slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Nie za bardzo nie wiedziałem w jakim dziale więc wybaczcie. Mam do Was kilka pytań i zastanawiałem sie czy od razu czy po kolei, więc może po kolei. 1.Czy słyszeliście o czymś takim jak uprawnienia na czas określony? Gdzieś obiło mi się o uszy że uwapnienia diagnosta ma dostać na jakiś okres i musi cały czas pracować w zawodzie? Coś jak lekarz. Nie wiem na ile to prawda. 2. widziałem ostatnio kilka aut zwykle Peugeot ze światłem przeciwmgłowym umieszczonym po środku zderzaka i do tego hak. Hak oczywiście zakrywa częściowo światło? Pytanie czy jest to zgodne z przepisami, i jak wybrnąć z takiej sytuacji. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 1.Czy słyszeliście o czymś takim jak uprawnienia na czas określony? Według mojej wiedzy nie ma czegoś takiego. Hak oczywiście zakrywa częściowo światło? A samo światło (po włączeniu)jest widoczne? Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Art. 60. 1. Zabrania się:2) zakrywania świateł oraz urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych wymaganych tablic albo znaków, które powinny być widoczne; - między innymi po to wymyślili demontowalny sam zaczep aby nie zasłaniać oznaczeń rejestracyjnych i może tego właśnie światła. Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Ad. 1 czyli zdobywasz uprawnienia i po 10 latach idziesz do pracy i jest OK? Tak pytam bo nie wiem, czy jak ludzie zdobywają uprawnienia to od razu do roboty lecą? AD2. Światło jest widoczne tylko na samym środku klosza jest kula haka cos jak tu ale hak lekko wyżej, kula kończy się na górnym obrysie światła https://img37.otomoto.pl/images_otomotopl/836267587_4_1080x720_sw-z-hakiem-osobowe.jpg Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 AD2. Światło jest widoczne tylko na samym środku klosza jest kula haka - to potwierdzić będzie mógł tylko ten, który będzie miał szczęście nie nadziać się na hak jadąc za nim w gęstej mgle. Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Bardziej mi chodzi o to czy jak na stację podjedzie takim autem to się czepiać czy nie? Puścicie taki samochód czy nie? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 to się czepiać czy nie? Ty jako diagnosta sam musisz ocenić czy rzeczywiście doszło do zakrywania świateł Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 I czy hak nie jest demontowalny - klient ma zdemontować przy diagnoście Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 I czy hak nie jest demontowalny - klient ma zdemontować przy diagnoście A mogę prosić trochę jaśniej. U nas nie ma wymogu haka demontowanego, więc co masz na myśli. Wg mnie hak zakrywa światło, raczej widać. Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 U nas nie ma wymogu haka demontowanego, więc co masz na myśli. Wg mnie hak zakrywa światło, raczej widać. Tak jak najprościej wytłumaczę. Jeżeli hak jest demontowany to tak może być, ponieważ podczas używania haka - ciągnąc przyczepę - światło to najczęściej nie świeci - przy dobrze podłączonej instalacji. Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 U nas nie ma wymogu haka demontowanego, więc co masz na myśli. Wg mnie hak zakrywa światło, raczej widać. - no literalnie takiego nie ma, ale są inne, choćby ten który przytoczyłem. Zobacz czy zaczep (kula) przykręcony, czy przyspawany do konstrukcji hakowej ramy. Jak na śruby to puść i poproś by następną razą pojazd był lepiej przygotowany. Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Ok dzięki rozumiem, a co z AD1 w #4? Pyt3. Jest dowód rejestracyjny w którym w polach F3, O1 i O2 są kreski. Czy to oznacza że podczas pierwszej rejestracji Starostwo nie wpisało danych i jak jest własciel w celu ich ustalenia posiłujemy sie np homologacją, czy po prostu ten pojazd nie może ciągnąć w ogóle przyczepy. Lub podobny przypadek: Jest wpisana wartość F3 natomiast w O1 i O2 sa kreski Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Ok dzięki rozumiem, a co z AD1 w #4? Pyt3. Jest dowód rejestracyjny w którym w polach F3, O1 i O2 są kreski. i znów żółte seicento - to pole dla ............. Cytuj
kowal Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Pyt3. Jest dowód rejestracyjny w którym w polach F3, O1 i O2 są kreski a spojrzałeś na TZ tego pojazdu - bo już ona ci może coś powiedzieć .. Cytuj
