Bogusław Maćkowski Napisano 23 Marzec 2017 Napisano 23 Marzec 2017 Do pobrania najnowsza wersja ujednolicona rozporządzenia o warunkach technicznych ze stanem prawnym na dzień 01.01.2017r. (Dz. U. z 2016r., poz. 2022 z późn. zm.) [scroll]=================================================== NOWOŚĆ - ZMIANA STANU PRAWNEGO - ZAKTUALIZOWANY DNIA 06.03.2017r. ===================================================[/scroll] Osoby posiadające poprzednią wersję - zmiana jedynie kosmetyczna, gdyż poprzednia wersja 305 zawierała już informacje o stanie prawnym od 01.01.2017r. Zmiany dotyczą: (szczegóły odnośnie terminów znajdują się przy danym przepisie) - nowe masy pojazdów od 1.01.2017r. - dla ułatwienia macie stan do 31.12.2016r. i stan kursywą po 01.01.2017r. ułatwi to połapanie się na czym polegają zmiany, - nowe zasady już od 01.07.2016r. zmian konstrukcyjnych w tym z osobówki na ciężarówkę z kratką. Zwróćcie uwagę na zmiany VAN gdzie bez instytutu badawczego nie możecie ich potwierdzić - tu wyjątki od 01.01.2017., - nowe zasady ustalania długości/ szerokości / wysokości pojazdów - znikają niektóre definicje i pojawiają się nowe - tutaj kolejne ułatwienie definicja transportu intermodalnego odsyła do definicji transportu kombinowanego z ustawy o transporcie drogowym - tutaj wychodzę na przeciw i pod ręką od razu przytaczam tę definicję dla ułatwienia, - w warunkach dla taksówki pojawia się jak w 776 zestaw naprawczy lub koło zapasowe - w motorowerach znikają światła o barwie żółtej samochodowej i pozostaje tylko barwa biała - wchodzi od 1.07 jednak przewidziano 6 miesięczny okres przejściowy - zwracajcie uwagę na wyjątki w przepisach końcowych oraz na wyjątki na końcu Dziennika wprowadzającego zmiany: np. § 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej. § 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.. Dodatkowo dodałem załącznik ułatwiający warunki dla "anglików". Dodatkowo ułatwiając pracę na co dzień załączyłem rozkodowanie kodów pojazdów specjalnych i wszystkich podrodzajów pojazdów kategorii M, N Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom NORCOM_Dz.U.2016.2022_rozp warunki techniczne pojazdów_ujednolicony_2017_03_06.pdf Cytuj
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2017 Napisano 23 Marzec 2017 OK Boguś, ale powiedz po co mi ten Dziennik? Cytuj
czmarek1 Napisano 24 Marzec 2017 Napisano 24 Marzec 2017 Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom dzięki Cytuj
kowal Napisano 24 Marzec 2017 Napisano 24 Marzec 2017 Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom, ale i urzędnikom po co mi ten Dziennik? zamiast być wdzięcznym za pracę wykonaną przez Bogusia - jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika.. Cytuj
ketiw38 Napisano 24 Marzec 2017 Napisano 24 Marzec 2017 jakieś fochy - ale chyba wiadomo z czego to wynika..Nie wiadomo - napisz. Chcę także odpowiedź na postawione pytanie Bogusiowi, jeżeli umiesz to odpowiedz. Chcę nadmienić tylko, że podziękowałem napisałem "OK Boguś" - co oznacza Ale Boguś napisał Życzę przyjemnej lektury i pracy z narzędziem, które ułatwi życie nie tylko diagnostom Stąd też pytanie. Cytuj
Kryczynski A Napisano 14 Grudzień 2017 Napisano 14 Grudzień 2017 Jest nowe rozporządzenie w sprawie warunków technicznych http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/2338 Cytuj
wolf Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 "w § 3 w ust. 1: a) pkt 8 otrzymuje brzmienie: „ pojazdu samochodowego o dwóch osiach, innego niż autobus – 18 ton; dopuszczalna masa całkowita pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”, b) pkt 10 otrzymuje brzmienie: „10) pojazdu samochodowego o trzech osiach – 25 ton; dopuszcza się 26 ton, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w koła bliźniacze lub koła pojedyncze wyposażone w szerokie opony (typu „Super Single”) i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5b, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w koła bliźniacze, a największy nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; dopuszczalna masa całkowita pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”, Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg w przypadku zasilania np. CNG, i osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg. Cytuj
Yeti Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 dopuszczalna masa całkowita pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym może zostać powiększona maksymalnie o 1 tonę;”, W tym przypadku nie dotyczy to nas że mamy powiększać o 1 tonę , tylko jak IDT złapie na drodze TO taki pojazd może być cięższy. Cytuj
duchu Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 jak TDT złapie na drodze taki pojazd to może być cięższy. ITD jak już i na moje tam stoi "dopuszczalna" Cytuj
michal_k Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Jeśli dobrze rozumiem na TZ jest DMC 18 000kg, a w DR może być 19000kg Nie można przekroczyć MMC pojazdu. osobówka z LPG może mieć DMC większą o 1000kg Patrz wyżej. Cytuj
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Rzeczywiście te bebechy mogą tyle warzyć (1 T) wraz z paliwem ? Dawno temu śledziłem zasilanie dużych samochodów gazem - na zasadzie równoległego dodawania gazu w procesie spalania - ale to były nie duże dawki rzędu kilku procent - co za tym idzie instalacje nie stanowiły jakiegoś dużego obciążenia - tu pewnie mowa o CNG bądź LNG. Cytuj
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 6 butli o pojemności ok 100 l każda + zawarty w nich gaz to już ponad 500 kg a jak doliczymy resztę osprzętu to trochę się nazbiera. Cytuj
DARIO64 Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Polecam dyrektywę https://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=312 Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę . Cytuj
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 zgadza się - do tony nie o tonę - żeby nie było nieporozumień, bo zaraz jakiś Janusz z Grażyną wyczytają tu na forum i "bendom" podnosić DMC Cytuj
rewers Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Poprawcie mnie jeśli czegoś nie rozumie, ale czy jeśli ktoś będzie miał założoną instalację gazową w samochodzie osobowym może zwiększyć dmc o 1t? Cytuj
cezary Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 rewers, no nie rozumiem, w jednym miejscu po twoim pytaniu zamykają temat, to ty w drugim pytasz o to samo? jaki jest tego cel? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Nie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=290526#290526 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=290544#290544 [ Dodano: 15-12-2017, 20:31 ] To była odpowiedź dla Kolegi rewers, Cytuj
rewers Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 Masa może być zwiększona o dodatkową masę urządzeń paliw alternatywnych ,te urządzenia mogą maksymalnie ważyć 1 tonę .Tak dla przykładu jeżeli urządzenia będą ważyły 200 kg ,to o taką masę może być zwiększone dmc , a nie z automatu o 1 tonę . Ale z przepisu to nie wynika? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 może zwiększyć dmc o 1t? To jeszcze raz "6. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także dopuszczalnych nacisków osi, Cytuj
rewers Napisano 15 Grudzień 2017 Napisano 15 Grudzień 2017 A jeśli dopuszczalna masa całkowita jest równa maksymalnej masie całkowitej, a pojazd jest wyposażony w instalację LPG? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.