Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

KOTLET

1,33 ???

Polecane posty

KOTLET

nowe ustalanie mmc -przyczepy ? podczas kontroli Policjant informował mnie ze muszę na nowo ustalić MMC-przyczepy czyli 1,33 : DMC AUTA ? .Prosił bym o poradę , W moim przypadku wyliczeni "1,33" prawie się pokrywa z MMC przyczepy z hamulcem ruznica jest 40 kg A le tak sie zastanawiam czy aby nie zostałem wprowadzony w błąd prze owego pilicmaistra pozd,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
czy aby nie zostałem wprowadzony w błąd prze owego pilicmaistra pozd,

 

Zostałeś. Na zaś zapytaj sie o podstawę prawną.

 

Zapis dotyczy zależności rzeczywistej masy pojazdu do rzeczywistej masy przyczepy przy hamulcu najazdowym, gdzie pojazd powinien być o 1/3 cięższy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Policjant ponadto nie odróżnia DMC od MMC przyczepy :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

Psuj pisze "Zapis dotyczy zależności rzeczywistej masy pojazdu do rzeczywistej masy przyczepy przy hamulcu najazdowym, gdzie pojazd powinien być o 1/3 cięższy" Nie bardzo dziś kontaktuje to chyba efekt cały tydzień w trasie , skoro pojazd ma być cięższy o 1,33 to ... ? chyba racja jest ...? mógłbyś " jak chłop krowie na granicy " ;-) wytłumaczyć .pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

MMC to maksymalna masa całkowita ustalana przez producenta pojazdu i nie jest limitowana przepisami. W dowodzie rejestracyjnym pozycje O.1 i O.2 to MMC przyczepy, więc policjant nie może tego kwestionować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
skoro pojazd ma być cięższy o 1,33 to .

 

To dotyczy rzeczywistych mas pojazdów na drodze, a nie tych zapisanych w DR.

 

Mamy trzy rodzaje mas - maksymalne (określone przez producenta pojazdu), dopuszczalne (określone warunkami technicznymi kraju rejestracji) i rzeczywiste (które np sprawdza ITD na wadze i wali kary)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

trochę was pomęczę ;-) wiec skoro mmc-p mam np 3 tony -i taka przyczepę ciągnę i jej masa ma rzeczywista 3 tony . A z "1,33 podzielic dmc auta " wychodzi 2800 kg to czyli jednak te 200 kg jest przeładowana mandat jest słuszny ??? pozdr świątecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg

Sprawdź, co masz w poz. F3 - w DR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

OK ale co jak F-3 lub O-1 nie pokrywa sie z dzielna 1,33 dmc auta ??

 

[ Dodano: 23-12-2015, 13:11 ]

taki przykład-- DMC AUTA 3000 kg , MMC-p 3000 kg , Zespól pojazdów 6000 kg ale 1,33 z DMC AUTA to 2255 kg , jaka jest prawidłowa masa rzeczywista przyczepy w takim przypadku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Przepraszam wprowadziłem cie w błąd.

 

 

Przepis brzmi dokładnie tak:

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

A chodzi o to, że jeśli przyczepa jest za ciężka i nie jest spełniony warunek 1,33, to przyczepa musi mieć hamulec sterowany z kabiny kierowcy razem z hamulcem zasadniczym pojazdu. A nie najazdowy.

 

ale co jak F-3 lub O-1 nie pokrywa sie z dzielna 1,33 dmc auta ??

