ICEMAN Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Witam serdecznie wszystkich na tym forum, jest to mój pierwszy post tutaj więc proszę o wyrozumiałość. Fajnie by było robić coś w życiu konkretnego, więc interesuje się zawodem UDS. Jestem absolwentem technikum w zawodzie "Technik pojazdów samochodowych" posiadam dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe i teraz mam kilka pytań, wiem, że po nowych zmianach z wykształceniem średnim wystarczy rok praktyki i teraz mam kilka pytań. 1.Czy udokumentowana roczna praktyka musi być na jakieś SKP, czy może być w dowolnym warsztacie. ? 2.Można zacząć najpierw kurs, potem egzamin i na końcu wyrobić roczny staż.? 3.Jak to jest na tych kursach, płacąc nie małą kwotę (plus/minus 2k) czy ludzie prowadzący są w stanie odpowiednio przygotować kandydatów do pozytywnego zdania egzaminu w TDT, chciałbym poznać wasze opinie, jak to było u was. 4.Czy jest jakaś otwarta baza pytań, które to występują na egzaminie TDT, coś tak jak kiedyś było ok.500 pytań teoretycznych na prawo jazdy, gdzie każdy mógł się z nimi zapoznać i tzw. "wykuć" 5.Jak to jest z tym diagnostą musi znać samochód na wylot od podszewki? gdzieś kiedyś na stronie internetowej o diagnostach przeczytałem, że diagnosta nie jest od tego, żeby wyciągać skrzynie, wymieniać maglownicę, grzebać gdzieś przy pompach wtryskowych czy wymieniać olej, diagnosta ma tylko sprawdzić/ocenić stan techniczny pojazdu i przywalić pieczątkę poniekąd bierze odpowiedzialność za to. 6.Jak to jest z trudnością egzaminu, niektórzy piszą, że "przygotuj się na kilkukrotne zdawanie egzaminu bo łatwo nie jest", po czym drugi post niżej "zdałem za pierwszym, poszło gładko" Pozdrawiam i proszę o jakieś odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Tak ogólnie - czytałeś to forum? Jesteś pewien decyzji? Zawód coraz mniej prestiżowy, z coraz większą odpowiedzialnością, coraz gorzej płatny, więc... Pytania: 1. Nie musi być z SKP - może być warsztat samochodowy jak najbardziej - byle stanowisko związane z tzw. "mechaniką pojazdową". 2. Teoretycznie można. Ale jaki niby tego cel? Z kursu niewiele zrozumiesz bez praktyki i wiedzy praktycznej i z pewnością oblejesz egzamin. 3. Kursy są różne i wcale nie wszystkie są płatne - urzędy pracy często robią za darmo. Co do jakości kursów napisano na ten temat na forum książkę już... Z pewnością bez wiedzy praktycznej będzie Ci bardzo trudno niezależnie od szkolenia. 4. Nie. Z tego co mi wiadomo. Ale jak śledzisz np. to forum, czy też np. na kursach z pewnością spotkasz się z typowymi pytaniami. 5. Diagnosta bierze odpowiedzialność nie poniekąd, tylko faktycznie - zawodową (zakaz wykonywania zawodu) + karną (zazwyczaj wyrok w zawieszeniu na pierwszy raz). Więc jak najbardziej diagnosta musi mieć sporą wiedzę na temat pojazdów... Zaraz po szkole samochodowej, bez wiedzy praktycznej nie odważył bym się startować na diagnostę. Chyba, że twoja wiedza z uwagi na hobby i zainteresowanie tematem jest już naprawdę spora... Ale nawet wtedy proponował bym troszkę obyć się w praktycznych aspektach mechaniki pojazdowej. 