supermajku Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Witam. 1. Posiadam skodę Rapid 2014r. Samochód homologowany jest z oponami 185/60 R15 z indeksem nośności 81. Tylko takie opony są przewidziane dla R15, tak też stoi na tabliczce znamionowej. Aby między innymi dla ubezpieczyciela wszystko się zgadzało i aby bylo poprawnie, jakie formalności należy przejść aby legalnie auto bylo na oponach 195/65 R15 indeks 95(choć to obojętne). 2. Samochód drugi: Hybrydowa toyota Auris 2015r w zależności tylko od wersji wyposażenia, samochód jest homologowany na 16" lub 17". I jest tylko jeden rozmiar na tabliczce. Jak zmienić rozmiar również legalnie na inny homologowany dla tego modelu różnica tylko wersji wyposażenia (wersja Comfort, wersja Prestige 16", wersja Comfort + pakiet style i Prestige + executive 17") Zasadność w moim przypadku jest spora, z racji przebiegów auto zużywa średnio półtora kompletu rocznie. A 195/65 jest najtańsza wśród r15. Do tego oszczędność zawieszenia poprzez wyższy profil, oraz lepsza trakcja z racji większej szerokości. Są to również taksówki, sprawa legalizacji taksometru i wizyty w urzędzie miar to tylko wisienka w tym formalnym torcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Tylko takie opony są przewidziane dla R15, tak też stoi na tabliczce znamionowej. Nie spotkałem jeszcze takiej TZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Grzegorz Łódź, chodzi zapewne o tabliczkę z ciśnieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2016 Oponeo nie jest organem prawnym. Lecz jest świetnym sprzedawcą opon na świecie i pochodzi z Polski. Jest post w tym dziale gdzie jest odmowa wypłaty odszkodowania z powodu miedzianego nowego przewodu hamulcowego. Chcę tego uniknąć. Samochody w homologacji mają wpisane rozmiary opon- tak dla przypomnienia. W innych wątkach przewija się temat niehomologowanego rozmiaru jako powód do N. Szukam idealnego rozwiązania. Proszę o podpowiedź i pomoc zarazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Samochody w homologacji mają wpisane rozmiary opon- tak dla przypomnienia. Ale nie ma przepisu, który w Polsce nakazuje stosowanie wyłącznie takich rozmiarów. Nie jest to również zmiana konstrukcyjna, bo rozmiary opon nie są wpisane w dowodzie rejestracyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2016 A co w wątku o Offroad? Gdzie są kółka do 37" zew.? A gdybym chciał takie dać do fabii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Z warunków technicznych: 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. Z zakresu i sposobu..... a) Rozmiar opony, indeks nośności, indeks prędkości lub znak homologacji niezgodne z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych w sposób mający wpływ na bezpieczeństwo jazdy.UI USZ [ Dodano: 23-01-2016, 15:38 ] I jeszcze jedno: "10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych – nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Jest post w tym dziale gdzie jest odmowa wypłaty odszkodowania z powodu miedzianego nowego przewodu hamulcowego. Chcę tego uniknąć. Samochody w homologacji mają wpisane rozmiary opon- tak dla przypomnienia. No cóż, skoro koniecznie chcesz jeździć na oponach 195/65 R15 indeks 95 (bo tanie ) i uniknąć ewentualnych kłopotów z ubezpieczycielem ,proponuję kupić auto które ma taki rozmiar wpisany w homologacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supermajku Napisano 23 Styczeń 2016 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2016 Reasumując: Czy po prostu można i Towarzystwa ubezpieczeniowe nie przyczepią się w razie czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 można Od diagnostów dostałeś odpowiedź . Towarzystwa ubezpieczeniowe nie przyczepią się w razie czego? Pytaj na forum ubezpieczyczeli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Reasumując: Czy po prostu można i Towarzystwa ubezpieczeniowe nie przyczepią się w razie czego? Reasumując: 1. Do auta możesz założyć dowolne opony, bo SKP nie jest w stanie ustalić prawidłowych danych podczas OBT 2. W razie "w" to niestety TY odpowiesz za zastosowanie nieodpowiednich części... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 bo SKP nie jest w stanie ustalić prawidłowych danych podczas OBT jest w stanie - na podstawie katalogu np. "autodata" (jeżeli oczywiście posiada i diagnosta potrafi go używać). Na podstawie naklejki informującej o ciśnieniu w ogumieniu (pod warunkiem, że pojazd taką posiada) etc. Bardziej można by użyć stwierdzenia, że jest to element, na który diagności w trakcie badania technicznego nie zwracają (w większości przepadków) większej uwagi lub wręcz pomijają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Styczeń 2016 Share Napisano 23 Styczeń 2016 Możesz mi podać przyczynę prawną (podstawę prawną) wyniku badania N - na podstawie wyniku porównania z programem autodata (czy jakoś tam)? No a już ciśnienie w oponach w przełożeniu na ich nośność - o to już wybacz - ale najbardziej twórcze tendencje pośród nocy w Murzasichle nie byłyby w stanie wykazać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 24 Styczeń 2016 Share Napisano 24 Styczeń 2016 poz.776 a) Rozmiar opony, indeks nośności, indeks prędkości lub znak homologacji niezgodne z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych w sposób mający wpływ na bezpieczeństwo jazdy. e) Opona obciera o inne elementy nadwozia pojazdu. Poza tym: UWAGI: 1... 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2016 Share Napisano 24 Styczeń 2016 Naciągana ta podstawa prawna i raczej trudna do obrony w sądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 24 Styczeń 2016 Share Napisano 24 Styczeń 2016 Naciągana ta podstawa prawna Danielu masz lepszą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 24 Styczeń 2016 Share Napisano 24 Styczeń 2016 biker100, ciężko o jakąkolwiek podstawę jak jej po prostu nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Styczeń 2016 Share Napisano 24 Styczeń 2016 Koledzy ale przecież na OBT przyjeżdżają pojazdy na ogumieniu zgodnym z zaleceniami producenta pojazdu.To nie nasza wina ,że po OBT właścicieli pojazdów ponosi fantazja i zakładają inne ogumienie i później mają problem z firmami ubezpieczeniowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stacja Diagnost Napisano 16 Luty 2016 Share Napisano 16 Luty 2016 Jeżeli ma Pan świadectwa homologacji na te pojazdy, to proszę tam zajrzeć, w niektórych są podane alternatywne rozmiary opon. Jeżeli będą, to na takie można również zmienić bez narażenie się na jakiekolwiek konsekwencje ze strony np. ubezpieczycieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio69 Napisano 16 Luty 2016 Share Napisano 16 Luty 2016 Jest to skoda Czesi zawsze podają alternatywny rozmiar opon na jakich można jeździć . U nich jest to podane w dużym dowodzie rej. jest też w homologacji i w instrukcji obsługi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Luty 2016 Share Napisano 16 Luty 2016 U nich jest to podane w dużym dowodzie rej. jest też w homologacji i w instrukcji obsługi . na tabliczce z ciśnieniami w oponach są również podane alternatywne (pewnie nie wszystkie ale...) rozmiary opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2016 Share Napisano 17 Luty 2016 Danielu masz lepszą? Lepsza nie lepsza - ale mamy dane w/g których możemy "pogonić" - w DR jest podany nacisk osi - czyli połowa tego co tam podali to minimalna nośność opony - jak się chce to się znajdzie i nie trzeba katalogów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 18 Luty 2016 Share Napisano 18 Luty 2016 w DR jest podany nacisk osi - czyli połowa tego co tam podali to minimalna nośność opony - i na większości TZ, IVVO tę oczywistą oczywistość pominąłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.