1979marus Napisano 2 Czerwiec 2017 Share Napisano 2 Czerwiec 2017 Koledzy co sądzicie o takim kwiatku LEXUS CT200h (hybryda) z tabliczki znamionowej wynika równe DMC i DMC zespołu, czyli zakaz ciągnięcia przyczep. Jednak samochód wyposażony w fabryczny hak, a na tabliczce haka D=0, S=60kg. Wynika z tego, że samochód nie może holować przyczep, ale "może wozić np rowery na platformie", dodam że samochód z europejskiej dystrybucji. Co byście z tym zrobili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Czerwiec 2017 Share Napisano 2 Czerwiec 2017 Można się sprzeczać do woli. Można też urządzenie sprzęgające (HAK) uznać za integrujące i wszystko okaże się w porządku, co nie. Trochę funkcjonuje na rynku tych haków bez parametru uciągu i jest OK. Stosowane są w auteczkach jak Volkswagen Up lub Škoda Citigo. Cały czas mowa o urządzeniu, które z pojazdu nie czyni samochodu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy. I obejdzie się bez różnych dziwnych adnotacji, no chyba że "bagażnik" gdyby światła lub tablica rejestracyjna były przysłonięte rowerami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1979marus Napisano 2 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2017 Właśnie o to mi chodzi, hak jest z gniazdem i co jeśli Policja zatrzyma taki samochód z założoną platformą rowerową z oświetleniem i tablicą. Badanie haka to badanie przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy, a tutaj nie ma mowy o ciągnięciu przyczep. Poza tym co jeśli użytkownik nie będzie świadom, że holować nie może i zapnie przyczepę (większość użytkowników nawet nie pomyśli/nie sprawdzi co może zapiąć, ma hak to holuje). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Czerwiec 2017 Share Napisano 2 Czerwiec 2017 Spokojnie z tym zapinaniem przyczep do czegoś co ma służyć do transportu rowerów. Są też bardziej świadomi i odpowiedzialni użytkownicy samochodów. Tu, żeby po legalu ciągnąć przyczepę, to po pierwsze samochód konstrukcyjnie musi być do tego przygotowany (a ten nie jest), po drugie, to HAK też musi być o odpowiednich parametrach (a ten tu nie jest), no i w końcu po trzecie niezbędna jest adnotacja [HAK] w dowodzie (a tu jej przecież nie ma), co nie. A gniazdo, cóż... jak światła zasłonięte i trzeba podłączyć te z platformy rowerowej, to takie hakowe gniazdo elektryczne okazuje się w tej sprawie niezbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Czerwiec 2017 Share Napisano 2 Czerwiec 2017 Jednak samochód wyposażony w fabryczny hak To nie jest hak holowniczy. Nie posiada homologacji. Jest to bagażnik na rower w kształcie haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1979marus Napisano 3 Czerwiec 2017 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2017 To nie jest hak holowniczy. Nie posiada homologacji. Jest to bagażnik na rower w kształcie haka. Tylko jak to się ma do przepisów, nie spotkałem się z określeniem "bagażnik na rower w kształcie haka" chociaż producent rzeczywiście określa to w podobny sposób sposób. Fizycznie jednak hak to hak i znowu nasze prawo nie nadąża za postępem. Moim zdaniem przydałaby się jakaś adnotacja w dowód, że to co widać nie jest hakiem, a częścią bagażnika rowerowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Czerwiec 2017 Share Napisano 3 Czerwiec 2017 Miałem kiedyś wcześniej wewnętrzne zgrzyty, że HAK to HAK czyli urządzenie sprzęgające i basta. Po jakimś czasie światopogląd uległ zmianie i śmiało uznaję sprzęt poruszony w temacie za integrację. O urządzeniu sprzęgającym i urządzeniu integrującym w poniższym paragrafie: „8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu, w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w: 1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3–5, 7, 8, 12–14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia; 2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia.”