Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Pytanie do blacharza/lakiernika/likwidatora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema! Mam mały temat do kolegów blacharzy. Piszę pracę o likwidacji szkody blacharskiej w ASO, konkrety przypadek(poniżej wszystkie potrzebne do waszej oceny zdjęcia).

 

Niestety do końca tygodnia muszę mieć już skończony pełny opis postępowania blacharskiego w tym przypadku, na blacharza spadła lawina roboty i auto przesunęło się na późniejszy termin, więc niestety nie będę mógł być świadkiem naprawy żeby zdobyć wiedzę potrzebną do pisania. Stąd też moje pytanie w jakiej kolejności i jakie czynności podjelibiście naprawiając to auto:

 

Ogólny widok:

http://pho.to/AbnoX

 

3 zbliżenia głównie na próg:

http://pho.to/Abnom

 

zdjęcia po demonatażu błotnika, drzwi, zderzaka: kilka zdjęć prezentujących uszkodzenia słupka A, fartucha, wzmocnienia błotnika:

http://pho.to/AbnpE

 

Do roboty jeszcze deska rozdzielcza bo poduchy strzeliły, szybka przednia.

 

Najpoważniejsze jednak jest uszkodzenie progu, słupka A oraz koło oberwało i nie ma zbieżności.

 

Posiadam kosztorys do tej szkody.

 

 

Nie chcę zawracać głowy blacharzowi milionem pytań, które mam bo jest w tym momencie zarobiony. Na wszystkie pytania na które da się znaleźć odpowiedź szukam w internecie oraz literaturze.

 

Pytania:

 

1. W pierwszej kolejności auto trafi na ramę prostowniczą, będzie wyciąganie dozerem tylko za bardzo nie wiem co ma być wyciągnięte? Podłużnice nie naruszone, pas cały. Co blacharz planuje wyciągać w tym przypadku? Progi? Gdzie w takim razie będzie punkt zaczepu? Pociągnie za kielich McP?

 

2. Czy po opuszczeniu ramy naprawczej następna czynnością w kolejności będzie wycinanie brzeszczotem poszycia progu oraz słupka oraz wspawanie w ich miejsce nowych? Czy o czymś zapominam?

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano
Stąd też moje pytanie w jakiej kolejności i jakie czynności podjelibiście naprawiając to auto:

Kolego czy Tobie nie pomyliły się fora? My zajmujemy się procesem finalnym "po dzwonie", a nie naprawą pojazdu. Do nas trafiają już pojazdy naprawione.

Napisano

poszycie słupka oraz część progu powinno się wymienić ,wyprostować należy część wewnętrzną słupka , punkt zaczepienia to zawias drzwi, ciągniemy odpowiednimi szczękami blacharskimi lub odwiercić i wyprostować , elementy można wyciąć na ramie szlifierką kontową a nie brzeszczotem :)

Napisano

adam1501, i to jest bardzo fajna odpowiedź za którą stawiam piwo, prosto i konkretnie, dzięki ;) chociaż z tym zawiasem to nie jestem pewien

Napisano

zawias jest częścią słupka (nie poszycia) a jednocześnie ustawia ci drzwi , więc najlepiej jest go pociągnąć żeby drzwi pasowały

 

[ Dodano: 06-02-2017, 16:43 ]

a to piwo to dla kogo ? :)

 

[ Dodano: 06-02-2017, 16:47 ]

tak od siebie powiem ci , że blacharz wymieni tylko błotnik , drzwi , lampę i zderzak a resztę

wyprostuje i to bez ramy :-D no nie mówię tu o tym blacharzu :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.