Skocz do zawartości

Co potrzebuje do rejestracji? Przyczepa lekka z Holandii


koszuu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Koledzy!

 

Przeczesałem forum, nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, ani wątku.

943_0005_00.jpg

 

Sprawa wygląda tak: chcę kupić przyczepę lekką do 750kg. Przyczepy takie nie muszą być w Holandii rejestrowane a więc nie posiadają tablic, ani dokumentów. Holendrzy mogą ciągać taką przyczepę na tablicach i oc samochodu. W momencie podpięcia do polskiego samochodu powinna mieć, tablice, dowód i oc.

 

W moim przypadku jest to mała przyczepa podłodziowa, którą chcę przywieźć razem żaglówką (wielkości jachtu omega). Dla ułatwienia planuję wziąć z Polski przyczepę lawetę i wrzucić przyczepę holenderską wraz z łódką na nią.

 

Pytanie brzmi: co muszę mieć z aby zarejestrować przyczepę w Polsce: umowe kupna i tabliczkę wskazującą na typ przyczepy co pozwoli rozwiązać sprawę z homologacją?

 

Macie jakieś doświadczenie w tym temacie? Proszę o pomoc :)

 

 

Pozdrawiam,

Kamil!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka zbliżonych tematów już było. Tematów pod górkę:

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19597

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=18856

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19078

 

No, a żeby było z górki na pazurki, to najlepiej aby przyczepka miała 17 znaków w numerze identyfikacyjnym (VIN) i żeby też tabliczkę znamionową posiadała.

 

No i jeszcze na taki link sie odważę jak mnie red-paskiem nie pokaże :x

:arrow:https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=1626

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Paprock! :D

 

Czy dobrze rozumiem: idylla to 17 znaków vin i tabliczka.

Jeżeli nie to chociaż tabliczka wskazująca na typ przyczepy i dane techniczne aby nie trzeba traktować jej jak SAM i ustalać danych technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym trzymal się idylli, bo ona wiecej stacji raczej nie zobaczy.

Dobrze by było aby na tabliczce widniały jakieś dane przez producenta opisane. Wymiary metrówką się pomierzy na stacji. Co do masy własnej przyczepy to można zabezpieczyć sobie wczesniej jakiś kwit legalny z wagi. Z legalizowanej wagi. Na ale najpierw to trzeba pojazd/tabliczkę obejrzęć, żeby co dalej wiedzieć. Rok produkcji do odgadnięcia na deser pozostanie. Czasem niektórzy producenci wskazują go na tabliczce ale bardzo, bardzo rzadko, sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest taka, że szanowny Pan holender ma przyczepę z łódką w porcie 100km od niego, nie wiem czy przed przyjazdem uda nam się ustalić jakie są oznaczenia. Brak jakich danych powinien mnie odstraszyć? Brak tabliczki producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idylli się trzymać! Nie ma co się odległością usprawiedliwiać. Sprawa o 17 znaków numeru identyfikacyjnego się rozbija.

U nas jest absurd wykładni przepisów związanych z posiadaniem numeru identyfikacyjnego składającego się z 17 znaków. W Polskim rozporządzeniu traktującym o warunkach technicznych pojazdów (w tym przyczepek) ten 17-sto znakowy numer uwarunkowany jest od daty pierwszej rejestracji, a jak wiadomo w Holandii nie ma obowiązku rejestrowania podłodziówek, to co dopiero i jak odnosić się do daty pierwszej rejestracji jak taka data najzwyczajniej w świecie nie istnieje. No w Holandii dla tej przyczepki nie istnieje.

Powstanie urzędniczy ZONK, bo jak papiery (umowa kupna-sprzedaży + wniosek) trafią do okienka w rejestracji, to nikt innej daty pierwszej rejestracji pojazdu/przyczepki do systemu/dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego nie wprowadzi jak tylko bieżąca data, jak tylko aktualna data rejestrowania. Czyli ta data rejestrowania będzie wiążąca dla posiadania 17-sto znakowego numeru identyfikacyjnego. Inna, krótsza składnia cechy identyfikacyjnej to tylko pchanie sprawy pod górkę i nie wiadomo czy kiedykolwiek szczyt się osiągnie. A tu idzie o to, żeby pływać po wodzie. ;)

 

I jeszcze podobny temat: Przyczepka podłodziowa Szwecja:

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=18239

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Cena usprawiedliwia brak informacji o samej przyczepie, można ją traktować jako dodatek do łodzi, jednak rejestracja jej stanowi dla mnie jak wiadomo kluczową wartość.

