Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Z uwagi na fakt że jestem nowy na początek się przywitam... Witam wszystkich.

Zmierzając w kierunku tematu tego postu mam pytanie odnośnie przeprowadzania badań dodatkowych samochodów które uczestniczyły w wypadku.

Czy takie badania dodatkowe to zakres badań okresowych (w całości)+zakres badań dodatkowych (czyli układ kierowniczy, geometria, zdolność tłumienia)? Czy tylko zakres badań dodatkowych?

Niestety po lekturze dz.u. 776 nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Być może jest w jakimś innym rozporządzeniu, jeżeli tak to prosiłbym o wskazanie.

Napisano
Niestety po lekturze dz.u. 776 nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie

Witaj Kolego!

Zacytuj z łaski swojej zapis dotyczący tego badania z tego dz.u. a za raz wszystko Ci się wyjaśni :)

A dla przypomnienia to w regulaminie forum napisane jest że nie wolno dublować tematów.Było to wiele razy poruszane na forum.Poszukaj! Jest taka opcja "szukaj".

Napisano

Ok. Po temacie. Po kolejnym przeczytaniu poniższego fragmentu dotarło do mnie gdzie jest odpowiedź na moje pytanie...

3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11

 

skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeń-

stwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych

dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób

określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio

do stwierdzonych usterek;

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały

uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszą-

cego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu,

mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków

technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

Napisano
które uczestniczyły w wypadku.

Ciebie interesuje w tym wypadku to

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały

uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszą-

cego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu,

mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków

technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia

i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

 

[ Dodano: 03-11-2016, 20:03 ]

Ok. Po temacie.

Nie tak szybko. Otrzymałeś pomoc?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.