Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie klient miał tak nakręcone w dowodzie, że szok. Najpierw WK wpisał w F3 potem skreslił i wpisał w adnotacjach inną masę. Mimo wszystko się nie zgadza z tabliczką znamionową. Ja chcę to poprawić i wpisać prawidłową masę z tabliczki znamionowej, alę muszę też zmienić przyczepę z ham. Tak? czy udać jak poprzedni diagności że wszystko jest ok

Napisano
muszę też zmienić przyczepę z ham. Tak?

 

A to na jakiej podstawie?

Napisano
najpierw WK wpisał w F3 potem skreslił i wpisał w adnotacjach inną masę

Pewnie zrobił tak na podstawie czegoś....

Napisano
Tak?
- można wszystko pod warunkiem, że ma się na to potwierdzenie.

Co do [F.3] to zaiste tabliczka znamionowa jest jak najbardziej wiarygodna. Co do mas przyczep to papiery fabryczne. Żadne wyliczanki typu coś tam coś tam minus coś tam coś tam.

Napisano
Tak?
- można wszystko pod warunkiem, że ma się na to potwierdzenie.

Co do [F.3] to zaiste tabliczka znamionowa jest jak najbardziej wiarygodna. Co do mas przyczep to papiery fabryczne. Żadne wyliczanki typu coś tam coś tam minus coś tam coś tam.

 

Ja uważam, że jeżeli chodzi o samochód nie terenowy nie jest nam potrzebny papier fabryczny - homologacja. Producent w jakimś celu określił MMC zespołu i z niego możemy wyliczyć MMC przyczepy z hamulcem porównując dane z tabliczką znamionową urządzenia sprzęgającego przypadku gdy ma zamontowany hak. Jak nie ma to jeszcze prościej. Gorzej jak nie ma podanej masy na tabliczce znamionowej pojazdu.

 

Najlepiej jak byśmy wiedzieli o jakim aucie jest mowa i jakie są dane na tabliczce znamionowej.

Napisano

Jak chałupniczym sposobem można wyliczyć coś, co w tajnych procesach homologacyjnych określa producent!!!

61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;
Napisano
Ja uważam

Źle uważasz . Ten temat był tyle razy wałkowany że ho ho , wystarczy poszukać na forum .

I tradycyjnie życzę powodzenia w wyliczankach gdy trafi się "żabojad" .

Napisano
Jak chałupniczym sposobem można wyliczyć coś, co w tajnych procesach homologacyjnych określa producent!!!
61) maksymalna masa całkowita – największą masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu;

 

podana na tabliczce znamionowej

 

[ Dodano: 16-02-2016, 11:42 ]

Ja uważam

Źle uważasz . Ten temat był tyle razy wałkowany że ho ho , wystarczy poszukać na forum .

I tradycyjnie życzę powodzenia w wyliczankach gdy trafi się "żabojad" .

 

żaden większy i skomplikowany problem

Napisano
żaden większy i skomplikowany problem

To zaprezentuj nam jak chcesz za pomocą TZ określić MMC przyczepy.

Napisano

Lukmen, błądzisz, bo przepisów nie znasz. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych par. 3 ust. 4 pkt. 4

dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg,

Napisano
podana na tabliczce znamionowej

W którym punkcie,poza ciągnikiem rolniczym ?

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części,

która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej

kolejności:

1) nazwa producenta (marka);

2) numer świadectwa homologacji typu pojazdu;

3) numer identyfikacyjny pojazdu VIN, a w razie jego braku – rozpoznawczy numer podwozia/nadwozia pojazdu;

4) dopuszczalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast dopuszczalnej masy całkowitej

poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5) dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia

przyczepy;

6) dopuszczalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu;

7) w przypadku naczepy, dopuszczalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające;

8 ) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane

powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie;

9) producent może podać dodatkowe dane, zamieszczając je poniżej lub obok, poza wyraźnie zaznaczonym prostokątem

zawierającym jedynie dane przewidziane w pkt 1–8;

10) w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. mają zastosowanie

pkt 1, 2 i 3 z zastrzeżeniem, że numer powinien być umieszczony na podwoziu lub innym podobnym podstawowym

elemencie konstrukcyjnym na przedniej prawej stronie pojazdu, oraz pkt 4 z zastrzeżeniem pkt 11;

11) w odniesieniu do ciągników rolniczych rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. na tabliczce

znamionowej powinny znajdować się także następujące dane:

a) typ ciągnika,

b) najmniejsza i największa wartość dopuszczalnej masy całkowitej ciągnika,

c) dopuszczalny nacisk każdej osi ciągnika w zależności od możliwych typów opon, w jakie można dany ciągnik

wyposażyć,

d) dopuszczalne masy ciągniętej przyczepy (przyczep).

