Skocz do zawartości

Część III i V


marekradom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Diagnostów ! pozostało mi do zaliczenia cześć 3 czyli adr i cześć 5 (zabytki,sam,skierowane przez starostę) i teraz Panowie pytanie gdzie mogę znaleźć najwięcej informacji dotyczące tych działów, bo w Vadencum jest naprawdę mało ,a byłem ostanio na egzaminie i nie zdałem.. było tez pytanie dotyczące ABS z czego się składa układ tez nie mogę tego odnaleźć w Vadencum . Z góry dziekuje za jakieś informacje !! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Rdze, abyś nie skupiał się na ABS,bo najprawdopodobniej, już nie trafisz na pytania które miałeś.Pytania, to jak ruletka.Ale walcz,życzę zdanego egzaminu. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było tez pytanie dotyczące ABS z czego się składa układ tez nie mogę tego odnaleźć w Vadencum . Z góry dziekuje za jakieś informacje !!

 

podstawowa wiedza - sprawdzasz kompletność czujników przy kołach , stan przewodów elektrycznych tych czujników , czy jest modulator , czy kontrolka na desce rozdz prawidłowo gasnie . nic nie demontujesz , nie wykonujesz żadnych jazd testowych . mogą spytać o zasadę działania ABS u .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było tez pytanie dotyczące ABS z czego się składa układ tez nie mogę tego odnaleźć w Vadencum . Z góry dziekuje za jakieś informacje !!

Po to jest wymagane wykształcenie lub/i praktyka zawodowa, żeby z wiedzą o ABS przyjść dopiero na szkolenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.

Ja chciałem się zapytać czy może pamięta ktoś pytania z 5 części egzaminu teoretycznego? Jeśli tak to bardzo bym prosił chociaż o napisanie jednego pytania bo te co są w vademecum to nijak się mają poziomem zaawansowania do tych co są na egzaminie a została mi już tylko 5 część do zdania i pytam się tutaj bo widzę że kolega wyżej też o to pytał ale nie dostał konkretnej odpowiedzi oprócz tego z czego ma się uczyć... :) Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

O ile dobrze pamiętam co do 5 części w połowie stycznia było:

- jaki wynik badania jeśli sprowadzony z zagranicy bez tablic

- okres badania przyczepy rolniczej typu sam (nie pamiętam jaka masa,

- było coś o wymaganiach dotyczących układu hamulcowego do zabytku.

I akurat z tego modułu z pamięcią ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z części V - dzisiaj:)

 

1. Zwis tylny - rysunek i zaznaczyć prawidłowy odcinek go obrazujący;

2. Definicja "dopuszczalny nacisk osi" - odpowiedź prawidłowa - z warunków technicznych:

 

§ 1. 3. 5a) dopuszczalnym nacisku osi – rozumie się przez to największy nacisk wywierany na podłoże przez koła danej osi pojazdu obciążonego, określony na podstawie przepisów o drogach publicznych oraz przepisów niniejszego rozporządzenia;

 

3. Szerokość dopuszczalna przyczepki marki SAM - prawidłowa odpowiedź 2,55 m - z warunków technicznych:

 

§ 2. 2. Szerokość pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 12, § 45 ust. 3 pkt 1, § 54 ust. 3, nie może przekraczać 2,55 m i nie obejmuje ona lusterek zewnętrznych, świateł umieszczonych na bokach pojazdu oraz elementów elastycznych wykonanych z gumy lub z innych tworzyw sztucznych. Szerokość nadwozia pojazdu, który przeznaczony jest do przewozu towarów w określonej

temperaturze, jeżeli jego ściany boczne wraz z izolacją termiczną mają grubość nie mniejszą niż 45 mm każda, może wynosić do 2,6 m.

 

4. Badanie dodatkowe skierowanego przez (było w pytaniu starostę lub - a to nie tak jak w przepisie :x ) organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy obejmuje : prawidłowa odpowiedź z 776:

 

§ 3. 1. 3 - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;

 

5. Dokładnie nie pamiętam, ale chodziło o to - co każdorazowo przy dodatkowym badaniu powypadkowym trzeba wykonać - i zaznacz odpowiedź. Ja zaznaczyłem z tabelki 776 zał 2

1.2. Dodatkowa kontrola zawieszenia:

 

- sprawdzenie wyrywkowe momentów dokręcenia połączeń śrubowych kluczem dynamometrycznym.

 

Jako ze zaliczyłem - przynajmniej 4/5 powinny być prawidłowe.

