Skocz do zawartości

Wirtualne badania pojazdów problemem na najwyższym szczeblu?


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • DARIO64

    4

  • Paprock

    4

  • biker100

    4

No właśnie - do tego nie do końca wiadomo jaki rozdział mas tył/przód. Ale jakoś obstawiam, że nie to jest problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakoś obstawiam, że nie to jest problemem.
również ale zapewne okażę się przyczyną składową tak jak w przypadku wypadków lotniczych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może może... Ale indeks ten i tak swoją drogą jest stosunkowo wysoki, więc teorię, że to na pewno były letnie opony do opla vectry kupione w markecie na wyprzedaży można raczej włożyć między bajki.

 

Swoją drogą wszystko - z wyłączeniem ekspertyzy samej opony - powinno być już wiadome i opublikowane!! Co to była za opona, czy była prawidłowa, kiedy była zmieniana, ile miała lat i kiedy ostatnio ją sprawdzano... A ja jakoś nie widzę takich informacji. Przecież to można w godzinę ustalić w przeciętnym służbowym aucie przedstawiciela handlowego w dowolnej porządnej firmie w tym kraju.

A z Głową Państwa tak ciężko? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dowolnej porządnej firmie

Tu masz racę, jednak nie mówimy o jakiejś dowolnej, a już tym bardziej porządnej ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dane z linku są wiarygodne, to opona w tym aucie pochodzi sprzed niemal 6 lat... Użytkowana od samego początku, czyli ponad 5 lat.

Nie chcę wyjść na dyletanta, ale Waszym zdaniem to dużo czy mało?

Wiem, że decydujący jest przebieg, którego nie znamy. Można jednak z dużym prawdopodobieństwem założyć, że auto nie służy do przysłowiowego dojazdu do kościoła - prawda?? (zresztą nawet jeśli by tak było, to byłby to kościół w Toruniu, więc jednak jakiś przebieg tam jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wyjść na dyletanta, ale Waszym zdaniem to dużo czy mało?.

 

Wszystko zależy od tego jak była użytkowana i przechowywana. Przecież nieodpowiednio przechowując opony można zniszczyć nawet nowe. Poza tym zawsze mogła być jakaś wada fabryczna. Zobaczymy co wykażą ekspertyzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale szczerze mówiąc, to ja jakoś nie kojarzę, żebym pięć lat na jednych oponach jeździł, a miałem różne pojazdy, w różny sposób użytkowane...

W TV raczej też właśnie słyszę opinię, że "przeterminowana".

Wg informacji opona jest w tym aucie od nowości, czyli jest na aucie 5 lat :? (no ok - domyślam się, że może przekładki jakieś czy jak były, ale mimo wszystko...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na to, że opony były leciwe ale z drugiej strony to nie spodziewał bym się aby ten pojazd miał jakiś wielki przebieg, bo używany był raczej okresowo. Prezydent za często nie jeździ samochodami a juz na pewno nie z jednego końca Polski na drugi a tym bardziej za granicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że przebieg samochodu nie jest duży a do tego jeździ w troszkę "lżejszych" warunkach niż normalne auto. Zresztą 5 lat to jakoś mega dużo nie jest, w tym czasie mieszanka raczej nie traci dużo na właściwościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Waszym zdaniem to dużo czy mało?

 

Dla mojego auta, to nie dużo (inne prędkości, inna waga auta).