Po raz kolejny kłania się różnica między DMC i MMC . No i po raz kolejny kłaniają się gruszki i śliwki , czy jak tam było .

Napisano
żaden większy i skomplikowany problem

 

No to próbuj ...

ScreenShot075.thumb.jpg.eb264d99aa2630b23d1db846aab1fd49.jpg

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Pół biedy jak zaniży .Teraz trafiają się takie kwiatki że z odejmowania wychodzi więcej niż producent określił w O1 .

Napisano
żaden większy i skomplikowany problem

 

No to próbuj ...

 

Poprosze dane z tabliczki znamionowej.

Napisano
trafiają się takie kwiatki że z odejmowania wychodzi więcej niż producent określił w O1

:ok

Poprosze dane z tabliczki znamionowej

Dane z TZ takie jak w DR.

TZ.jpg.f67204aad6eb9d224f7276a68ff3bec6.jpg

Napisano
Poprosze dane z tabliczki znamionowej.
A co, dane z DR nie wystarczą skoro są zgodne z TZ? Przestań się człowieku błaźnić, bo po pierwsze Ci nie wychodzi, po drugie temat został przerobiony przez ludzi z kilkudziesięcioletnim stażem w branży na milion sposobów.
Napisano
żaden większy i skomplikowany problem

 

No to próbuj ...

 

Poprosze dane z tabliczki znamionowej.

 

Takie same, w katalogu its po homologacji również...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Panowie, widzę, że do porozumienia nie dojdziemy, ponieważ każdy próbuje swoich racji a i tak w ostatecznym rozrachunku wyjdzie, że diagnosta w żaden sposób nie jest w stanie poprawnie ustalić danych technicznych pojazdu nie mając wglądu do homologacji - a takich dokumentów klienci często nie posiadają. Uważam, że dopóki przepisy będą pisane w ten a nie inny sposób będzie bardzo dużo dokumentów wystawianych niepoprawnie. Zauważam, że WK posiadając homologację czasami się mylą wpisując błędne dane. Dzięki postom rozjaśniono trochę temat ustalenia poprawnych danych za pomocą tabliczki znamionowej. Nie podoba mi się, że część stałych i starych użytkowników forum nie udziela odpowiedzi na konkretnie zadane pytanie, tylko pokazuje swoją wyższość nad innymi.

Napisano
że diagnosta w żaden sposób nie jest w stanie poprawnie ustalić danych technicznych pojazdu nie mając wglądu do homologacji - a takich dokumentów klienci często nie posiadają

 

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

 

I jeszcze jeden:

 

§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać

dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek

i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa

w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz

wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego

pojazdu lub jego zespołów i elementów.

Napisano

Lukmen, dostałeś przykłady, podstawę prawną i opinie doświadczonych diagnostów, a i tak próbujesz kwestionować to co zostało już "milion" razy napisane. Po co? A katalogi z danymi technicznymi pojazdów każda SKP musi mieć, inaczej nie otrzyma stosownych uprawnień, więc argument braku dostępu do danych z lekka chybiony.

Napisano

Chodzi o Peugeot 206

dmc poj 1450

dmc zesp. poj. 2360 wg. tabliczki

dmc. zesp.poj. 2550 wg dowodu rej.

Napisano
diagnosta w żaden sposób nie jest w stanie poprawnie ustalić danych technicznych pojazdu nie mając wglądu do homologacji

 

Dokładnie tak jak piszesz. Jednym z takich parametrów, którego nie da się obliczyć w żaden sposób i można go odczytać tylko z homologacji to MMC przyczepy.

 

Uważam, że dopóki przepisy będą pisane w ten a nie inny sposób będzie bardzo dużo dokumentów wystawianych niepoprawnie.

 

Uważam, że dopóki pewni Diagności tacy jak Ty nie zrozumieją podstawowych zasad ustalania parametru O1/O2 to jak najbardziej masz rację - dokumenty będą wystawiane nieprawidłowo.

 

Tak jak koledzy napisali - dostałeś podstawy prawne i przykłady. Zamiast posypać głowę popiołem i się czegoś nauczyć po prostu się kompromitujesz jako diagnosta... Bo ustalanie O1 na zasadzie odejmowanie DMC pojazdu od DMC zespołu to jest błąd gorzej niż karygodny i znaczy o kompletnym braku doświadczenia zawodowego...

Napisano
A katalogi z danymi technicznymi pojazdów każda SKP musi mieć, inaczej nie otrzyma stosownych uprawnień, więc argument braku dostępu do danych z lekka chybiony.

Chyba się kapkę zagalopowałeś?

Napisano
dane z tabliczki

Proszę bardzo.

F1 = 1580kg.

F3 = 2500kg.

Pojazd to renault clio z 2006, benzyna 1149cm, benzyna. Proszę obliczyć MMC przyczepy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.