piechu Napisano 20 Marzec 2017 Napisano 20 Marzec 2017 Szanowne grono forum ,może mi ktos wyjaśnic jak wykonać pomiar zadymienia w 1.6 tdi ,gdzie auto na postoju nie wkreca sie więcej ja 1600-1900 obr/min, przepis mówi o tym ,że pomiar wykonujemy od obrotów biegu jałowego do maksymalnych obrotów silnika Cytuj
Andrzej65 Napisano 20 Marzec 2017 Napisano 20 Marzec 2017 Spróbuj wyłączyć ESP, w niektórych modelach to pomaga. Cytuj
cezary Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 wyłączyć ESP. ta metoda działa ale na podniesionej osi napędowej i włączonym biegu ( przynajmniej ja tak miałem), jest to jednak dość uciążliwe, natomiast na postoju i luzie nie działa, to jak zrobić pomiar poprawnie, może są jakieś triki ułatwiające pomiar Cytuj
Paprock Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 - a później świecą się wszelakie kontrolki od abeesów... Cytuj
cezary Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 nie zawsze ale fakt zdarza się, choć później po przejechaniu kilku km gasną a jak nie to kasowanie błędów kompem, dlatego pisałem, że uciążliwe Cytuj
cezary Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 jak mamy być jak paragrafy tzn przepisowcy to nie klient, ja 'popsułem" ja kasuję za free ale była prośba o metodę a jej nie ma wnioskuję z tego, że pomiar się odbywa .... albo .... he,he,he Cytuj
wrc69 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Rozumiem że "...he,he,he " to znaczy czytnik OBD? Cytuj
Paprock Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 - co czytnik OBD, dlaczego czytnik OBD??? Cytuj
wrc69 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Nie da się sprawdzić czytnikiem OBD sterowania silnika? Ups wydało się. Ja używam komputera z programem diagnostycznym, przeważnie do sam. ciężarowych i w nim widać wszystko. Cytuj
lokiec3 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Ciekawe kto pójdzie po rozum do głowy i wreszcie urealni metodę kontroli zadymienia silników ZS. Ciekawe jak zmierzyć granicę dymienia w nowym Actrosie. Spotkałem się z wersjami z siatką na pełnym przekroju wylotu rury wydechowej i co wtedy? A co do opisanych powyżej metod. Jakby się trafił nerwowy i by się pozapalały mu kontrolki po badaniu to można czasem zarobić piąchą co nie? Pozdrawiam. Cytuj
wrc69 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 W nowym Actrosie to się zapali, Kolego, błąd Ad-Blue i UI gotowa. Żadnego zadymienia tam się nie zmierzy, bo go nie ma. Żeby w takiej nowej ciężarówce uzyskać jakieś zadymienie, to trzeba nie stosować się do §12.2 Dział IV Załącznika I Zakresu i sposobu....., bo bez dawki rozruchowej to w ogóle to ustrojstwo nie dymi. Nowe VOLVO FH to też nie je bajka... [ Dodano: 14-07-2017, 10:38 ] na podniesionej osi napędowej i włączonym biegu §11 powyższego Dz.U.: "2) dźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona w pozycji neutralnej; 3) hamulec postojowy powinien być włączony;" Cytuj
cezary Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 §11 powyższego Dz.U.:"2) dźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona w pozycji neutralnej; 3) hamulec postojowy powinien być włączony;" no i jak tu niektórzy już pisali, przepisy o kant .... rozbić, mieli 100% racji, pozostaje he, he,he Cytuj
wrc69 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Uwierz Kolego, lub nie, ale te Twoje "he,he,he" opromieniło mi (że tak się wyrażę) cały poranek w pracy i co niektórzy mają mnie tu za świra bo z bananem na twarzy chodzę. Pozdrawiam Cytuj
markes30 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 W ministerstwie zamiast wymyślać jakieś analizatory i dymomierze z archiwizacją pomiarów wprowadziliby na SKP obowiązkowy tester diagnostyczny. Przez ODB wiele można się dowiedzieć nie tylko o czystości spalin ale i o modułach bezpieczeństwa. Cytuj
wrc69 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Dokładnie tak. Wynik można wydrukować, zarchiwizować w pliku. Jakby zechcieli to można ten plik załączyć do badania i do CEPiK-u wysłać. Ale ja myślę że w naszym pięknym Kraju nadal najlepiej łowi się ryby w mętnej wodzie... Cytuj
Paprock Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 No dobrze. To w końcu czym dokonuje się pomiaru zadymienia jak już się dokonuje oraz jaki wydruk/protokół na życzenie klienta klientowi się wydaje; urzędowy, czy ten zwykły wydruk skrótowy bezpośrednio z pomiaru? Mowa o pomiarze zadymienia spalin silników o zapłonie samoczynnym wykonywanym na stacji kontroli pojazdów w ramach okresowego badania technicznego! Cytuj
adam1501 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Mowa o pomiarze zadymienia spalin silników o zapłonie samoczynnym Zgodny z wynikiem badania. Skoro można zapodać w zaświadczeniu, to trzeba wpisać zgodnie z oceną Cytuj
Paprock Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 No OK, można tak wpisać. Tylko z jakiego pomiaru wpisać, z urzedowego czy diagnostycznego? Cytuj
DARIO64 Napisano 14 Lipiec 2017 Napisano 14 Lipiec 2017 Tylko z jakiego pomiaru wpisać, z urzedowego czy diagnostycznego? Pracujesz na sprzęcie który Volkswagen do spółki z Boshem zrobił ? Cytuj
Skobel Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Pomiar i wydruk powinien być urzędowy:) Zgodnie z instrukcją urządzenia na pomiarze powinno widnieć:temp. silnika, obroty silnika oraz cykliczność prób wraz z wynikiem końcowym.Dane pojazdu i normy jakie silnik ma spełniać też warto zapisać Cytuj
Paprock Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Zaraz! Zaraz! Powoli! Czy tych danych na wydruku z pomiaru diagnostycznego nie widać? Skąd wynika obowiązek dokonania urzędowego pomiaru zadymienia przy okresowym badaniu? Cytuj
Paprock Napisano 18 Lipiec 2017 Napisano 18 Lipiec 2017 Nie wiem... przeczytałem i nic takiego nie wyczytałem. Może krzywo czytałem. Jadę na Capelecu jakby co. Poza tym nie bardzo kumam jaki wpływ na wyniki miałby mieć pomiar urzędowy a jaki diagnostyczny. Przecież na wyświetlaczu jedno i to samo bez względu na rodzaj pomiaru. Jak żyję to urzędowego jeszcze nie zrobiłem! Może pora zacząć. No a cała reszta szanownego grona jak z dymomierza korzysta? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.