w0cinu Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Czy jest możliwość rejestracji czegoś takiego. CF MOTO 800EX z Francji? F1 - 802 F2 - 802 F3 - 952 G - 552 G.1 - 532 P.1 - 800 P.2 - 14,8 S.1 - 2 J - L7e J.1 - QM J.3 - QLOMM K - e4*2002/24/2886/02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Zawsze z tymi czterokołowcami coś. Na szybko jedno mi świta: 5) Dyrektywa 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993); traci moc z dniem 1 stycznia 2016 r. na podstawie art. 81 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52), które weszło w życie z dniem 22 marca 2013 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Masy i pozostałe parametry spełniają warunki dla "czterokołowca do przewozu rzeczy", chociaż wygląd mnie nie przekonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 Na szybko jedno mi świta: Mi świta że jest tam zapis który mówi ,że nie można odmówić rejestracji pojazdom homologowanym na podstawie 2002/24 .Tak mniej więcej ,bo dokładnie nie pamiętam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Październik 2016 Share Napisano 24 Październik 2016 No dobrze niech tam świta i ta dyrektywa. Też uchylona chyba . Tylko coś mi się zdaje, że nie wszystko co po unijnemu homologowane tak od razu w PL jest rejestrowane. A wracając do G.1 = 532 kg podanych w tematycznym poście, to ciężki do przewozu rzeczy wychodzi jak najbardziej. Tylko jak to w dowód powklepywać, jak w tych kilogramach zawart ciężar kierowcy jest? Na takie akcje ani nasza ustawa, ani rubryki w dowodzie rejestracyjnym nie gotowe jak na razie. I do dziś interesuje mnie składnia poniższego zdania w sensie gdzie kierującego masa: yyy... nie mogę dodać załącznika... Zacytuję toćka w toćkę co do przecinka: 4. Maksymalny ładunek użyteczny podawany przez producenta: ładunek otrzymany przez odjęcie masy określonej w sekcji 2, z kierującym, od masy określonej w sekcji 3. Pytanie: jak i gdzie dodawać/odejmować kierującego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 25 Październik 2016 Autor Share Napisano 25 Październik 2016 Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy??? W przepisach nic nie ma o tym jak określa się 4kołowca do przewozu osób a jak do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Tak to widzę: MŁU = masasekcji3 - (masasekcji2 + kierujący) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy??? - No po maksymalnej masie pojazdu nieobciążonego i po ładowności. Tu wychodzi 532 kg maksymalnej masy pojazdu nieobciążonego, czyli podpada pod czterokołowca innego niż lekki do przewozu rzeczy, bo ten do przewozu osób nie może mieć takiej maksymalnej masy nieobciążonej. Do przewozu osób może mieć najwięcej 400 kg maksymalnej masy nieobciążonej. No, a dalej to jeszcze ładowność. Tu wychodzi 270 kg ładowności, czyli nie do przewozu osób, bo ten inny niż lekki do przewozu osób może mieć zaledwie 200 kg ładowności, no a ten drugi do przewozu rzeczy 1000 kg ładowności. Co nie. No tak jakoś popisane to wszystko jest. I według mnie takie masy nieobciążone wcale a wcale nie powinny trafić w rubrykę [G] ani ładowność w [dopuszczalną ładowność] Dowodu Rejestracyjnego, bo nic nie wyjdzie coby z definicjami z ustawy miało wspólnego. Bo jeszcze w warunkach technicznych taki myk znajduje się: 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:10) masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego; - no i jak się rozumie to się rozumie i lepiej tego jako ustawową masę własną nie wpisywać. No pozostaje jeszcze rozebrać te 20 kg różnicy między [G] a [G.1] co nie. Po mojemu to paliwo jest i teraz trzeba z rozporządzeń i dyrektyw wyczytać gdzie, kiedy i co do nieobciążonej masy pojazdu się wlicza. Lecz uwaga; jak się źle rozbierze, to może wyjść, żę toto wcale czterokołowcem nie będzie. No ale to pozakonkursowa uwaga, a najlepiej zostawić tego czterokołowca na etapie pentagrama, który orzekł: Masy i pozostałe parametry spełniają warunki dla "czterokołowca do przewozu rzeczy, [...] ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tak to widzę: - kombinuję podobnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 25 Październik 2016 Autor Share Napisano 25 Październik 2016 Wszystko się zgadza. Też to przeliczyłem. Tylko jak mam np. Clio to widze czy jest to osobowy bo ma to i to czy ciężarowy bo ma to i to ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 No a czterokołowce mają masy nieobciążone takie a takie, ładowności takie a takie i jeszcze kilka innych parametrów po których je się odpowiednio kwalifikuje. Niestety albo stety jest tego mało i nie każdy, a przynajmniej ja nie jestem otrzaskany z czterokołowcami tak jak z osobówkami. Dobrze, że jest Forum, że jest OSDS gdzie można się dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
