Skocz do zawartości

Autobus na 100km/h pytanie na które każdy odpowiada inaczej


JaroAnt966

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc z pytaniem gdyż każde vademecum mówi co innego a diagności do których dzwoniłem mają podzielone zdania a odpowiedz na teście tylko jedna prawidłowa

 

Jak diagnosta sprawdza głębokość bieżnika w oponach autobusu o dopuszczalnej prędkości 100 km/h

 

a) na podstawie wskaźników maksymalnego zużycia (TWI)

b) na podstawie oględzin i ewentualnym pomiarze głębokościomierzem

c)za pomocą specjalnych pasków wykonanych z mat. elastycznego TOTALNA BZDURA

 

 

ale część diagnostów odpowiada ze będzie "A" a część że "B" w odpowiedziach w vademecum jest też tak w jednym z 2016 jest odp "A" a w 2017 że "B" pogubiłem sie.

 

 

Proszę was gdzie mogę jeszcze poczytać jeśli chodzi o autobus na 100 bo jest tego mało zaledwie autobus, autobus szkolny i autobus na 100

 

Z góry wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może autorom pytania wytknąć, że coś nie hallo skoro dwie odpowiedzi wychodzą poprawne.

Mimo wszystko obstawiam organoleptykę wraz z użyciem pomiarowych przyrządów. Tym bardziej, że na SKP jakaś linijka, suwmiarka jest wymagana. :x

A te wskaźniki to dla rodziców, inspekcji, policji. No może dla szofera jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak diagnosta sprawdza głębokość bieżnika w oponach autobusu o dopuszczalnej prędkości 100 km/h

Musi najpierw wiedzieć jaka musi być min głębokość.Dla bus 100 to 3 mm.

na podstawie wskaźników maksymalnego zużycia (TWI)

To 1,6 mm

Dla potwierdzenia: "i) Opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o rzeźbie bieżnika mniejszej niż 1,6 mm na 3/4 szerokości Środkowej części opony."

I z warunków technicznych: "4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;

 

Czyli w tym wypadku poprawna odpowiedź to

b) na podstawie oględzin i ewentualnym pomiarze głębokościomierzem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) na podstawie wskaźników maksymalnego zużycia (TWI)

b) na podstawie oględzin i ewentualnym pomiarze głębokościomierzem

c)za pomocą specjalnych pasków wykonanych z mat. elastycznego TOTALNA BZDURA

nie wiem co zaznaczać

Teraz się zastanów, jak stwierdzasz zużycie opony do wskaźnika TWI :?:

czy przypadkiem to nie polega na

b) na podstawie oględzin i ...

::hey

 

 

i poczytaj np to http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14884

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Wartość 1,6 mm jest najczęściej stosowanym standardem określającym minimalną głębokość bieżnika. W BUS100 jest 3mm wymagane, a opony nie są produkowane wyłącznie np. do autobusów do 100km/h. Idąc tym tokiem rozumowania ograniczniki zużycia we wszystkich oponach będą się znajdować na wysokości 1,6 więc standardowe TWI w przypadku BUS100 będzie już dawno przekroczoną wartością. Wg Vademecum poprawna odpowiedź to A, ale odnośnie konkretnie BUS100 wydaje mi się że ewidentnie powinno być organoleptycznie, czyli odpowiedź B

Są również i od tego (1,6mm) wyjątki, np :

"Firma Continental wprowadziła w wielu seriach swojego ogumienia letniego „wskaźnik głębokości bieżnika opony letniej”. Letni wskaźnik TWI informuje kierowcę o tym, że osiągnięta została głębokość bieżnika wynosząca 3 mm. Po zużyciu się bieżnika do głębokości 3 mm, wskaźnik letni zrównuje się z powierzchnią zewnętrzną opony, ostrzegając o tym, że przyczepność ogumienia na mokrej nawierzchni uległa znaczącemu pogorszeniu"

Źródło - http://www.continental-opony.pl/samochod/technologia/tire-knowledge/lex-1-1

Ps. Nie pamiętam na jakim forum był opisany przypadek zabrania DR przez policję za "łyse" opony po tym jak policjant zauważył zrównanie się bieżnika z ogranicznikiem, a podczas badania na SKP okazało się że jest niecałe 3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letni wskaźnik TWI informuje kierowcę o tym, że osiągnięta została głębokość bieżnika wynosząca 3 mm.

Czy aby na pewno ten wskaźnik oznaczony jest TWI, czy w jakiś inny sposób? Wielu producentów opon stosuje własne wskaźniki zużycia (zwłaszcza w przypadku opon zimowych) ale są one tylko zaleceniem wymiany i są oznaczane w inny sposób niż TWI np. symbolem śnieżynki czy cyfrą oznaczającą głębokość bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zielonym tekstem cytowane jest wprost ze strony CONTINENTAL-a, słowo w słowo. W sumie to nie powinni użyć symbolu TWI nazywając "letnim znacznikiem TWI", a np że osiągnięta jest granica zużycia przy której zalecana jest wymiana opony. Letniej 3mm, zimowej 4mm. I tak jak piszesz oznaczana śnieżynką, kropelką, cyfrą itp. żeby nie mylić pojęcia TWI z ogranicznikiem zalecanej wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to faktycznie jest TWI,to może rodzi się nowy trend, czyli producent aby sprzedać więcej opon świadomie zwiększa minimalną wysokość bieżnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętny Kowalski spojrzy na oponę, zobaczy że wysokość bieżnika jest już na równi z ogranicznikiem i wymieni na nową, a czy to było TWI, czy zalecana wysokość to czy to ważne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policjant zauważył zrównanie się bieżnika z ogranicznikiem,
czyli prawidłowo :!:
7. Pojazd nie może być wyposażony,

4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętny Kowalski spojrzy na oponę, zobaczy że wysokość bieżnika jest już na równi z ogranicznikiem i wymieni na nową, a czy to było TWI, czy zalecana wysokość to czy to ważne

To akurat jest mniej ważne. Ale jak Kowalski jest sknerusem i chce zjeździć opony do 1,6 mm bieżnika to już zgodnie z prawem nie będzie mógł tego zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... ale jak Kowalski jest sknerusem i chce zjeździć opony do 1,6 mm bieżnika to już zgodnie z prawem nie będzie mógł tego zrobić.
wytnie TWI nożem do tapet? I wtedy rozumiem że 1,6mm?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wywalam opony zanim dojdzie do TWI ale gdybym się uparł że ja nie daaaam rady wyciąć to pewnie bym wyciał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.