Skocz do zawartości

Testowanie gniazd elektrycznych haka.


Baesler

Rekomendowane odpowiedzi

To jak bagażnik zakładam na dach to też to robię Adamie?

 

Chętnie bym do Ciebie podjechał i porozmawiał o tym. Niestety dość daleko mieszkasz i gdybym chciał do Ciebie pojechać musiałbym w swoim aucie zamontować niehomologowany element w postaci nawigacji GPS. A co jak będzie wypadek i uderzę głową w uchwyt takiej nawigacji? Przecież to nie jest element homologowany do tego auta i przewidziany przez producenta... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pozycji spoczynkowej puszcza napięcie na przeciwmgłowe w samochodzie.

Na pozycji włączonej odłącza przeciwmgłowe w samochodzie i puszcza napięcia na styk nr 2 w gnieździe haka.

Problem polega na tym, że to jest błędne rozwiązanie! Napięcie na styk światła p. mgłowego w gnieździe powinno być podawane bez przekaźnika! Przekaźnik powinien tylko odciąć zasilania światła p. mgłowego w samochodzie. Przy takim połączeniu niezależnie czy styki we wtyczce są połączone czy nie światło w przyczepie jest zasilane a co najwyżej nie dojdzie do wyłączenia światła w samochodzie.

 

Tak na marginesie to Prezes OSDS-u nie zabłysnął w tym temacie :(

 

[ Dodano: 20-11-2016, 17:11 ]

A piszę tak dlatego, że kiedyś korzystałem z przyrządu firmy z siedzibą nad naszym morzem i było OK, a teraz mam dziwną jakby kopię tego samego urządzenia lecz innego producenta i jest NO OK.

Paprock masz race, że ta podróbka firmy E...S nie działa tak jak powinna, to chińska tandeta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że to jest błędne rozwiązanie! Napięcie na styk światła p. mgłowego w gnieździe powinno być podawane bez przekaźnika! Przekaźnik powinien tylko odciąć zasilania światła p. mgłowego w samochodzie. Przy takim połączeniu niezależnie czy styki we wtyczce są połączone czy nie światło w przyczepie jest zasilane a co najwyżej nie dojdzie do wyłączenia światła w samochodzie.

 

Czyli będę musiał dokonać niewielkiej korekty w instalacji i wymienić przekaźnik. Ale to może na wiosnę lub latem, bo teraz aura nie sprzyja.

Póki co spróbuję dokonać korekty na moim schemacie elektrycznym.

Teraz przynajmniej będę miał pewność co do wykonywania połączeń elektrycznych i łączenia instalacji gniazda haka z instalacją starszych pojazdów.

 

[ Dodano: 21-11-2016, 20:03 ]

To nie prezes ma zabłysnąć tylko światło p.mgielne w przyczepie :cool:

 

Nie w przyczepie, bo w przyczepie ma świecić. Chodzi o światło w samochodzie, które ma się wyłączać po podpięciu przyczepy.

 

 

A tak w ogóle to widzę, że jakoś nerwowo się zrobiło i głupio bym się czuł gdyby przeze mnie ktoś dostał w zęby. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to Prezes OSDS-u nie zabłysnął w tym temacie :(

Rozumiem, że to jest na temat!

Dziękuję administratorowi za robienie ze mnie idioty. Teraz poproszę o czerwoną kreskę.

Niestety administrator, zachował się stronniczo.

Żenada.

Z czyjej to strony teraz prowokacja?

Na pozycji spoczynkowej puszcza napięcie na przeciwmgłowe w samochodzie.

Na pozycji włączonej odłącza przeciwmgłowe w samochodzie i puszcza napięcia na styk nr 2 w gnieździe haka.

Problem polega na tym, że to jest błędne rozwiązanie! Napięcie na styk światła p. mgłowego w gnieździe powinno być podawane bez przekaźnika!

Czy na styku nr 2 pojawia się napięcie.

Napięcie pojawia się gdy wtyczka ma połączone styki nr 12 i nr 3.

I to właśnie jest źle!

Napięcie tam ma być czy wtyczka jest podłączona czy nie.