6. Z tego co tu piszą - jeśli czytasz forum - sytuację jednego, dwóch zdających na wieloosobową grupę kandydatów jest raczej normą. Sam sobie odpowiedz zatem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICEMAN Napisano 19 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2016 Grzebię dopiero na tym forum, bo trochę bajzel tu jest, trzeba szukać, a i nie zawsze sie znajdzie to co najbardziej interesuje. Więc tak miałem praktykę "zawodową" w technikum przez dwa lata, jeden dzień w tygodniu + praktykę tzw. miesięczną właśnie na Stacji Kontroli Pojazdów, wiem jak diagnosta przeprowadzał badanie techniczne pojazdu, nie raz byłem przy tym, czasami pomagało się szarpać za koło, żeby sprawdzić np. luzy na górnych wahaczach w Passacie czy też A6 Badanie standardowe "chyba", oświetlenie, układ hamulcowy na rolkach, amortyzacja pojazdu na płytach, zawieszenie na szarpakach i ocenia stanu podwozia, opon. Pieczątka, pieniążki i do zobaczenia. Wiedzę jakąś tam mam, chociaż hmmmm.... zapewne mi jeszcze daleko do wszystkiego, bo człowiek uczy się całe życie i jeszcze wszystkiego nie widział, sam lubię grzebać przy samochodzie w miarę swoich możliwości, nie mam kanału, wszystko na podnośnikach ale z BHP , naprawa/wymiana elementów zawieszenia nie są mi obce, tak samo sprawy silnikowe, które to bardzo lubie, diagnostyka silnika diesla, pompowtryskiwaczy, turbiny, przepływomierza znam to chociaż nie jestem żadnym fachowcem. Nie czuje się w elektryce, nigdy mnie nie tam nie ciągnęło, w szkole, aby zaliczyć Szczerze to w technikum nauczyli mnie tylko podstaw budowy czy mechaniki samochodu i męczyli tak, żeby zdać egzamin teoretyczny i praktyczny to wszystko...... Dużo rzeczy, zagadnień dowiedziałem się sam z internetu, podręczników, metodą prób i błędów na własnym samochodzie. Dlatego pytam też o tą "potrzebną" wiedzę na temat budowy samochodu, ona jest tak jak gdyby ogólna, czy zagłębia się w najmniejsze elementy. Diagnosta powinien wiedzieć, że np. w Sharanie po 2001r frez na półosi się wyrabia i to jest standard w tych samochodach, czy też korekty dawek paliwa na pompowtryskiwaczu nie powinny przekraczać wartości -2.8mg do +2.8mg w silniku 1.9 TDI ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Nie ma jednoznacznych odpowiedzi na Twoje pytania. Kop forum do skutku przez najbliższe tygodnie i sam ocenisz. Zagłęb się w tematy gdzie diagności ponieśli surową odpowiedzialność karną. Sam sobie odpowiedz na pytanie czy Ty byłbyś w stanie sam zdiagnozować rzeczy, o które ich oskarżono na podstawie dotychczasowej wiedzy. Bo kurs raczej przygotuje Cię do metodologii badania, być może pewnych niuansów prawnych związanych z eksploatacją pojazdów, ale nie do wiedzy stricte technicznej i do typowych "numerów"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICEMAN Napisano 19 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2016 Wiesz pytam o ten kurs, jak on działa, przygotowuje w 100% do egzaminu ? tzn. "drodzy kursanci, to, to, to i to musicie umieć, bo będzie na egzaminie", ale podchodzisz już do egzaminu TDT i wielkie oczy "kur@#, tego na kursie przecież nie było" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Jak piszą nowi zdający, to teraz kładzie się duży nacisk na ADR, czyli pojazdy przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych, pomiar geometrii pojazdów, szczególnie naczep i przyczep, badania po kolizyjne pojazdów z instalacją gazową, pomiar zadymienia i emisji spalin w silnikach i wiele więcej. Przykładowe pytania znajdziesz w Vademecum Diagnosty i podobnych wydawnictwach. Niemniej musisz nauczyć się i zapamiętać w jakich numerach Dz.U są dane dotyczące danego tematu, bo to jest podstawa pracy diagnosty. Życzę powodzenia i znalezienia Ośrodka Kształcenia w którym starają się naprawdę przekazać