jacek336 Napisano 19 Luty 2017 Napisano 19 Luty 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Jestem w trakcie zdawania egzaminu teoretycznego i właśnie ugrzązłem na ADR -ach. Mam kilka testów z którymi mam problem i prosiłbym o poprawną odpowiedz skąd się to wzięłło. W przypadku pojazdu zamkniętego przewożącego DPPL-e o pojemności 3m3 z materiałami ciekłymi zapalnymi II grupy pakowania badanie tech. jest wykonywane; a )wyłącznie w Okregowych SKP b ) wyłącznie przez Okregowe SKP w przypadku gdy dmc. pojazdu wynosi powyżej 12 T. c ) we wszystkich stacjach kontroli pojazdu dopuszczonych do badan pojazdówo odpowiednim tonażu. Proszę wskazać prawidłową odpowiedz i powiedzieć dlaczego. Cytuj
Jacdiag Napisano 19 Luty 2017 Napisano 19 Luty 2017 powiedzieć dlaczego. dla pojazdu zamkniętego przewożącego DPPL-e nie jest obecnie wymagane dodatkowe badanie ADR co nie zwalnia kierowcy (właściciela) z pozostałych wymagań odnośnie przewozu - ale to ich problem i doradcy DGSA Cytuj
jacek336 Napisano 19 Luty 2017 Autor Napisano 19 Luty 2017 Powiem tak - ma to sens co mówisz. A przewóz towarów w drugiej grupie pakowania o pojemności 3m3 zobowiązuje do wystawienia pomarańczowych tablic rejestracyjnych , bo na wyłączeniach o ile pamiętam do tylko w drugiej grupie pakowania , chyba 333 kg. Czyli możemy to przewozić zwykłym samochodem z zachowaniem pozostałych wymagań odnośnie ADR. [ Dodano: 19-02-2017, 19:43 ] Ale żeby nie było za prosto to mam następną zagadkę. W przypadku przewozu kwasu solnego w cysternie odejmowanej pojemności 1100 L pojazd powinien przechodzic badania techniczne ; a) wyłącznie w Okręgowych SKP b)w Okręgowych SKP lub innych o odpowiednich uprawnieniach c) we wszystkich stacjach kontroli pojazdów dopuszczonych do badań pojazdów o odpowiednim tonażu . Wskaż prawidłową odpowiedz i uzasadnij dlaczego. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 19 Luty 2017 Napisano 19 Luty 2017 Ale żeby nie było za prosto To najpierw odpowiedz i uzasadnij według Ciebie. Cytuj
jacek336 Napisano 19 Luty 2017 Autor Napisano 19 Luty 2017 Ja bym się skłaniał do odpowiedzi A. Dlatego że w części 9 załącznka do ADR -u w pozycji 9.1.1.2 - są podane definicje pojazdów FL OX AT i EX . Jest tam napisane że pojazdem OX to taki którym przewozimy towar w cysternach odejmowanych powyżej 1m3. A pojazdy OX podlegają pod dodatkowe badania ADR. To samo dotyczy pojazdów FL. Ja tak sobie to tłumaczę , powiedzcie czy moje rozumowanie jest słuszne , ewentualnie może ktoś ma inne wytłumaczenie dla tego testu. Cytuj
piter1973 Napisano 19 Luty 2017 Napisano 19 Luty 2017 Powiem tak - ma to sens co mówisz.A przewóz towarów w drugiej grupie pakowania o pojemności 3m3 zobowiązuje do wystawienia pomarańczowych tablic rejestracyjnych pomarańczowe tablice ostrzegawcze. taka pomyłka na egzaminie może się źle skończyć Cytuj
aboz Napisano 20 Luty 2017 Napisano 20 Luty 2017 Ja bym się skłaniał do odpowiedzi A. I ok, ale to nie wynika z przepisów ADR, a... Cytuj
jacek336 Napisano 27 Luty 2017 Autor Napisano 27 Luty 2017 Witam. Mam jeszcze jedno pytanie testowe z dziedziny ADR z ktorym nie daje rady. W przypadku przewozu MEGC o pojemności 3000 litrów pojazd powinien przechodzić badania techniczne : a) wyłacznie w Okręgowych SKP b) analogicznie jak przy przewozie gazów w butlach c) w przypadku przewozu gazu o kodzie F , wyłacznie w Okręgowych SKP Ktora odpowiedz prawidłowa i dlaczego ? Cytuj
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 No ale to trzeba rozbierać mniej więcej tak: - co to jest MEGC, na czym to się stawia, wozi, transportuje i do czego służy? - czy stację kontroli rodzaj przewożonego gazu obchodzi? - analogicznie to jakiemu badaniu podlega gaz przewożony luzem lub w butlach? - a w przypadku gazu o kodzie XYZ to za przeproszeniem wyłącznie w podstawowej, czy gdzie? Gdyby nie te trzy tysiące litrów to wskazałbym..., ale ze względu na jakieś tak solidnie skonstruowane podwozie, na którym MEGC o takiej pojemności się wozi, to wątpię aby to miało mniej niż trzy i pół tony dopuszczalnej masy całkowitej, czyli wychodzi odpowiedź a. Ale oprócz trafienia a, reszta o d.m.c. to była zmyłka, tak jak pozostała część pytania co zamieszanie wprowadza. Bo tu nie chodzi o dopuszczalną masę całkowitą, tylko o pojemność tego kontenera, dużą pojemność tego wieloelementowego kontenera, charakterystyczną pojemność tego wieloelementowego kontenera i na czym ten konkretny kontener MEGC o takiej konkretnej pojemności się wozi. Obstawiam a! Obstawiam a, bo coś mi świata, że do przewozu wieloelementowego kontenera o wskazanej pojemności należy używać FL lub AT. Patrz definicje w ADR. Czyli pojazd pod to ustrojswo bada się na okręgowych stacjach. http://cng-lng.pl/motoryzacja/pojazdy/Butlowoz-sposob-na-dostawy-CNG,artykul,6358.html Cytuj