Czy wreszcie to zrozumiałeś?

Kto i co napisał w temacie, mam nadzieję, że wiadomo. Kto chciał tak długo nie pojąć o co chodzi i wreszcie kto mógł zabłysnąć w całej mgle w przeciwieństwie do Prezesa.

Bo to chodziło o światłą przeciw.........

Zgubiłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję administratorowi za robienie ze mnie idioty. Teraz poproszę o czerwoną kreskę.

Niestety administrator, zachował się stronniczo.

Żenada.

Z czyjej to strony teraz prowokacja?

 

Osobiście nie jestem w stanie pojąć jednej rzeczy, a mianowicie dobrze wiemy w jakim miejscu się znajdujemy jako diagności w jakim kierunku zmierzają zmiany, a i tak nie potrafimy pokazać, że jesteśmy siłą, jednością. Nie potrafimy przejść ponad podziały, zapomnieć o tym co nas różni, zwadach na chwilę zakopać "topór" tylko jątrzymy, dajemy pożywkę dla osób nieprzychylnych dla naszego środowiska. Sami wystawiamy świadectwo jak bardzo zantagonizowani jesteśmy.
:shock::shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję administratorowi za robienie ze mnie idioty. Teraz poproszę o czerwoną kreskę.

Niestety administrator, zachował się stronniczo.

Żenada.

Z czyjej to strony teraz prowokacja?

 

O czym Ty k..wa piszesz?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jest to obowiązkowa czynność badania okresowego.

Czy mógłbyś napisać gdzie znaleźć ten konkretny punkt badania w przepisach?

Nie tak dawno spieraliśmy się w pracy o to i jeden obóz twierdził, że połączenia elektryczne gniazda sprawdza się tylko przy montażu haka, a drugi obóz twierdził, że za każdym razem powinno się sprawdzać.

Także bardzo bym prosił o przepis.

 

W każdym samochodzie miałem hak i gniazdo i odkąd mam prawo jazdy to jeszcze nigdy żaden diagnosta na przeglądzie tak od siebie nie sprawdzał gniazda. Za każdym razem muszę o to sam poprosić.

Jest też tak, że sporo stacji diagnostycznych nie ma testera do gniazd 13-stykowych. Czasami mają tylko deskę ze zwykłymi lampami i adapter 13/7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także bardzo bym prosił o przepis.

Załącznik nr 1, Dz.U. 776 z 2015 (z późn. zmianami), pkt 6.1.6 oraz 6.1.10. Są to czynności obowiązkowe do wykonania w trakcie wykonywania okresowego badania technicznego o ile pojazd jest wyposażony w to urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też tak, że sporo stacji diagnostycznych nie ma testera do gniazd 13-stykowych. Czasami mają tylko deskę ze zwykłymi lampami i adapter 13/7.

Czy coś więcej oprócz stodoły mają?

Napisz do TDT i opisz te stodoły. :ok

Adam nie widzisz, że to znowu podpucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w zeszłym miesiącu robiłem badanie i...:

- O1 w Renault obliczone na zasadzie odejmowania wbrew danym w DR

- nie dostałem swojego egzemplarza z badania

 

Znowu prowokacja? 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także bardzo bym prosił o przepis.

Załącznik nr 1, Dz.U. 776 z 2015 (z późn. zmianami), pkt 6.1.6 oraz 6.1.10. Są to czynności obowiązkowe do wykonania w trakcie wykonywania okresowego badania technicznego o ile pojazd jest wyposażony w to urządzenie.

 

Ale i tak, z tego co wyczytałem to jest to zaliczane do usterek drobnych. Czyli "jak wrócisz do domu to napraw to".

 

Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...
  • 3 years later...
W dniu 24.11.2016 o 10:03, adam1501 napisał:

pkt 6.1.6 oraz 6.1.10. Są to czynności obowiązkowe do wykonania w trakcie wykonywania okresowego badania technicznego o ile pojazd jest wyposażony w to urządzenie.

A nie raczej /lub i    4.10 ?

i sam sobie wręczę

zlota łopata.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.