Skocz do zawartości

2020/2080 i co wpisać?


cezary

Rekomendowane odpowiedzi

astra z Austrii

w austriackim dowodzie dmc 2020, na tabliczce znamionowej 2020/2080, którą wartość wpisać do DIP-u, może autorytatywnie wypowiedzą się przedstawiciele WK jak poprawnie powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    33

  • cezary

    19

  • adam1501

    13

  • blakop

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

A dlaczego wypowiedzi WK mają być autorytarne jak to TY widzisz pojazd, a nie WK?

 

Czy mam rozumieć, że na TZ są dwie rubryki, a więc dane administracyjne i konstrukcyjne?

Więc chyba tak należałoby w DIP w pozycja F1 i F2 rozdzielić, a do tego warto dodać stosowną adnotację pisemną w zaświadczeniu skąd takie rozbieżności i na podstawie czego ustalono stan faktyczny.

 

Tylko, że z tym nieco lakonicznym opisem stanu faktycznego to trochę jak z:

"jak jest żółte seicento to na ile dajecie?" 8)

 

Rzetelnie trzeba podejść do tematu po prostu 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego wypowiedzi WK mają być autorytarne jak to TY widzisz pojazd, a nie WK?

 

Czy mam rozumieć, że na TZ są dwie rubryki, a więc dane administracyjne i konstrukcyjne?

Więc chyba tak należałoby w DIP w pozycja F1 i F2 rozdzielić, a do tego warto dodać stosowną adnotację pisemną w zaświadczeniu skąd takie rozbieżności i na podstawie czego ustalono stan faktyczny.

zadałem pytanie własnie dlatego, że WK "poprosił, zażądał ? czort wie jak to określić ", żeby poprawić DIP i wpisać 2020, ja właśnie rozdzieliłem w/w dane na F.1 i F.2 i w uwagach napisałem, że są zgodne z tabliczką znamionową na której zapis wygląda tak 2020/2080 a po za tym, tak to my wypełniamy dokumenty ale to WK rejestruje pojazd i musi być zgodność w tym co my wydajemy i co oni przyjmują, ot taka hierarchia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje podać grzecznościowo do WK jakie przepisy regulują sposób opisywania danych na tabliczce i tyle. Względnie zmienić badanie na N za niezgodność danych (zakładam, że w zagranicznym DR w F1 tez była niższa wartość - ale tego ciągle nie napisałeś) i tyle. I wtedy niech się klient z WK i zagranicznym WK bujają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zakładam, że w zagranicznym DR w F1 tez była niższa wartość - ale tego ciągle nie napisałeś)

w austriackim dowodzie dmc 2020,
:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tabliczce znamionowej 2020/2080

 

Obstawiam, że 2080 to wartość DMC pojazdu stosowana wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy. Nie ma nic na ten temat w uwagach w DR?

 

ja właśnie rozdzieliłem w/w dane na F.1 i F.2

 

Czyli nieprawidłowo, bo jeśli nawet przyjąć, że F.1 jest równe 2080 to nie masz prawa ograniczać F.2, bo warunki techniczne polskie dopuszczają F.2 równe 2080.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nieprawidłowo, bo jeśli nawet przyjąć, że F.1 jest równe 2080 to nie masz prawa ograniczać F.2, bo warunki techniczne polskie dopuszczają F.2 równe 2080.

wyszło, że nieprawidłowo ale WK chciał 2020 jako F.1 i F.2 nie 2080, dostosowałem się do "polecenia" i DIP został poprawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK chciał 2020 jako F.1 i F.2 nie 2080

 

Na 99% miał rację, bo, powtórzę się, jest bardzo prawdopodobne, że 2080 to wartość DMC pojazdu stosowana wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy.

 

Czy przy nacisku tylnej osi też były 2 wartości? Ile wynosiło F.3 i O.1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy przy nacisku tylnej osi też były 2 wartości? Ile wynosiło F.3 i O.1?

podwójna wartość była tylko i wyłącznie w pierwszej pozycji na TZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś go po fakcie...

Czy to badanie było RZETELNE? :)

żeby ewentualnie w przyszłości wiedzieć jak w takim przypadku postąpić, a czy rzetelne? z punktu widzenia sprawności technicznej pojazdu - TAK, papierowo niestety już niekoniecznie ale chyba po to forum by błędów nie powielać, ja do błędu potrafię się przyznać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwójna wartość była tylko i wyłącznie w pierwszej pozycji na TZ

 

Czyli nacisk przy ciągnięciu przyczepy się nie zmienia. W Oplach bardzo często w świadectwie zgodności producent określa, że przy ciągnięciu przyczepy MMC (DMC) pojazdu wzrasta (zazwyczaj o dopuszczalny nacisk na kulę haka).

 

Należy też odróżnić podanie wartości na tabliczce 2020/2080 od podania wartości w dwóch kolumnach. Widziałem kiedyś zdjęcie tabliczki w Oplu Insignii i właśnie podane były wartości "normalne" / wartości podczas ciągnięcia przyczepy.