Ale trzeba pamiętać, że (zazwyczaj) każdy producent opony zaleca jej użytkowanie góra przez trzy-cztery lata lata (starzenie gumy) a potem regularne kontrolowanie stanu opony (są opinie, ze opony użytkuje się do 10 lat, ale to za dużo moim zdaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona Michelin z systemem PAX po przebiciu powinna umożliwić przejechanie nawet 100 km z prędkością do 80 km/h. , indeks prędkości do 190 km/h. Sądzę, że jechali szybciej po przebiciu niż 80 km/h a możliwe, że przed jechali szybciej niż 190 km/h. Temat był by prosty do sprawdzenia gdyby pojazd był zaopatrzony w "czarną skrzynkę". Jakie lobby działa, że do tej pory w żadnym nowym pojeździe nie ma czarnych skrzynek??? Koszt minimalny - wystarczy zebrać i zapisać dane z czujników już zamontowany w pojeździe powiedzmy z ostatniej minuty jazdy. Rekonstrukcje wypadków wszelakich były by bananie proste i oczywiste dla każdej ze stron postępowania. Przy produkcji masowej cena pojazdu wzrosła by od 100 zł - do 100 euro. Co waszym zdaniem stoi na przeszkodzie by takich czarnych skrzynek nie wprowadzić obligatoryjnie do obowiązkowego wyposażenia nowych pojazdów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezydent za często nie jeździ samochodami

i to może też się przyczyniło ... :?:

samochód stał na kołach i opony nie ruszane "przyklapły" w miejscu styku z podłogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dane z linku są wiarygodne, to ...

pokazują prawą tylną oponę , a na filmach z wypadku widać, jak lewą stroną zalicza pobocze :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - skąd opinia, że Prezydent za dużo nie korzysta z samochodu?

Moim zdaniem korzysta aż nadto - To nie USA, gdzie nawet na bliskie trasy po Prezydenta przylatuje śmigłowiec Piechoty Morskiej i zabiera go tuż z trawnika przed Białym Domem.

 

Prezydent gdziekolwiek chce się przemieścić to właśnie w pierwszej kolejności korzysta z samochodu.

 

Daniel pisze, że na drugi koniec Polski też nie jeździ... No jak pokazuje ten przypadek właśnie jeździ!! A nawet jeśli gdzieś dalej leci (w ramach kraju) to na miejsce tabor samochodowy i tak musi tam zapewne na kołach dotrzeć przed nim.

 

Oczywiście należy jeszcze wziąć pod uwagę, czy ta opona, ze względu na swoją specyficzną konstrukcję ma inne obostrzenia dotyczące użytkowania - w tym okresu użytkowania.

 

Kolejna sprawa - Myślę, że w przypadku tych trzech najważniejszych osób w państwie, to chyba jednak warto wydać kasę i sprawić, żeby nie jeździli autami starszymi niż 5 lat.

 

A co do stron lewa/prawa nie wypowiadam się. Nie widziałem tego aż tak dokładnie i nie do końca wiem który moment wypadku odnotowano na tym zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie lobby działa, że do tej pory w żadnym nowym pojeździe nie ma czarnych skrzynek??? Koszt minimalny - wystarczy zebrać i zapisać dane z czujników już zamontowany w pojeździe powiedzmy z ostatniej minuty jazdy. Rekonstrukcje wypadków wszelakich były by bananie proste i oczywiste dla każdej ze stron postępowania. Przy produkcji masowej cena pojazdu wzrosła by od 100 zł - do 100 euro. Co waszym zdaniem stoi na przeszkodzie by takich czarnych skrzynek nie wprowadzić obligatoryjnie do obowiązkowego wyposażenia nowych pojazdów ?

Już kilka lat temu się nad tym zastanawiałem i przyznaje, że nie wiem dlaczego żaden producent auta nie chce dorzucić jednego czipu do modułu ABS/ESP, którzy zapisywał by parametry pojazdu podczas kilku ostatnich minut jazdy :? Inwestycja praktycznie bez nakładowa, bo moduł ABS-u posiada informacje o prędkości pojazdu położeniu pedału hamulca momencie obrotowym silnika a w przypadku ESP dochodzi jeszcze informacja o położeniu kierownicy i przeciążeniach pojazdu co umożliwiło by odtworzenie zachowania pojazdu i reakcje kierującego podczas kilku chwil przed zdarzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dane z linku są wiarygodne, to opona w tym aucie pochodzi sprzed niemal 6 lat....

 

A co tam 6 lat ....... dziś miałem klienta na oponach wyprodukowanych 1684 :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.