Skocz do zawartości

Pola O.1 i O.2 w DR samochodu a przyczepa lekka


c64club

Rekomendowane odpowiedzi

Pola w DR samochodu są opisane jako:

O.1 MMC przyczepy z hamulcem

O.2 j.w. bez hamulca

W Golfie odpowiednio 800 i 460 kg

Kiedy przyjechałem na DBT po montażu haka , diagnosta ostrzegł mnie, żebym się nie dał zwieść tym opisom i nie ciągał przyczepy lekkiej powyżej 460 kg DMC, niechby i wyposażonej w hamulec. Wg jego wiedzy pole O.1 dotyczy przyczepy innej niż lekka. Że to błąd w opisie w DR, natomiast przepis mówi, że pole O.2 to MMC lekkiej a O.1 innej niż lekka. Tę samą informację przekazała agentka w ubezpieczalni, kiedy kupowałem ubezpieczenie OC na przyczepę (gólfa u tej samej agentki ubezpieczalem) "Ale Panu nie wolno tej przyczepy ciągnąć tym Golfem, nawet jeśli ona ma hamulec, bo w DR ten opis jest błędny i dotyczy lekkiej i ciężkiej a nie lekkiej z hamulcem".

 

Czy to prawda? Który to przepis o tym mówi? Niestety nie został mi podany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda?

 

Nie prawda. Żaden przepis nie wskazuje, że O.1 dotyczy wyłącznie przyczep powyżej 750 kg. Ciekawe co powiedziałby ten "diagnosta" o Seicento, które O.1 ma równe 400 kg :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to coś zmienia w kontekście OC, poza stawkami?

Kwestia ubezpieczenia mnie nie interesuje . Chciałem poznać masę przyczepki i jeszcze się dopytam żeby była jasność: Ma hamulce ?

Bo wcześniej to dla mnie było to takie żółte ,dopiero post Michała mnie co nieco oświecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Golfie odpowiednio 800 i 460 kg
Jakie dmc ma ta przyczepa ?
600

Moim zdaniem tym golfem można ciągnąć przyczepę załadowaną maksymalnie do 800kg.(masa rzeczywista)

Masz przyczepę o DMC 600 kg.Czyli jeśli załadujesz tą przyczepę tak,że masa rzeczywista nie przekroczy 460 kg to możesz ją ciągnąć bez hamulca najazdowego. Jeśli przekroczy 460 kg(do max 600kg) to możesz ciągnąć ją ale już musi mieć hamulec najazdowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pola w DR samochodu są opisane jako:

O.1 MMC przyczepy z hamulcem

O.2 j.w. bez hamulca

W Golfie odpowiednio 800 i 460 kg

 

I tego się trzymaj :ok

 

Masz przyczepę o DMC 600 kg.Czyli jeśli załadujesz tą przyczepę tak,że masa rzeczywista nie przekroczy 460 kg to możesz ją ciągnąć bez hamulca najazdowego.

 

Nawet pustej nie możesz :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to znasz :?:

Art. 62.1.Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1)samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2)samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

 

§ 3.1.Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

...

3.W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś tam znam, a roztrybić chciałbym zdanie Karlik10 "Nawet pustej nie możesz :?"

I w ogóle poznać dogłębnie uzasadnienia dla powyższych teorii pani ubezpieczycielki i pana diagnosty.

Motyla noga!

Jak można poprosić, to mi potrzeba łopatologicznie. Cóż... nie chwytam w lot. :(

Pani ubezpieczycielka nie odpisze zaiste, ani pan diagnosta nie odkliknie, ale może... coś odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roztrybić chciałbym zdanie Karlik10 "Nawet pustej nie możesz

 

No przecież nie zapniesz na hak do Golfa pustej przyczepy o DMC 2000 kg. i będziesz się tłumaczył że jej masa rzeczywista a zarazem masa własna to 800 kg. i po drodze publicznej możesz się poruszać legalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież nie zapniesz na hak do Golfa pustej przyczepy o DMC 2000 kg.
- ja ją pustą zapnę nawet do Seicento.

Warunek: przy pełnym obciążeniu auta jej masa własna 400 kg nie może przekraczać, bo to jest maksymalny parametr jaki ten samochodzik może pociągnąć. A czy ja wożę w tej przyczepce pszczoły luzem, pierze lub powietrze, to o tym mówią wartości rzeczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka różnica jeśli jedna i druga przewyższa DMC wpisane w dowód rejestracyjny ?

600 jest mniejsze od 800.

