zabrakło tego jednego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Zabrakło tego jednego. W Polsce zabrakło. Ale po co samochód wywozić do Niemiec na lawecie, skoro można pojechać do niemieckiego urzędu z samymi dokumentami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Grudzień 2015 Share Napisano 17 Grudzień 2015 Ale po co samochód wywozić do Niemiec O to sie mnie nie pytaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.