 

 

Od 1 stycznia 2017 r. jest to nawet uregulowane w naszych warunkach technicznych:

 

"w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej i maksymalnej masy całkowitej stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cezary napisał/a:

WK chciał 2020 jako F.1 i F.2 nie 2080

 

 

Na 99% miał rację, bo, powtórzę się, jest bardzo prawdopodobne, że 2080 to wartość DMC pojazdu stosowana wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy.

Co nie zmienia stanu rzeczy, że przy tak skonstruowanych przepisach w F1 i F2 powinna być wpisana wartość wyższa. Pomimo tego, że coraz częściej stosuje się wartości "chwilowe" przepisy tego nie regulują w dalszym ciągu.

blakop napisał/a:

I wtedy niech się klient z WK i zagranicznym WK bujają.

 

nawet nie wiem jak na to odpowiedzieć

Bo to nie problem diagnosty. Diagnosta ma porównać dane zgodnie z przepisami. Jeżeli na TZ ma być podana wartość maksymalna, to w przypadku pojazdów do 3,5 tony F1=F2 i ma być to wartość wyższa. Skoro masz w dokumentach inaczej to wlepiasz N i wówczas to klient ma problem i musi się jak to stwierdzono powyżej zajmować tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 1 stycznia 2017 r. jest to nawet uregulowane w naszych warunkach technicznych:

- te same warunki techniczne regulują dane podawane na tabliczce, a tam ani słowa o ukośnikach, skosach, łamańcach i podobnych slash'ach.

 

 

Jeżeli na TZ ma być podana wartość maksymalna, to w przypadku pojazdów do 3,5 tony F1=F2 i ma być to wartość wyższa.

- co do wartości największych, to reguluje to objaśnienie pod którąś gwiazdką w DiP-ie i raczej o wskazanie największej wartości nacisku osi się rozchodzi.

Obawiam się, że w przypadku tych tutaj danych, jedna i druga jest wartością maksymalną, tylko teraz problem, którą i dlaczego przyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość największa to największa. Nie wnikam dlaczego producent przewidział 2120/2250, skoro podaje jako wartość największą 2250, to taka ma się znaleźć w F1=F2 zgodnie z opisem tych rubryk. Dlaczego w dokumentach zagranicznych zastosowano wartość mniejszą? Nie mam pojęcia, może się rozchodzi o podatki... , nie mnie to rozstrzygać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- hmmm...

Coś mi się zdaje, że te większe wskazanie uznało się przez "wnikanie" a nie inaczej. ;-)

Moje wnikanie just ciut inne, bo sprowadza się do uznania jednej lub drugiej wartości za największą, za maksymalną. Problemem jest natomiast "why", czyli dlaczego raz ta a raz tamta jest maksymalnie największa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wnikanie just ciut inne, bo sprowadza się do uznania jednej lub drugiej wartości za największą, za maksymalną.

Ty masz nie uznawać tylko porównywać zapisy. Skoro widzisz wartość większą, inną niż jest zapisana w dokumentach to masz "palić Janka", że jej tam nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wnikam dlaczego producent przewidział 2120/2250, skoro podaje jako wartość największą 2250, to taka ma się znaleźć w F1=F2 zgodnie z opisem tych rubryk.

 

Obawiam się, że producent i ITS będą mieli inne zdanie. Inna sprawa to taka, czy na tabliczce powinni wpisywać wartość "stosowaną wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy".

 

[ Dodano: 24-05-2017, 14:40 ]

Skoro widzisz wartość większą, inną niż jest zapisana w dokumentach to masz "palić Janka", że jej tam nie ma?

 

To masz się dowiedzieć z czego ona wynika. Może nawet w DR z Austrii było coś na ten temat w adnotacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz się dowiedzieć z czego ona wynika.

Ja???

Ja mam porównać zapisy, a nie ustalać jakie prawo obowiązuje w innym kraju lub też dlaczego producent zastosował taki, a nie inny wzór tabliczki. To problem klienta, a nie diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam porównać zapisy

 

I porównujesz - DMC pojazdu z DR z tabliczką. Możesz też porównać "DMC pojazdu stosowane wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy" jeśli masz stosowny zapis w zagranicznym DR. Niestety w polskich DR taki zapis pojawić się nie może - i stąd wątpliwości.

 

Gdyby klient posiadał świadectwo zgodności - sprawa byłaby jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wypisz wymaluj ze słynnym do pewnego czasu "44T" dla zespołu pojazdów dla transportu kombinowanego z kontenerami ISO. Jakoś z automatu nikt nie wpisywał tego jako DMC zespołu pojazdów... Mimo, że każdy określony przepisami pojazd, w określonych warunkach teoretycznie miał taką możliwość.

Upraszczasz Adam, a temat w praktyce bardziej złożony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.