Skocz do zawartości

Płyta do zbieżności


bartosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak działa taka płyta? Gdy przejeżdżam lewym kołem i jest auto rozbieżne to płyta przesunie się na zewnątrz czy do wewnątrz. To co na monitorze mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na monitorze mnie nie interesuje

zmierzone wartości np.+20 albo -20 i zależy jak podaje czy w mm czy metrach na kilometr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to tak nie działa .

Z tego co wiem to płyta przy badaniu tak jakby się przekręcała

Jest to najprostsze urządzenie - jedno koło "idzie " po prostej a drugie po płycie - płyta przesuwa się w lewo lub prawo - w moim przypadku +/- 16 - podaje tylko czy jest dobrze czy źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy przejeżdżam lewym kołem i jest auto rozbieżne to płyta przesunie się na zewnątrz czy do wewnątrz

Powiedz ,że teraz się nabijasz z nas :-D

A jeśli nie to wiadomo,że jak jest pojazd rozbieżny to koła "idą na zewnątrz" i płyta przesuwa się też na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy w mm czy metrach na kilometr

 

Czy w mm na metr, czy w m na km. Takie są jednostki na płycie.

 

Płyta działa tylko do osi skrętnej (w domyśle przedniej), a w zasadzie to tylko tam jest wiarygodna. Należy pamiętać o odpowiednim przejeździe. Ważna jest prędkość, przejazd wprost w linii prostej, odłączenie napędu (wciśnięcie sprzęgła lub puszczenie gazu w automacie) i puszczenie kierownicy (koła muszą się ustawić "po równo")

 

że jak jest pojazd rozbieżny to koła "idą na zewnątrz" i płyta przesuwa się też na zewnątrz.

 

Jak pojazd jest rozbieżny to odpycha płytę DO ŚRODKA, bo próbuje ja "zawinąć" pod auto.

 

w moim przypadku +/- 16 - podaje tylko czy jest dobrze czy źle

 

Wynik z płyty należy przemnożyć przez współczynnik zależny od średnicy felgi koła i otrzymuje się teoretyczną wartość zbieżności w mm.

 

Należy oczywiście pamiętać, że jest to urządzenie do oceny a nie do pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodzi jak sie zachowa plyta. Nie zartuje...

 

Widzialem to tak. Prawe kolo jedzie po stalym podlozu a lewe wjezdzajac na plyte tak jakby traci 'przyczepnosc' i cala oś poj. jest ciagnieta przez przyczepne, prawe kolo na prawo zgodnie z z rozbieznoscia. Czyli plyta przesuwa sie do wewnatrz.

 

Mozna tak to tlumaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna tak to tlumaczyc?
Wszystko dokładnie napisał Psuj

1/Rozbiezny-plyta idzie do wewnątrz...

2/Zbiezny-plyta idzie na zewnątrz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi chodzi jak sie zachowa plyta.

Nie bierz tego do siebie , ale dla mnie to lotto jak zachowa się płyta. Zielone światełko - jest ok , czerwone - jest be .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieranie się tylko na wartościach skrajnych, to uproszczone podejście.

Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/

Bo to taki pic na wodę który ma zwiększyć przepustowość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednej ze stacji miałem taką płytę, najtańszy FUDIM, który jednak wartości liczbowe pokazywał niewiele różniące sie od tych wcześniej ustawionych podczas regulacji ustawienia kół, a o dokładności co do znaku + czy - już nie wspomnę... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/
To normalka ze nie.Ale wynik juz nam coś mowi czy ten pojazd ma prawidlową zbiezność-rozbieznośc....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wielu pojazdów wystarczy, że znak dla tego pomiaru jest inny niż przewidziany przez producenta. Np znak (-) dla pasata B5 i podobnych i nie musi on osiągać wy świetlającej się na czerowono wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ważna jest prędkość, ...

2. przejazd wprost w linii prostej, odłączenie napędu (wciśnięcie sprzęgła lub puszczenie gazu w automacie) i puszczenie kierownicy (koła muszą się ustawić "po równo")

3. Wynik z płyty należy przemnożyć przez współczynnik zależny od średnicy felgi koła i otrzymuje się teoretyczną wartość zbieżności w mm.

 

Ad. 1 Najgorsze z możliwych rozwiązań, Fudim to ma.