w0cinu Napisano 25 Październik 2016 Autor Share Napisano 25 Październik 2016 No tak, tylko to trochę wygląda tak, że jak nie da się na osobowy to zróbmy to przewozu rzeczy. Można bo nigdzie nie jest napisane, że nie mozna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Październik 2016 Share Napisano 25 Październik 2016 Niby tak, ale skoro poza miejscami siedzącymi pojazd nie posiada żadnej przestrzeni ładunkowej to uznanie go za pojazd do przewozu rzeczy jest kontrowersyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 nie posiada żadnej przestrzeni ładunkowej Nie jestem zwolennikiem rejestracji takich pojazdów, ale czy do przewozu nie służy ta platforma z tyłu? Nie widziałem na żywo, a na zdjęciach ciężko rozstrzygnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Skoro krata/przegroda albo zaczepy stalowe w kształcie półkola robią ciężarówkę, a metalowa kaseta bankowóz tworzyła to i Quad może być do przewozu osób albo rzeczy na podstawie parametrów masy i ładowności. A resztę jak co się wozi sprecyzowane w ustawie stoi: Art. 61. 1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu. 2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby: [...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Kwestią jest na jakie podstawie mogę sobie stwierdzić, że jest to czterokołowiec do przewozu rzeczy??? W przepisach nic nie ma o tym jak określa się 4kołowca do przewozu osób a jak do rzeczy? Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej. Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej.Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii To ja po pierwsze primo poproszę o wskazanie przepisów kierujących do powyżej przywołanych przepisów. A po drugie primo i całkiem na poważnie poproszę wyjasnić, co robić z tą przeterminowaną dyrektywą i jak liczyć masy czterokołowca po rozpisce w ROZPORZĄDZENIEU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców, z którego zabrało coś takiego jak użyta w rozporządzeniu zwanym warunkami technicznymi „maksymalna masa pojazdu nieobciążonego”. Pytam zawczasu, oby na tym czterokołowcu nie sparzyć się przypadkiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Dz.U. UE Nr L 25/2014 w Art. 2 pkt. 23 zawiera definicję skrzyni ładunkowej.Natomiast ZAŁĄCZNIK X - okresla wymogi dla tych skrzyń, a ZAŁĄCZNIK I - kryteria klasyfikacji poszczególnych kategorii i podkategorii To ja po pierwsze primo poproszę o wskazanie przepisów kierujących do powyżej przywołanych przepisów. A po drugie primo i całkiem na poważnie poproszę wyjasnić, co robić z tą przeterminowaną dyrektywą i jak liczyć masy czterokołowca po rozpisce w ROZPORZĄDZENIEU PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców, z którego zabrało coś takiego jak użyta w rozporządzeniu zwanym warunkami technicznymi „maksymalna masa pojazdu nieobciążonego”. Pytam zawczasu, oby na tym czterokołowcu nie sparzyć się przypadkiem! Ad. "pierwsze primo" Na podstawie paragr. 1 ust. 2 Rozporządzenia MIiB Dz.U. z 2016 poz 858 w prowadzono zmiany w Dziale II Rozporządzenia w spr. war. techn. (Dz.U. z 2015 poz. 305 ) I tak w paragr. 3 ust. 12 stanowi : " 12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1). " I to jest delegacja do stosowania przepisów które wskazałem wcześniej. Po przeanalizowaniu, da się tam znaleźć odpowiedź na "drugie primo" gdyż zawarte tam są wszelkie definicje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 I to jest delegacja do stosowania przepisów które wskazałem wcześniej. Dopiero od 01.01.2017 , a tu trzeba na dziś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 I tu pojawia się problem.Potęguje go jeszcze zapis zawarty ust.13 w paragr. 