Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowne grono forum ,może mi ktos wyjaśnic jak wykonać pomiar zadymienia w 1.6 tdi

,gdzie auto na postoju nie wkreca sie więcej ja 1600-1900 obr/min, przepis mówi o tym ,że pomiar wykonujemy od obrotów biegu jałowego do maksymalnych obrotów silnika

Napisano

Spróbuj wyłączyć ESP, w niektórych modelach to pomaga.

  • 3 months later...
Napisano
wyłączyć ESP
.

 

ta metoda działa ale na podniesionej osi napędowej i włączonym biegu ( przynajmniej ja tak miałem), jest to jednak dość uciążliwe, natomiast na postoju i luzie nie działa, to jak zrobić pomiar poprawnie, może są jakieś triki ułatwiające pomiar

Napisano

- a później świecą się wszelakie kontrolki od abeesów...

Napisano

nie zawsze ale fakt zdarza się, choć później po przejechaniu kilku km gasną a jak nie to kasowanie błędów kompem, dlatego pisałem, że uciążliwe

Napisano

jak mamy być jak paragrafy tzn przepisowcy :D to nie klient, ja 'popsułem" ja kasuję za free ale była prośba o metodę a jej nie ma wnioskuję z tego, że pomiar się odbywa .... albo .... he,he,he :x

Napisano

Nie da się sprawdzić czytnikiem OBD sterowania silnika? Ups :x wydało się. Ja używam komputera z programem diagnostycznym, przeważnie do sam. ciężarowych i w nim widać wszystko.

Napisano

Ciekawe kto pójdzie po rozum do głowy i wreszcie urealni metodę kontroli zadymienia silników ZS. Ciekawe jak zmierzyć granicę dymienia w nowym Actrosie. Spotkałem się z wersjami z siatką na pełnym przekroju wylotu rury wydechowej i co wtedy? A co do opisanych powyżej metod. Jakby się trafił nerwowy i by się pozapalały mu kontrolki po badaniu to można czasem zarobić piąchą co nie?

Pozdrawiam.

Napisano

W nowym Actrosie to się zapali, Kolego, błąd Ad-Blue i UI gotowa. Żadnego zadymienia tam się nie zmierzy, bo go nie ma. Żeby w takiej nowej ciężarówce uzyskać jakieś zadymienie, to trzeba nie stosować się do §12.2 Dział IV Załącznika I Zakresu i sposobu....., bo bez dawki rozruchowej to w ogóle to ustrojstwo nie dymi. Nowe VOLVO FH to też nie je bajka...

 

[ Dodano: 14-07-2017, 10:38 ]

na podniesionej osi napędowej i włączonym biegu

§11 powyższego Dz.U.:

"2) dźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona w pozycji neutralnej;

3) hamulec postojowy powinien być włączony;"

Napisano
§11 powyższego Dz.U.:

"2) dźwignia zmiany biegów powinna być ustawiona w pozycji neutralnej;

3) hamulec postojowy powinien być włączony;"

 

no i jak tu niektórzy już pisali, przepisy o kant .... rozbić, mieli 100% racji, pozostaje he, he,he :lol:

Napisano

Uwierz Kolego, lub nie, ale te Twoje "he,he,he" opromieniło mi (że tak się wyrażę) cały poranek w pracy i co niektórzy mają mnie tu za świra bo z bananem na twarzy chodzę. :-D

Pozdrawiam

Napisano

W ministerstwie zamiast wymyślać jakieś analizatory i dymomierze z archiwizacją pomiarów wprowadziliby na SKP obowiązkowy tester diagnostyczny. Przez ODB wiele można się dowiedzieć nie tylko o czystości spalin ale i o modułach bezpieczeństwa.

Napisano

Dokładnie tak. Wynik można wydrukować, zarchiwizować w pliku. Jakby zechcieli to można ten plik załączyć do badania i do CEPiK-u wysłać.

Ale ja myślę że w naszym pięknym Kraju nadal najlepiej łowi się ryby w mętnej wodzie...

Napisano

No dobrze. To w końcu czym dokonuje się pomiaru zadymienia jak już się dokonuje oraz jaki wydruk/protokół na życzenie klienta klientowi się wydaje; urzędowy, czy ten zwykły wydruk skrótowy bezpośrednio z pomiaru?

 

Mowa o pomiarze zadymienia spalin silników o zapłonie samoczynnym wykonywanym na stacji kontroli pojazdów w ramach okresowego badania technicznego!

Napisano
Mowa o pomiarze zadymienia spalin silników o zapłonie samoczynnym

Zgodny z wynikiem badania. Skoro można zapodać w zaświadczeniu, to trzeba wpisać zgodnie z oceną :D

Napisano

No OK, można tak wpisać. Tylko z jakiego pomiaru wpisać, z urzedowego czy diagnostycznego?

Napisano
Tylko z jakiego pomiaru wpisać, z urzedowego czy diagnostycznego?

Pracujesz na sprzęcie który Volkswagen do spółki z Boshem zrobił ?

Napisano

Pomiar i wydruk powinien być urzędowy:) Zgodnie z instrukcją urządzenia na pomiarze powinno widnieć:temp. silnika, obroty silnika oraz cykliczność prób wraz z wynikiem końcowym.Dane pojazdu i normy jakie silnik ma spełniać też warto zapisać ;)

Napisano

Zaraz! Zaraz! Powoli!

Czy tych danych na wydruku z pomiaru diagnostycznego nie widać?

Skąd wynika obowiązek dokonania urzędowego pomiaru zadymienia przy okresowym badaniu?

Napisano

Nie wiem... przeczytałem i nic takiego nie wyczytałem. Może krzywo czytałem.

Jadę na Capelecu jakby co. Poza tym nie bardzo kumam jaki wpływ na wyniki miałby mieć pomiar urzędowy a jaki diagnostyczny. Przecież na wyświetlaczu jedno i to samo bez względu na rodzaj pomiaru.

Jak żyję to urzędowego jeszcze nie zrobiłem! :x

Może pora zacząć. ;)

 

No a cała reszta szanownego grona jak z dymomierza korzysta?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.