Paprock Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Pojazdów nieprzystosowanych do ciągnięcia przyczepy jest stosunkowo mało. Są to najczęściej autka mikrej konstrukcji jak Daewoo Tico lub Ford Ka. Bywają też luksusowe auta sportowe, a w nich przypadłość zakazu przyczep nadwozia coupe, cabrio dotyczy. Lecz te kreski w dowodzie to najczęściej wina luzackich pracowników wydziałów komunikacji. Kiedyś te dane na podstawie różnych dostępnych katalogów/informacji technicznych uzupełniałem jak zabrakło rubryk na wpisy w dowodzie. Lecz praktyka stosowana pokazała, że darmo moje starania. Wydział przy nowym dowodzie i tak tych danych nie uzupełniał, nie poprawiał, nie wpisywał i z czasem też "luzu" do tych przyczepowo podobnych danych nabrałem. Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Nie seicento, widziałem to w oplu Cytuj
JANUSZ60 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Wybacz, ale nawet spytać nie potrafisz ,,, Cytuj
jarek1 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 A GDZIE SPOJRZAŁ JACKU NA TABLICZKE PO CO Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 Wybacz, ale nawet spytać nie potrafisz ,,, to wg Ciebie jak powinienem spytać? A może i nie umiem, ale to nie jest powód do nabijania się. Jak ktos o kuli chodzi to też masz o to pretensję? Specjalnie tego nie robię, staram się jasno opisać i może tak nie trzeba. Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Jest dowód rejestracyjny w którym w polach F3, O1 i O2 są kreski. Czy to oznacza że podczas pierwszej rejestracji Starostwo nie wpisało danych A po co to CI wiedzieć? nie ma wpisów nie może ciągnąć przyczepy, do uzyskania tych wpisów. i jak jest właściciel w celu ich ustalenia posiłujemy sie np homologacją, czy po prostu ten pojazd nie może ciągnąć w ogóle przyczepy. Lub podobny przypadek: Jest wpisana wartość F3 natomiast w O1 i O2 sa kreski Jest istotne co jest na TZ dla Ciebie - nic nie piszesz o tym. To ty ustalasz zasady w celu ustalenia danych. To ty powinieneś dołożyć wszelkich starań, aby te wartości były prawdziwe. Pytanie jest ogólne i możliwości jest wiele - dlatego żółte seicento. Cytuj
slawek78 Napisano 16 Listopad 2016 Autor Napisano 16 Listopad 2016 To moze powiem inaczej. Ja nie pytalem w sensie ustalenia danych tylko w kierunku braku ich w DR. W kierunku takim jak Ty piszesz nie myślałem a ma to sens bo jak tych danych nie ma to faktycznie nie powinien nic ciagnac. Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 No parzcież nie powinien mieć adnotacji HAK. Z mojej wiedzy żaden urząd nie wpisze adnotacji HAK, bez O1/O2. A ci co mogli by to wpisać już tam nie pracują Cytuj
adam1501 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 Ja nie pytalem w sensie ustalenia danych tylko w kierunku braku ich w DR. No parzcież nie powinien mieć adnotacji HAK.Z mojej wiedzy żaden urząd nie wpisze adnotacji HAK, bez O1/O2. To nie jest takie proste jakby się wydawało: 1 - To, że nie ma tych danych zapisanych w DR (F3, O1, O2) to wcale nie oznacza, że pojazd nie może ciągnąć przyczepy. Może po prostu nie było tych danych w momencie wystawiania DR. Póki co, tak naprawdę nie ma umocowania prawnego, przy braku jakich danych technicznych urzędowi nie wolno wydać DR i musi skierować na ustalenie danych. Na dzień dzisiejszy wolna amerykanka - styl dowolny... 2 - Dlaczego urząd miałby nie wpisać adnotacji HAK? Czy w zakresie badania czy pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy jest ustalenie danych??? Czy w ogóle istnieje jakikolwiek zakres tego badania? Czy w ogóle opisano takie badanie? 3 - Brak danych na TZ (F3) wcale nie oznacza, że pojazd nie może ciągnąć przyczepy. Najlepszym przykładem jest np. Mercedes, gdzie F3 na TZ było puste, a w homologacji widniały O1 i O2... Tak naprawdę wszyscy zainteresowani tematem wiedzą, że nie jest to doprecyzowane i nikomu nie zależy aby tego dokonać, ani magistratom, ani diagnostom (niektórym ), ani władzy - z której strony by nie była... Cytuj
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2016 Napisano 16 Listopad 2016 1 - To, że nie ma tych danych zapisanych w DR (F3, O1, O2) to wcale nie oznacza, że pojazd nie może ciągnąć przyczepyNikt takiej teorii nie wysnuł Może jeżeli uzyska wpis HAK, a to już inna bajka. Cytuj
slawek78 Napisano 18 Listopad 2016 Autor Napisano 18 Listopad 2016 Pozwolicie mi powtrącać parę pytań luźnych? Światła pozycyjne boczne i odblaskowe boczne. Jest napisane że pojazd samochody powyżej 6m ma być wyposażony w odblaskowe boczne. Dlaczego większość posiada tylko pozycyjne boczne? Jak patrze na te powyżej 6m to na palcach jednej reki policzyłbym te które maja odblaskowe boczne? Gdzie jest haczyk że nie one ich nie maja? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.