Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

pablos

Ostre krawędzie, przeróbka, klasyfikacja usterki.

Polecane posty

pablos

Przyjechał VW T4 widoczny na zdjęciu w załączniku, na OBT. Pojazd ma "zabudowę" wykonaną na stałe. Jakie kody usterek zaznaczyć?

Wydaje mi się że: "6.2.2.g) PODWOZIE I ELEMENTY PRZYMOCOWANE DO PODWOZIA/ Kabina i nadwozie/ Mocowania/

Uszkodzenia zwiększające ryzyko uwięzienia pasażerów lub poranienia przechodniów w razie wypadku. [uSZ]".

Ewentualnie z jakiego innego kodu wystawić negatywa?

WP_20160629_004.thumb.jpg.ddfddb19925faf438fffa73e563c9508.jpg

WP_20160629_001.thumb.jpg.6b27db2df6b2b445fd9268701e042e1f.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Może lepiej to:

6.2. Kabina i nadwozie

6.2.1. Stan ogólny

d) Niewłaściwa naprawa lub przeróbka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

lub

 

6.2.9. Inne wyposażenie

wewnętrzne

i zewnętrzne

Oględziny.

b) Dodatkowe akcesoria lub wyposażenie niezgodne z wymaganiami

rozporządzenia o warunkach technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No faktycznie można było wykonać to nieco lepiej, staranniej, pozaokrąglać pewne elementy itd...

 

Z drugiej strony - dźwig czy podnośnik koszowy ma często jeszcze gorsze ustrojstwa i jeździ... O koparkach i tym podobnych nie wspominając :)

 

No ale uważać trzeba, bo na pierwszym foto już widzę, że jakiś gość w kominiarce się czai z tyłu - pewnie CBŚ :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
No ale uważać trzeba, bo na pierwszym foto już widzę, że jakiś gość w kominiarce się czai z tyłu - pewnie CBŚ :evil:

 

Dobre !!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Pojazd ma "zabudowę" wykonaną na stałe.

Tak i w czym jest problem?

 

Rozumiem, że jak przyjedzie do Ciebie "skrzynia" z rusztowaniem od plandeki (bez plandeki) to co?

 

[ Dodano: 01-07-2016, 12:26 ]

Proszę odnieść się do "32"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

A masa własna jest zgodna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Trudno element wystający nad kabinę przyrównać do stelaża pod plandekę.

 

A auto bez plandeki - hmmm - na upartego można potraktować jako niekompletne 8)

 

I o co chodzi z tym 32? :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

32 to takie byle co - warunki techniczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tyle jeszcze wiem - pytanie o co Ci chodzi z tymi warunkami technicznymi? Do czego konkretnie chcesz się w nich odnosić?

 

Twoja wypowiedź jest kompletnie niejasna dla mnie - z jednej strony mam wrażenie, że bagatelizujesz problem porównując tą zabudowę do stelaża pod plandekę, z drugiej to tajemnicze nawiązanie do warunków technicznych :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Mam wrażenie, że muszę zmienić zawód.

 

Zdaje mi się, że stary kawał z brodą należy przypomnieć:

 

Dajcie mi paragraf znajdę człowiek

 

Dajcie mi człowieka najdę paragraf

 

Mam wrażenie, że samochód się nie podoba diagnoście - to szuka paragrafu.

 

 

A ja chcę się dowiedzieć co mu się nie podoba.

 

Czy to tak trudno odpowiedzieć?

 

Blakop - przecież ty więcej napisałeś na temat tego samochodu niż ...................

 

Dobra nic nie chcę wiedzieć, już się nauczyłem przecież to "żółte seicento" to i paragraf się znajdzie, pierwszy z brzegu UI, i już jest badanie z wynikiem negatywnycm.

 

[ Dodano: 01-07-2016, 23:49 ]

Ewentualnie z jakiego innego kodu wystawić negatywa?

 

Z każdego - ważne tylko jest to, że chcesz mu postawić negatywa ::hey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos

 

Mam wrażenie, że samochód się nie podoba diagnoście - to szuka paragrafu.

