radekd2 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Nie wiem kto pisze te dyrektywy - na pewno nie są pisane dla nas a dla producentów do psełod homologacji aby takie cacka wprowadzać na rynek -jak tam gdzieś na początku było - ciągnik -nie ma sprawy - czterokołowiec nie ma problemu -załtwimy nawet 15kW - przyjdzie nam z tym żyć No bo dyrektywy są pisane dla producentów aby wiedzieli jak konstruować auta zgodnie z przepisami I czytając te dyrektywy to jasno wynika, iż każdy rodzaj ciągnika musi mieć WOM. Jeżeli nie ma WOM to na jakiej podstawie ktoś zakwalifikował guad'a jako ciągnik? I dla własnego spokoju tej wersji będę się trzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 27 Styczeń 2017 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2017 AKTUALNY DZIENNIK USTAW T-5 ZOSTAŁO Warszawa, dnia 20 stycznia 2017 r. Poz. 128 O B W I E S ZC ZE N I E M A R S ZA Ł K A S E J M U R ZE C ZY P O S P O L I T E J POLSK I E J z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym KATEGORIE POJAZDÓW 5) kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h MIŁEJ LEKTURY PANOWIE - TEGO PROBLEMU CHYBA NATURALNIE NIE ROZIĄŻEMY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 - To, to znane i ze dwa razy było linkowane: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=270859#270859 Już lepiej by było aby z tego niemieckiego dowodu co do literki rodzaj pojazdu zapodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 AKTUALNY DZIENNIK USTAW T-5 ZOSTAŁO Dlaczego miało by nie zostać ,przecież to jest tekst ujednolicony. Cytując klasyka:Polska jest 5 lat w tyle za Unią . Ciekawe ile poczekamy na nowe kategorie homologacyjne , zmiany dyrektywy masowej będą miały niedługo dwa lata i cicho sza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 radekd2, Wręcz przeciwnie - dyrektywa 86/297/EWG do której odnosi się WOM mówi wyraźnie o "przestrzeni bezpiecznej" dla wałka - nie którzy producenci traktorów T5 montowali właśnie je dla zwiększenia atrakcyjności swojego produktu, bo T5 nie były wcześniej uwzględnione. Teraz jak jest ta "przestrzeń bezpieczne" przy niewielkich wymiarach pojazdu nie będą mogli wyposażać T5 w taki osprzęt "Należy zmienić dyrektywę 2003/37/WE, aby uwzględnić zastosowanie dyrektywy 86/297/EWG do ciągników kategorii T5. Należy również zmienić dyrektywę 2003/37/WE, aby uwzględnić zastosowanie dyrektywy 2009/60/WE i dyrektywy 80/720/EWG do ciągników kategorii T4.3." http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX:32010L0062 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Należy zmienić dyrektywę 2003/37/WE Jak zmienić akt który został uchylony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Nie wiem czy jest coś świeższego - a szczególnie po polsku - DYREKTYWA KOMISJI 2010/62/UE z dnia 8 września 2010 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Nie wiem czy jest coś świeższego Jest,dawałem linki na poprzedniej stronie. Masz podane w linku który wrzuciłeś . http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32013R0167 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 To znam - szukałem momentu w którym połączono T5 z WOM / który jak twierdzą wcześniej piszący jest wyposażeniem obowiązkowyn w tym typie/- ten Quad o którym mowa na poczętku jest z 2011 więc łapał się pod tą wcześniejszą z 2010 i 86/297/EWG- próbuję dojść - na jakiej podstawie german zrobił z niego papaja bez WOM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Ciągniki T5 o rozstawie kół równym lub mniejszym niż 1150 mm - WOM określa norma ISO 500-2:2004. Dla T5 o rozstawie kół większym niż 1150 mm określa norma ISO 500-1:2004 Kto ma dostęp do norm? W Dyrektywie jest ciekawe zdanie: Jeżeli ciągniki są wyposażone w wały odbioru mocy, muszą one spełniać wymogi niniejszego załącznika. