Demart Napisano 21 Grudzień 2016 Napisano 21 Grudzień 2016 Koledzy jak po nowym roku wykonać badanie w/w pojazdu gdzie z tyłu są dwie osie z czego jedna jest napędowa. Do tej pory było administracyjnie napędowa była 11,5t., ostatnia mogła być 10t. Teraz ma być to tak: § 5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 7) grupy osi składającej się z dwóch osi pojazdów silnikowych, w której jedna oś składowa jest osią napędową, a druga osią nienapędową, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) – 11,5 tony, b) nie mniejszej niż 1,00 m i mniejszej niż 1,30 m (1,00 ≤ d < 1,30) – 16 ton, c) nie mniejszej niż 1,30 m i nie większej niż 1,80 m lub w przypadku pojazdów, o których mowa w § 4 ust. 2, nie większej niż 2,00 m (1,30 ≤ d ≤ 1,80 lub 2,00) – 18 ton; dopuszcza się 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi składowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; Jak teraz wykonać badanie jak w DR największy dopuszczalny nacisk to: 112,70kn., albo jak wypełnić DIP dla takiego pojazdu. Czyżby N za niedogodność danych? Poniżej załączam zdjęcie poglądowe TZ. Dodam że ten akurat rozstaw tylnych osi ma 1,36m. Czy może w tym przypadku ograniczyć 11,5t. do 9,5t. to wtedy DMC wyjdzie 25t. Zapraszam do dyskusji bo sam nie wiem jak to teraz ugryźć żeby było dobrze. Cytuj
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2016 Napisano 21 Grudzień 2016 Kluczowe pytanie to ile jest osi napędowych w tym pojeździe i czy jest zawieszenie pneumatyczne? Jeżeli zawieszenie jest pneumatyczne i jest jedna os napędowa to wszystko jest OK. Jeżeli są dwie osie napędowe z kołami bliźniaczymi to największy nacisk osi powinien wynosić 9,5t. W obu przypadkach MMC wyniesie 26t. Cytuj
DARIO64 Napisano 21 Grudzień 2016 Napisano 21 Grudzień 2016 albo jak wypełnić DIP dla takiego pojazdu Normalnie , oś napędowa 11,5 t , nienapędowa 7,5 t . Warunek będzie zachowany : dopuszcza się 19 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne Bo obstawiam że z tyłu ma poduchy . Cytuj
Demart Napisano 21 Grudzień 2016 Autor Napisano 21 Grudzień 2016 Bo obstawiam że z tyłu ma poduchy . Tak z tyłu ma poduchy i ostatnia podnoszona. Dzięki za oświecenie bo można się pogubić. [ Dodano: 21-12-2016, 18:36 ] zawieszenie jest pneumatyczne i jest jedna os napędowa to wszystko jest OK. Tak właśnie jest dzięki. A jak by rozstaw osi był poniżej 1,3m. To jak to chapnąć? Nie wiem czy jest to możliwe z takimi naciskami, ale jak by tak było? Cytuj
Paprock Napisano 21 Grudzień 2016 Napisano 21 Grudzień 2016 Odległość poniżej 1,3 metra na obręczach 22,5 cala raczej ciężko będzie wycisnąć. Jak mniejsza odległość to i kółka mniejsze. A jak malutkie kółeczka to i naciski też. No, ale gdyby komuś udało się rozstawić duże koła tak ciasno (poniżej 1,3 metra), to naciski do danych w rozporządzeniu by się ograniczyło i już. W DIP-ie pierwszą przeliczyłbym na kN z tego co na tabliczce, drugą ograniczyłbym do 8500 kg i przeliczył, no a trzecią po przeliczeniu w spokoju zostawił. Takim sposobem warunek 16 ton dla grupy osi przy wskazanej odległości byłby zachowany. No i też "i już". Cytuj
danielg539 Napisano 22 Grudzień 2016 Napisano 22 Grudzień 2016 A jak by rozstaw osi był poniżej 1,3m. To jak to chapnąć? Nie wiem czy jest to możliwe W praktyce z takim rozstawem się raczej nie spotkasz. Zdecydowana większość pojazdów ma rozstaw osi wielokrotnej wynoszący 1,36-1,38 m. Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Grudzień 2016 Napisano 22 Grudzień 2016 Chyba że te z mniejszymi kołami na drugiej osi . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.