Logen Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Model ten sam różni się nadwoziem (combi, sedan). Różnią się też trochę masy własne i dopuszczalne. Combi: MW: 1520 DMC: 2090 DMCZP: 3760 Sedan: MW: 1460 DMC: 2010 no i sedan ma przyczepy bez hamulca 750, a z hamulcem przy wzniesieniu 8% - 1900 kg oraz przy wzniesieniu 12% - 1700 kg. Tyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów... Możesz to rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Jeżeli do dopuszczalnej masy pojazdu 2090 kg dodam 1700 kg to przekroczy dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów 3760 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 To zły tok rozumowania! Raczej odm masy zespołu 3760 należy odjąć masę przyczepy 1700 a wówczas otrzymamy największą masę rzeczywistą (2060) jaką może mieć pojazd podczas ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 No dobrze, im pojazd mniej obciążony tym więcej będzie mógł pociągnąć . No ale teraz która masa powinna być wpisana do dowodu: Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcami przy ruszaniu na wzniesieniu o nachyleniu 8% 1900 kg Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcami przy ruszaniu na wzniesieniu o nachyleniu 12% 1700 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 O.1=1600, O.2=750 wg. moich źródeł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 No ale teraz która masa powinna być wpisana do dowodu: Nasze przepisy nie pozwalają na uzależnienie mas przyczep od nachylenia drogi. Ja (i znane mi WK) wpisują większa wartość masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Logen, z tego co się orientuję to, to że przekroczysz 3500kg nie ma wpływu na zestaw. Chyba, że patrzysz tylko i wyłącznie pod własnym, jako kierującego tym zestawem, kątem. Domyślam się , że chodzi o prawko B bez E lub jakieś dodatkowe"coś96" chyba. To ograniczenie do 3500kg dotyczy posiadanych uprawnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Styczeń 2018 Share Napisano 16 Styczeń 2018 Ale jemu nie chodziło o Logen, ...To ograniczenie do 3500kg dotyczy posiadanych uprawnień. A o ustalanie MMC przyczepy "metodą odejmowania" i nie chodziło o przekroczenie masy 3500, a o przekroczenie DMC zespołu pojazdów z TZ, po zastosowaniu w/w wyliczanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 Logen, bierz masy z homo, bo one uwzględniają dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające i są różnice. Ja (i znane mi WK) wpisują większa wartość masy.Kiedys sprawdziłem kilka pojazdów w katalogu ITS i okazuje się, że na nasz rynek O1 ma niższą wartość. Dlaczego tak jest, nie wiem. Ja wpisuję wartości z rubryki O1 ZDR. Podobnie się ma sytuacja z naciskami, jeśli producent określi je wyższe w przypadku ciągnięcia przyczepy. W polskim DR (w tych które miałem przed oczami) były niższe wartości i takie same były w katalogu ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 Logen, bierz masy z homo, bo one uwzględniają dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające i są różnice. Do homologacji ciężko się dostać a nie chcę wyliczać bo wiem że zazwyczaj głupoty z tego wychodzą, dlatego pytam o jakiś katalog gdzie można by takie informacje znaleźć. Wiem że tutaj można znaleźć dla peugeotów: http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/index.html a tutaj dla innych marek, no ale niestety nie we wszystkich modelach są podane te informacje: https://www.auto-data.net/pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 No to już wiesz wszystko - taki katalog NIE ISTNIEJE. Owszem - niektóre marki czasami coś tam mają w necie, czasami nie. Ale katalogu jako takiego NIE MA. Powiedzmy, że jako tako ociera się o sprawę katalog ITS - ale darmowy nie jest jak wiadomo, a i on nie zawiera wszystkiego, a dobieranie na zasadzie porównań, że PRAWIE pasuje jest równie trafne jak wyliczanie z TZ. Więc albo homologacja, albo rzeczoznawca. Chyba, że wpiszesz to co uważasz i w razie W bierzesz to na klatę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 A jak najłatwiej dostać się do homologacji ?? Dzwonić do salonu producenta pojazdu ?? Idzie to załatwić telefonicznie w 5-10 minut ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roxa Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 Mecher, zasugerowałem się tym Tyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów... Wiec myślę, że o tym pisał. [ Dodano: 17-01-2018, 14:52 ] Logen, najprościej.. zaloguj się na jakieś forum tematyczne danej marki. Tam poproś o dane lub sam poszukaj w dziale technicznym. Tak na marginesie, w większości przypadków dane, które uzyskasz są niepodważalne, gdyż siedzą tam same "ortodoksy" danej marki i powiedzą Tobie, co do godziny, jakie zmiany w danym modelu zachodziły. Oczywiście są i teoretycy...a gdziez ich nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Styczeń 2018 Share Napisano 17 Styczeń 2018 Mecher, zasugerowałem się tymTyle że 1700 to za dużo dla mojego combi bo przekroczy dopuszczalna masę zespołu pojazdów... Wiec myślę, że o tym pisał. To żle myslisz bo jak sam napisał Jeżeli do dopuszczalnej masy pojazdu 2090 kg dodam 1700 kg to przekroczy dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów 3760 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Styczeń 2018 Share Napisano 18 Styczeń 2018 Dzwonić do salonu producenta pojazdu ?? Idzie to załatwić telefonicznie w 5-10 minut ??Tylko działy homologacji danego producenta są w stanie udzieli pełnej informacji. I nie, nie jesteś w stanie ich uzyskać w 5-10 minut. Zazwyczaj są to informacje udzielane wyłącznie organom państwowym i samorządowym oraz właścicielom pojazdów, ale w tym ostatnim przypadku najczęściej są płatne. Katalog ITS jest o tyle dobrym źródłem informacji, że można dość mocno zawęzić kryteria wyszukiwania (mając typ/wariant/wersję) i otrzymuje się podstawowe dane pojazdu (nie do wszystkich pojazdów są dostępne pełne dane homologacyjne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2018 Share Napisano 18 Styczeń 2018 Tylko działy homologacji danego producenta są w stanie udzieli pełnej informacji. Dokładnie i to często tylko tych pojazdów, które zostały sprzedane w danym kraju! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Domino Napisano 18 Styczeń 2018 Share Napisano 18 Styczeń 2018 Mas holowanych przyczep warto szukać w instrukcji obsługi danego samochodu. Często wymaga to sporo cierpliwości, ale w necie da się sporo znaleźć przynajmniej, w przypadku osobowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Styczeń 2018 Share Napisano 18 Styczeń 2018 To dobre, acz pracochłonne rozwiązanie. W instrukcji masy są podawane dla konkretnej wersji a bywa nawet, że dla konkretnego wariantu pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 18 Styczeń 2018 Share Napisano 18 Styczeń 2018 W instrukcji masy są podawane dla konkretnej wersji a bywa nawet, że dla konkretnego wariantu pojazdu.Ale na przykładzie samochodów z PSA łatwo jest się zorientować, której wersji dotyczą konkretne dane. Wbrew pozorom, nie jest to takie skomplikowane np. mając rodzaj nadwozia (co widać), silnik (pojemność i moc) i rodzaj skrzyni biegów (manual czy automat, ilość biegów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Styczeń 2018 Share Napisano 19 Styczeń 2018 aboz, ja nie twierdzę, że z tym jest jakiś kłopot a raczej wskazuje, że dane te są bardzo dokładne i pewniejsze niż wzięte z jakiegoś katalogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.