jacek336 Napisano 28 Luty 2017 Autor Napisano 28 Luty 2017 Własnie problem w tym ze , pojazdy AT i FL służą do przewozu MEGC ale o pojemności powyżej 3 m3. I tu jest problem. Gdzie by mozna jeszcze pogrzebać żeby znac na 100% prawidłową odpowiedz? Pytania odnośnie ADR są tak zawiłe i obszerne,że czasami na egzaminie jedno pytanie jest na całą strone. Oczywiście mase informacji jest podawana niepotrzebnie, ktore sa nie istotne i służą tylko temu zeby utrudnić i stracić czas na eliminację nie istotnych informacji. Cytuj
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 I ok, ale to nie wynika z przepisów ADR, a... - aaa... poprosic o rozwinięcie wielokropka można? Własnie problem w tym ze , pojazdy AT i FL służą do przewozu MEGC ale o pojemności powyżej 3 m3. I tu jest problem. - a jakby abiturienci o wzroście powyżej 180 cm mieliby ulgę w egzaminach z ADR-ów, to ci równi temu wymiarowi łapaliby się, czy odpadali? Cytuj
adam1501 Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 W przypadku przewozu MEGC o pojemności 3000 litrów pojazd powinien przechodzić badania techniczne To nie kwestia ilości (choć w pewnym aspektach ma znaczenie), a co jest transportowane. To czy pojazd podlega badaniu decyduje rodzaj transportowanego ładunku. MEGC jest opakowaniem jednostkowym, w którym można transportować ładunki tak jak przysłowiowe butle. Tak postawione pytanie jest bez odpowiedzi, ponieważ nie wiemy co będzie transportowane, czyli czy pojazd podlega BT czy też nie. Analogiczny przykład krążył po niektórych tematach: Dzień dobry, kupiłem nówkę sztukę cysternę FL i chcę wykonać badanie ADR. A co pan będzie transportował? Wodę dla krów na pastwisko... Cytuj
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 Hmmm... To ja w kontrze tak: Tam jest naczepa http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=260788#260788 i proszę nie zadawać pytań co będzię woziła (bo raz to, a raz siamto) tylko badanie ADR wykonać. A w przypadku samego ciągnika też trzeba o rodzaj towaru w naczepie pytać? MEGC jest opakowaniem jednostkowym, w którym można transportować ładunki tak jak przysłowiowe butle. - szacun adam1501, nie mieszasz czegoś z pojazdem baterią? Cytuj
aboz Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 - aaa... poprosic o rozwinięcie wielokropka można? PORD. Cytuj
Paprock Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 Tam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=237805#237805 Od 4:10 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=237826#237826 Cytuj
piter1973 Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 Witam.Mam jeszcze jedno pytanie testowe z dziedziny ADR z ktorym nie daje rady. W przypadku przewozu MEGC o pojemności 3000 litrów pojazd powinien przechodzić badania techniczne : a) wyłacznie w Okręgowych SKP b) analogicznie jak przy przewozie gazów w butlach c) w przypadku przewozu gazu o kodzie F , wyłacznie w Okręgowych SKP Ktora odpowiedz prawidłowa i dlaczego ? odpowidź a nie wyobrażam sobie MEGC 3000 litrów ( ok 3000 kg ) na pojeździe DMC 3,5 t . auto musi być pow 3,5 t DMC a co za tym idzie tylko OSKP. Cytuj
adam1501 Napisano 28 Luty 2017 Napisano 28 Luty 2017 MEGC jest opakowaniem jednostkowym, w którym można transportować ładunki tak jak przysłowiowe butle. - szacun adam1501, nie mieszasz czegoś z pojazdem baterią? Chodziło mi tylko, że MEGC (wieloelementowy kontener do gazu...) nie musi z urzędu podlegać DBT ADR, bo właściciel będzie woził w nim wodę. Pytanie w takiej postaci: W przypadku przewozu MEGC o pojemności 3000 litrów pojazd powinien przechodzić badania techniczne : nie ma jednoznacznej odpowiedzi wśród cytowanych, ponieważ może przechodzić (przy masie zapewne ponad 3,5 t.) tylko na OSKP, a w przypadku wożenia wody i masie na OSKP jak pojazdy przewożące butle - opakowania jednostkowe, nie podlegające pod ADR. Pytanie musi być precyzyjne, a nie tak ogólnikowe. Cytuj
jacek336 Napisano 1 Marzec 2017 Autor Napisano 1 Marzec 2017 Pytanie musi być precyzyjne, a nie tak ogólnikowe..... Takie te pytania właśnie są . To osoba pisząca egzamin ma wiedziec , co poeta miał na myśli redagując to pytanie. Cytuj
Paprock Napisano 1 Marzec 2017 Napisano 1 Marzec 2017 No dobrze. Precyzyjne pytanie... Nie ukrywam, że pytania podobnie do przepisów są jak baranie rogi zakręcone. Ale nie wydaje mi się, aby pytanie egzaminacyjne z konkretnego działu mówiące o specyficznym transporterze i jego gabarytach odnosiło się do beczki wody! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.