przyczepalekka Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Witam. Nabyłem przyczepę SAM dwuosiową o DMC 750kg z 1990 roku. Chciałem ją przerejestrować i zaczęły się problemy. W DR jest wpisane liczba osi 1 a w przyczepie są dwie osie. Pani w WK powiedziała że muszę wykonać dodatkowe badania. Dzwoniłem do PIMOT i poinformowano mnie że badanie będzie kosztowało około 3500zł. Jak z tych kosztów wybrnąć??? Dodatkowo dowiedziałem sie pocztą pantoflową że przyczepka pierwotnie była jednoosiową ale podczas remontu w 2003 roku panowie X i Y dołożyli dodatkową ośi tak użytkowali przyczepę do teraz bez zmian w dokumentach. Znalazłem coś takiego . Czy może mi to pomóc ??? 4.1 Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Dlaczego zaraz PIMOT? Jak rozumiem jest to przyczepa zarejestrowana. W związku z powyższym trzeba zrobić albo zmiany konstrukcyjne, albo ustalenie danych. WK powinien się określić które z tych badań chce aby móc dokonać rejestracji. Nie wiadomo czy jest to błąd pisarski czy też faktycznie była jednoosiowa. Jeżeli można dotrzeć do pierwotnego badania, to trzeba by ustalić co tam widnieje, a jeżeli nie, to decyzja WK na podstawie którego badania dokonać stosownych korekt. Cytowany zapis ma zastosowanie przy naciskach na oś, a nie na liczbę osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przyczepalekka Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2016 Dziękuję za zainteresowanie. Jestem pewien że osoba od poczty pantoflowej mówi prawdę i była to jednoosiowa przyczepa w której dokonano modyfikacji bez papirologii. Czy w takim przypadku wystarczy stacja kontroli pojazdów ??? Na pewno jest tez inna masa własna ze względu na druga os i blachę na burtach i podłodze zamiast desek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeżeli jest zarejestrowana, to są to typowe zmiany konstrukcyjne. Przy pozostawieniu dwóch osi zwiększy się masa własna i zmniejszy ładowność, co jest oczywiste (chyba, że użyto takich materiałów, że te zmiany nie będą miały na to wpływu). W zależności do czego ma być używana i jaka ładowność jest wymagana, trzeba się zastanowić czy zatwierdzać stan obecny, czy powrócić do jednej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Cytowany zapis ma zastosowanie przy naciskach na oś, a nie na liczbę osi. Prawda. Zdarzają się przyczepy fabryczne nawet z wpisaną homo które mają dwie osie a w DR 1 oś, być może kiedyś niektórzy błędnie interpretowali to to jako oś pojedynczą z rozstawem mniejszym niż 1 m ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 albo zmiany konstrukcyjne, albo ustalenie danych. albo klucze do ręki i zdemontować nadmiarową ośkę przyczepy z 2 osiami przeważnie mają DMC od 2000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Jeszcze jest być może motyw dopasowania p-py do DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 być może kiedyś niektórzy błędnie interpretowali to to jako oś pojedynczą z rozstawem mniejszym niż 1 m ? Mógłbyś doprecyzować słowo kiedyś , bo mi ręce opadły jakieś trzy lata temu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 P-pa z początku lat tego wieku , drugi DR .Oczywiście nie była lekką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Pokuszę się o stwierdzenie: O co wnioskuje producent , to dostanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przyczepalekka Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2016 mirek.g Też taki scenariusz przyszedł mi do głowy. Nie wykluczone że tak było Jacdiag Jeśli odkręcę jedną oś to albo będę miał za duży nacisk na hak albo hak będzie ciągło do góry. Musiałbym przerobić zawieszenie a to dodatkowe koszta nie znając się na tym i nie mając odpowiednich narzędzi. DARIO64 Nie rozumiem trochę Czyli co najlepiej zrobić ??? Bo wychodzi że jest brak zgodności dowodu z przyczepką. Próbować zwrotu ze względu na zawiłą (zatajoną) historię czy przerabiać w zakładzie ślusarskim albo zmiana konstrukcji, tylko jakie koszta mogą być związane z tą ostatnia opcją ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Wszystko teraz to dodatkowe koszta Aby ich uniknąć najlepiej Próbować zwrotu ze względu na zawiłą (zatajoną) historię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Czyli co najlepiej zrobić ??? Pojechać na okręgową stację i poprosić o badanie po zmianach konstrukcyjnych, które będzie podstawą do zmiany danych