3 : " 13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1 albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r.stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych,.. " Pytanie - co z pojazdami rejestrowanymi w okresie po 1 stycznia 2016, do 1 stycznia 2017 kiedy to wejdzie w życie cały Dział II . Dodatkowo komplikuje sprawę Art. 82 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców : Artykuł 82 Wejście w życie i stosowanie 1. Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2016 r.Od dnia 22 marca 2013 r.organy krajowe nie mogą odmówić udzielenia homologacji typu UE ani krajowej homologacji typu ani zakazać rejestracji, wprowadzania do obrotu ani dopuszczania nowego pojazdu, w przypadku gdy producent złoży taki wniosek, a pojazd ten spełnia wymogi niniejszego rozporządzenia oraz aktów delegowanych i wykonawczych przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia. Ale to jest moim zdaniem problem Wydz. Komunikacji a nie nasz (diagnostów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Jeżeli pojazd jest nowy, to faktycznie to problem WK, ale jak używany i trzeba wykonać OBT to problem ma diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Jeżeli pojazd jest nowy, to faktycznie to problem WK, ale jak używany i trzeba wykonać OBT to problem ma diagnosta. Nie do końca. Bo diagnosta będzie oceniał warunki wg. Dz.U. z 2015 poz. 305 "przed zmianami", oraz Dyrektywy 93/93/EWG i w pewnych sytuacjach da wynik negatywny. Z kolei WK nie może odmówić rejestracji, jeżeli spełnia warunki Rozporządzenia PE i R (UE) Nr 168/2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 A dlaczego diagnosta oceniać ma akurat z tej dyrektywy jak właśnie w rozporządzeniu przedzmianowym wyraźnie stoi: 8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdówokreśla załącznik do dyrektywy 93/93/EWG5), przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać: 5) Dyrektywa 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych(Dz. Urz. WE L 311 z 14.12.1993); traci moc z dniem 1 stycznia 2016 r. na podstawie art. 81 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52), które weszło w życie z dniem 22 marca 2013 r. Czy ten odnośnik nr 5) tak tylko jest bo jest, a posługujemy się nadal bezmocną dyrektywą? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Artykuł 81Uchylenie 1. Bez uszczerbku dla art. 77 niniejszego rozporządzenia dyrektywa 2002/24/WE, jak również dyrektywy 93/14/EWG, 93/30/EWG, 93/33/EWG, 93/93/EWG, 95/1/WE, 97/24/WE, 2000/7/WE, 2002/51/WE, 2009/62/WE, 2009/67/WE, 2009/78/WE, 2009/79/WE, 2009/80/WE i 2009/139/WE tracą moc z dniem 1 stycznia 2016 r. 2. Odniesienia do uchylonych dyrektyw należy traktować jako odniesienia do niniejszego rozporządzenia, a w przypadku dyrektywy 2002/24/WE odczytuje się je zgodnie z tabelą korelacji określoną w załączniku IX. Przeanalizował ktoś tą tabelę korelacji? No i pozostaje jeszcze ten "bezuszczerbek dla art. 77" wynikający wprost z unijnego rozporządzenia. O co tu kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 29 Październik 2016 Share Napisano 29 Październik 2016 Czy ten odnośnik nr 5) tak tylko jest bo jest, a posługujemy się nadal bezmocną dyrektywą? Posługujemy się ciągle obowiązującymi warunkami zawartymi w Dz.U. 2015/305 "przeniesionymi" tam z dyrektywy 93/93/EWG. A to że nasz Ustawodawca nie zdążył wydać odpowiednich Rozporządzeń aby skierować mnie do Rozporządzenia PEiR (UE) 168/2013, to już problem Ustawodawcy a nie mnie skromnego diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Październik 2016 Share Napisano 31 Październik 2016 No nie wiem. Przekonany nie jestem. Cały opis do zaświadczenia bazuje na odnośnikach. Tabela oświetlenia podobnie cała stronę odnośników zawiera. Zaiste nie po to by wisiały tak sobie, a na bank stosować je należy. Tego Gada też po regulaminie roztrzaskać by trzeba. Z resztą wychodzi na jedno. Nie lubię tej całej pisaniny w stylu "rozumie się, że się rozumie" i co masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawiera, a czego masa własna nie zawiera. Cóż... taki żywot psi z gadami już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.