Skocz do zawartości

10 maj treść opisówki Kraków


vaandee

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety liczby zmyslone ale brzmialo to mniej wiecej tak .

Na stacje przyjezdza samochod suzuki Swift rej za granica 2011 w kraju 2012 z zabranym dowodem rej za hamulce

Po sprawdzeniu na stacji pomiar sil hamowania wynosi 3,4 i 2,9 os przednia przy nacisku na pedał 43 .

Ostylnia 0.9 i 1.4 przy nacisk 48 .

Jak postepuje diagnosta ??

 

Jest ktoś w stanie nakierować co należałoby po kolei opisywać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław dokładnie pytanie brzmiało

 

W dniu dzisiejszym na stacje kontroli pojazdów stawił się samochód osoby marki Suzuki Swift, zarejstrowany po raz pierwszy w Niemczech 21 listopada 2011r.,a w kraju 2012r.

Podczas badania hamulców w/w pojazdu na stanowisku rolkowym do kontroli działania hamulców ,przy zmierzonej sile nacisku na pedał hamulca roboczego mniejszej od 50 daN,

doszło do zablokowania kół jednej osi ,a zmierzone siły hamowania wynosiły:

na oś nr 1 lewe koło 3,2kN prawe koło 2,24kN łączna siła hamowania oś nr 1: 5,44kN przy zmierzonym nacisku na pedał hamulca 45 daN

oś nr 2 zmierzona siła hamowania wynosiła ,lewe koło 0,98kN ,prawe koło 1,4kN łączna siła hamowania osi nr 2:2,38kN przy zmierzonym nacisku na pedał hamulca 36 daN.

DMC pojazdu wynosi :1965kg.

Opisz i uzasadnij sposób dalszego postępowania diagnosty, po stwierdzeniu powyższych wyników pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewe koło 3,2kN prawe koło 2,44kN łączna siła hamowania oś nr 1: 5,44kN

Cosik matematycznie nie pykło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy sprawdzić różnicę sił hamowania kół tej samej osi.Oraz obliczyć skuteczność hamowania.Wzory są w warunkach technicznych.Na podstawie wyników wyciągnąć odpowiednie wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Wystawia N ze wzgledu na zbyt dużą różnicę sił hamowania na kołach osi tylnej.

Zgadzam się w pewnym stopniu co do odpowiedzi. Wystawia negatywa ale na pewno nie za różnice tylnej czy przedniej osi ,ponieważ różnica każdej z tych osi wynosi dokładnie 30% wiec jest dopuszczalna . Według mnie powinno wyglądać tak : zaczynamy od obliczenia różnicy sił hamowania osi przedniej oraz tylnej(warunek spełniony). następnie obliczamy wskaźnik skuteczności hamowania który według obliczeń wynosi 39,8%(nie spełnia ,ponieważ wartość dla pojazdu zarejestrowanego po dniu 28 lipca 2010 powinna wynosić 58%). Więc została jeszcze jedna możliwość czyli Obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania który obliczamy przy użyciu podanych w pytaniu nacisków na pedał hamulca( również nie spełnia ponieważ z wyliczeń wychodzi około 47% ) Zatem analogicznie diagnosta wystawia zaświadczenie z badania z wynikiem negatywnym , pobierając opłatę za badanie zgodnie z cennikiem . Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić . To jest moja interpretacja pytania i tak bym to widział. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.