amatorcar Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 Witam szanownych diagnostów do których zwracam się z prośbą o info w kwestii badania mojego auta w SKP ,gdyż niestety Pan który badał pojazd nie umiał mi wytłumaczyć co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 na załączonym wydruku z badania W SKP ja nie jestem diagnostą i takiej wiedzy nie mam .Może ktoś umie mi wytłumaczyć ten wydruk ,który poprosiłem na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 Jest to zbieżnośc kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Październik 2016 Share Napisano 4 Październik 2016 To znaczy mniej więcej tyle, że płyta do wstępnej zbieżności (tak ją określmy) wskazała parametr (też to określmy umownie) znoszenia pojazdu w lewą stronę na idealnie równej nawierzchni (a takiej nie ma na żadnej drodze) na odcinku jednego metra, jak dobrze widzę. Można to sobie na kilometry poprzeliczać. W sumie wynik poprawny jak najbardziej. Powtórzę, że to jest pomiar wstępny i jakby co, nie ma powodów do paniki. Na zero taki pomiar udaje się sporadycznie. Należy wziąć pod uwagę stan opon, luzów w zawieszeniu czy nie ma, sprawdzić ciśnienie w oponach. To chyba wszystko. No i przejazdu sama technika. Sorry za brak fachowego języka, ale ja spoza tego grona. Tak tylko się wcinam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Jest to pomiar poślizgu bocznego. Działa tak jak to opisał Paprock. Niestety jest to pomiar obarczony tak dużym błędem, że w praktyce nie uwzględniany, ponieważ pojazd musi przejechać przez płytę pomiarową równolegle (co w zasadzie jest niewykonalne), ze stałą prędkością... . Jednostka jak widzisz jest kosmiczna, choć są jakieś tam metody (bardziej dokładne lub mniej) na przełożenie tego na wartości zrozumiałe przy regulacji zbieżności (stopnie, mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 A w którym miejscu jest podane DMC pojazdu do którego należy odnieść wynik z hamulcy? Może zaślepłem. Przyznam, że nie znam tej lini. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 A w którym miejscu jest podane DMC pojazdu do którego należy odnieść wynik z hamulcy? W DR. Nie każde urządzenie musi posiadać moduł obliczeniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Październik 2016 Share Napisano 5 Październik 2016 Przyznam, że nie znam tej lini - SAXON Prüftechnik Gmbh / SCHENK inaczej. I to jest początek adresu, a nie żadna reklama. Co to reszty to raczej tematu bym nie rozwijał. A do tej kolorowanki jest jeszcze druga strona opisowa. I tam mogłoby być to o czym lepiej nie gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 niestety Pan który badał pojazd nie umiał mi wytłumaczyć co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 . moze trzeba by było się zastanowić czy ten Pan był diagnostą, bo nie wyobrażam sobie możliwosci że pracuje na SKP i nie wie co mu urządzenie pokazuje.No chyba ze tylko pieczatki podbija i trudne tematy omija [ Dodano: 06-10-2016, 09:54 ] Jednostka jak widzisz jest kosmiczna, nie wiem czy to jednostka kosmiczna, ale w autodacie jest uwzględniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 ale w autodacie jest uwzględniona. A skąd autodata wie jaki rozmiar kół jest na aucie Żartuję oczywiście. Wyniki z tej płyty mnoży się przez odpowiedni współczynnik, zależny od średnicy felgi i otrzymuje się orientacyjną wartość zbieżności kół przednich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Wyniki z tej płyty mnoży się przez odpowiedni współczynnik, lub wprowadza się do programu przed wjazdem na płytę pomiarową i otrzymuje się już przeliczony wynik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 ale w autodacie jest uwzględniona. W autodacie masz podawane parametry w mm i dwóch rodzajach stopni. Płyta poślizgu bocznego podaje w mm/m lub w m/km, więc niekoniecznie są to zbieżne jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amatorcar Napisano 6 Październik 2016 Autor Share Napisano 6 Październik 2016 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi .Po przeczytaniu wszystkich postanowiłem uzupełnić główne pytanie oraz dodać ,że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku .Moje auto ma w DR w