Skocz do zawartości

hak LEXUS CT 200h


1979marus

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy co sądzicie o takim kwiatku LEXUS CT200h (hybryda) z tabliczki znamionowej wynika równe DMC i DMC zespołu, czyli zakaz ciągnięcia przyczep. Jednak samochód wyposażony w fabryczny hak, a na tabliczce haka D=0, S=60kg. Wynika z tego, że samochód nie może holować przyczep, ale "może wozić np rowery na platformie", dodam że samochód z europejskiej dystrybucji. Co byście z tym zrobili?

IMG_20170602_140819.thumb.jpg.53819591a85e12995f4f13e6b221b2e3.jpg

IMG_20170602_140640.thumb.jpg.9c8be2c357f8a0d29e3531b7059058a7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się sprzeczać do woli.

Można też urządzenie sprzęgające (HAK) uznać za integrujące i wszystko okaże się w porządku, co nie.

Trochę funkcjonuje na rynku tych haków bez parametru uciągu i jest OK.

Stosowane są w auteczkach jak Volkswagen Up lub Škoda Citigo.

Cały czas mowa o urządzeniu, które z pojazdu nie czyni samochodu przystosowanego do ciągnięcia przyczepy. I obejdzie się bez różnych dziwnych adnotacji, no chyba że "bagażnik" gdyby światła lub tablica rejestracyjna były przysłonięte rowerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi chodzi, hak jest z gniazdem i co jeśli Policja zatrzyma taki samochód z założoną platformą rowerową z oświetleniem i tablicą. Badanie haka to badanie przystosowania pojazdu do ciągnięcia przyczepy, a tutaj nie ma mowy o ciągnięciu przyczep. Poza tym co jeśli użytkownik nie będzie świadom, że holować nie może i zapnie przyczepę (większość użytkowników nawet nie pomyśli/nie sprawdzi co może zapiąć, ma hak to holuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z tym zapinaniem przyczep do czegoś co ma służyć do transportu rowerów. Są też bardziej świadomi i odpowiedzialni użytkownicy samochodów.

Tu, żeby po legalu ciągnąć przyczepę, to po pierwsze samochód konstrukcyjnie musi być do tego przygotowany (a ten nie jest), po drugie, to HAK też musi być o odpowiednich parametrach (a ten tu nie jest), no i w końcu po trzecie niezbędna jest adnotacja [HAK] w dowodzie (a tu jej przecież nie ma), co nie. ;-)

A gniazdo, cóż... jak światła zasłonięte i trzeba podłączyć te z platformy rowerowej, to takie hakowe gniazdo elektryczne okazuje się w tej sprawie niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak samochód wyposażony w fabryczny hak

To nie jest hak holowniczy. Nie posiada homologacji. Jest to bagażnik na rower w kształcie haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest hak holowniczy. Nie posiada homologacji. Jest to bagażnik na rower w kształcie haka.

 

Tylko jak to się ma do przepisów, nie spotkałem się z określeniem "bagażnik na rower w kształcie haka" chociaż producent rzeczywiście określa to w podobny sposób sposób. Fizycznie jednak hak to hak i znowu nasze prawo nie nadąża za postępem. Moim zdaniem przydałaby się jakaś adnotacja w dowód, że to co widać nie jest hakiem, a częścią bagażnika rowerowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś wcześniej wewnętrzne zgrzyty, że HAK to HAK czyli urządzenie sprzęgające i basta.

Po jakimś czasie światopogląd uległ zmianie i śmiało uznaję sprzęt poruszony w temacie za integrację.