Tak, mam zastrzeżenia co do przedniej części która wystaje ponad przednią szybę i jest szersza niż kabina, stwarza zagrożenie dla innych: np pieszych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

OK - wystaje ponad przednią szybę - ale poza przedni obrys pojazdu już chyba nie - prawda?

 

Co do szerokości - niemal każda zabudowa jest szersza od kabiny w dowolnej marce... W czym tu problem?

 

Z drugiej strony faktycznie jest w tym wszystkim jakaś niejasność. Spora grupa pojazdów specjalnych (ale nie tylko) posiada całą masę elementów "wystających" z ogólnej bryły pojazdu na takiej zasadzie jak widać to na zdjęciach. Wspominałem o dźwigach, podnośnikach różnej konstrukcji i wielu wielu innych. I generalnie są one dopuszczane do ruchu. Z drugiej strony w gamie samochodów osobowych walczy się o każdą "pierdółkę", doprowadzając między innymi do usuwania np. logo pojazdu z maski, choć od wieków był to symbol rozpoznawczy danej marki, bo się nagle okazuje, że to może kogoś urazić w razie wypadku... :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Tak, mam zastrzeżenia co do przedniej części która wystaje ponad przednią szybę i jest szersza niż kabina, stwarza zagrożenie dla innych: np pieszych.

 

Rozumiem, że jest na wysokości 50 cm i może zahaczyć o nogi ...........

 

A może jest na wysokości 2.20 cm i może zahaczyć wysokiego chińczyka w Polsce..............

 

Proszę napisz jakimś punktem z DZU, który ta zabudowa nie spełnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Znaczek na masce Jaguara ne był ani 50 cm nad podłożem, ani 2,20... A jednak już się go nie stosuje jako sztywnego elementu/emblematu marki na masce...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablos

Jest na wysokości 1.93 m i może zahaczyć ...

Proszę napisz jakimś punktem z DZU, który ta zabudowa nie spełnia.

Nie znam bezpośrednio takiego punktu DZU. Dlatego chciałem się poradzić,

jaki zastosować paragraf. W mojej ocenie pojazd zagrażał bezpieczeństwu.

Mam 2m wzrostu i podczas oględzin pola numerowego uderzyłem się o wsporniczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Mam 2m wzrostu i podczas oględzin pola numerowego uderzyłem się o wsporniczek.

 

Ale czy to świadczy o złej konstrukcji pojazdu, czy twojej nieuwadze?

Większość pól numerowych w autach ciężarowych jest z reguły w trudno dostępnych miejscach i odczytując je nożna się uderzyć o coś... To jeszcze nie argument

 

Przyznaję - przedni fragment mogli by zrobić pod kątem 45, wszelkie ranty zaokrąglić szlifierką i nie widzę podstaw do N wtedy.

Faktem bowiem jest, że obecnie wszelkie narożniki zabudów raczej katów ostrów nie mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie znam bezpośrednio takiego punktu DZU. Dlatego

Od tego należy rozpocząć

 

Może od takiego czegoś:

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

 

Następna sprawa czy zgadza się masa pojazdu (G) :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A od którego miejsca tego siedzenia się to mierzy?

 

Masa zapewne się nie zgadza - po to są zmiany, żeby nowe parametry - w tym G i ładowność ustalić.

Z drugiej strony - jakie to ma znaczenie? Bo nie czarujmy się - ta konstrukcja rewolucji w tych masach tu nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Pewnie od punktu R siedzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A punkt R jest gdzie?

 

I pewnie, czy na pewno?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Tam gdzie został podany przez producenta...

 

Sensowne definicje w warunkach technicznych nie istnieją więc ja bym powołał się na regulaminy ekg onz gdzie właśnie wszystko kręci się dookoła tego (lub H) punktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Twoja odpowiedź wiele wyjaśniła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tak trochę w kontrze do tematycznych załączników cudaczna zabudowa na aucie ciężarowym skrzyniowym.

Też będziemy rozbierać walory bezpieczeństwa tej zabudowy, co te wiaderka w razie wypadku mogą narobić???

Konstrukcja.gif.895cfdd7ee9b07464f1499693c07bc70.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Te "wiaderka" to są lampy ostrzegawcze ...

 

20220328082015_P8282507%20(Large).JPG

 

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.