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32010L0062&from=PL#ntr2-L_2010238PL.01001002-E0002'>http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32010L0062&from=PL#ntr2-L_2010238PL.01001002-E0002 Edit 1. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32010L0062&from=PL#ntr2-L_2010238PL.01001002-E0002 Wynika z tego, że nasz tematowy quad bez problemu może być, wg obecnych przepisów, ciągnikiem i to kategorii T3b Kategorie pojazdów Do celów niniejszego rozporządzenia zastosowanie mają następujące kategorie pojazdów: 1) „kategoria T” obejmuje wszystkie ciągniki kołowe; na końcu oznaczenia każdej z kategorii ciągników kołowych opisanych w pkt 2–8 dodaje się indeks „a” lub „b”, zależnie od prędkości konstrukcyjnej: a) „a” dla ciągników kołowych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej mniejszej lub równej 40 km/h; b) „b” dla ciągników kołowych o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 40 km/h; 2) „kategoria T1” obejmuje ciągniki kołowe, w których rozstaw kół osi położonej najbliżej kierowcy wynosi nie mniej niż 1 150 mm, masa własna w stanie gotowości do jazdy przekracza 600 kg, a prześwit jest nie większy niż 1 000 mm; 3) „kategoria T2” obejmuje ciągniki kołowe o minimalnym rozstawie kół mniejszym niż 1 150 mm, masie własnej w stanie gotowości do jazdy przekraczającej 600 kg, prześwicie nie większym niż 600 mm; jeżeli iloraz wysokości środka ciężkości ciągnika (mierzonej od podłoża) przez średni minimalny rozstaw kół każdej osi przekracza 0,90, maksymalna prędkość konstrukcyjna jest ograniczona do 30 km/h; 4) „kategoria T3” obejmuje ciągniki kołowe o masie własnej w stanie gotowości do jazdy nieprzekraczającej 600 kg; 5) „kategoria T4” obejmuje ciągniki kołowe specjalnego przeznaczenia; 6) „kategoria T4.1” (ciągniki o dużym prześwicie) obejmuje ciągniki przeznaczone do pracy przy uprawach roślin wysokopiennych, na przykład winorośli. Charakteryzują się one wysokim podwoziem lub częścią podwozia, które umożliwia ruch równoległy do upraw, przy czym rząd lub rzędy upraw znajdują się między lewymi i prawymi kołami ciągnika. Ciągniki te są przystosowane do przenoszenia lub napędzania narzędzi mocowanych z przodu ciągnika, między jego osiami, z tyłu lub na skrzyni. Wysokość prześwitu ciągnika w pozycji roboczej mierzona prostopadle do rzędów upraw przekracza 1 000 mm. Jeżeli iloraz wysokości środka ciężkości ciągnika mierzonej od podłoża, przy zastosowaniu zwykle montowanych opon, przez średni rozstaw kół wszystkich osi przekracza 0,90, to maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika nie może przekroczyć 30 km/h; 7) „kategoria T4.2” (ciągniki o bardzo dużej szerokości) obejmuje ciągniki charakteryzujące się dużymi wymiarami i przeznaczone przede wszystkim do pracy na rozległych obszarach uprawnych; „kategoria T4.3” (ciągniki o małym prześwicie) obejmuje ciągniki z napędem na cztery koła, których wyposażenie wymienne jest przeznaczone do zastosowań rolniczych lub leśnych i które charakteryzują się posiadaniem ramy nośnej, są wyposażone w jeden lub więcej wałów odbioru mocy, o technicznie dopuszczalnej masie nie większej niż 10 ton, przy czym stosunek tej masy do maksymalnej masy własnej w stanie gotowości do jazdy jest mniejszy niż 2,5, a wysokość środka ciężkości mierzona od podłoża przy zastosowaniu zwykle montowanych opon wynosi mniej niż 850 mm; Wałki odbioru mocy obowiązkowe tylko T3.4 Czym więcej wiem tym mniej wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Ale czy ten czterokołowiec jest przystosowany do tego sprzętu ogrodniczego?Potrzebuje tylko hak. Do pracy ze sprzętem, potrzebuje WOM a nie hak. Ewentualnie może mieć hak żeby również ciągać przyczepy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Do