Skocz do zawartości

Rozp. ws warunków techn. 2016.2022 ujedn. z dn. 06.03.2017r.


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli piszesz ...

...Wynika z tego, że autor zmiany, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wychodzi z założenia, że każdy pojazd samochodowy posiada dopuszczalną ładowność ...

 

To skąd przeświadczenie, że pisząc

Widzisz ?, a ja wypełniam, ciekawe kto z nas robi poprawnie,,,

Ja

(A rozchodziło się -dla przypomnienia- o nie wypełnianie w DIP ładowności)

 

masz rację ?

Z czego to wynika ? Skoro MiB twierdzi, co na początku zacytowane ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • rewers

    15

  • blakop

    8

  • Grzegorz Łódź

    7

  • adam1501

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Czytając Twoje posty zauważyłem, że sam miałeś problemy z wpisywaniem do dokumentów dopuszczalnej ładowności, a uważasz się za wszechwiedzącego. ::D

 

blakop - 06-01-2007, 18:49

Tak - oczywiście, definicja to definicja, ale zeby była dostatecznie jasna należałoby jeszcze zdefiniować samo słowo "ładunek", które jest tam użyte. Oczywiście problem mogłoby rozstrzygnąć jasno przedstawione i jednoznaczne stanowisko Ministra właściwego ds. transportu... Na to jednak bym nie liczył. Póki co, jednostaka podległa MT odpowiedzialna za procesy homologowania pojazdów, czyli ITS w swoim katalogu nie przewiduje dla większości pojazdów poza ciężarowymi pozycji "ładowność" i w związku z tym tak te pojazdy są rejestrowane. Możliwość wpisania ładowności do DR istnieje obecnie tylko dla pojazdów sprowadzonych i przerejestrowywania starszych pojazdów i zalezy od indywidualnej interpretacji tego przepisu przez dany wydział komunikacji. Wile wydziałów przy przerejestrowywaniu osobówki wrecz wykresli Ci ładowność, podajac jako podstawę inna definicję z PoRD - że pojazd osobowy to pojazd przeznaczony do przewozu osób i ich bagażu, a nie ładunku (oczywiście kwestia interpretacji może być w tym układzie ocena okreslenia "ładunek" i "bagaż"). Ja kiedy mam wątpliwości i wiem, że danego sporu nie warto rozstrzygac na moim poziomie, bo zamienia sie w spór czysto akademicki to kieruje się tym co dla danego pojazdu podaje katlog ITS bo pomijając pewne "niejasności" tej instytucji ma w końcy zgodnie z prawodastwem cos do powiedzenia w kwestii warunków technicznych pojazdów i jeśli ktoś w sposób kompetentny może rozstrzygnąć spór pomiędzy SKP i WK, to w mojej ocenie tylko ITS.

PS. Nie każdy pojazd ma ładowność - niektóre pojazdy specjalne, których masa własna równa sie DMC nie maja takiej ładowności ani z konstrukcyjnego, ani z matematycznego punktu widzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo źle zauważyłeś :D

Póki co nadal nie wiem czy maksymalna ładowność jest czy nie i co i dlaczego w to pole wpisujesz, bo zwyczajnie nie odpowiedziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.