Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rozp. ws warunków techn. 2016.2022 ujedn. z dn. 06.03.2017r.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona rozporządzenia o warunkach technicznych ze stanem prawnym na dzień 01.01.2017r.

(Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm.)

 

[scroll]===================================================

NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 06.03.2017r.

===================================================[/scroll]

 

Osoby posiadające poprzednią wersję - zmiana jedynie kosmetyczna, gdyż poprzednia wersja 305 zawierała już informacje o stanie prawnym od 01.01.2017r. :-)

 

Zmiany dotyczą: (szczegóły odnośnie terminów znajdują się przy danym przepisie)

 

- nowe masy pojazdów od 1.01.2017r. - dla ułatwienia macie stan do 31.12.2016r. i stan kursywą po 01.01.2017r. ułatwi to połapanie się na czym polegają zmiany,

 

- nowe zasady już od 01.07.2016r. zmian konstrukcyjnych w tym z osobówki na ciężarówkę z kratką. Zwróćcie uwagę na zmiany VAN gdzie bez instytutu badawczego nie możecie ich potwierdzić - tu wyjątki od 01.01.2017.,

 

- nowe zasady ustalania długości/ szerokości / wysokości pojazdów

 

- znikają niektóre definicje i pojawiają się nowe - tutaj kolejne ułatwienie definicja transportu intermodalnego odsyła do definicji transportu kombinowanego z ustawy o transporcie drogowym - tutaj wychodzę na przeciw i pod ręką od razu przytaczam tę definicję dla ułatwienia,

 

- w warunkach dla taksówki pojawia się jak w 776 zestaw naprawczy lub koło zapasowe

 

- w motorowerach znikają światła o barwie żółtej samochodowej i pozostaje tylko barwa biała - wchodzi od 1.07 jednak przewidziano 6 miesięczny okres przejściowy

 

- zwracajcie uwagę na wyjątki w przepisach końcowych oraz na wyjątki na końcu Dziennika wprowadzającego zmiany: np. § 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r..

 

Dodatkowo dodałem załącznik ułatwiający warunki dla "anglików".

 

Dodatkowo ułatwiając pracę na co dzień załączyłem rozkodowanie kodów pojazdów specjalnych i wszystkich podrodzajów pojazdów kategorii M, N :-)

 

Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom :-)

NORCOM_Dz.U.2016.2022_rozp warunki techniczne pojazdów_ujednolicony_2017_03_06.pdf

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rewers

    15

  • blakop

    8

  • Grzegorz Łódź

    7

  • adam1501

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Napisano
Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom

dzięki ::hey

Napisano
Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom
:ok:ok
po co mi ten Dziennik?
zamiast być wdzięcznym za pracę wykonaną przez Bogusia - jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika..
Napisano
jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika..
Nie wiadomo - napisz.

Chcę także odpowiedź na postawione pytanie Bogusiowi, jeżeli umiesz to odpowiedz.

 

 

Chcę nadmienić tylko, że podziękowałem napisałem "OK Boguś" - co oznacza :ok

 

Ale Boguś napisał

Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom
Stąd też pytanie.
  • 8 months later...
Napisano

"w § 3 w ust. 1:

a) pkt 8 otrzymuje brzmienie:

8) pojazdu samochodowego o dwóch osiach, innego niż autobus – 18 ton; dopuszczalna masa całkowita pojazdu

zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”,

b) pkt 10 otrzymuje brzmienie:

„10) pojazdu samochodowego o trzech osiach – 25 ton; dopuszcza się 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona

w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”)

i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych

jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; dopuszczalna

masa całkowita pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie

o 1 tonę;”,

 

Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg w przypadku zasilania np. CNG, i osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg. :shock:

Napisano
dopuszczalna masa całkowita pojazdu

zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”,

W tym przypadku nie dotyczy to nas że mamy powiększać o 1 tonę , tylko jak IDT złapie na drodze TO taki pojazd może być cięższy.

Napisano
jak TDT złapie na drodze taki pojazd to może być cięższy.

ITD jak już i na moje tam stoi "dopuszczalna"

Napisano
Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg

 

Nie można przekroczyć MMC pojazdu.

 

osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg

 

Patrz wyżej.

Napisano

Rzeczywiście te bebechy mogą tyle warzyć (1 T) wraz z paliwem ? Dawno temu śledziłem zasilanie dużych samochodów gazem - na zasadzie równoległego dodawania gazu w procesie spalania - ale to były nie duże dawki rzędu kilku procent - co za tym idzie instalacje nie stanowiły jakiegoś dużego obciążenia - tu pewnie mowa o CNG bądź LNG.

Napisano

6 butli o pojemności ok 100 l każda + zawarty w nich gaz to już ponad 500 kg a jak doliczymy resztę osprzętu to trochę się nazbiera.

Napisano

Polecam dyrektywę

https://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=312

Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę .

Napisano

zgadza się - do tony nie o tonę - żeby nie było nieporozumień, bo zaraz jakiś Janusz z Grażyną wyczytają tu na forum i "bendom" podnosić DMC :evil:

Napisano

Poprawcie mnie jeśli czegoś nie rozumie, ale czy jeśli ktoś będzie miał założoną instalację gazową w samochodzie osobowym może zwiększyć dmc o 1t?

Napisano

rewers, no nie rozumiem, w jednym miejscu po twoim pytaniu zamykają temat, to ty w drugim pytasz o to samo? jaki jest tego cel? :evil:

Napisano

Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę .

Ale z przepisu to nie wynika?

Napisano
może zwiększyć dmc o 1t?

To jeszcze raz

"6. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także dopuszczalnych nacisków osi,

Napisano

A jeśli dopuszczalna masa całkowita jest równa maksymalnej masie całkowitej, a pojazd jest wyposażony w instalację LPG?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.