wiedzę, a nie spędzić czas na pierdołach w koleżeńskiej atmosferze za poważną kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 podchodzisz już do egzaminu TDT i wielkie oczy "kur@#, tego na kursie przecież nie było" Moja rada-nigdzie na tacy Ci nie podadzą-licz na siebie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICEMAN Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2016 znalezienia Ośrodka Kształcenia w którym starają się naprawdę przekazać wiedzę, a nie spędzić czas na pierdołach w koleżeńskiej atmosferze za poważną kasę. Otóż to kolego, dlatego pytam, nie sztuką jest wydać kasę, płacisz konkretną sumę, więc masz prawo wymagać od ośrodka. Jak wyglądają egzaminy tzw. wewnętrzne na kursie.?, czy jest to jakaś teoria na papierku z jedną możliwą odp. (A,B,C,D), jako że matematyka to moja zmora to czy są jakieś fizyczne obliczenia, które musimy wykonać na kursie/egzaminie, są jakieś zajęcia praktyczne z obsługą urządzeń diagnostycznych, geometria, pomiar tłumienia amortyzatorów, analiza spalin itp.? Możecie się trochę śmiać, lub też nie, że tak o wszystko pytam, ale posiadam ze szkoły certyfikat na obrabiarki sterowane numerycznie CNC, gdzie w życiu nie stałem przy tej maszynie i nie wiem jak wygląda..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Przykładowe pytania znajdziesz np.tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=162682#162682 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=196627#196627 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ICEMAN Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2016 Są jakieś bardzo przydatne książki.? Np. to Vademecum Diagnosty, ma ktoś na PDF ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Są jakieś bardzo przydatne książki.? Najbardziej przydatne to dzienniki ustaw,które często się zmieniają i trzeba być na bieżąco.....Dostępne są do pobrania tutaj na forum a także obserwować zmiany tutaj http://dziennikustaw.gov.pl/ i także tutaj http://isap.sejm.gov.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Marzec 2016 Share Napisano 29 Marzec 2016 Diagnosta powinien wiedzieć, że np. w Sharanie po 2001r frez na półosi się wyrabia i to jest standard w tych samochodach, czy też korekty dawek paliwa na pompowtryskiwaczu nie powinny przekraczać wartości -2.8mg do +2.8mg w silniku 1.9 TDI ?? Ja tego nie wiedziałem, i jakoś jako diagnosta nie czuje sie gorszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 29 Marzec 2016 Share Napisano 29 Marzec 2016 Zastanowiła mnie jedna rzecz........... Na kursie diagnostów byłem lat temu 25 , uczono mnie tam (m. in.) ustawiania geo w samochodach osobowych - jakoś nikt do poj. cieżarowych nie podchodził. Jest to zupełnie inna bajka.... "cóś może któś"??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Diagnosta powinien wiedzieć, że np. w Sharanie po 2001r frez na półosi się wyrabia i to jest standard w tych samochodach, czy też korekty dawek paliwa na pompowtryskiwaczu nie powinny przekraczać wartości -2.8mg do +2.8mg w silniku 1.9 TDI ?? Ja tego nie wiedziałem, i jakoś jako diagnosta nie czuje sie gorszy To jeszcze powinien wiedzieć, że przypadłość występuje przy skrzyni 6-biegowej i chodzi o przegub przy skrzyni z prawej strony (tam są 3 półosie i 5 przegubów) i za 700 PLN w Toruniu zregenerują A tak na serio, to podstawcie jakąś nową konstrukcje to ów "nauczyciel" luzów nie znajdzie bo w tym typie tak widocznie ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał Kądziela Napisano 16 Maj 2016 Share Napisano 16 Maj 2016 Witam! nie wiem skąd jesteś ICEMAN, zapraszam na www.loskid.pl jeśli nadal masz wiele pytań co do egzaminów i samego zawodu, jak będę mógł to służę pomocą. Jestem z łodzi i tu prowadzę zajęcia z kandydatami na diagnostów. W Łodzi interpretacja kolejności jest taka: 1. wykształcenie - średnie techniczne samochodowe - dyplom technika mechanika pojazdów samochodowych, lub inne techniczne ale nadal dyplom technika. 