Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest przyczepa ciężarowa THULE o d.m.c. 1300 kg. Taka wartość podana jest w dowodzie i na tabliczce znamionowej. Skrzynka z plandeką jak pod Obi/Tesco. Przyczepa fizycznie posiada dwie osie i cztery koła o rozstawie osi od piast do piasty 70 cm. Producent na tabliczce podaje naciski dla każdej osi osobno. I tak dla pierwszej 650 kg i dla drugiej 650 kg.

A w dowodzie liczba osi równa się 1, a nacisk osi wpisany w DR to 12,74 kN.

Nr HOMO jakby co to: PL*2900*01. No i w tej polskiej homo stoi podobno 1 oś, cztery koła. Piszę podobno, bo to informacje telefoniczne z siedziby Brenderup Polska. Niestety nie mam dostępu do WK. Padły telefony albo inna zaraza. Przyczepa z 2007 roku i cały dowód zapieczętowany. Jak to w końcu ma wyglądać, bo co (dawniejsza) przyczepa to różna historia.

Na koniec nadmienię, że też pozytywnie podpisałem się pod badaniem i tych nacisków ani ilości osi nie ruszałem. No ale temat spokoju mi nie daje. Liczę na rozwinięcie dyskusji skutkujące pojaśnieniem. Wiem, że można to wyjaśnić, ale tylko przez ruszenie danych z homo, a to raczej niewykonalne i bezzasadne.

Dziękuję.

Napisano

Jakbyś jeszcze łaskawco podał wariant i wersję.Ale jakby nie było dla tego homo liczba osi 1 ,nawet przy dmc 3500 .Liczby kół nie podają.

Napisano

Wiedziałem, że coś nie tak wyskoczy. :evil:

Chciałem foty zapodać ale pliki w fabryce, a ja w chałupie.

No moment podzwoniłem i mam:

[D.1] THULE TRAILERS

[D.2] T3

[wariant] D9

[wersja] HGHN

[nazwa/model] ---

Napisano

No dobrze. Dzięki za link - czytałem wtedy i teraz przeczytałem.

Pytanie jest takie: do jakiej zmiany należysz; korygujesz na badaniu czy puszczasz w obecnym stanie?

No, a w przypadku korekty co wydział zrobi jak posiada homologacyjne dane?

Napisano
korygujesz na badaniu czy puszczasz w obecnym stanie?

Puściłem w obecnym stanie .

  • 3 years later...
Napisano

Mam świadomość " starego tematu ", ale szukałem podobnej sprawy to wrzucę i tu ( a w homo 1 oś :silent: ) :wink:thule.JPG.f5c6835e1bf96ce1b380571fff0d2b2a.JPG

Napisano

Stary ale jary. A przynajmniej pytanie nadal jest jare. Do jakiej zmiany należysz, do dobrej czy do złej? Korygujesz dane do stanu faktycznego, do stanu fizycznego, czy zostawiasz tak, jak w homo i w dowodzie jest? No i co jest dobre, a co złe?

Napisano

Kiedyś  drążyłem podobny temat ale w lawecie . Tabliczka była jak wyżej  i w kwitach liczba osi 1 , kól 4 , i podany rozstaw osi .

 

Napisano

Puściłem w obecnym stanie, a zmiana hmmm.... u mnie tak " gorsza " bo druga :evil:

Napisano
20 minut temu, duchu napisał:

Tabliczka była jak wyżej  i w kwitach liczba osi 1 , kól 4 , i podany rozstaw osi .

Rozstaw osi poniżej 1 m i w homo przyczepa została potraktowana jako 1-no osiowa. 

Przyczepy z Niewiadowa też tak były homologowane.

Najlepiej zadzwonić do ITS-u i dopytać w jakim okresie i dlaczego wydawano takie homo.

 

Napisano

W pewnym okresie czasu potraktowano liczbę osi tak jak naciski i przy odległości osi mniejszej niż 1 m uznawano ją za pojedynczą, zarówno jeśli chodzi o nacisk jak i ilość. Po jakimś czasie ktoś się zorientował co do babola, ale stare homologacje zostały bez zmian. OSDS zadało pytanie TDT-owi w tej sprawie i jedyne co się dowiedzieliśmy to fakt, że takie były przepisy w owym czasie. Na nic tłumaczenia, że w tym zakresie się nie zmieniły. Osobiście daję 0.2.e w takich przypadkach.

Napisano

No nie inaczej. Tak właśnie pra-dawnym czasy w 'warunkach' stało:

§ 4. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m,

za oś wielokrotną zaś – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.

Czyli wychodzi krótko: za oś uważa(ło) się dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż jeden metr.

Napisano
Godzinę temu, Paprock napisał:

Tak właśnie pra-dawnym czasy w 'warunkach' stało:

Tak, tylko ktoś zapomniał, że ten warunek obowiązywał przy określaniu nacisków osi. Pozycja L DR dotyczy fizycznej liczby osi i powinna być podana faktyczna. Stąd bzdety w homologacjach i dowodach. A chodziło o to, że producent mógł określić nacisk osi jak dla pojedynczej, mimo iż przyczepa posiadała dwie.

Napisano

 

Godzinę temu, duchu napisał:

, później było 1.8 m.

 

Bo się chyba dopatrzyli, że rozstaw osi malucha to 184 cm, więc łapał się pod oś wielokrotną, a wg innego przepisu na wielokrotnej musiały być identyczne opony. :evil: 

 

Napisano (edytowane)

 

16 minut temu, aboz napisał:

Tak, tylko ktoś zapomniał, że ten warunek obowiązywał przy określaniu nacisków osi. Pozycja L DR dotyczy fizycznej liczby osi i powinna być podana faktyczna. Stąd bzdety w homologacjach i dowodach. A chodziło o to, że producent mógł określić nacisk osi jak dla pojedynczej, mimo iż przyczepa posiadała dwie.

 

E! Nie wydaje mi się. To jest legalna definicja osi. Tak jak wyżej zapodałem: dwie ośki o rozstawie mniej niż metr traktowano jako jedną oś i takie coś lądowała w homologacji i w dowodzie na podstawie homologacji. 

 

O naciskach w paragrafie piątym było rozpisane.

Edytowane przez Paprock
Napisano

Tak, tylko przy liczbie osi powinno się podawać ich faktyczną ilość, natomiast warunki stosować jak dla osi pojedynczej. Mało tego, w przypadku danych na SKP powinno się określać parametry dla każdej osi z osobna, o ile były dostępne, a dopiero w procesie rejestracji traktować jako oś pojedynczą, co wynikałoby z parametrów osi.

Napisano

No ale z tym 'uważaniem' lub 'rozumieniem' zawsze zamota jest. Kiedyś z osiami, a teraz weź komuś wytłumacz, czy pierwszy stycznia roku produkcji się 'rozumie', czy wpisuje w zaświadczenie zamiast daty pierwszej rejestracji.

Napisano

W którymś z programów dla SKP zauważyłem iż w DIP jest podana grupa osi

Napisano

A tak szczerze - czy jest różnica miedzy między 2x1000 czy 1x2000 - matematycznie - żadna - więc po co roztrząsać temat 

Z jednego i drugiego można się bez problemu wytłumaczyć

I jedno i drugie prawidłowe 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.