Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

tomaszdawid6

adr po wypadku

Polecane posty

tomaszdawid6

Witajcie. Czytając forum napotkalem na różne opinie dotyczące adrow po wypadku odnośnie tego czy przy takim badaniu dodatkowo powinno się robić badanie dodatkowe adr. Osobiście uważam ze nie. Wystarczy tylko badanie powypadkowe. Jednak chciałbym poradzić się Was w tej sprawie. Czeka mnie poprawka z opisu. Możecie podać mi jakąś jednoznaczną odpowiedź w oparciu o przepisy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Po pierwsze to trzeba znać dokładną treść pytania.

Po drugie trzeba wiedzieć w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe po kolizji.

Po trzecie trzeba wiedzieć w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe ADR.

Czytając forum napotkalem na różne opinie dotyczące adrow po wypadku

Zacytuj dokładnie taką treść pytania.

Możecie podać mi jakąś jednoznaczną odpowiedź w oparciu o przepisy ?

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=269082#269082

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszdawid6

No chociażby przeglądając tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10963

Zadania opisowe mają różne interpretacje.

 

Powiedzmy ze na stację przyjechał pojazd cysterna wykorzystywany do przewozu materiałów niebezpiecznych w celu wykonania badania po wypadku drogowym. Czy w takim przypadku konieczne będzie jeszcze badanie dodatkowe adr w celu sprwadzenia dodatkowych warunków tech.? Bo jeśli tak to będą konieczne też kwity na abs itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czy w takim przypadku konieczne będzie jeszcze badanie dodatkowe adr w celu sprwadzenia dodatkowych warunków tech.?

To odpowiedz na zadane wcześniej pytania:

1-w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe po kolizji.

2-w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe ADR.

 

[ Dodano: 28-12-2016, 21:44 ]

Powiedzmy ze na stację przyjechał pojazd cysterna

Widzisz-nie ma powiedzmy...Ma być dokładnie.

Pojazd cysterna- może być samochód i może być naczepa. To dwa różne pojazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszdawid6

Pojazdy oczywiscie że różne. Chodzi o najwaznjeszy sens czy badanie specjalistyczne adr w celu sprawdzenia warunkow tech.jest wymagane przy badaniu po wypadku drogowym bez znaczenia czy to ciągnik siodłowy czy przyczepa takowy pojazd jest przystosowany do Adr i jest po wypadku/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Chodzi o najwaznjeszy sens czy badanie specjalistyczne adr w celu sprawdzenia warunkow tech.jest wymagane przy badaniu po wypadku drogowym

To odpowiedz na te pytania a będziesz wiedział:

1-w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe po kolizji.

2-w jakim celu wykonuje się badanie dodatkowe ADR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszdawid6

W takim razie te udostępnienie przez Was zadania są błędnie wykonane i wprowadzaja tylko zamieszanie wśród osób które chcą podejść do egzaminu i zaglądają tu by rozjaśnić swoje wątpliwości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trucker

tomaszdawid6, widze że jesteś świetnie zorientowany w temacie i potrafisz dostrzec błędy w pracy doświadczonych diagnostów...

To po co czytasz te wypowiedzi skoro tylko wprowadzają zamieszanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofk89
No chociażby przeglądając tutaj http://www.norcom.com.pl/...pic.php?t=10963

 

A widziałeś daty przy podanych opisówkach ? Nie wziąłeś na poprawkę, że od 2013 mogło się jednak coś zmienić ?

 

są błędnie wykonane

 

Napisz do TDT-u o podanie kluczy odpowiedzi i nie będziesz miał takich problemów, jak użeranie się z błędnymi odpowiedziami tutaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszdawid6

Oj Panowie Panowie wrzuccie na luz trochę. Czytając forum gdzies natrafilem ze jestescie zdziwieni tym jako że nowi użytkownicy oczekują pomocy od Was A po zdaniu egzaminu odchodzą w niepamięć. Nie dziwne skoro atakujecie tak każdego jak mnie. Panowie ja tylko O coś się zapytałem. Nie naruszylem waszej prywatności. Wrzuccie na luz. Dość tej sluzbistosci. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
... Panowie ja tylko O coś się zapytałem...

No oki. Jednak jeśli to

 

W takim razie te udostępnienie przez Was zadania są błędnie wykonane i wprowadzaja tylko zamieszanie wśród osób które chcą podejść do egzaminu i zaglądają tu by rozjaśnić swoje wątpliwości

 

nazywasz pytaniem, to owe pytanie jest zarypiaste. I po tym "pytaniu" były, jak piszesz, ataki na ciebie.

 

Więc zastanów się, kto tu powinien wrzucić na luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwester68

Nie potraficie czytać ze zrozumieniem dlatego macie problemy ze zdaniem egzaminów. Nie atakujemy tylko chcemy jakoś wytłumaczyć. Wiadomo nie wszyscy mają wiedzę , bo nie ma takiej osoby by wszystko wiedziała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
udostępnienie przez Was zadania są błędnie wykonane

Przepraszam ale możesz dokładnie napisać o co Ci chodzi :?

Kogo masz na myśli pisząc "WAS"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Witajcie. Czytając forum napotkalem na różne opinie dotyczące adrow po wypadku odnośnie tego czy przy takim badaniu dodatkowo powinno się robić badanie dodatkowe adr.