 

Nic, są przecież przyczepy z hamulcami innymi niż najazdowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

aha ;-) ! ot i wszystko jasne , Dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vabank_sdz

Przepis przepisem, rozmawialem z Inspektorem Transportu Drogowego i wytłumaczył mi , że ten współczynnik 1,33 jest mało istotny. Przy kontroli sprawdzane są dowody rejestracyjne holownika jak i przyczepy. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że dmc ciagnietej przyczepy to 3,5 to tak możesz bez problemu ciągnąć, jeśli jest dmc 2,8 to taka max możesz ciągnąć. Inaczej nie byłoby możliwe ciagniecie m.in. lawet. Mam Galaxy w dowodzie rejestracyjnym dmc auta wynosi około 2400 kg dmc przyczepy 2000 kg. I teraz 2000 x 1,33 = 2660 kg . Wychodziloby że nie mogę i tak ciągnąć przyczepy mimo że w dowodzie jest 2 t. Dlatego policja jak i inspekcja zwraca uwagę tylko na zapis w dowodzie, czyli homologacje producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

W dowodzie jest MMC przyczepy oraz DMC zespołu. A to, że MMC przyczepy wynosi X nie oznacza, że zawsze można ciągnąć przyczepę o dop. masie X.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Przepis przepisem, rozmawialem z Inspektorem Transportu Drogowego i wytłumaczył mi , że ten współczynnik 1,33 jest mało istotny. Przy kontroli sprawdzane są dowody rejestracyjne holownika jak i przyczepy. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym jest napisane, że dmc ciagnietej przyczepy to 3,5 to tak możesz bez problemu ciągnąć,

Typowe podejście naszych służb do tematu :(

Praktyka dowodzi, że można jeździć takimi zestawami pojazdów bezkarnie aż do momentu uczestnictwa w wypadku drogowym, bo potem w sądzie to już "szczęście" przestaje dopisywać, zwłaszcza jak nie ma sie zasobnego portfela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Wychodziloby że nie mogę

 

Bo z hamulcem najazdowym nie możesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

tak sobie myślę "hamulec najazdowy " przecież jest uwalniany z pozycji kierowcy hmm bynajmniej nie pasażera ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
tak sobie myślę "hamulec najazdowy " przecież jest uwalniany z pozycji kierowcy

 

Jaja sobie robisz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOTLET

nie jaja :) tak sobie gdybam :idea: , przecież żeby tam z tyłu na przyczepie kola zahamowały kierowca musi wykonać jakaś czynność , w następstwie tego przyczepa hamuje co jest spowodowane za pomocą elektryki - pneumatyki czy nawet dynamiki - (to taki jak hamulec ręczny klasyczny ten na linkę nazywamy ręcznym i jest OK , ale tez ten elektryczny automat tez ma miano ręcznego )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

KOTLET, jeśli układ hamulcowy przyczepy jest połączony z układem hamulcowym pojazdu ciągnącego to wtedy i tylko wtedy jest on uruchamiany z pozycji kierowcy. Hamulec najazdowy jest układem niezależnym i siła jego działania nie zależy np. od siły nacisku na pedał hamulca, a od masy jaka na niego działa.

hamulec ręczny klasyczny ten na linkę nazywamy ręcznym i jest OK , ale tez ten elektryczny automat tez ma miano ręcznego
To są nazwy zwyczajowe hamulca postojowego i/lub awaryjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
nie jaja :) tak sobie gdybam :idea: , przecież żeby tam z tyłu na przyczepie kola zahamowały kierowca musi wykonać jakaś czynność , w następstwie tego przyczepa hamuje co jest spowodowane za pomocą elektryki - pneumatyki czy nawet dynamiki - (to taki jak hamulec ręczny klasyczny ten na linkę nazywamy ręcznym i jest OK , ale tez ten elektryczny automat tez ma miano ręcznego )

Kierowca wykonuje taką czynność, że naciska hamulec w pojeździe i dopiero później przyczepa zaczyna hamować, w przypadku układów pneumatycznych (elektrycznych pewnie też) naciśnięcie pedału hamulca w pojeździe w pierwszej kolejności powoduje hamowanie przyczepy a później dopiero pojazdu ciągnącego.

 

PS. Hamulec najazdowy wykorzystuje siłe bezwładności przyczepy, w załączeniu rysunek pokazujący jak to działa:

 

 

 

Źródło pliku:

http://moszczanica.pl/pliki/maszyny/praca/Kprzyczepy.html

Kprzyczepy4.thumb.jpg.2bcc2524e328bfce39093cbe0e6882be.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.