 

Za to na module III 13.30 Kraków - chyba trzech kolegów zaliczyło (niestety ja nie, i nie chce wprowadzać w błąd z zacytowaniem pytania - ale coś na temat "opisz budowę i kryteria oceny układu hamulcowego z ABS kat 1 w przypadku cysterny ADR FL ponad 16t " )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam kolegów mam pytanie czy nie pamiętacie pytań z cześć III (ADR) ,które pojawiły sie na egzaminie ? Byłbym wdzięczny jeżeli ktos podzieli sie tymi informacjami lub ma jakieś materiały pomocnicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Ja mam pytanie z nieco innej beczki. Nie mogłem zostać na wynikach egzaminu i dowiedziałem się przez telefon że do zdania została mi część 3 i 4. Koleś któremu podałem numer telefonu powiedział mi że to autobus i adr , a mi się wydaje że 3 i 4 część to przecież adr i gaz. Może mi ktoś podpowiedzieć zebym był pewny w 100% bo nie chciał bym poprawiać czegoś co już zdałem ( o ile to wgl. możliwe). I drugie pytanie za 2 części to płace teraz 260 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

A ja się podłącze do tematu bo też jestem w trakcie przygotowań do poprawy cz. V

Mam wątpliwości przy dwóch pytaniach:

1. Badanie techniczne zabytkowego autobusu o dmc 3,5t wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego można przeprowadzić:

a) na każdej stacji kontroli pojazdów

b) wyłącznie na podstawowej

c) wyłącznie na okręgowej stacji kontroli pojazdów

 

2. Po wykonaniu badania jednostkowego ciągnika rolniczego marki SAM następny termin badania technicznego należy wykonać:

a) 3 lata od dnia pierwszej rejestracji , a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat od dnia badania

b) przed upływem 1 roku od dnia pierwszej rejestracji, a następnie przed upływem każdych kolejnych 2 lat

c) przed upływem 1 roku od dnia pierwszej rejestracji a następnie corocznie

 

Może ktoś pomoże ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 - odpowiedź a

Jest to w tym momencie "zwykłe" badanie okresowe, a nie badanie zgodności z warunkami technicznymi zastrzeżone dla stacji okręgowych. Badanie co do zgodności jest przeprowadzane tylko przed pierwszą rejestracją na zabytek (i wtedy faktycznie OSKP tylko) - każde późniejsze badanie okresowe dla pojazdu zabytkowego (jeśli jest wymagane) przebiega już na normalnych zasadach - w tym przypadku pojazd do 3,5t DMC zatem każda stacja może.

Ad.2 - odpowiedź a

Od ogólnych zasad zawartych w art. 81.6 ustawy stosuje się przepisy szczególne zawarte w ust. 7-10, które dla określonych pojazdów przewidują pewne odstępstwa. I tak - każdy pojazd marki SAM faktycznie powinien być badany co roku, jednakże z uwagi na treść kolejnych wspomnianych przepisów wynika, że np. przyczepa lekka SAM będzie miała badania bezterminowe, a autobus SAM co pół roku itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyjaśnienie :)

widocznie w drugim pytaniu wykładowca na kursie musiał się pomylić bo w testach rozwiązywanych na szkoleniu miałem zaznaczone C :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na to są różne szkoły - jak dla wielu kwestii w tym zawodzie. Jedni twierdzą, że jak SAM to SAM i inne wyłączenia ich nie interesują. Zawsze wtedy daję im przykład autobusu. Fabrycznie nowy z homologacją ma mieć badania po roku, a potem co pół roku zawsze. A wykonany samodzielnie autobus marki SAM miałby mieć tylko coroczne? Absurd...

No ale są tacy, co i przyczepki lekkie badają co roku jeśli to SAM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to w tym momencie "zwykłe" badanie okresowe
I tak - każdy pojazd marki SAM faktycznie powinien być badany co roku

świetnie przeprowadzony wywód i uzasadnienie ale

Generalnie na to są różne szkoły

i różnie wykształceni i różnie interpretujący kontrolerzy i co wtedy jak będą mieli inny pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co wtedy jak będą mieli inny pogląd.

 

To wtedy każdorazowo będzie się dostosowywał do wykładni nadzoru na swoim terenie :) Dla świętego spokoju - bo oczywiście może walczyć o swoje jak będzie chciał...

A czy to jedyna sprawa, która dzieli diagnostów w tym kraju?? Przecież jak kraj długi i szeroki są w nim różne zasady postępowania w niemal każdej kwestii dotyczącej badań... I trwa to latami, nikomu krzywda się nie dzieje zasadniczo, to można zaryzykować tezę, że choć diagności postępują różnie, to i tak robią dobrze 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.