Skocz do zawartości

THULE przyczepa


Paprock

Rekomendowane odpowiedzi

Jest przyczepa ciężarowa THULE o d.m.c. 1300 kg. Taka wartość podana jest w dowodzie i na tabliczce znamionowej. Skrzynka z plandeką jak pod Obi/Tesco. Przyczepa fizycznie posiada dwie osie i cztery koła o rozstawie osi od piast do piasty 70 cm. Producent na tabliczce podaje naciski dla każdej osi osobno. I tak dla pierwszej 650 kg i dla drugiej 650 kg.

A w dowodzie liczba osi równa się 1, a nacisk osi wpisany w DR to 12,74 kN.

Nr HOMO jakby co to: PL*2900*01. No i w tej polskiej homo stoi podobno 1 oś, cztery koła. Piszę podobno, bo to informacje telefoniczne z siedziby Brenderup Polska. Niestety nie mam dostępu do WK. Padły telefony albo inna zaraza. Przyczepa z 2007 roku i cały dowód zapieczętowany. Jak to w końcu ma wyglądać, bo co (dawniejsza) przyczepa to różna historia.

Na koniec nadmienię, że też pozytywnie podpisałem się pod badaniem i tych nacisków ani ilości osi nie ruszałem. No ale temat spokoju mi nie daje. Liczę na rozwinięcie dyskusji skutkujące pojaśnieniem. Wiem, że można to wyjaśnić, ale tylko przez ruszenie danych z homo, a to raczej niewykonalne i bezzasadne.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że coś nie tak wyskoczy. :evil:

Chciałem foty zapodać ale pliki w fabryce, a ja w chałupie.

No moment podzwoniłem i mam:

[D.1] THULE TRAILERS

[D.2] T3

[wariant] D9

[wersja] HGHN

[nazwa/model] ---

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Dzięki za link - czytałem wtedy i teraz przeczytałem.

Pytanie jest takie: do jakiej zmiany należysz; korygujesz na badaniu czy puszczasz w obecnym stanie?

No, a w przypadku korekty co wydział zrobi jak posiada homologacyjne dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Stary ale jary. A przynajmniej pytanie nadal jest jare. Do jakiej zmiany należysz, do dobrej czy do złej? Korygujesz dane do stanu faktycznego, do stanu fizycznego, czy zostawiasz tak, jak w homo i w dowodzie jest? No i co jest dobre, a co złe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, duchu napisał:

Tabliczka była jak wyżej  i w kwitach liczba osi 1 , kól 4 , i podany rozstaw osi .

Rozstaw osi poniżej 1 m i w homo przyczepa została potraktowana jako 1-no osiowa. 

Przyczepy z Niewiadowa też tak były homologowane.

Najlepiej zadzwonić do ITS-u i dopytać w jakim okresie i dlaczego wydawano takie homo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym okresie czasu potraktowano liczbę osi tak jak naciski i przy odległości osi mniejszej niż 1 m uznawano ją za pojedynczą, zarówno jeśli chodzi o nacisk jak i ilość. Po jakimś czasie ktoś się zorientował co do babola, ale stare homologacje zostały bez zmian. OSDS zadało pytanie TDT-owi w tej sprawie i jedyne co się dowiedzieliśmy to fakt, że takie były przepisy w owym czasie. Na nic tłumaczenia, że w tym zakresie się nie zmieniły. Osobiście daję 0.2.e w takich przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie inaczej. Tak właśnie pra-dawnym czasy w 'warunkach' stało:

§ 4. Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 2 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m,

za oś wielokrotną zaś – zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych „osiami składowymi”, w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 2 m.

Czyli wychodzi krótko: za oś uważa(ło) się dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż jeden metr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

Tak właśnie pra-dawnym czasy w 'warunkach' stało:

Tak, tylko ktoś zapomniał, że ten warunek obowiązywał przy określaniu nacisków osi. Pozycja L DR dotyczy fizycznej liczby osi i powinna być podana faktyczna. Stąd bzdety w homologacjach i dowodach. A chodziło o to, że producent mógł określić nacisk osi jak dla pojedynczej, mimo iż przyczepa posiadała dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, duchu napisał:

, później było 1.8 m.

 

Bo się chyba dopatrzyli, że rozstaw osi malucha to 184 cm, więc łapał się pod oś wielokrotną, a wg innego przepisu na wielokrotnej musiały być identyczne opony. :evil: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 minut temu, aboz napisał:

Tak, tylko ktoś zapomniał, że ten warunek obowiązywał przy określaniu nacisków osi. Pozycja L DR dotyczy fizycznej liczby osi i powinna być podana faktyczna. Stąd bzdety w homologacjach i dowodach. A chodziło o to, że producent mógł określić nacisk osi jak dla pojedynczej, mimo iż przyczepa posiadała dwie.

 

E! Nie wydaje mi się. To jest legalna definicja osi. Tak jak wyżej zapodałem: dwie ośki o rozstawie mniej niż metr traktowano jako jedną oś i takie coś lądowała w homologacji i w dowodzie na podstawie homologacji. 

 

O naciskach w paragrafie piątym było rozpisane.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko przy liczbie osi powinno się podawać ich faktyczną ilość, natomiast warunki stosować jak dla osi pojedynczej. Mało tego, w przypadku danych na SKP powinno się określać parametry dla każdej osi z osobna, o ile były dostępne, a dopiero w procesie rejestracji traktować jako oś pojedynczą, co wynikałoby z parametrów osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale z tym 'uważaniem' lub 'rozumieniem' zawsze zamota jest. Kiedyś z osiami, a teraz weź komuś wytłumacz, czy pierwszy stycznia roku produkcji się 'rozumie', czy wpisuje w zaświadczenie zamiast daty pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak szczerze - czy jest różnica miedzy między 2x1000 czy 1x2000 - matematycznie - żadna - więc po co roztrząsać temat 

Z jednego i drugiego można się bez problemu wytłumaczyć

I jedno i drugie prawidłowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.