pracy ze sprzętem, potrzebuje WOM Gdzie do ciągnięcia bron, kultywatora, pługa potrzebuje WOM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Do takich sprzętów przydatny jest, (o ile nie niezbędny), TUZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Kolega jast wyraźnie wspomniał o ciągnięciu, a nie o unoszeniu sprzętu/sprzętów. Także, jak już określono, TUZ ledwie może być przydatny, bo przecież przymusu nie ma co do wyposażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Ciągnik może służyć też do celów transportowych, czyli jakiś hak. Pod taki sprzęt można by podczepić jakikolwiek sprzęt-choćby włókę-i jest do celów rolniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Wszystko się zgadza tylko cały czas szukamy haka na tego gada aby wytknąć mu braki, że w PL nie łapie się do gromady pojazdów z rodziny ciągników rolniczych i maszyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 aby wytknąć mu braki, że w PL nie łapie się A jaki jest tego cel? Ktoś Wam za to płaci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 A jaki jest tego cel? Ktoś Wam za to płaci? Jak wymyślimy start up-a ,to zobaczymy kto da więcej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Ciągnik może służyć też do celów transportowych, MOŻE... ale MUSI do pracy z narzędziami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Styczeń 2017 Share Napisano 28 Styczeń 2017 Psuj, juz kiedyś wrzucałem sprzęt ogrodniczy napędzany z kół albo z własnym silnikiem. Jest to właśnie sprzęt do miniciągników i quadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 28 Styczeń 2017 Share Napisano 28 Styczeń 2017 Ciągnik może służyć też do celów transportowych, MOŻE... ale MUSI do pracy z narzędziami... No właśnie też tak myślałem, ale z Dyrektywy, którą załączyłem na poprzedniej stronie jasno wynika, że nie musi. Cały czas znajduję różne Dyrektywy mówiące o wyposażeniu ciągnika. Nie mogę jednak znaleźć dokumentu opisującego podstawową budowę/wymagania odnośnie ciągnika kołowego. Może ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Styczeń 2017 Share Napisano 28 Styczeń 2017 Z definicją ciągnika w dyrektywach też było różnie. Wiedziałem że gdzieś to jest 1. „Ciągnik rolniczy lub leśny” oznacza każdy pojazd silnikowy wyposażony w koła lub gąsienice, mający co najmniej dwie osie, którego główna funkcja polega na mocy pociągowej i który został specjalnie skonstruowany w celu holowania, pchania, przewożenia lub napędzania niektórych narzędzi, maszyn lub przyczep, przeznaczonych do stosowania w rolnictwie lub leśnictwie. Może on być wyposażony w celu przewożenia rzeczy i osób. http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX:32009L0066 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Styczeń 2017 Share Napisano 28 Styczeń 2017 No i proszę jaka Unia kochana! Ślimak to ryba, marchewka to owoc, a traktor to Quad z uwolnioną mocą! Świetnie! Brawo! Tylko czekać kiedy Yamaha Grizzly przyjedzie po zmianach z czterokołowca na traktor!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Luty 2017 Share Napisano 20 Luty 2017 http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/774702451B Przeczytałem tylko wyrywkowo katalogowa maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu m-ki CAN-AM Maverick ZDSDPS wynosi 140 km/h, a wymiana licznika na nowy wiąże się z koniecznością jego "powiązania" z komputerem i powinna być dokonana w autoryzowanym serwisie B. Fajny ten tjaktoj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Luty 2017 Share Napisano 20 Luty 2017 No to się popisali miszczowie świata! I jeszcze dekiel naskoczył na prezydenta! No to niezłą trza mieć sieczkę pod beretem! Zachciało się Quada to ma/mają! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.