Skocz do zawartości

Wirtualne badania pojazdów problemem na najwyższym szczeblu?


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z wypadkiem limuzyny Prezydenta RP, do którego teoretycznie nie powinno dojść, szef Biura Ochrony Rządu powołał komisję, która m.in.:

 

"sprawdzi, czy były przeprowadzane przeglądy samochodu".

 

Jak widać problem wirtualnych badań pojawia się już na najwyższym szczeblu. Zacząłem od żartu, ale teraz tylko czekać, jak naprawdę ktoś z "ogniwa" kontrolującego pojazdy - w tym być może jakaś SKP/Diagnosta za to beknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • Paprock

    4

  • Grzegorz Łódź

    4

  • biker100

    4

sprawdzi, czy były przeprowadzane przeglądy samochodu

A może jeszcze nie zdążył przyjechać na OBT przed trzema laty :)

No chyba ,że uprzywilejowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że uprzywilejowany - to raz.

A i forma dopuszczenia pojazdu do ruchu nie jest oczywista - na pewno nie jest to pojazd fabryczny, więc... No ale nie znamy dokładnie modelu, konstrukcji i przede wszystkim rocznika, więc można tylko gdybać.

Ale uprzywilejowany jest bez wątpienia, więc... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy taki pojazd w ogóle przechodzi OBT.

 

Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, więc zasadniczo powinien, jednakże jestem przekonany, że w rzeczywistości tak nie jest. Oczywiście w miejsce standardowego OBT pojazd zapewne przechodzi inne rodzaje badań i kontroli. Pytanie jakie...

 

Trudno nawet orzec jak taki samochód jest zarejestrowany. Z pewnością kategoria już M2, pewnikiem też specjalny. Ale czy w ogóle taki pojazd ma swój przypisany nr rejestracyjny? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie zakłada winy opony(wady fabrycznej) , tylko z tego co słychać w mediach , szuka się winy w człowieku .

Znowu winny Polak ,a nie Niemiec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niech tam winna będzie skaza techniczna.

Ja tam stawiam na zimówki nalewajki kupione bez wiedzy, a różnica w cenie... :x

A niech tam po raz drugi, czyli opcja trzecia... Kancelaria koszty cięła. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku - jestem ostatnią osobą o spraw spiskowych...

 

Ale to nie był fabrycznie nowy pojazd jednak... A może za bardzo się skupiono w nim na badaniach stricte dotyczących bezpieczeństwa, a zapomniano o zwykłym, "standardowym" BRD i jego aspektach?? A czyz to pierwszy raz by było??

 

I w pełni podzielam tu uwagę Gowina o kolejnej "katastrofie".

 

Bo jak powtarzam - nie wierzę w teorie spiskowe, a dotychczasowe wypadki umiem sobie wytłumaczyć... Ale właśnie dlatego, że umiem, mam uwagi!!!

 

Proszę mi podać przykład innego kraju w naszej okolicy (UE, grupa Wyszehradzka), gdzie w przeciągu ostatnich dwóch dekad doszło do tylu (CZTERECH!!!) tragedii lub wypadków unicestwiających lub niosących realne takie ryzyko wobec najwyższych władz państwa??!!

 

No słucham?

 

A tu proszę:

1. Miller - Premier RP omal nie ginie w katastrofie śmigłowca Mi-8\

2. Niemal całe dowództwo Sił Powietrznych RP ginie w katastrofie CASY w Mirosławcu

3. Urzędujący Prezydent RP (i nie tylko!) wraz z elitą polityczną i społeczną kraju ginie w katastrofie Smoleńskiej

4. Urzędujący Prezydent RP uczestniczy w wypadku na autostradzie w wyniku pękniętej opony(!)

 

Matko - Fatum jakieś nad Polską ciąży, czy o co chodzi???

 

Wada fabryczna?? A czemu nikt wcześniej jej nie wyłapał? Auto ma około 3 lat wg moich obliczeń (zostało po Komorowskim jeszcze). A przeglądy powinno przechodzić co miesiąc, jak nie częściej...

Czy z znowu olew taki sam jak w przypadku Smoleńska??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że są tacy, co zaraz znajdą w resztkach opony drzazgi... Wiadomo z jakiego drzewa ;)

 

 

Ale tu nie o to chodzi, choć problem jak najbardziej poważny!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością kategoria już M2

 

A czemu M2? Już dawno ustaliliśmy, że M1 zależy tylko od liczby miejsc i nie ma nigdzie ograniczenia DMC do 3,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ostatnią osobą o spraw spiskowych

Ale trafnie wyczułeś że będzie dym - komisje , czepianie się diagnosty(w tym przypadku osoby odpowiedzialnej za stan techniczny).