 

Badanie dodatkowe powypadkowe wykonujesz wg działu 1 załacznika nr 2 ( min sprawdzenie dokecenia śrub ukł kierownuiczego , zawieszenia , spr urządzenia podl dozorowi technicznegmu z terminem po kolizji ) . Nie wykonuje się czynności dla poj ADR ( spr ABS , zwalniacza , wyposażenia ADR itp ).

 

Badanie dodatkowe dla pojazdów ADR wykonuje się wg działu 6 załącznika nr 2 . obejmuje sprawdzenie dodatkowych warunków - ABS , zwalniacz , wyposażenie dodatkowe ( gośnice , uziemienia , instalacje elektr ) .

to są 2 różne badania i jednym badaniem ze zastąpisz drugiego . Naprawiony po kolizji pojazd może być sprawny technicznie ale niekoniecznie musi spełniać warunki ADR , te należy sprawdzić wykonując kolejne badanie ADR .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Naprawiony po kolizji pojazd może być sprawny technicznie ale niekoniecznie musi spełniać warunki ADR , te należy sprawdzić wykonując kolejne badanie ADR .

Tu się kolega chyba kapkę zagalopował...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

ponieważ ?

naprawiony samochód po kolizji , jest cały , nie ma ostrych krawędzi , lampy całe , luzów nie ma , śruby dokręcone . czy spełnia wymagania ADR ?

Technicznie jest sprawny , okresowe (powypadkowe) bad techn przechodzi pozytywnie .Jeśli ma urządzenie dozorowe ( np cysterna) ma ważną decyzję wydaną z datą po kolizji . Czy spełnia dodatkowe wymagania ADR ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

piter1973, a czy taksówka po kolizji i naprawie jest nadal taksówką? Czy L po wypadku i naprawie jest nadal L?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Czy spełnia dodatkowe wymagania ADR ?

A cóż spowodowało, że je stracił? Czy po kolizji świadectwo dopuszczenia ADR stało się nie ważne? Po dokonaniu badania po dzwonie, klient odbierze DR i w połączeniu z kpl. dokumentów które posiada nadal może dokonywać przewozów ADR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

nic nie spowodowało ,że pojazd stracił warunki ADR , chyba tyko niefachowa naprawa . rozumiem już . a co w przypadku kiedy wypadek miał miejsce blisko terminu okres BT albo naprawa się ciągła długo i termin Okres BT już minął ? przecież czas naprawy może być długi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
naprawa się ciągła długo i termin Okres BT już minął

Wówczas mielibyśmy do czynienia z OBT + dzwon + ADR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

ok. wszystko jasne . Podrążę temat dalej .

mamy ADR po wypadku na badanie powypadkowe . sprawdzamy tylko zakres okr ( dział 0do 10 zał nr 1 ) + powypadku ( dz 1 zał nr 2 ) . nic więcej nas nie obchodzi . A jeżeli pojazd po naprawie nie spełnia pewnych warunków ADR ( np brak osłony termicznej , klina , pachołków , tablicy ADR , instalacja elektr bez dodatkowej izolacji itp ) bo naprawiał go mechanik ,który nie zna wszystkich przepisów ( i nie musi znać )? KLient odbierze DR i będzie jeździł pojazdem niespełniającym wymagania do najblizszego OBT.

 

[ Dodano: 30-12-2016, 17:59 ]

piter1973, a czy taksówka po kolizji i naprawie jest nadal taksówką? Czy L po wypadku i naprawie jest nadal L?

 

jest nadal taxi i L .

ale np L -ka dostała strzał w tył , klient zamontował używaną całą klapę bagażnika z szybą nieogrzewaną . już warunku L nie spełnia a zwykły osobowy OBT by przeszedł .

wiem , dociekliwy jestem , raczej upierdliwy :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

A jak klient zaraz za bramą zdemontuje niezbędne wyposażenie L, ADR lub innego pojazdu to co zrobisz ....?

 

Zakres badania pokolizyjnego jest jasny i klarowny, nie ma w nim nic o kontroli warunków dodatkowych...

 

Jest jedno ale...pojazd z urządzeniem technicznym nie posiadający dokumentów stwierdzających sprawności tego urządzenia nie może być poddany badaniu technicznemu, nie pisze jakiemu...więc wszystkie badania powinny być poprzedzone sprawdzeniem dokumentów na urządzenie techniczne....w przypadku pokolizyjnego szczególnie, zakres doraźny pokolizyjny..

 

Drugi temat, to pojazd z instalacją gazową nie może być poddany badaniu jeśli posiada wycieki gazu...

 

W sumie sytuacja przy pokolizyjnym prosta, ale wyobraź sobie pojazd skierowany na dodatkowe ze względy na stan techniczny i posiada urządzenie techniczne.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
A jak klient zaraz za bramą zdemontuje niezbędne wyposażenie L, ADR lub innego pojazdu to co zrobisz ....?

 

ale na badaniu je miał a ,że później je zdemontował to mnie... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

To co Cię interesuje wyposażenie ADR jak nie robisz DBT dot. ADR...sugerowałeś, że klient może sobie coś zdemontować...na wiele kwestii nie mamy wpływu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.