bartosz Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Witam, Jak działa taka płyta? Gdy przejeżdżam lewym kołem i jest auto rozbieżne to płyta przesunie się na zewnątrz czy do wewnątrz. To co na monitorze mnie nie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 To co na monitorze mnie nie interesuje zmierzone wartości np.+20 albo -20 i zależy jak podaje czy w mm czy metrach na kilometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio69 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Raczej to tak nie działa . Z tego co wiem to płyta przy badaniu tak jakby się przekręcała . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Raczej to tak nie działa . Z tego co wiem to płyta przy badaniu tak jakby się przekręcała Jest to najprostsze urządzenie - jedno koło "idzie " po prostej a drugie po płycie - płyta przesuwa się w lewo lub prawo - w moim przypadku +/- 16 - podaje tylko czy jest dobrze czy źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Gdy przejeżdżam lewym kołem i jest auto rozbieżne to płyta przesunie się na zewnątrz czy do wewnątrz Powiedz ,że teraz się nabijasz z nas A jeśli nie to wiadomo,że jak jest pojazd rozbieżny to koła "idą na zewnątrz" i płyta przesuwa się też na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 czy w mm czy metrach na kilometr Czy w mm na metr, czy w m na km. Takie są jednostki na płycie. Płyta działa tylko do osi skrętnej (w domyśle przedniej), a w zasadzie to tylko tam jest wiarygodna. Należy pamiętać o odpowiednim przejeździe. Ważna jest prędkość, przejazd wprost w linii prostej, odłączenie napędu (wciśnięcie sprzęgła lub puszczenie gazu w automacie) i puszczenie kierownicy (koła muszą się ustawić "po równo") że jak jest pojazd rozbieżny to koła "idą na zewnątrz" i płyta przesuwa się też na zewnątrz. Jak pojazd jest rozbieżny to odpycha płytę DO ŚRODKA, bo próbuje ja "zawinąć" pod auto. w moim przypadku +/- 16 - podaje tylko czy jest dobrze czy źle Wynik z płyty należy przemnożyć przez współczynnik zależny od średnicy felgi koła i otrzymuje się teoretyczną wartość zbieżności w mm. Należy oczywiście pamiętać, że jest to urządzenie do oceny a nie do pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 koło "idzie " po prostej Powiedz ' date='że teraz się nabijasz z nas [/quote'] i dlatego temat trafił tu ... http://www.skservice.pl/pdf/broszura_uno_2a.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartosz Napisano 17 Marzec 2016 Autor Share Napisano 17 Marzec 2016 O to mi chodzi jak sie zachowa plyta. Nie zartuje... Widzialem to tak. Prawe kolo jedzie po stalym podlozu a lewe wjezdzajac na plyte tak jakby traci 'przyczepnosc' i cala oś poj. jest ciagnieta przez przyczepne, prawe kolo na prawo zgodnie z z rozbieznoscia. Czyli plyta przesuwa sie do wewnatrz. Mozna tak to tlumaczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Mozna tak to tlumaczyc?Wszystko dokładnie napisał Psuj1/Rozbiezny-plyta idzie do wewnątrz... 2/Zbiezny-plyta idzie na zewnątrz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Jak pojazd jest rozbieżny to odpycha płytę DO ŚRODKA, bo próbuje ja "zawinąć" pod auto Masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 O to mi chodzi jak sie zachowa plyta. Nie bierz tego do siebie , ale dla mnie to lotto jak zachowa się płyta. Zielone światełko - jest ok , czerwone - jest be . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Opieranie się tylko na wartościach skrajnych, to uproszczone podejście. Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/ Bo to taki pic na wodę który ma zwiększyć przepustowość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Na jednej ze stacji miałem taką płytę, najtańszy FUDIM, który jednak wartości liczbowe pokazywał niewiele różniące sie od tych wcześniej ustawionych podczas regulacji ustawienia kół, a o dokładności co do znaku + czy - już nie wspomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Bo czy można uznać za prawidłowy zmierzenie na płycie zbieżności (+) dla pojazdu, którego prawidłowe ustawienie to rozbieżność (-) /i na odwrót/To normalka ze nie.Ale wynik juz nam coś mowi czy ten pojazd ma prawidlową zbiezność-rozbieznośc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 17 Marzec 2016 Share Napisano 17 Marzec 2016 Dla wielu pojazdów wystarczy, że znak dla tego pomiaru jest inny niż przewidziany przez producenta. Np znak (-) dla pasata B5 i podobnych i nie musi on osiągać wy świetlającej się na czerowono wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 18 Marzec 2016 Share Napisano 18 Marzec 2016 1. Ważna jest prędkość, ... 