blakop Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 W związku z wypadkiem limuzyny Prezydenta RP, do którego teoretycznie nie powinno dojść, szef Biura Ochrony Rządu powołał komisję, która m.in.: "sprawdzi, czy były przeprowadzane przeglądy samochodu". Jak widać problem wirtualnych badań pojawia się już na najwyższym szczeblu. Zacząłem od żartu, ale teraz tylko czekać, jak naprawdę ktoś z "ogniwa" kontrolującego pojazdy - w tym być może jakaś SKP/Diagnosta za to beknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 sprawdzi, czy były przeprowadzane przeglądy samochodu A może jeszcze nie zdążył przyjechać na OBT przed trzema laty No chyba ,że uprzywilejowany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2016 Autor Share Napisano 5 Marzec 2016 Oczywiście, że uprzywilejowany - to raz. A i forma dopuszczenia pojazdu do ruchu nie jest oczywista - na pewno nie jest to pojazd fabryczny, więc... No ale nie znamy dokładnie modelu, konstrukcji i przede wszystkim rocznika, więc można tylko gdybać. Ale uprzywilejowany jest bez wątpienia, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 na pewno nie jest to pojazd fabryczny, pewnie szyby ma grubsze, a i w drzwiach więcej stali ... http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/byly-szef-bor-o-peknietej-oponie-w-limuzynie-prezydenta-andrzeja-dudy,624823.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2016 Autor Share Napisano 5 Marzec 2016 Pytanie czy taki pojazd w ogóle przechodzi OBT. Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, więc zasadniczo powinien, jednakże jestem przekonany, że w rzeczywistości tak nie jest. Oczywiście w miejsce standardowego OBT pojazd zapewne przechodzi inne rodzaje badań i kontroli. Pytanie jakie... Trudno nawet orzec jak taki samochód jest zarejestrowany. Z pewnością kategoria już M2, pewnikiem też specjalny. Ale czy w ogóle taki pojazd ma swój przypisany nr rejestracyjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 Dlaczego nikt nie zakłada winy opony(wady fabrycznej) , tylko z tego co słychać w mediach , szuka się winy w człowieku . Znowu winny Polak ,a nie Niemiec ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 No niech tam winna będzie skaza techniczna. Ja tam stawiam na zimówki nalewajki kupione bez wiedzy, a różnica w cenie... A niech tam po raz drugi, czyli opcja trzecia... Kancelaria koszty cięła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2016 Autor Share Napisano 5 Marzec 2016 Darku - jestem ostatnią osobą o spraw spiskowych... Ale to nie był fabrycznie nowy pojazd jednak... A może za bardzo się skupiono w nim na badaniach stricte dotyczących bezpieczeństwa, a zapomniano o zwykłym, "standardowym" BRD i jego aspektach?? A czyz to pierwszy raz by było?? I w pełni podzielam tu uwagę Gowina o kolejnej "katastrofie". Bo jak powtarzam - nie wierzę w teorie spiskowe, a dotychczasowe wypadki umiem sobie wytłumaczyć... Ale właśnie dlatego, że umiem, mam uwagi!!! Proszę mi podać przykład innego kraju w naszej okolicy (UE, grupa Wyszehradzka), gdzie w przeciągu ostatnich dwóch dekad doszło do tylu (CZTERECH!!!) tragedii lub wypadków unicestwiających lub niosących realne takie ryzyko wobec najwyższych władz państwa??!! No słucham? A tu proszę: 1. Miller - Premier RP omal nie ginie w katastrofie śmigłowca Mi-8\ 2. Niemal całe dowództwo Sił Powietrznych RP ginie w katastrofie CASY w Mirosławcu 3. Urzędujący Prezydent RP (i nie tylko!) wraz z elitą polityczną i społeczną kraju ginie w katastrofie Smoleńskiej 4. Urzędujący Prezydent RP uczestniczy w wypadku na autostradzie w wyniku pękniętej opony(!) Matko - Fatum jakieś nad Polską ciąży, czy o co chodzi??? Wada fabryczna?? A czemu nikt wcześniej jej nie wyłapał? Auto ma około 3 lat wg moich obliczeń (zostało po Komorowskim jeszcze). A przeglądy powinno przechodzić co miesiąc, jak nie częściej... Czy z znowu olew taki sam jak w przypadku Smoleńska?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 Dlaczego nikt nie zakłada winy opony(wady fabrycznej) Albo zamachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2016 Autor Share Napisano 5 Marzec 2016 Ja wiem, że są tacy, co zaraz znajdą w resztkach opony drzazgi... Wiadomo z jakiego drzewa Ale tu nie o to chodzi, choć problem jak najbardziej poważny!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 Z pewnością kategoria już M2 A czemu M2? Już dawno ustaliliśmy, że M1 zależy tylko od liczby miejsc i nie ma nigdzie ograniczenia DMC do 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Marzec 2016 Share Napisano 5 Marzec 2016 jestem ostatnią osobą o spraw spiskowych Ale trafnie wyczułeś że będzie dym - komisje , czepianie się diagnosty(w tym przypadku osoby odpowiedzialnej za stan techniczny). A czemu nikt wcześniej jej nie wyłapał? Volkswageny też nie od razu wyłapali ,trzeba było amerykanów . Ostatnio wyszła afera z oponami firmy Nokian , do testów przedstawiali opony specjalnie przygotowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Marzec 2016 Autor Share Napisano 5 Marzec 2016 A czemu M2? OK - bez przepinania innej dyskusji do tego tematu. Auto same w sobie waży ponad 3,5 tony - Tylko to miałem na myśli. Zatem DMC a w granicach 5 ton i więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Marzec 2016 Share Napisano 6 Marzec 2016 Szef sztabu BOR twierdzi też, że opony są wymieniane na czas - nawet częściej niż przewidują przepisy. - Limuzyny BOR przechodzą badania w wewnętrznej stacji diagnostycznej, przed każdym wyjazdem z garażu. To auto, które wpadło z prezydentem do rowu, było sprawdzane dzień przed podróżą - powiedział w RMF FM. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Kolejne-czynnosci-w-sledztwie-ws-incydentu-z-udzialem-prezydenckiej-limuzyny,wid,18199025,wiadomosc.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Marzec 2016 Share Napisano 6 Marzec 2016 - Albo były to opony niewłaściwe - co jest nieprawdopodobne - bowiem do tego samochodu nie mogą być założone inne niż te, które przewiduje producent pojazdu, czyli ten, który stosuje system Pax, albo, jeżeli pojazd miał właściwe opony na właściwych felgach, to wygląda mi na to, że kierowca mógł złapać wewnętrzne pobocze autostrady, następnie korygował jakimś dość ostrym manewrem kierownicy tor jazdy i samochód postawiło w poprzek jazdy. Powoduje to, że wektor siły pcha samochód bokiem, a jeśli jeszcze hamulce są zaciśnięte, to zapewniam, że żadna opona nie pomoże - powiedział Dziewulski. - Gdyby samochód miał opony dedykowane do pojazdu to nie ma możliwości gwałtownego ujścia powietrza, a gdyby nawet była taka możliwość, to ta opona gwarantuje prawidłowy tor jazdy. Taka opona nie zmienia toru jazdy, to jest niewykonalne. Dlatego zakładam, że albo była niewłaściwa opona, albo kierowca złapał pobocze i próbował się ratować - ocenił były antyterrorysta. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pekla-opona-w-prezydenckiej-limuzynie-komentarz-jerzego-dziewulskiego,624856.html i mamy zagadkę najpierw pobocze i potem opona się rozleciała ... czy opona pierwsza i dlatego potem pobocze ... : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2016 Autor Share Napisano 6 Marzec 2016 Nie do końca rozumiem. Tzn. rozumiem, że auto mogło złapać tzw. "bok", ale czy w wyniku takiego manewru opona rozpada się na strzępy? Z tego co piszą taka opona w żadnych okolicznościach nie powinna się tak zachować. [ Dodano: 06-03-2016, 23:42 ] Swoją drogą - w zeszłym miesiącu wystrzeliła nam z Kolegą opona na autostradzie przy sporej prędkości i jakoś rowu nie zaliczyliśmy na szczęście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Marzec 2016 Share Napisano 6 Marzec 2016 .... jakoś rowu nie zaliczyliśmy na szczęście... A jak wykażesz się chwilą nieuwagi, złapiesz pobocze (przy sporej prędkości - w końcu to autostrada), to cię ściąga, wtedy łatwo gumę złapać, nawet jeśli jest z systemem Pax. Gwarantuje on dalsza jazdę z prędkością do 80 km/h i nie po kartoflisku (czyt. kamieniach, rowach, dziurach) raczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Marzec 2016 Autor Share Napisano 6 Marzec 2016 I co? Nikt z auta jadącego za limuzyną nie zauważył, że auto złapało pobocze, czyli, że przedtem zjeżdża znacząco z toru jazdy? No ciekawy jestem co też komisja ustali... A raczej co z tego oficjalnie usłyszymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Marzec 2016 Share Napisano 7 Marzec 2016 Tam cała historia do przeanalizowania. Razem z szykiem pojazdów, gradem kamieni i śladami opon na jezdni. http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pekla-opona-w-limuzynie-dudy-nagranie-z-momentu-wypadku,624818.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Marzec 2016 Share Napisano 7 Marzec 2016 Nikt z auta jadącego za limuzyną nie zauważył, że auto złapało pobocze, Nawet gdyby, to raczej nikt z nas się o tym nie wie,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Marzec 2016 Share Napisano 7 Marzec 2016 Zauważyli, zauważyli i chłonni wiedzy się dowiedzieli... http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-wypadek-prezydenckiej-limuzyny-z-perspektywy-pasazera-prezyd,nId,2157753 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Marzec 2016 Share Napisano 7 Marzec 2016 A pod spodem artykułu ,ankieta na temat przyczyn wypadku . Media to umieją podgrzać temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Marzec 2016 Share Napisano 8 Marzec 2016 Dlaczego nikt nie zakłada winy opony(wady fabrycznej) , tylko z tego co słychać w mediach , szuka się winy w człowieku .Znowu winny Polak ,a nie Niemiec ? dlaczego winy konstrukcyjnej opony? Może została założona opona o nieodpowiednim indeksie nośności do masy pojazdu po "uzbrojeniu"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Marzec 2016 Share Napisano 8 Marzec 2016 Index na zdjęciu jest 117 czyli 1285 kg jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 8 Marzec 2016 Share Napisano 8 Marzec 2016 jest oki oczywiście masę pojazdu również znasz i nacisk na oś... pamiętaj, że nie jest to "cywilna wersja" limuzyny ale dociążona i to sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.