malutki Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 naczepa dwie osie bliźniacze dmc kostr 35 t admin 33 ton naczepa z Niemiec pierwsza rejestracja W POLSCE Typ HOFFMAN LSTT 35.0/2 JAKIE USTALIĆ NACISKI NA OSIE czy w ogóle można zrobić badanie. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Za mało danych. Badanie można przeprowadzić w oparciu o § 5 warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 30 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 30 Grudzień 2015 jakie dane są ci potrzebne jeszcze [ Dodano: 30-12-2015, 18:15 ] rozstaw osi do 1,30 koła bliźniacze masa własna 12550 kg na tablitce znamionowej naciski 10 000 kg , w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Jeżeli rozstaw osi ma od 1m do 1,3m to w sumie mogą mieć 16ton czyli po 8t dopuszczalne naciski, maksymalne 10ton. Pytanie jaki jest nacisk na siodło, bo wtedy w sumie z dmc osi (16t) da nam to DMC naczepy, MMC zostaje 35ton... Z wyliczeń wychodzi, że nacisk na siodło to 15ton, plus 16ton nacisk osi, co daje 31ton dmc, osie po 8ton, maksymalne 35ton i osie po 10ton... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Z wyliczeń wychodzi, że nacisk na siodło to 15ton, plus 16ton nacisk osi, co daje 31ton dmc, osie po 8ton, maksymalne 35ton i osie po 10ton... Kluczowe pytanie jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło na TZ? Jeżeli 15 t to powyższe stwierdzenie jest poprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 MMC 35t - 20ton (maksymalne naciski osi z TZ) = 15ton Nie może być inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Grudzień 2015 Share Napisano 30 Grudzień 2015 Najprawdopodobniej tak właśnie jest, choć istniej możliwość, że konstrukcyjny nacisk siodła jest większy. Suma nacisków osi i siodła może być równa DMC naczepy ale może również być większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 31 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 31 Grudzień 2015 może być coś takiego np. siodło kon 18 t, adm 15 ton, nacis na os 1 oś 10 ton , 2 os 9 ton. Tak wynikało z tabliczki znamionowej pojazdu . W dowodzie niemieckim nacisk osi 20 ton 1 oś 18 ton 2 oś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 31 Grudzień 2015 Share Napisano 31 Grudzień 2015 Piszesz - odległość między osiami do 1,3 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton, b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 ≤ d < 1,3) - 16 ton, c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 ≤ d < 1, - 18 ton, d) 1,8 m lub więcej (1,8 ≤ d) - 20 ton; Żeby było 18t- d> 1,3m W dowodzie niemieckim nacisk osi 20 ton - ta pozycja to raczej nacisk na siodło Wrzuć skan DR to się pokombinuje Ta naczepa z tymi parametrami powinna jeździć z ciągnikiem 3-osiowym Osobiście widzę to tak F.1 - 35000 F.2-33000 Nacisk konstrukcyjny - 98,2kN / z TZ/- administracyjny -78,4kN - nie nam oceniać co będzie ciągało to ustrojstwo - to sprawa przewoźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 31 Grudzień 2015 Share Napisano 31 Grudzień 2015 Osobiście widzę to tak F.1 - 35000 F.2-33000 Nacisk konstrukcyjny - 98,2kN / z TZ/- administracyjny -78,4kN - nie nam oceniać co będzie ciągało to ustrojstwo - to sprawa przewoźnika Osobiscie robię prawie tak samo, z tą różnicą że nie ustalam parametru F.2 w ogóle, ponieważ w warunkach technicznych nie okreslono DMC dla naczepy. DMC w oparciu o sumę nacisków osi ustala się wyłącznie dla przyczepy rolniczej ( paragr. 3.12a ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Grudzień 2015 Share Napisano 31 Grudzień 2015 Osobiscie robię prawie tak samo, z tą różnicą że nie ustalam parametru F.2 w ogóle, ponieważ w warunkach technicznych nie okreslono DMC dla naczepy.DMC w oparciu o sumę nacisków osi ustala się wyłącznie dla przyczepy rolniczej ( paragr. 3.12a ) Moim zdaniem robisz błędnie. Żaden przepis nie zwalnia z ustalania F.2 dla naczepy. A skoro F.2 nie jest ograniczone "wprost" w rozporządzeniu to albo jest równe F.1 albo jest ograniczone dopuszczalnymi naciskami. Gdyby do mnie trafił Twój DIP - klient zostałby wezwany do uzupełnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 31 Grudzień 2015 Share Napisano 31 Grudzień 2015 klient zostałby wezwany do uzupełnienia. Prawda prawda i tylko prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.