vaandee Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Niestety liczby zmyslone ale brzmialo to mniej wiecej tak . Na stacje przyjezdza samochod suzuki Swift rej za granica 2011 w kraju 2012 z zabranym dowodem rej za hamulce Po sprawdzeniu na stacji pomiar sil hamowania wynosi 3,4 i 2,9 os przednia przy nacisku na pedał 43 . Ostylnia 0.9 i 1.4 przy nacisk 48 . Jak postepuje diagnosta ?? Jest ktoś w stanie nakierować co należałoby po kolei opisywać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Wystawia N ze wzgledu na zbyt dużą różnicę sił hamowania na kołach osi tylnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekradom Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 Wrocław dokładnie pytanie brzmiało W dniu dzisiejszym na stacje kontroli pojazdów stawił się samochód osoby marki Suzuki Swift, zarejstrowany po raz pierwszy w Niemczech 21 listopada 2011r.,a w kraju 2012r. Podczas badania hamulców w/w pojazdu na stanowisku rolkowym do kontroli działania hamulców ,przy zmierzonej sile nacisku na pedał hamulca roboczego mniejszej od 50 daN, doszło do zablokowania kół jednej osi ,a zmierzone siły hamowania wynosiły: na oś nr 1 lewe koło 3,2kN prawe koło 2,24kN łączna siła hamowania oś nr 1: 5,44kN przy zmierzonym nacisku na pedał hamulca 45 daN oś nr 2 zmierzona siła hamowania wynosiła ,lewe koło 0,98kN ,prawe koło 1,4kN łączna siła hamowania osi nr 2:2,38kN przy zmierzonym nacisku na pedał hamulca 36 daN. DMC pojazdu wynosi :1965kg. Opisz i uzasadnij sposób dalszego postępowania diagnosty, po stwierdzeniu powyższych wyników pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 lewe koło 3,2kN prawe koło 2,44kN łączna siła hamowania oś nr 1: 5,44kN Cosik matematycznie nie pykło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolololo Napisano 11 Maj 2017 Share Napisano 11 Maj 2017 należy sprawdzić różnicę sił hamowania kół tej samej osi.Oraz obliczyć skuteczność hamowania.Wzory są w warunkach technicznych.Na podstawie wyników wyciągnąć odpowiednie wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek32114 Napisano 11 Wrzesień 2017 Share Napisano 11 Wrzesień 2017 Wystawia N ze wzgledu na zbyt dużą różnicę sił hamowania na kołach osi tylnej. Zgadzam się w pewnym stopniu co do odpowiedzi. Wystawia negatywa ale na pewno nie za różnice tylnej czy przedniej osi ,ponieważ różnica każdej z tych osi wynosi dokładnie 30% wiec jest dopuszczalna . Według mnie powinno wyglądać tak : zaczynamy od obliczenia różnicy sił hamowania osi przedniej oraz tylnej(warunek spełniony). następnie obliczamy wskaźnik skuteczności hamowania który według obliczeń wynosi 39,8%(nie spełnia ,ponieważ wartość dla pojazdu zarejestrowanego po dniu 28 lipca 2010 powinna wynosić 58%). Więc została jeszcze jedna możliwość czyli Obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania który obliczamy przy użyciu podanych w pytaniu nacisków na pedał hamulca( również nie spełnia ponieważ z wyliczeń wychodzi około 47% ) Zatem analogicznie diagnosta wystawia zaświadczenie z badania z wynikiem negatywnym , pobierając opłatę za badanie zgodnie z cennikiem . Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić . To jest moja interpretacja pytania i tak bym to widział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.