Skocz do zawartości

VW LT46, sprinter 4xx na DMC 3500kg?


wojtekkrk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów,

 

od jakiegoś czasu po mojej głowie w trakcie przygotowań do egzaminu ale też z czystej ciekawości jak to sie odbywa w rzeczywistości, chciałbym spytać czy można zarejestrować podanego w temacie vw lt46 dmc 4600kg sprowadzonego od naszych sąsiadów z zza odry na dmc 3500kg? oczywiście pytanie tyczy się również MB sprintera 4xx

 

Pytam bo widzę na portalach ogłoszeniowych rzeczone wyżej pojazdy z możliwością rejestracji na DMC 3500kg i zastanawiam się jak to jest zrobione?

 

Czy z godnie z litera prawa jest to możliwe i jak?

Czy jest to tylko "kreatywność" Panów diagnostów

 

bo szczerze mówiąc przejrzałem cały temat " DMC po zmianach z ciężarowego na specjalny z 4500 na 3500kg."

i generalnie nie doszedłem do żadnego konkretnego wniosku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z godnie z litera prawa jest to możliwe i jak?

Za Odrą robią to w dwie godziny . Nie wiem tylko w jakim czasie załatwiają nową tabliczkę.

Do nas trafia z gotowymi dokumentami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczna większość tych pojazdów posiada homologację na 3 500 kg pomimo, że konstrukcyjnie przewidziane są do większych obciążeń. Pozostałe pojazdy mają zmniejszone DMC w wyniku zmian konstrukcyjnych. Ponoć zmiany takie u zachodnich sąsiadów można bezproblemowo przeprowadzić a w naszym kraju już nie jest tak łatwo i najczęściej jest to radosna twórczość diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yhy, czyli generalnie sprowadzając sobie taki pojazd który był tam zarejestrowany na rzeczone 4600kg, gdzie na tabliczce i w brifie jest 4600, rejestracja u nas na 3500 to w pobożne życzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... był tam zarejestrowany na rzeczone 4600kg, gdzie na tabliczce i w brifie jest 4600, rejestracja u nas na 3500 to w pobożne życzenie?

 

Przeciez post wyżej od twojego napisane ...

 

.... a w naszym kraju już nie jest tak łatwo i najczęściej jest to radosna twórczość diagnostów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej jest to radosna twórczość diagnostów
niestety ,ale to jest prawda -tylko dlaczego w naszym kraju nie można przeprowadzić takiej operacji bez kombinacji ............... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko dlaczego w naszym kraju nie można przeprowadzić takiej operacji bez kombinacji
Bo zaraz wszystkie modele pow. 3,5t., byłyby tak porejestrowane. A wtedy pozostaje zabawa w ciuciubabkę z ITD, a jak taki szpej jeździ po bocznych drogach to trudno krokodyli trafić. Dopiero przy wypadku wychodzi, że jeździł "przeładowany". Niemcy takich numerów nie robią, bo z tego co wiem, w przypadku wykrycia przeładunków kary są bolesne. I wcale nie musi dojść do zatrzymania takiego pojazdu na drodze. Wystarczą dokumenty świadczące o przeładunkach. Ale może blakop ma szerszą wiedzę na ten temat.

 

Tak przy okazji miałem kilka przypadków np. Ducato z DMC 3500 na TZ i 2500 w DR niemieckim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy takich numerów nie robią, bo z tego co wiem, w przypadku wykrycia przeładunków kary są bolesne
kultura podejścia do tego tematu i wielu innych związanych z eksploatacją samochodów u nas jest daleko do tyłu -ale dlaczego mnie to nie dziwi ............... :D:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam piszesz @aboz spotykasz auta z administracyjnie ograniczoną DMC z Niemiec.

Więc jak widzisz jest to tu możliwe. Mało tego - zmiana parametrów nigdy nie pociąga za sobą zmiany tabliczki, bo na TZ to parametr konstrukcyjny.