A czemu nikt wcześniej jej nie wyłapał?

Volkswageny też nie od razu wyłapali ,trzeba było amerykanów . Ostatnio wyszła afera z oponami firmy Nokian , do testów przedstawiali opony specjalnie przygotowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu M2?

 

OK - bez przepinania innej dyskusji do tego tematu. Auto same w sobie waży ponad 3,5 tony - Tylko to miałem na myśli. Zatem DMC a w granicach 5 ton i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szef sztabu BOR twierdzi też, że opony są wymieniane na czas - nawet częściej niż przewidują przepisy. - Limuzyny BOR przechodzą badania w wewnętrznej stacji diagnostycznej, przed każdym wyjazdem z garażu. To auto, które wpadło z prezydentem do rowu, było sprawdzane dzień przed podróżą - powiedział w RMF FM.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Kolejne-czynnosci-w-sledztwie-ws-incydentu-z-udzialem-prezydenckiej-limuzyny,wid,18199025,wiadomosc.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Albo były to opony niewłaściwe - co jest nieprawdopodobne - bowiem do tego samochodu nie mogą być założone inne niż te, które przewiduje producent pojazdu, czyli ten, który stosuje system Pax, albo, jeżeli pojazd miał właściwe opony na właściwych felgach, to wygląda mi na to, że kierowca mógł złapać wewnętrzne pobocze autostrady, następnie korygował jakimś dość ostrym manewrem kierownicy tor jazdy i samochód postawiło w poprzek jazdy. Powoduje to, że wektor siły pcha samochód bokiem, a jeśli jeszcze hamulce są zaciśnięte, to zapewniam, że żadna opona nie pomoże - powiedział Dziewulski.

- Gdyby samochód miał opony dedykowane do pojazdu to nie ma możliwości gwałtownego ujścia powietrza, a gdyby nawet była taka możliwość, to ta opona gwarantuje prawidłowy tor jazdy. Taka opona nie zmienia toru jazdy, to jest niewykonalne. Dlatego zakładam, że albo była niewłaściwa opona, albo kierowca złapał pobocze i próbował się ratować - ocenił były antyterrorysta.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pekla-opona-w-prezydenckiej-limuzynie-komentarz-jerzego-dziewulskiego,624856.html

 

i mamy zagadkę

najpierw pobocze i potem opona się rozleciała ...

czy opona pierwsza i dlatego potem pobocze ... :?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem.

Tzn. rozumiem, że auto mogło złapać tzw. "bok", ale czy w wyniku takiego manewru opona rozpada się na strzępy? Z tego co piszą taka opona w żadnych okolicznościach nie powinna się tak zachować.

 

[ Dodano: 06-03-2016, 23:42 ]

Swoją drogą - w zeszłym miesiącu wystrzeliła nam z Kolegą opona na autostradzie przy sporej prędkości i jakoś rowu nie zaliczyliśmy na szczęście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jakoś rowu nie zaliczyliśmy na szczęście...

 

A jak wykażesz się chwilą nieuwagi, złapiesz pobocze (przy sporej prędkości - w końcu to autostrada), to cię ściąga, wtedy łatwo gumę złapać, nawet jeśli jest z systemem Pax.

Gwarantuje on dalsza jazdę z prędkością do 80 km/h i nie po kartoflisku (czyt. kamieniach, rowach, dziurach) raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co? Nikt z auta jadącego za limuzyną nie zauważył, że auto złapało pobocze, czyli, że przedtem zjeżdża znacząco z toru jazdy?

 

No ciekawy jestem co też komisja ustali... A raczej co z tego oficjalnie usłyszymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z auta jadącego za limuzyną nie zauważył, że auto złapało pobocze,

Nawet gdyby, to raczej nikt z nas się o tym nie wie,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie zakłada winy opony(wady fabrycznej) , tylko z tego co słychać w mediach , szuka się winy w człowieku .

Znowu winny Polak ,a nie Niemiec ?

dlaczego winy konstrukcyjnej opony? Może została założona opona o nieodpowiednim indeksie nośności do masy pojazdu po "uzbrojeniu"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest oki
oczywiście masę pojazdu również znasz i nacisk na oś... pamiętaj, że nie jest to "cywilna wersja" limuzyny ale dociążona i to sporo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.