2. przejazd wprost w linii prostej, odłączenie napędu (wciśnięcie sprzęgła lub puszczenie gazu w automacie) i puszczenie kierownicy (koła muszą się ustawić "po równo") 3. Wynik z płyty należy przemnożyć przez współczynnik zależny od średnicy felgi koła i otrzymuje się teoretyczną wartość zbieżności w mm. Ad. 1 Najgorsze z możliwych rozwiązań, Fudim to ma. Ad.2 Wystarczy przejechać płytę raz hamując, raz ciągnąc by stwierdzić wielkość luzów na danej osi. Ad. 3 Ja mam wynik w mm , a przeliczyć to sobie mogę na stopnie, nie widziałem jeszcze innej płyty,,, [ Dodano: 18-03-2016, 09:28 ] dla mnie to lotto jak zachowa się płyta. Zielone światełko - jest ok , czerwone - jest be . Wystarczy normę ustawić jak koledzy +- 16 lub 20 mm, i zawsze będzie ok ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Marzec 2016 Share Napisano 18 Marzec 2016 Wystarczy normę ustawić jak koledzy +- 16 lub 20 mm, i zawsze będzie ok ??? Ktoś przecież kasę wziął za prawidłowe ustawienie ,więc dalej mi to .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Marzec 2016 Share Napisano 18 Marzec 2016 Ad. 1 Najgorsze z możliwych rozwiązań, Fudim to ma. Kompletnie nie rozumiem - każda ścieżka ma płytę, nie tylko fudim. Ad.2 Wystarczy przejechać płytę raz hamując, raz ciągnąc by stwierdzić wielkość luzów na danej osi. Inne urządzenia na stacji tez wykorzystujesz niezgodnie z przeznaczeniem? Ad. 3 Ja mam wynik w mm , a przeliczyć to sobie mogę na stopnie, nie widziałem jeszcze innej płyty,,, Masz wyniki w milimetrach na metr a moja na ten przykład ma w metrach na kilometr. Co do przelicznika muszę sprawdzić czy po przemnożeniu przez współczynnik wielkości felgi (płyta nie wie czy przejeżdżasz kołem 12 czy 20 cali a to różnica) wychodzi wartość milimetrowa czy stopniowa, ale zdaje mi się, że milimetrowa, bo właśnie ta (w przeciwieństwie do stopniowej) jest zależna od wielkości felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Marzec 2016 Share Napisano 19 Marzec 2016 Zdaje się, że Ty w ogóle ostatnio niechętnie rozumujesz, nie w każdej ścieżce istotna jest prędkość przejazdu przez płytę, to miałem na myśli. niezgodnie z przeznaczeniem? Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę, w przeciwieństwie do Ciebie, ponoć wszystkie usługi wykonujesz na skp ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Marzec 2016 Share Napisano 19 Marzec 2016 ponoć wszystkie usługi wykonujesz na skp ,,, Jaki przepis tego zabrania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Marzec 2016 Share Napisano 19 Marzec 2016 nie w każdej ścieżce istotna jest prędkość przejazdu przez płytę, to miałem na myśli Możliwe, aczkolwiek z tych na których ja pracowałem zawsze było to istotne. Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę, w przeciwieństwie do Ciebie, ponoć wszystkie usługi wykonujesz na skp ,,, Musisz rozróżnić wykorzystanie przyrządu niezgodnie z przeznaczeniem (za co zresztą jako pracodawca wywalił bym pracownika na zbity pysk, bo to nie są tania sprzęty), a wykonywanie innych usług na skp, co jest jak najbardziej dopuszczalne (w zakresie badań i analiz technicznych - zgodnie z PKD i zgodnie z przeznaczeniem danych urządzeń). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Marzec 2016 Share Napisano 20 Marzec 2016 Już sama nazwa i definicja skp powinna, nie w tym kraju jednak. Potem mamy efekty w postaci nierzetelnie wykonanych badań z powodu regulacji i napraw innych pojazdów na stanowisku skp,,, Musisz rozróżnić wykorzystanie przyrządu niezgodnie z przeznaczeniem Ja wspomniałem tylko o takiej możliwości, a Ty jak zwykle swoje,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Marzec 2016 Share Napisano 20 Marzec 2016 Sorry Januszku, ale troszkę teraz pieprzysz... Dlaczego niby dokonywanie regulacji czy tam napraw innych pojazdów ma się przekładać na nierzetelność badań? Możesz konkretnie opisać taki przykład, bo ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. A poza tym: Ja wspomniałem tylko o takiej możliwości No szczerze mówiąc to napisałeś konkretnie: Niezgodnie z przeznaczeniem wykorzystuję tylko płytę To w końcu jak? Wykorzystujesz ją niezgodnie z przeznaczeniem, czy tylko masz taką możliwość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Marzec 2016 Share Napisano 20 Marzec 2016 niezgodnie z przeznaczeniem, Potwierdziłem tu słowa Psuja, aby lepiej się poczuł, szkoda, że nie zauważyłeś,,, [ Dodano: 20-03-2016, 09:50 ] bo ja jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiem tylko, że kiepsko z Twoją wyobraźnią, skoro nie widzisz miny pracodawcy patrzącego na diagnostę, który szczegółowo CIACH się z jakimś tam OBT zamiast naprawy, regulacje za dodatkową kasę innemu zrobić ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.