Skocz do zawartości

wpis "kierownica po prawej stronie"


zdz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

na jakiej podstawie WK dokonuje tego wpisu

załóżmy że mamy stare amerykańskie auto z kierownicą fabrycznie po lewej stronie zarejestrowane na wyspach

jak będę rejestrował ten egzemplarz u nas w WK to dostanie ten wpis ze względu na brytyjskie pochodzenie czy nie?

albo jak przywiozę "angola" z niemieckim dowodem co wtedy?

jak to wygląda w WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa

członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:

konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej

stronie pojazdu) albo

konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej

stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego

(z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jakiej podstawie WK dokonuje tego wpisu

Przy pierwszym w uwagach wpisujesz KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE - obojętnie czy przebudowany czy nie - WK umieści ten wpis w adnotacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę kupić amerykańskiego klasyka z wysp obawiam się tego wpisu

skąd WK będzie wiedział że ma być ten wpis lub nie? tylko z badania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ot żeby go nie było bo auto jest fabrycznie z kierownicą po lewej (stary amerykański grat) i zarejestrowane w UK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi ot żeby go nie było bo auto jest fabrycznie z kierownicą po lewej

Jeśli "diagnosta " go nie wpisze to "panienka z okienka" może nie zauważy - trza liczyć na szczęście - :x

 

[ Dodano: 23-02-2016, 09:45 ]

kierownicą fabrycznie po lewej stronie

Sorry zagoniłem w akcji - czyli masz europejskiego amerykańca z Anglii - przed rejestracją opinia biegłego o faktycznym stanie pojazdu / kierownica po lewej/ i po temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli będzie przebudowany "bezśladowo"

Dla tego "opinia" jak najbardziej wskazana - nie nam stwierdzać oryginalność pojazdu - jeśli zdz, jest pewny iż pojazd jest oryginalny to moim zdaniem tylko taka opcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to czy WK każdemu autu z angielskim DR daje taki wpis, czy potrzeba opinie rzeczoznawcy, czy to jakieś widzimisie panienki z okienka, bo raz daje a raz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłbym bez wpisu jeśli pojazd nie występował w wersji RHD. Przypomnę tylko, że wpis nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych w krajach o ruchu lewostronnym, a pojazdów do takiego ruchu konstrukcyjnie przystosowanych. Może być to np. pojazd z Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli o wpisie decyduje przysłowiowa panienka.

Jeżeli się uprze to nie będzie dyskusji że auto ktoś kiedyś sprowadził ze Stanów do UK

Kto decyduje o tym wpisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK, nie mając takiego wpisu na badaniu - nie powinien sam z siebie takiego wpisu dokonać. Gdyby jednak chciał - to złóż oświadczenie, że pojazd był fabrycznie wyprodukowany z kierownicą po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

wczoraj miałem auto na OBT mazda kierownica po lewej, nie przekładana 2010r. Widziałem DIP i zaświadczenie z pierwszego z Krakowa, z przed roku w uwagach wyraźny wpis układ kierowniczy po lewej stronie. W DIP poprzednia rej. Anglia, kupiony teraz i przerejestrowany we Wrocławiu wpis w DR jak w temacie.

I co poświadczenie nieprawdy, negat za niezgodność, zmiany konstrukcyjne fikcja!

Pisaliście o starych amerykanach porejestrowanych na wyspach, a co w takim hipotetycznym przypadku: angielska firma zakłada filię w Polsce, kupuje flotę toyot (oczywiście z normalnym polskim uk. kierowniczym) w salonie i rejestruje je u siebie w Anglii (koszty, podatki) po trzech latach firma kończy działalność (plajtuje?) sprzedaje auta, które nigdy z Polski nie wyjeżdżały i co ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mazda kierownica po lewej,

 

z przed roku w uwagach wyraźny wpis układ kierowniczy po lewej stronie.

 

 

 

 

Weź przemyśl jeszcze raz co napisałeś i ogarnij to trochę... bo ja nie kumam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem to tak: pojazd fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego, z kierownicą po lewej stronie, natomiast w DR wpis, jak w temacie "kierownica po prawej stronie". Wtedy jest problem niezgodności danych, kierunek WK i wyjaśnienie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaję, że ktoś nadgorliwy przedobrzył z uwagami w DIP-ie.

Jeżeli widział sprzed roku DIP z taką uwagą, wpisem, adnotacją to wydział mógł pomyśleć, że kiera po przekładce jest i zapodał adnotację jak wyżej. A coś mi się zdaję, że ta znowelizowana adnotacja o położeniu kierownicy dopiero po badaniu tej mazdy weszła w obowiązywanie. Wcześniej było inaczej:

 

„KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jako:

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo

– konstrukcyjnie przystosowany do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu).”;

 

„KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo:

„POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu) – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

Idzie się zakręcić. u-bania.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem to tak: pojazd fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego, z kierownicą po lewej stronie, natomiast w DR wpis, jak w temacie "kierownica po prawej stronie". Wtedy jest problem niezgodności danych, kierunek WK i wyjaśnienie sprawy.

 

i bardzo dobrze zrozumiałeś: przyjechała na OBT mazda z kierownicą po lewej, nigdy nie przekładana, ma wpis w DR "kierownica po prawej stronie". Już go nie ma wykreślili. Rok temu diagnosta na pierwszym wpisał nie w DIP a zaświadczeniu układ kierowniczy po lewej stronie , ale ważniejsze było że kraj poprzedniej rejestracji to Anglia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.