2. praktyka rok-TM lub dwa(inny technik) w zawodzie. udokumentowany świadectwem pracy - musi być zapis że zatrudniony na stanowisku mechanika samochodowego. 3. ukończony kurs na diagnostów - może być u mnie 4.państwowy egzamin przed wielką komisją z TDT (wawa, wroc, lubl, krak, pozn) 5.po pozytywnym zaliczeniu z tymi wszystkimi dokumentami do starostwa składasz kwity i czekasz aż nadadzą nr Panu diagnoście. 6. szukasz pracy: łatwej, lekkiej i przyjemnej za górę pieniędzy --- tu mnie już poniosło. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Maj 2016 Share Napisano 17 Maj 2016 6. szukasz pracy: łatwej, lekkiej i przyjemnej za górę pieniędzy --- tu mnie już poniosło. no i to bardzo.............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robsonsk Napisano 3 Październik 2019 Share Napisano 3 Październik 2019 Jeżeli chcesz zrobić kurs na diagnostę a masz wątpliwości to proponuje uderz tutaj https://www.oes.krakow.pl/. Oni Ci wszystko wyjaśnią. pracują tam rozgarnięte dziewczyny które mają wiedzę co potrzebujesz by przystąpić do egzaminu. No i sam kurs jest dobrze prowadzony. Pełen profesjonalizm. Ja tam robiłem kurs jakiś czas temu i egzamin zdałem bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 3 Październik 2019 Share Napisano 3 Październik 2019 Na samochodach znać się trzeba, praktykę najlepiej mieć chociaż 2 letnią jako mechanik bo po prostu łatwiej jest oceniać później usterki i kwalifikować je odpowiednio. Jeśli myślisz o OSKP to dobrze by było chociaż z miesiąc albo dwa poplątać się w jakimś warsztacie zajmującym się naprawą sprzętu ciężkiego, ewentualnie na OSKP żeby załapać co z czym. Vademecum, niezbędnik diagnosty itd jak najbardziej, ale później swoją wiedze trzeba uzupełniać na bieżąco , ciągle, stale i porządnie. Na kursach teorii sporo, z praktyką to raczej spróbuj załatwić z jakąś SKP bo na kursie to niewiele zobaczysz dlatego doświadczenie o którym wspominał blakop jest bardzo bardzo ważne. Ja zdałem za pierwszym razem, niektórzy za 4 więc po ewentualnej porażce na egzaminie nie ma się co zrażać od razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrew00 Napisano 7 Listopad 2019 Share Napisano 7 Listopad 2019 Jeżeli chodzi o diagnostę to oczywiście budowę samochodu powinieneś znać. Ja po kilku latach pracy jako mechanik samochodowy zdecydowałem się na kurs na diagnostę (polecam ten ośrodek https://www.oes.krakow.pl/) i podszedłem do egzaminu. Nie powiem żeby był łatwy ale na szczęście go zdałem.I teraz mam dodatkowe zajęcie i dodatkowa kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 Co prawda to prawda. znajomość mechaniki samochodowej jest niezbędna do egzaminu na diagnostę. Dobrze jest też znaleźć dobry kurs w Krakowie mogę polecić Oes. Sam robiłem u nich kurs i egzamin zdałem bez problemu. A sama praca diagnosty jest odpowiedzialna ale też nie jest ciężka i zawsze jest zapotrzebowanie na diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.