slawek78 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Czytałem ostatnio jakieś opracowanie (w tej chwili akurat nie pamiętam tytułu) na temat kodeksu drogowego, był tam opis DR i padło takie ciekawe stwierdzenie. W DR są rubryki O1 i O2 (przyczepa z hamulcem i bez). Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym? Wg nich DMC pzypepy z hamulcem to nie jest to co w O1, Prawda, czy ja ja warunki techniczne źle odczytałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 W sam. cieżarowym jak w O1 jest 5000kg (dotyczy to hamulca roboczego) ale z hamulcem najazdowym mozesz ciągnąć max 3500kg to tylko taki przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym? Herezje , zdaje się że nie tak dawno ktoś o tym pisał . O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem(w kg) Gdzie tu jest rozróżnienie ze względu na rodzaj hamulca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym? Dotyczy w tym sensie, że MMC przyczepy z hamulcem najazdowym nie może przekroczyć O.1, ale w drugą stronę to nie działa - tzn. nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać. Pod tym względem to tak . Ciekawe jak to tak naprawdę opisali w tym opracowaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 nie zawsze można ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o MMC wskazanym w O.1, gdyż warunki techniczne mogą na to nie pozwalać. Szczególnie w autach "terenowych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 dla mnie hamulec najazdowy to hamulec. przecież di licha w rozporządzeniu jes opisana procedura badania skuteczności hamulca najazdowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Czy to prawda, że podana wartość (w rubryce O1) ciągniętej przez pojazd przyczepy z hamulcem nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym? Zapewne chodzi o ten zapis: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Czyli jeżeli DMC pojazdu ciągnącego wynosi np. 3500 kg a DMC zespołu 7000 kg (O1-3500kg) to pojazd taki będzie mógł ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym o masie nie przekraczającej 2631kg, czyli de facto w tym przypadku masa przyczepy zawarta w DR nie dotyczy przyczepy z hamulcem najazdowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Tylko że tak naprawdę to nie nasz problem ,tylko właściciela auta żeby podpiąć właściwą przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Tak, ale sama teza, że O1 może nie dotyczyć przyczep z hamulcem najazdowym była jak najbardziej słuszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Styczeń 2017 Share Napisano 25 Styczeń 2017 Pytanie jak to opisali . Czy rzucili stanowcze "nie" ,czy wyjaśnili w jakim przypadku nie będzie można ciągnąć przyczepy z hamulcem najazdowym . Może zakładający temat nas testuje podając nieprecyzyjne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 26 Styczeń 2017 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2017 Opisane jest to mniej więcej tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 slawek78, pokaż cały artykuł, bo to jest wyrwane z kontekstu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Q.1 i Q.2 zamiast O.1 i O.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Opisane jest to mniej więcej takJeżeli tylko tyle, to się nie popisali .Jakie jest DMC tego pojazdu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 " warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r." Czy ten zapis nie dotyczył przyczep rolniczych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Czy ten zapis nie dotyczył przyczep rolniczych Przyczepy rolnicze o dmc do 5t mogą nadal mieć hamulec najazdowy, bez względu na datę pierwszej rejestracji . Wychodzi na to że kiedyś przyczepy ciężarowe do 5t mogły mieć najazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 Wychodzi na to że kiedyś przyczepy ciężarowe do 5t mogły mieć najazd Coś mi się kojarzy - miałem kiedyś dłużycę z 67 4900kg i miała najazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 26 Styczeń 2017 Autor Share Napisano 26 Styczeń 2017 Całość tak wygląda. Z tego uczy sie moj brat na kat B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2017 Share Napisano 26 Styczeń 2017 No i jest wyliczenie na podstawie przepisu z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych ,do którego się odwołują, a Daniel ten przepis zacytował . Trzeba było od tego zacząć . Ps. Przypomniał mi się tekst :Czytaj auto świat ,będziesz jeździł Volkswagenem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 W moim dowodzie rejestracyjnym F.1 tj. MMC, a nie DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Czyli i to pozajączkowali . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 27 Styczeń 2017 Share Napisano 27 Styczeń 2017 Nie ważne co dodajesz, dzielisz, skąd to bierzesz, ważne aby wynik wyszedł... A potem: Z tego uczy sie moj brat na kat B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.