michal_k Napisano 19 Styczeń 2016 Share Napisano 19 Styczeń 2016 Czy istnieją reduktory-parowniki do LPG ogrzewane np. elektrycznie? Czy jednak nie i konieczne jest stworzenie jakiegoś mini-obiegu cieczy ogrzewanej np. przez układ wydechowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 W zamierzchłych czasach, w ramach pracy dyplomowej, koledzy zamontowali instalację w maluchu, niestety nie pamiętam jak rozwiązali ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Instalacja gazowa była przy maluchach. Zbiornik był na tylnym siedzeniu a "parownik" był przymocowany do kolektora wydechowego, gdzieś w jego połowie. "Parownik" jakby obejmował kolektor i w ten sposób się podgrzewał. Pamiętam tylko wizualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 http://moto.onet.pl/historia-autogazu-w-polsce-maluch-na-lpg/pty0k [ Dodano: 20-01-2016, 08:09 ] Ale. 8. Zabrania się instalowania zbiorników w części przedniej pojazdu, w komorze silnika oraz w przestrzeni pasażerskiej. [ Dodano: 20-01-2016, 08:10 ] Oczywiście, jeśli chodzi w tym przypadku o FSM 126p [ Dodano: 20-01-2016, 08:12 ] ale to może być stosowane np. do Trababnta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2016 Takie rozwiązania znam, ale zastanawiałem się, czy nie można "obejść" tego inaczej - np. poprzez parownik podgrzewany elektrycznie. Tylko nie wiem, czy takie istnieją, a nawet jeśli tak - to ile prądu to pobiera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Tylko nie wiem, czy takie istnieją Wujek google takie rozwiązanie znajduje tylko w przemyśle . Do samochodów można znaleźć tylko grzałkę , ale musi być ciecz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Rozmawiałem z gazownikiem - nie można otrzymać homologacji na pojazd chłodzony powietrzem - kiedyś przy pierwszych ogórkach w wydech wspawywało się specjalny radiator który podgrzewał ciecz do parownika - ale ten element nie miał homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Kiedyś słyszałem o "maluchach" gdzie parownik był podgrzewany olejem z silnika. Ale tego nie widziałem. Zbiornik gazu walcowy był rzeczywiście zamiast tylnej kanapy. W trabantach to instalacja LPG chyba nie pójdzie, bo to dwusuw z chłodzeniem powietrzem, a te nowsze to były chłodzone cieczą tak jak teraz. To takie małe skojarzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Kiedyś ok 3 lata temu koledzy od gazu montowali gaz do Porsche .Reduktor ogrzewany był spalinami . Hulało to aż miło,i miało to homologację !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 np. poprzez parownik podgrzewany elektrycznie. Tylko nie wiem, czy takie istnieją, a nawet jeśli tak - to ile prądu to pobiera? Zwykły parownik i elektryczny podgrzewacz a do tego elektryczna pompka obiegowa i powinno być OK. Pobór mocy ocenia na ok 200W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2016 Zwykły parownik i elektryczny podgrzewacz a do tego elektryczna pompka obiegowa i powinno być OK. http://allegro.pl/dogrzewacz-ogrzewacz-plynu-chlodniczego-12v-i5688914868.html Taki na 1/3 mocy (ok. 170 W) by wystarczył? Do tego jakaś mała pompka i mały zbiornik płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 Myślę, że by wystarczyło. Ewentualnie przez chwile po rozruchu można by załączyć 2 grzałki i było by ponad 300W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 20 Styczeń 2016 Czy ktoś mógłby potwierdzić, że "na dłuższą metę" wystarczyłaby jedna grzałka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Styczeń 2016 Share Napisano 20 Styczeń 2016 michal_k, Grzałki za bardzo obciążą instalację - 500w to dużo przy alternatorze 900-1100w - nawet ciągłe 170w /co moim zdaniem/ będzie za mało będzie mocno obciążało instalację - osobiście proponuję wykonać wężownicę na rurze wydechowej lub ciepłym elemencie silnika z miedzianej rurki / liczbę zwoi trzeba będzie określić metodą prób i błędów/ maleńką pompkę cyrkulacyjną oraz zbiorniczek wyrównawczy - po co szukać ciepła jak nim dysponujesz - jedna wizyta w Castoranie i za parę złotych można wykonać taki wymiennik - tak na szybko to mam kilka rozwiązań - oczywiście nie do końca legalnych ale bezpiecznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Luty 2016 Share Napisano 7 Luty 2016 Rozmawiałem z gazownikiem - nie można otrzymać homologacji na pojazd chłodzony powietrzem - kiedyś przy pierwszych ogórkach w wydech wspawywało się specjalny radiator który podgrzewał ciecz do parownika - ale ten element nie miał homologacji To możesz mi powiedzieć dlaczego w Regulaminie 67 EKG/ONZ w dokumencie informacyjnym istnieje punkt "1.2.5 Układ Chłodzenia (ciecz/powietrze)" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.