rubryce F1 1550 kg w G 1125 kg , opony rozmiar 205/70/15 .Nie stwierdzono żadnych luzów w zawieszeniu.Jeśli możecie wyliczcie czy te wyniki są prawidłowe czy też nie dla auta ,bo ja nie znam się na wyliczaniu ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Coś tu śmierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Ktoś tu komuś próbuje założyć wrotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku to ty sprawdziłeś ,czy diagnosta prze przystąpieniem do badania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Październik 2016 Share Napisano 6 Październik 2016 Momencik...... Kolega amatorcar, zapytał co oznacza nad kołem w fotce ten znak-2,4 na załączonym wydruku Odpowiedzi padły Jest to zbieżnośc kół. To znaczy mniej więcej tyle, że płyta do wstępnej zbieżności (tak ją określmy) wskazała parametr Jest to pomiar poślizgu bocznego. Podziękowanie padło Dziękuje wszystkim za odpowiedzi Proszę moderatora o zamknięcie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amatorcar Napisano 6 Październik 2016 Autor Share Napisano 6 Październik 2016 że auto miało wymagane fabrycznie ciśnienie w 4 oponach co sprawdziłem przed wyjazdem do stacji jak i tuż przed wjazdem do badania do budynku to ty sprawdziłeś ,czy diagnosta prze przystąpieniem do badania.. Ja wychodzę z założenia ,że na przegląd przyjeżdża się sprawnym autem a do warsztatu niesprawnym a ,że diagnosta tego nie zrobił osobiście to raczej mnie nie interesuje ,bo mam chęć utrzymania auta w nienagannym stanie i dlatego tu na forum dopytuje ,by jeśli jest coś nie tak to po prostu trzeba to naprawić i oczekuję rzeczowych profesjonalnych odpowiedzi ,bo tylko o to mi chodzi a nie wdawanie się w zbędne dyskusje czy co i jak zrobił diagnosta .Jak zrobił jego sprawa .Nie mi sądzić jak pracuje jakikolwiek diagnosta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 . Płyta poślizgu bocznego podaje w mm/m lub w m/km, więc niekoniecznie są to zbieżne jednostki. W m/km sie nie spotkałem, ale nawet nie żartuj ze nie potrafiłbys tego przeliczyć i ze to nie są zbieżne jednostki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 W m/km sie nie spotkałem Stara Maha tak ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 Maha tak ma . wszystko zależy od ustawień serwisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 m/km i mm/m to jest dokładnie to samo. Przeliczniki na milimetry zbieżności (w/g instrukcji mojego przyrządu): A x B = C A - odczyt z płyty B - współczynnik średnicy tarczy koła 12' - 0,3048 13' - 0,3302 14' - 0,3556 15' - 0,381 16' - 0,4064 17' - 0,4318 18' - 0,4572 19' - 0,4826 20' - 0,508 22,5' - 0,5715 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Październik 2016 Share Napisano 7 Październik 2016 nawet nie żartuj ze nie potrafiłbys tego przeliczyć i ze to nie są zbieżne jednostki . Niejedno się liczyło. Natomiast co innego zmierzyć daną wartość i mieć pewność co do wyniku (obarczonego jednym błędem pomiaru). Niż kalkulować wartość na podstawie współczynników w połączeniu z kilkoma błędami pomiaru samej wartości do obrabiania. Więc nawet nie żartuj, że ten twór po licznych zabiegach matematycznych ma cokolwiek wspólnego z geometrią pojazdu. Jest to pomiar wstępny, który (znając swoje urządzenie) podpowiada czy należałoby interweniować, czy też w połączeniu z kanałem - podnośnikiem, szarpakiem, "odciążnikiem" osi nie wymaga innych zabiegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 Więc nawet nie żartuj, że ten twór po licznych zabiegach matematycznych ma cokolwiek wspólnego z geometrią pojazdu. Nie z geometrią, tylko zbieżnością. I ma sporo wspólnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 No! Po wyeliminowaniu zdeformowanych opon i odkształconych felg, po wyeliminowaniu wytłuczonego zawieszenia, po przestawionym karosarzu... Na końcu zbieżność pozostaje. Rzadko kiedy, a raczej wcale z inną kolejnością się nie spotkałem. Chyba, że po naprawach w kierowniczym układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Październik 2016 Share Napisano 8 Październik 2016 I ma sporo wspólnego. Oczywiście, przecież są ludzie co na tym zbieżność regulują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.