w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przyczepalekka Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2016 I stacja diagnostyczna jest w stanie wystawić taki kwit ??? Czy to PIMOT o którym mówiła pani w WK ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 I stacja diagnostyczna jest w stanie wystawić taki kwit ??? Oczywiście. Czy to PIMOT o którym mówiła pani w WK ??? Niech się niedouczona panienka zapozna z przepisami zanim zacznie wciskać ludziom taki kit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 przyczepalekka, jak są zamocowane osie - resory czy belka skrętna belka zamocowana jest na 4 śrubach i ustawienie jej w "starym" miejscu to nie problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Sierpień 2016 Share Napisano 10 Sierpień 2016 Nie rozumiem trochę Masz prawo , nie jesteś diagnostą . 1. Przy okazji burzliwej dyskusji odnośnie dmc przyczepy rolniczej zadzwoniłem do ITS , no i zadając pytanie o konkretną markę ,dostałem taką mniej więcej odpowiedź. 2. Na moim terenie jest producent przyczep ,którego przyczepy z 2 osiami w katalogu marek i typów (ITS) są homologowane jako dwuosiowe . 3. Tak mniej więcej 3lata temu trafiła mi się na przegląd przyczepa fabryczna z 2 osiami ,gdzie w DR i katalogu ITS(a zatem w homologacji również) stało: liczba osi 1. Stąd moja śmiałość na podstawie punktu 1 ,że o co producent wnioskuje w homologacji ,to dostanie. Na temat uznawania dwóch osi za jedną , na tym forum trochę napisano .Ale jak widać z tego co napisałem ,to nawet jednostki homologujące mają z tym problem. A cóż wymagać od diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przyczepalekka Napisano 10 Sierpień 2016 Autor Share Napisano 10 Sierpień 2016 Osie nie są skrętne. W przyczepie są zamontowane belki tylnie z jakiegoś samochodu z bębnem na 4 śruby oraz sprężyny i amortyzatory. Z tego co szukałem w Google to podobne były w golfie 2 lub 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Sierpień 2016 Share Napisano 11 Sierpień 2016 3. Tak mniej więcej 3lata temu trafiła mi się na przegląd przyczepa fabryczna z 2 osiami ,gdzie w DR i katalogu ITS(a zatem w homologacji również) stało: liczba osi 1.i znów znaleziony winny całej chorej sytuacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 Po pierwsze - jaka jest odległość między osiami? Być może faktycznie można to uznać za pojedynczą i po problemie Po drugie - ile to waży? Bo sam się domyślasz, że dane z dowodu dotyczą pierwotnej konstrukcji, a to co masz obecnie znacznie od pierwowzoru odbiega. Przecież jeśli tam są dwie osie i to jeszcze kombinowane z jakichś aut, to to swoje waży i za chwile się okaże, że żeby się zmieścić z całością w 750kg to ładowności zostanie Ci z 200-300kg. Po trzecie - owszem - nowe pojazdy marki SAM legalizuje PIMOT. Zmiany w już zarejestrowanych pojazdach legalizuje każda stacja okręgowa. Ale uważaj. Jak trafisz na takich Diagnostów, jak np. wypowiadający się tutaj Kolega Adam, to zażąda od Ciebie takich projektów, wyliczeń i opisów zanim podbije Ci badanie, że żaden instytut w kraju Ci tego nie zrobi, a już a pewno nie za 3500 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 yć może faktycznie można to uznać za pojedynczą i po problemie Uznać do celów rozporządzenia, ale moim zdaniem w DR powinna widnieć faktyczna ilość. Było (i jest) z tym trochę zamieszania przez różne interpretacje (nawet przy homologacjach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2016 Share Napisano 18 Sierpień 2016 No właśnie o tym zamieszaniu mówię. Jak producenci mogą to dlaczego autor tematu by nie mógł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam 24 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Panowie jak to jest z tymi osiami. Mam na badaniu przyczepkę kemping z osiami oddalonymi od siebie o 0,8 m, czyli wg mnie jest to jedna os, ale co z kołami mam wpisać 4 czy jak to jest? o czym świadczy 50 kg na tabliczce znamionowej przyczepki zaraz pod dmc poj, a nad naciskiem na oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 o czym świadczy 50 kgZapewne nacisk na hak .Osie 2,liczba kół 4 . wg mnie jest to jedna os Tylko do nacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Nie ma już definicji osi pojedynczej w starym brzmieniu, teraz par.5 ust 6.Przez oś pojedynczą rozumie się oś, która nie może być uznana za oś wchodzącą w skład grupy osi. Tak wg mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.