Skocz do zawartości
PAcyficVista

Przyczepa lekka do 750kg

Rekomendowane odpowiedzi

PAcyficVista

Chciałbym zapytać jak to jest z tymi przyczepkami ponieważ byłem świadkiem jak klient kłócił się z gościem z wypożyczalni za to że dostał mandat za wypożyczoną przyczepę.

 

Sprawa wyglądała nastepująco . Facet wynajął przyczepę i coś przewoził. Zatrzymała go policja i po kontroli otrzymał mandat za jazdę samochodem z przyczepką dwuosiową (tandem) a w dowodzie była liczba osi 1. NA szczescie dla niego obyło się bez lawety.

 

Gość który wynajmował przyczepki przedstawił kilka dowodów rejestracyjnych na przyczepy i we wszystkich miał wbite liczba osi 1 a przyczepy były na tandemie i powiedział że to złe interpretowanie przepisów przez mundurowych i żeby grzecznie spadał i zapomniał o zwrocie za mandat. Z tego co podpatrzyłem to producentem była firma Boro .

 

Kto ma racje ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Kto ma racje ????

Skoro w przyczepce są dwie osie to liczba osi=2.

powiedział że to złe interpretowanie przepisów przez mundurowych

Bardzo dobre. "oś pojedyncza" ma zastosowanie do nacisków. A liczba osi to taka jaka jest faktycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stalker

Mam taką samą. SAM DMC 750 kg i dwie osie (rozstaw coś koło 0,8m) w DR liczba osi 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAcyficVista

To skąd producent wpisal liczba osi 1 a są dwie? Raczej wątpię że właściciel firmy który chce zarabiać na zakupionym sprzęcie szedł w koszta i z własnego "widzi mi się" dołożył dodatkowe osie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
To skąd producent wpisal liczba osi 1 a są dwie?

Z zapisów jakie wówczas funkcjonowały, które były tak skonstruowane, że jak widać na powyższych obrazkach wprowadzały w błąd.

Dziś takich zapisów już na szczęście nie ma, tylko co począć z zaszłościami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- a dać se na luz z zaszłościami.

WK przyjął (słuszną) postawę, że bez zmian konstrukcyjnych nie dokona żadnych poprawek w dowodzie zawartych, a ustalenie danych niezbędnych do rejestracji mija się z celem bo dane były w świadectwie homologacji. Klient ani myśli cokolwiek prostować (fikcyjnie) w dodatku po własnych kosztach, bo przecież po legalu nabył przyczepkę z dokumentami w komplecie.

Czyli po staremu zostaje. Życie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dokładnie.

Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych (DMC) dla ciągnika z 2000, który tego nie miał

Odmówiłem, bo jak był rejestrowany takie, a nie inne dane wpisywano, ale nawalczyć się musiałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych

A czy dziś jest tak naprawdę obowiązek uzupełniania danych (ustalania danych) dla pojazdów zarejestrowanych na "pusty DR" przez magistraty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Był jakby krótkotrwały zryw do wypełniania po papiesku rubryczek w dowodzie przez wydziały ale bardziej przy przerejestrowaniu pojazdu niż z powodu końca dowodu.

Już to przerabialiśmy, że my dane uzupełnialiśmy, a one i tak nie trafiały do dowodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet
Kiedyś z WK chcieli mnie odesłać na ustalenie danych

A czy dziś jest tak naprawdę obowiązek uzupełniania danych (ustalania danych) dla pojazdów zarejestrowanych na "pusty DR" przez magistraty?

Wg mnie nie. To mój problem i policjanta który się przyczepi jak coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Zryw, zrywem, ale czy jest to na dzień dzisiejszy obowiązek WK czy też dowolna interpretacja pani Zosi, która dziś ma kaprys wypełnienia wszystkich niezbędnych rubryk. Natomiast jutro się jej poprawi lub pogorszy i przyjmie co nie bądź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Myślę, że w zależności od potrzeby obie tezy (a więc, że trzeba albo że niekoniecznie) da się w naszym systemie prawnym obronić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Adam, instrukcja mówi wyraźnie co jak i gdzie się wpisuje. :x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Wiem, że instrukcja podaje co, jak i gdzie się wpisuje, ale mnie idzie o to kiedy należy to robić. Jak wspomina Blakop zapewne w zależności od hormonów :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czyli coś tak podobnie jak z wynikiem badania. :x;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAcyficVista

Czyli to wszystko jest chore. Bo producent wystawił papiery wydział komunikacji dowód a "Ja" w takim przypadku miałbym płacic mandat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Karlik10
a "Ja" w takim przypadku miałbym płacic mandat

 

Zawsze można odmówić przyjęcia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAcyficVista

i sprawa do sadu co niesie dodatkowe koszta i strate czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

w takiej sytuacji (błędna rejestracja) raczej skończyło by się odrzuceniem wniosku o ukaranie. Zwłaszcza, że przyczepa nie była własnością kierującego i nie wiedział on, że posiada ona wadę prawną. A tak poza konkursem, za co mandat? Bo ja nie widzę podstaw z KW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PAcyficVista

Za co dokładnie mandat to nie wiem. W rozmowie poruszony był temat dwóch osi w przyczepie a jednej w dowodzie.

 

Błędna rejestracja i co dalej . Da się to jakoś odkręcić ??? W sumie to nie moja sprawa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Da się to jakoś odkręcić ???

Mandat przyjęty to sprawa niejako zakończona.

Aby zmienić zapisy w DR to najlepiej gdyby producent przyczepy poprawił homologację. Teoretycznie jeszcze można wykonać zmiany konstrukcyjne ale to sporo załatwień i koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Daniel - ale jakie zmiany konstrukcyjne? Opiszesz fikcyjne zmiany, których de facto nie było?

jedyna droga to korekta danych ze strony producenta, ale może być z tym z różnych względów ciężko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Opiszesz fikcyjne zmiany, których de facto nie było?

Dlatego napisałem "teoretycznie", bo z drugiej strony 100% gwarancji nie mam, że liczby osi nikt nie zmienił :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ar

Skąd możemy wiedzieć, czy właściciel nie dokonał rzeczywiście jakiejś przeróbki... Oni nigdy nic nie wiedzą, zawsze twierdzą, że zawsze tak było, że oni nic nie przerabiali. Jest tez tak, że to teraz jest problem, bo "głupi policjant" się czepia. Że nigdy nie było problemu z przeglądami i zawsze nie było problemów a teraz to że diagnosta zły, bo nie chce przepuścić. W dowodzie jest błąd i niech właściciel idzie do Wydziału Komunikacji żeby sprostować a użytkownik miał pecha, bo nie sprawdził stanu technicznego i prawnego-dlatego dostał mandat. Na przyszłość użytkownik będzie już wiedział, co sprawdzać, a teraz gra wielce pokrzywdzonego (zachowuje się jak dzieciak i nie potrafi przyjąć porażki po męsku). Kropka-koniec tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.