Skocz do zawartości

Przyczepa z hamulcem najazdowym


slawek78

Rekomendowane odpowiedzi

Czytałem ostatnio jakieś opracowanie (w tej chwili akurat nie pamiętam tytułu) na temat kodeksu drogowego, był tam opis DR i padło takie ciekawe stwierdzenie.

 

W DR są rubryki O1 i O2 (przyczepa z hamulcem i bez).

Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym?

 

Wg nich DMC pzypepy z hamulcem to nie jest to co w O1, Prawda, czy ja ja warunki techniczne źle odczytałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sam. cieżarowym jak w O1 jest 5000kg (dotyczy to hamulca roboczego)

ale z hamulcem najazdowym mozesz ciągnąć max 3500kg

to tylko taki przykład

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym?

Herezje , zdaje się że nie tak dawno ktoś o tym pisał .

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem(w kg)

Gdzie tu jest rozróżnienie ze względu na rodzaj hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym?

 

Dotyczy w tym sensie, że MMC przyczepy z hamulcem najazdowym nie może przekroczyć O.1, ale w drugą stronę to nie działa - tzn. nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać.

Pod tym względem to tak . Ciekawe jak to tak naprawdę opisali w tym opracowaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać.

 

Szczególnie w autach "terenowych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie hamulec najazdowy to hamulec. przecież di licha w rozporządzeniu jes opisana procedura badania skuteczności hamulca najazdowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym?

Zapewne chodzi o ten zapis:

7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Czyli jeżeli DMC pojazdu ciągnącego wynosi np. 3500 kg a DMC zespołu 7000 kg (O1-3500kg) to pojazd taki będzie mógł ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o masie nie przekraczającej 2631kg, czyli de facto w tym przypadku masa przyczepy zawarta w DR nie dotyczy przyczepy z hamulcem najazdowym!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak to opisali . Czy rzucili stanowcze "nie" ,czy wyjaśnili w jakim przypadku nie będzie można ciągnąć przyczepy z hamulcem najazdowym .

Może zakładający temat nas testuje podając nieprecyzyjne informacje. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r."

 

Czy ten zapis nie dotyczył przyczep rolniczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten zapis nie dotyczył przyczep rolniczych

Przyczepy rolnicze o dmc do 5t mogą nadal mieć hamulec najazdowy, bez względu na datę pierwszej rejestracji .

Wychodzi na to że kiedyś przyczepy ciężarowe do 5t mogły mieć najazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że kiedyś przyczepy ciężarowe do 5t mogły mieć najazd

Coś mi się kojarzy - miałem kiedyś dłużycę z 67 4900kg i miała najazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest wyliczenie na podstawie przepisu z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych ,do którego się odwołują, a Daniel ten przepis zacytował .

Trzeba było od tego zacząć .

 

Ps. Przypomniał mi się tekst :Czytaj auto świat ,będziesz jeździł Volkswagenem . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.