Ad.2 Wystarczy przejechać płytę raz hamując, raz ciągnąc by stwierdzić wielkość luzów na danej osi.

Ad. 3 Ja mam wynik w mm , a przeliczyć to sobie mogę na stopnie, nie widziałem jeszcze innej płyty,,,

 

[ Dodano: 18-03-2016, 09:28 ]

dla mnie to lotto jak zachowa się płyta. Zielone światełko - jest ok , czerwone - jest be .

Wystarczy normę ustawić jak koledzy +- 16 lub 20 mm, i zawsze będzie ok ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy normę ustawić jak koledzy +- 16 lub 20 mm, i zawsze będzie ok ???

Ktoś przecież kasę wziął za prawidłowe ustawienie ,więc dalej mi to ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 Najgorsze z możliwych rozwiązań, Fudim to ma.

 

Kompletnie nie rozumiem - każda ścieżka ma płytę, nie tylko fudim.

 

Ad.2 Wystarczy przejechać płytę raz hamując, raz ciągnąc by stwierdzić wielkość luzów na danej osi.

 

Inne urządzenia na stacji tez wykorzystujesz niezgodnie z przeznaczeniem?

 

Ad. 3 Ja mam wynik w mm , a przeliczyć to sobie mogę na stopnie, nie widziałem jeszcze innej płyty,,,

 

Masz wyniki w milimetrach na metr a moja na ten przykład ma w metrach na kilometr. Co do przelicznika muszę sprawdzić czy po przemnożeniu przez współczynnik wielkości felgi (płyta nie wie czy przejeżdżasz kołem 12 czy 20 cali a to różnica) wychodzi wartość milimetrowa czy stopniowa, ale zdaje mi się, że milimetrowa, bo właśnie ta (w przeciwieństwie do stopniowej) jest zależna od wielkości felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że Ty w ogóle ostatnio niechętnie rozumujesz,

nie w każdej ścieżce istotna jest prędkość przejazdu przez płytę, to miałem na myśli.

niezgodnie z przeznaczeniem?

Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę, w przeciwieństwie do Ciebie, ponoć wszystkie usługi wykonujesz na skp ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w każdej ścieżce istotna jest prędkość przejazdu przez płytę, to miałem na myśli

 

Możliwe, aczkolwiek z tych na których ja pracowałem zawsze było to istotne.

 

Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę, w przeciwieństwie do Ciebie, ponoć wszystkie usługi wykonujesz na skp ,,,

 

Musisz rozróżnić wykorzystanie przyrządu niezgodnie z przeznaczeniem (za co zresztą jako pracodawca wywalił bym pracownika na zbity pysk, bo to nie są tania sprzęty), a wykonywanie innych usług na skp, co jest jak najbardziej dopuszczalne (w zakresie badań i analiz technicznych - zgodnie z PKD i zgodnie z przeznaczeniem danych urządzeń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sama nazwa i definicja skp powinna, nie w tym kraju jednak.

Potem mamy efekty w postaci nierzetelnie wykonanych badań z powodu regulacji i napraw innych pojazdów na stanowisku skp,,,

Musisz rozróżnić wykorzystanie przyrządu niezgodnie z przeznaczeniem

Ja wspomniałem tylko o takiej możliwości, a Ty jak zwykle swoje,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Januszku, ale troszkę teraz pieprzysz... ;)

 

Dlaczego niby dokonywanie regulacji czy tam napraw innych pojazdów ma się przekładać na nierzetelność badań? Możesz konkretnie opisać taki przykład, bo ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić.

 

A poza tym:

Ja wspomniałem tylko o takiej możliwości

 

No szczerze mówiąc to napisałeś konkretnie:

Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę

 

To w końcu jak? Wykorzystujesz ją niezgodnie z przeznaczeniem, czy tylko masz taką możliwość? :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezgodnie z przeznaczeniem,

Potwierdziłem tu słowa Psuja, aby lepiej się poczuł, szkoda, że nie zauważyłeś,,,

 

[ Dodano: 20-03-2016, 09:50 ]

bo ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić.

Powiem tylko, że kiepsko z Twoją wyobraźnią, skoro nie widzisz miny pracodawcy patrzącego na diagnostę, który szczegółowo CIACH się z jakimś tam OBT zamiast naprawy, regulacje za dodatkową kasę innemu zrobić ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.