Jeszcze tylko nie wiemy DMC zespołu pojazdów w tym golfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zobrazowania taka lekuśka konstrukcja ażurkowa jak przyczepka podłodziowa. Jej masa własna 300 kg wynosi, d.m.c. 1500 kg z jachtem. I jak Kolego Karlik10, mógłbym taką podłodziówkę pustą pociągnąć Seicentem? Tu kawałek tylko z parkingu na slip do mariny.

Parametry Seicenta przykładowo są mnie więcej takie:

F.2 = 1100 kg

F.3 = 1500 kg

O.1 = 400 kg

O.2 = 350 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę to tak:

 

- rzeczywista masa całkowita zespołu nie może przekraczać F.3 w DR

- DMC/MMC przyczepy nie może przekraczać O.1 w DR

 

A nie "hulaj dusza piekła nie ma" - że liczą się wyłącznie masy rzeczywiste - to tak nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MMC przyczepy nie może przekraczać O.1 w DR
I nigdzie nie ma mowy jakiego rodzaju ma być przyczepa czy ciężarowa,specjalna czy też lekka bo są okoliczności w których przyczepa lekka musi być wyposażona w hamulce . Przyczepa bez hamulca to nie tylko lekka .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. (21) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może

przekroczyć:

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej

masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

b) 750 kg.

 

Kilka lat temu już to przerabialiśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu już to przerabialiśmy.

Mnie to nie dziwi skoro tematy na forum są rozważane we wszystkich wariantach i wersjach żółtego seicento . Dziwi mnie jeszcze to dlaczego " żółte seicento " nie trafiło do słownika.

Później się ktoś trafia że w "szukajace" "no abla" . Wcale się nie dziwię, bo żeby znaleźć odpowiedź ,to trzeba zadać pytanie odpowiednie pytanie. Wtedy dochodzę do wniosku że phbbpprzemo pasowałoby poszerzyć horyzonty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat nie dotyczy żółtego Seicento czy innego czerwonego Lanosa, tylko znaczenia pól w DR. W odniesieniu do dowolnego samochodu. Pytałem ponieważ z dwóch źródeł, samemu o to nie pytając, dostałem informację (wręcz ostrzeżenie) jakoby określenia "z hamulcem" i "bez hamulca" były nieprecyzyjne, i w rzeczywistości dotyczyły przyczep określanych jako "inna niż lekka" i "lekka".

 

Chciałem więc:

I w ogóle poznać dogłębnie uzasadnienia dla powyższych teorii pani ubezpieczycielki i pana diagnosty.
Lub potwierdzić, że to bzdura

 

 

Dla mnie logicznym jest:

Ja widzę to tak:

- rzeczywista masa całkowita zespołu nie może przekraczać F.3 w DR

- DMC/MMC przyczepy nie może przekraczać O.1 w DR

i też to widzę tak (byle miała hamulec jeśli jej DMC przekracza O.2), ale znając różne niedomówienia i pola do interpretacji, wolałem zapytać "tych gości co wiedzą, bo w tym siedzą" skoro dwie osoby same z siebie, niezależnie, stwierdziły że nie jest tak różowo jakby nakazywała logika.

 

Że nie mogę ciągnąć niehamowanej przyczepy, której RM nie przekracza O.2, ale O.1 > DMC(przyczepy bez hebla) > O.2, to też wiem i też nie o to pytałem. OT i nawet tego nie poruszałem.

 

[ Dodano: 23-10-2016, 17:01 ]

Dzwoniłem do kolegi, który kupił sobie lekką "kampingową" 750kg i zmieniał samochód z tego powodu. Mówi, że pytał diagnostę przy kupnie tego samochodu i tamten w jakiejś książce wielkości telefonicznej, ktora na okładce miałą coś tam "dla diagnostów" mu pokazywał znaczenie pól w DR i właśnie tam było napisane, że O.1 dotyczy przyczepy ciężkiej a O.2 lekkiej, plus numer z Dz.U., ale sobie nie zapisał, bo ma O.2 750kg, wiec jego samochodu ten zapis nie ograniczał.

 

Ale co to za księga dokłądnie, tego też kolega nie wie.

 

[ Dodano: 23-10-2016, 17:22 ]

A przy okazji - czy fakt instalacji hamulca w przyczepie lekkiej (nieobowiązkowy) powinien być w dowodzie (tak jak hak czy LPG w aucie), czy po prostu fizycznie ma być hamulec? Moja w dowodzie nie ma hebla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.