Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

malutki

jakie naciski na oś pomoc

Polecane posty

malutki

naczepa dwie osie bliźniacze dmc kostr 35 t admin 33 ton naczepa z Niemiec pierwsza rejestracja W POLSCE Typ HOFFMAN LSTT 35.0/2 JAKIE USTALIĆ NACISKI NA OSIE czy w ogóle można zrobić badanie. Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Za mało danych.

Badanie można przeprowadzić w oparciu o § 5 warunków technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malutki

jakie dane są ci potrzebne jeszcze

 

[ Dodano: 30-12-2015, 18:15 ]

rozstaw osi do 1,30 koła bliźniacze masa własna 12550 kg na tablitce znamionowej naciski 10 000 kg , w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Jeżeli rozstaw osi ma od 1m do 1,3m to w sumie mogą mieć 16ton czyli po 8t dopuszczalne naciski, maksymalne 10ton.

 

Pytanie jaki jest nacisk na siodło, bo wtedy w sumie z dmc osi (16t) da nam to DMC naczepy, MMC zostaje 35ton...

 

Z wyliczeń wychodzi, że nacisk na siodło to 15ton, plus 16ton nacisk osi, co daje 31ton dmc, osie po 8ton, maksymalne 35ton i osie po 10ton...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Z wyliczeń wychodzi, że nacisk na siodło to 15ton, plus 16ton nacisk osi, co daje 31ton dmc, osie po 8ton, maksymalne 35ton i osie po 10ton...

Kluczowe pytanie jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło na TZ? Jeżeli 15 t to powyższe stwierdzenie jest poprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

MMC 35t - 20ton (maksymalne naciski osi z TZ) = 15ton :)

 

Nie może być inaczej...;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Najprawdopodobniej tak właśnie jest, choć istniej możliwość, że konstrukcyjny nacisk siodła jest większy. Suma nacisków osi i siodła może być równa DMC naczepy ale może również być większa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malutki

może być coś takiego np. siodło kon 18 t, adm 15 ton, nacis na os 1 oś 10 ton , 2 os 9 ton.

Tak wynikało z tabliczki znamionowej pojazdu . W dowodzie niemieckim nacisk osi 20 ton 1 oś 18 ton 2 oś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Piszesz - odległość między osiami do 1,3

2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton,

b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) - 16 ton,

c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1,8) - 18 ton,

d) 1,8 m lub więcej (1,8 ≤ d) - 20 ton;

Żeby było 18t- d> 1,3m

 

W dowodzie niemieckim nacisk osi 20 ton - ta pozycja to raczej nacisk na siodło

Wrzuć skan DR to się pokombinuje

Ta naczepa z tymi parametrami powinna jeździć z ciągnikiem 3-osiowym

Osobiście widzę to tak F.1 - 35000 F.2-33000 Nacisk konstrukcyjny - 98,2kN / z TZ/- administracyjny -78,4kN - nie nam oceniać co będzie ciągało to ustrojstwo - to sprawa przewoźnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traper

Osobiście widzę to tak F.1 - 35000 F.2-33000 Nacisk konstrukcyjny - 98,2kN / z TZ/- administracyjny -78,4kN - nie nam oceniać co będzie ciągało to ustrojstwo - to sprawa przewoźnika

 

Osobiscie robię prawie tak samo, z tą różnicą że nie ustalam parametru F.2 w ogóle, ponieważ w warunkach technicznych nie okreslono DMC dla naczepy.

DMC w oparciu o sumę nacisków osi ustala się wyłącznie dla przyczepy rolniczej

( paragr. 3.12a )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Osobiscie robię prawie tak samo, z tą różnicą że nie ustalam parametru F.2 w ogóle, ponieważ w warunkach technicznych nie okreslono DMC dla naczepy.

DMC w oparciu o sumę nacisków osi ustala się wyłącznie dla przyczepy rolniczej

( paragr. 3.12a )

 

Moim zdaniem robisz błędnie. Żaden przepis nie zwalnia z ustalania F.2 dla naczepy. A skoro F.2 nie jest ograniczone "wprost" w rozporządzeniu to albo jest równe F.1 albo jest ograniczone dopuszczalnymi naciskami. Gdyby do mnie trafił Twój DIP - klient zostałby wezwany do uzupełnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
klient zostałby wezwany do uzupełnienia.

Prawda prawda i tylko prawda ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.