Skocz do zawartości

Wrocław 10.05.2017 8.30


stalker

Rekomendowane odpowiedzi

Jedna z najprostszych opisówek jaka może być..... a jednak umoczyłem :razz:

Mogą być drobne błędy, kto był to proszę o poprawę

Na badanie okresowe przyjechał samochód osobowy. Proszę szczegółowo opisać przebieg badania......

No to 776 na blat i po kolei ciśnienie w kołach, identyfikacja, vin itd. Wszystkie podpunkty dotyczące tego pojazdu z krótkim rozszerzeniem każdego punktu - jak szczegółowo to szczegółowo. Na koniec zaświadczenie, jaka opłata, wpis w DR i rejestr.

Nawet dodałem że gdyby była instalacje gazowa to przed wjazdem dokument z TDT na zbiornik i kontrola szczelności instalacji.

No i teraz wisienka na torcie.

Druga część pytania brzmiała mniej więcej tak:

..... Masa własna auta to 1640kg, maksymalna masa zespołu pojazdów 3450kg. W pojeździe zamontowano urządzenie sprzęgające o maksymalnej masie ciągniętej 12kN. Oblicz DMC przyczepy jaka może być ciągnięta przez ten pojazd.

Napisałem że stosujemy się do zaleceń producenta.

Z uwagi że ta opcja odpada to wg § 3 ust 4 i 5 (Dz.u.2022) wpisałem 750kg bez hamulca i 1200kg z hamulcem.

Po zakończeniu egzaminu i ogłoszeniu wyników podszedłem zapytać czy w opisie badania popełniłem błąd czy w obliczeniu uciągu. Ogólnie to nie chcieli udzielać informacji nt ocen egzaminu i gdzie błędy, ale akurat ten egzaminator co go pytałem sprawdzał moją pracę i powiedział tylko tyle że opis badania dobrze ale źle masy ustaliłem, dokładnie to o 1200kg chodziło. Powinienem chyba najpierw kN na kg i wtedy wynik zaokrąglając do 10kg i wyszło by 1220kg - dobrze rozumuję? Kurde czuję się jak Janosik, wszystko ładnie i gładko... a skończyłem na haku :razz:

 

Sądząc chociażby po tych wątkach to chyba już mam odpowiedź

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=9604

http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=18690

 

Wyniki wyglądały tak że chyba 3 osoby zdały całość, około 8 osób nie zaliczyła podstawy, reszta coś do poprawy.

 

Co do pytań z testów to największe poruszenie zrobiło pytanie

-Reduktor od gazu powinien być zamontowany w odległości od układu wydechowego

a) 0,05m przy zastosowaniu osłony termicznej

b) ustalane przez podmiot instalujący instalację na podstawie danych z homologacji

c) 0,01m przy zastosowaniu osłony termicznej

 

-Jedno pytanie z odpowiedziami z adr miało dokładnie pół strony a4, jednak na wstępie w odpowiedziach były "słowa klucze" eliminujące błędne odpowiedzi

 

-Pytanie (z rysunkiem auta i różnymi odległościami) o wskazanie który wymiar to zwis auta

 

Niektóre pytania mocno podchwytliwe i wymagające skakania w różne miejsca po dzienniku lub po dziennikach i w innych treściach i formach niż w vademecum czy "gotowcach". Ogólnie koncentracja 100%.

 

Jedno pytanie chyba z podstawy strzelałem bo nie miałem pojęcia jaka jest odp i nigdzie dotąd nie spotkałem się z tym pytaniem, w dziennikach ustaw też nie kojarzyłem takiego zapisu - niestety nie pamiętam treści.

 

Kilka słów o samym egzaminie. We Wrocławiu krzesełka z małymi rozkładanymi tackami ok 30x40cm imitującymi stolik, można używać kalkulatora ale nie w telefonie, jeden duży segregator z dziennikami ustaw a wszystkie dzienniki dodatkowo oddzielnie spięte, można wyjąć z segregatora te dzienniki które nas interesują i wtedy jest plik 80 kartek a nie 800 w grubym segregatorze, po godzinie egzaminator przechodzi i sprawdza czy skończony moduł I, a po dwóch zabierają arkusz z odpowiedziami testowymi i zostaje kartka z pytaniem opisowym.

Do nauki poza kursem sam stosowałem i polecam:

-Vademecum

-Niezbędnik diagnosty SKP tzw."zielona książka"

-forum Norcom ( mój bilans do egzaminu "Wizyt: 195 Łączny czas wizyt Godzin: 83,2") - i to jest chyba najlepsze źródło wiedzy

- oraz kilka razy od dechy do dechy chociaż podstawowe dzienniki ustaw (776, 2022) czy 128, chociażby żeby wiedzieć gdzie czego na egzaminie szukać

 

[ Dodano: 12-05-2017, 20:56 ]

Sprostowanie do powyższego!!!

Treść skopiowana z innego wątku odnośnie obliczania masy przyczepy

oprzeć się na danych homologacyjnych

Tylko tak ponieważ masz ustalić maksymalną masę przyczepy a zgodnie z definicją maksymalnej masy jest to masa określona przez producenta.

Podstawa prawna Dz. U. z 2017 poz 128 Ustawa PORD tekst jednolity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim pytaniu opisowym mowa o DMC więc:

Dz.U. 2022 par.3.4

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy

przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500kg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Trochę późno, ale warto wyjaśnić powyższą kwestię.

Otóż przy moim drugim podejściu do opisówki było również kilka osób co na poprzednim egzaminie. Dwóch gości miało zaliczoną opisówkę jw. odnośnie mas i poprawiali cos z modułu II

Tak więc do rzeczy. Obaj potwierdzili że nie było w pytaniu podanej DMC tylko MW, czyli trzy parametry do obliczenia:

MW - 1640kg

MMZP 3450kg

i uciąg urządzenia sprzęgającego wynoszący 12kN

Podkreślam że pytanie dotyczyło obliczenia DMC przyczepy

 

Prawidłową odpowiedzią wg tych co zdali było 750kg / 1220kg z hamulcem

 

Mój błąd polegał na tym że nie przeliczyłem owych 12kN na kg i podałem 1200kg, a powinno być po przeliczeniu 1224kg i zaokrągleniu tego do 10 kg (776 Załącznik nr 2 Dział II § 4. 2) co daje wynik 1220kg i to jest prawidłowa odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.