Skocz do zawartości

lusterka w samochodach cięzarowych


kowal
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe lusterka w samochodach ciężarowych

 

Poprawione bezpieczeństwo dzieci, pieszych i rowerzystów

 

Dni "martwego pola" są policzone - DaimlerChrysler, w rodzinie modeli samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Atego i Axor, zainstalował już jako standard nowy system luster, poprawiający pole widzenia kierowcy po prawej i lewej stronie pojazdu tak znacząco, że "martwe pole" zostaje prawie zupełnie wyeliminowane. Kompletnie zmodyfikowane lustra mają poprawiony promień krzywizny i spełniają już wymogi, mającej wejść w życie dopiero w roku 2007, nowej dyrektywy UE.

 

Nowy system luster umożliwia kierowcy samochodu ciężarowego dostrzeżenie pojazdów, przedmiotów a przede wszystkim pieszych, dzieci i rowerzystów znajdujących się, w występującym dotychczas "martwym polu", po obu stronach samochodu, którego nie obejmowało pole widzenia oferowane przez tradycyjne lustra. Dzięki nowym lustrom kierowca widzi znacznie więcej po każdej stronie samochodu. Znacząco obniża to ryzyko związane z dotychczas krytycznymi sytuacjami: z obecnością rowerzystów lub pieszych z boku samochodu ciężarowego ruszającego spod świateł z zamiarem skrętu.

 

DaimlerChrysler przedstawił nowy system luster dla swoich modeli Mercedes-Benz Atego i Axor podczas salonu IAA, jesienią 2004 roku. System składa się z głównego oraz szerokokątnego lustra po obu stronach samochodu i lustra krawężnikowego. To ostatnie lustro, mocowane powyżej drzwi po stronie pasażera jest kluczem do zapewnienia kierowcy pełnej widoczności strefy bezpośrednio za zderzakiem i wzdłuż drzwi oraz przedniego koła po prawej stronie pojazdu - oraz wszelkich osób bądź obiektów znajdujących się w tym obszarze. Kierowcy nowych samochodów Mercedes-Benz Atego i Axor cieszą się też lepszą widocznością do tyłu dzięki zmodyfikowanemu systemowi luster. Przesunięte na zewnątrz o dodatkowe 50 milimetrów, główne i szerokokątne lustra znacząco poprawiają widok do tyłu. Lustro szerokokątne pokazuje kierowcy strefę tylnej osi, co jest szczególnie ważne podczas ostrych skrętów, ponieważ kierowca ma pewność, że w obszarze wzdłuż tylnej osi samochodu ciężarowego nie ma innych użytkowników drogi. Ponadto, pole widzenia wzrasta także dzięki zastosowaniu szkła z poprawionym promieniem krzywizny we wszystkich trzech lustrach. Oprócz tego, standardowo montowane szerokokątne lustra tylne po lewej i prawej stronie pojazdu, dzięki swej nowej pozycji poniżej luster głównych, dodatkowo zwiększają widoczność, co oznacza, że martwe pole zostało znacznie zredukowane. W efekcie, nowe lustra już spełniają wymagania znowelizowanej Dyrektywy UE 2003/97/WE zmierzającej do redukcji obszaru martwego pola.

 

[ Dodano: 10-12-2005, 18:35 ]

Żródło Mercedes -Benz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 years later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.