grzegorz70 Napisano 7 Styczeń 2017 Share Napisano 7 Styczeń 2017 Czy regulacja ciśnienia przy tak niskiej temperaturze (-20) jest prawidłowa? Z obserwacji wynika, że przy 16 calowych oponach spadek ciśnienia to około 0,5 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Styczeń 2017 Share Napisano 7 Styczeń 2017 Gdy powietrze pod ciśnieniem atmosferycznym zostanie mechanicznie sprężone przez sprężarkę, przekształcenie powietrza pod ciśnieniem 1 bar (ciśnieniem atmosferycznym) na powietrze pod wyższym ciśnieniem (do 414 bar) następuje zgodnie z prawami termodynamiki. Prawa te stanowią, że wzrost ciśnienia równa się wzrostowi ciepła i sprężanie powietrza wytwarza proporcjonalny wzrost ciepła. Zgodnie z prawem Boyle’a, gdy objętość gazu (powietrza) zmaleje o połowę podczas sprężania, ciśnienie zwiększy się dwukrotnie. Prawo Charles'a stanowi, że objętość gazu zmienia się wprost proporcjonalnie do temperatury. Omawiane prawa wyjaśniają, że ciśnienie, objętość i temperatura są proporcjonalne, zmiana jednej zmiennej powoduje zmianę jednej lub dwóch pozostałych zgodnie z równaniem: (P1 V1)/ T1 = (P2 V2)/T2 gdzie P = ciśnienie V = objętość i T= temperatura gazu, 1 - stan początkowy przed zmianą, 2 - stan końcowy po zmianie. http://www.compair.com.pl/o-firmie/sprezone-powietrze,co-nastepuje-podczas-sprezania.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Styczeń 2017 Share Napisano 7 Styczeń 2017 Po paru obliczeniach wg powyższego wzoru: 2 bary przy 293 K spadnie o 0,27 w temp 253 K niezależnie od objętości opony 165/50R16 = 0,05 mᶟ 315/75R16 = 0,24 mᶟ 293 K = 20° C 253 K = -20° C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.