 

A przeładowywanie tutaj jest może nie tak nagminne jak u nas, ale również jak najbardziej spotykane. Chociaż faktem jest, że tutaj po prostu nie idą tak po bandzie jak u nas (przynajmniej co do zasady). Czyli tu w grupie aut do 3,5t nie ma raczej skrzyń ładunkowych o długości 6m (jak w Polsce) - bo to już z założenia woła o pomstę do nieba.

Inna sprawa, że nawet klasyczna skrzynia 5m w autach do 3,5t DMC to ładowność rzędu 1 tony - a takie auta w branży budowlanej tyle nie wożą, tylko dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy takich numerów nie robią, bo z tego co wiem, w przypadku wykrycia przeładunków kary są bolesne.

U nas tez do łagodnych nie należą i wbrew pozorom wykrywalnosc jest szczególnie na płatnych odcinkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie jest mi osobiście znany przypadek ukarania kierowcy za przeładowanie pojazdu o DMC 3500 kg, może dlatego, że nie ma w pobliżu płatnych odcinków lub dlatego, że kierowcy się tym nie chwalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie prowadzonych czynności kontrolnych zatrzymano i skontrolowano pod kątem masy rzeczywistej pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.

W wyniku kontroli ustalono w sześciu przypadkach, iż na pojazdach umieszczono ładunki, który spowodowały przekroczenie dopuszczalnej ładowności pojazdu i dopuszczalnej masy całkowitej: o 1900 kg, 1700 kg, 1650 kg, 1710 kg, 1000 kg, 1050 kg.

 

http://www.lublin112.pl/konopnica-kontrola-itd-wykazala-plage-przeladowanych-aut-dostawczych-foto/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest mi osobiście znany przypadek ukarania kierowcy za przeładowanie pojazdu o DMC 3500 kg

 

Przeciążony pojazd

W dniu 20 stycznia inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Poznaniu prowadząc czynności służbowe na drodze ekspresowej S5 zatrzymali do kontroli pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Z uwagi na podejrzenie, że pojazd jest przeciążany skierowano go na punkt wagowy w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Ważenie pojazdu potwierdziło przypuszczenia inspektorów. Całkowita masa pojazdu wyniosła 7,55 tony. Kierowcę ukarano mandatem karnym w wysokości 500,00 zł za umieszczenie ładunku powodującego przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i zakazano dalszej jazdy do momentu przeładunku towaru. Na uwagę zasługuje fakt, iż aby dalszy przewóz mógł odbyć się zgodnie z obowiązującymi przepisami, musiały go kontynuować aż 3 pojazdy tego typu.

 

http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/przeciazony-pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mediach takich informacji jest dużo, ale chodziło mi o to, że w realu jakoś mi się nikt nie pochwalił mandatem za przeładowany pojazd do 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 PLN za trzykrotne przekroczenie ładowności to raczej nie jest dotkliwa kara i na pewno nie odstraszy takiego przewoźnika od podobnych praktyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500 PLN za trzykrotne przekroczenie ładowności to raczej nie jest dotkliwa kara

 

To jest mandat dla kierowcy, przedsiębiorstwo dostaje jeszcze karę administracyjną i musi przeładować towar. Ale prawdą jest, że ten proceder się po prostu opłaca. Wyłapywana jest znikoma część takich przypadków. Kary zamkną się pewnie w 10 tyś za taki przypadek a zarobek na niezłapanych jest ok 10 x większy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemnica poliszynela jest jeszcze większa hehe :)

 

Jako były sprzedawca samochodów do 3,5t mógłbym Was zaszokować... Ale to tylko na spotkaniu - tu nie napiszę :x

 

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Bo raz mi nie wyszło z powodów osobistych. I mimo, że wszystko wyjaśniłem i zwróciłem wszystkim kasę (zaliczki) proponując tak czy inaczej pomoc w zorganizowaniu spotkaniu beze mnie, to i tak się nasłuchałem kilku przykrych uwag... Fakt, że wcześniej zorganizowałem już wraz z Olgą bardzo udane spotkanie na Mazurach za bajeczną cenę okazał się bez znaczenia...

 

Więc teraz czekam na innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.