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Fizycznie jednak hak to hak i znowu nasze prawo nie nadąża za postępem.Czy na pewno jest możliwość zapięcia doń przyczepy? "Nie haki" mają ograniczniki, które uniemożliwiają np. skręt na sprzęgu, więc przyczepa jechałaby cały czas prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Koledzy co sądzicie o takim kwiatku LEXUS CT200h (hybryda) z tabliczki znamionowej wynika równe DMC i DMC zespołu, czyli zakaz ciągnięcia przyczep. Czy to na pewno oznacza zakaz ciągnięcia przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Nie, to oznacza, ze masa pojazdu z przyczepa nie może przekroczyć 1845 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 masa pojazdu z przyczepa nie może przekroczyć 1845 kg... Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Czerwiec 2017 Share Napisano 6 Czerwiec 2017 Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep. Amen Z pisma ministerstwa w trakcie prac legislacyjnych wynikało że bagażnik rowerowy może być montowany w pojazdach przystosowanych do ciągnięcia przyczepy .Pytanie czy w tym przypadku powinien być zamontowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 - No chwiluńka z tym amen. Jeszcze autora teorii ośmielę się poprosić o wyjaśnienie czy powyższa teza dotyczy też pojazdów/tabliczek gdzie puste pole zostawił producent albo czterema zerami je wypełnił. Ile wtedy wynosi dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów i czy pojazd jest przystosowany to montażu haka i ciągnięcia przyczepy, o jakiej masie przyczepy? Może być młotkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 masa pojazdu z przyczepa nie może przekroczyć 1845 kg... Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep. W mojej opinii każdy pojazd, który na TZ ma podane F3 o wartości >= od F2 ma założoną przez producenta możliwość ciągnięcia przyczepy. W innym przypadku po co podawałby F3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 A potrafisz tą swoją opinię poprzeć jakimś oficjalnym dokumentem, homologacją, instrukcją obsługi, gdzie przy tak podanej dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdu producent określił również to o czym michal_k napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 Spotkałem się z pojazdami, w których producent jednoznacznie "wyiksowywał" pole F3. Sprawa czysta i jasna. Natomiast ponawiam pytanie: jaki jest cel wpisywania wartości F3>=F2 jeżeli pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 jaki jest cel wpisywania wartości F3>=F2 Nie wiem, ale Paprock pewnie potrafi to podeprzeć jakimś oficjalnym dokumentem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 Z pisma ministerstwa w trakcie prac legislacyjnych wynikało że bagażnik rowerowy może być montowany w pojazdach przystosowanych do ciągnięcia przyczepy . Ale bzdura. A co z bagażnikami na klapę? Jak dla mnie - w przedmiotowym przypadku ten zaczep nie jest hakiem, co potwierdza tabliczka znamionowa . Jest to zaczep do montowania bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 , co potwierdza tabliczka znamionowa . na której jest napis A-25 [A-50 hak holowniczy] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 A co z bagażnikami na klapę? - musiałbyś się tak na fest wczytac w ten przepis co go cytowałem. Oni przewidzieli bagażnik do montażu tylko na urzadzeniu sprzegającym czyli na stuprocentowym HAKU, a inne patenty i wynalazki między innymi na klapy nazwali zintegrowaniem. I weż bądź mądry teraz czy ten HAK, który nie służy do ciągnięcia przyczepy spełnia wymóg zintegrowania jak mówi przepis. Kino! ------------------------------------------------------------------------------------- Nie wiem, ale Paprock pewnie potrafi to podeprzeć jakimś oficjalnym dokumentem... - każda szanująca się instrukcja takie dane podaje, a niekiedy też tabelka zakonczona bywa klasyczna uwagą, że pojazd jest nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy. Podobne uwagi spotyka się w homologacjach. Później pogrzebię w historycznych szpargałach i uzupełnię wklejkę. A na teraz Fiacik 500 i jego brak możliwości ciągnięcia przyczepy przy zasilaniu LPG (prawdopodobnie): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 A na teraz Fiacik 500 i jego brak możliwości ciągnięcia przyczepy przy zasilaniu LPG (prawdopodobnie): Ekstra - a gdzie F.3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.