O urządzeniu sprzęgającym i urządzeniu integrującym w poniższym paragrafie:

„8a. W przypadku gdy obciążony albo nieobciążony bagażnik został zamontowany na kuli urządzenia sprzęgającego albo zintegrowany z nadwoziem pojazdu,

w sposób naruszający art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy, bagażnik powinien być wyposażony w:

1) światła, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 3–5, 7, 8, 12–14, spełniające wymagania określone w załączniku nr 6 do rozporządzenia;

2) miejsce przewidziane do umieszczenia tablicy rejestracyjnej, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia.”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie jednak hak to hak i znowu nasze prawo nie nadąża za postępem.
Czy na pewno jest możliwość zapięcia doń przyczepy? "Nie haki" mają ograniczniki, które uniemożliwiają np. skręt na sprzęgu, więc przyczepa jechałaby cały czas prosto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o takim kwiatku LEXUS CT200h (hybryda) z tabliczki znamionowej wynika równe DMC i DMC zespołu, czyli zakaz ciągnięcia przyczep.

Czy to na pewno oznacza zakaz ciągnięcia przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa pojazdu z przyczepa nie może przekroczyć 1845 kg...

 

Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep.

Amen

Z pisma ministerstwa w trakcie prac legislacyjnych wynikało że bagażnik rowerowy może być montowany w pojazdach przystosowanych do ciągnięcia przyczepy .Pytanie czy w tym przypadku powinien być zamontowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- No chwiluńka z tym amen.

Jeszcze autora teorii ośmielę się poprosić o wyjaśnienie czy powyższa teza dotyczy też pojazdów/tabliczek gdzie puste pole zostawił producent albo czterema zerami je wypełnił. Ile wtedy wynosi dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów i czy pojazd jest przystosowany to montażu haka i ciągnięcia przyczepy, o jakiej masie przyczepy?

Może być młotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masa pojazdu z przyczepa nie może przekroczyć 1845 kg...

 

Wskaż mi proszę chociaż jeden taki pojazd, w którym F.2=F.3, a producent przewidział możliwość ciągnięcia przyczep.

 

W mojej opinii każdy pojazd, który na TZ ma podane F3 o wartości >= od F2 ma założoną przez producenta możliwość ciągnięcia przyczepy. W innym przypadku po co podawałby F3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potrafisz tą swoją opinię poprzeć jakimś oficjalnym dokumentem, homologacją, instrukcją obsługi, gdzie przy tak podanej dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdu producent określił również to o czym michal_k napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z pojazdami, w których producent jednoznacznie "wyiksowywał" pole F3. Sprawa czysta i jasna.

 

Natomiast ponawiam pytanie: jaki jest cel wpisywania wartości F3>=F2 jeżeli pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczep?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pisma ministerstwa w trakcie prac legislacyjnych wynikało że bagażnik rowerowy może być montowany w pojazdach przystosowanych do ciągnięcia przyczepy .

 

Ale bzdura. A co z bagażnikami na klapę?

 

 

Jak dla mnie - w przedmiotowym przypadku ten zaczep nie jest hakiem, co potwierdza tabliczka znamionowa . Jest to zaczep do montowania bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z bagażnikami na klapę?

- musiałbyś się tak na fest wczytac w ten przepis co go cytowałem. Oni przewidzieli bagażnik do montażu tylko na urzadzeniu sprzegającym czyli na stuprocentowym HAKU, a inne patenty i wynalazki między innymi na klapy nazwali zintegrowaniem. I weż bądź mądry teraz czy ten HAK, który nie służy do ciągnięcia przyczepy spełnia wymóg zintegrowania jak mówi przepis. Kino! 8/

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Nie wiem, ale Paprock pewnie potrafi to podeprzeć jakimś oficjalnym dokumentem...

- każda szanująca się instrukcja takie dane podaje, a niekiedy też tabelka zakonczona bywa klasyczna uwagą, że pojazd jest nieprzystosowany do ciągnięcia przyczepy. Podobne uwagi spotyka się w homologacjach.

Później pogrzebię w historycznych szpargałach i uzupełnię wklejkę.

A na teraz Fiacik 500 i jego brak możliwości ciągnięcia przyczepy przy zasilaniu LPG (prawdopodobnie):

5ae1a7e27a67f_Bezprzyczepy.gif.01bdd9bd1683fb5d87a5d22d1b773abb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.