 

Studium przypadku: mam umowę i taką tabliczkę

$_85.JPG

 

Bez Vinu nic niezrobię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda tak: chcę kupić przyczepę lekką do 750kg.

 

Sprawa wygląda tak, że to nie jest przyczepa lekka.

A z opisu nie do końca wiadomo czy Ty chcesz ją kupić, czy już kupiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak rejestracja jej stanowi dla mnie jak wiadomo kluczową wartość.
- no na tej tabliczce to raczej marne sznse cokolwiek zrobić.

Coś mi podpowiada, że to najprawdopodobniej dane producenta dyszla czyli samego sprzęgu, czyli zaczepu tejże przyczepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nic jeszcze nie kupiłem. Chcę jechać do Holandii po łódkę bo za polską cenę łódki mogę mieć tam łódkę+przyczepę. Badam co przyczepa musi mieć, aby móc ją zarejestrować :). Mam problem z ustaleniem tego przez telefon, bo holendrzy nie mają obowiązku rejestracji ani specjalnych chęci szukania numerów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę sobie, że to nie jest ta tabliczka, na której d.m.c. pojazdu się wypisuje. Swoiste możliwości uciągu sprzegu zamocowanego na dyszlu, a i owszem.

 

Na zadbanych ośkach tabliczkie takie jak na foto można spotkać:

 

t_przyczepa_sam_158.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka na 99% jest od zaczepu. Skoro sprzęg jest do 800 kg to najprawdopodobniej jest to przyczepa lekka, tylko czy jest ona przeznaczona do ruchu po drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a co mogloby stać takiej przyczepce na przeszkodzie?

Jest instalacja elektryczna jak widać, można też dostrzec jakiś biały fragment z tyłu po prawej - może oświetlenia, odblaski są po bokach... Czy czegoś więcej trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby to stwierdzić, to trzeba przyczepę zobaczyć. Bywają przyczepki podłodziowe ze sztywną osią bez homologacji i do poruszania się po drogach nie są przeznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK, ale Ty mówisz o jakiejś konstrukcji przyczepy służącej do samego slipowania, ewentualnie o przyczepie, która pełni rolę portowego wozka w marinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu te dwie pierwsze fotki dotyczą tabliczki znamionowej przyczepy. Są rubryki na typ, rok budowy, numer ramy i ciężary/masy. Szkoda tylko, że niewidoczne. Trzeba będzie albo doczyścić (nie zmazać aby) albo posiłkować się opinią rzeczoznawcy. Na ramie numer musi być wybity. Numer ten sam co na tabliczce znamionowej. Ale ja ci tam wiem ile toto może mieć latek i jak było w zamierzchłych czasach znakowane.

 

UWAGA:

Przynajmniej ten fragment należałoby za ścianą trzem, czterem osobom do analizy przedstawić (Olga, Bogusław, Michał, Kryczynski, Kiya):
[...]Wg mnie WK może przyjąć oświadczenie od właściciela w trybie art 75 kpa że przedstawiony do rejestracji pojazd był używany i w związku z tym należy dla niego przyjąć dla niego jako datę pierwszej rejestracji 1 stycznia roku produkcji. Stanowi o tym obecnie bardzo wyraźnie kpa w trybie którego dokonuje się rejestracji w WK.

Skoro jest wątpliwość czy pojazd uczestniczył w ruchu czy nie, to wątpliwość tą wobec braku dowodów należy rozpatrzyć na korzyść strony!!!!! (art.7a) - a takim postępowaniem będzie przyjęcie daty I rejestracji jako roku produkcji, bo inna data eliminuje taki pojazd z ruchu na dzień dzisiejszy.

 

Jestem przekonany, że w razie odwołania każdy organ wyższej instancji na dzień dzisiejszy przyjąłby taką wykładnię.

 

A szczegóły tam za ścianą: :arrow:https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=13060#13060

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tyle pytań ale się gubie. Czyli mam rok, oświadczam że używana była w holand bez rejestracji i na takiej podstawie mogę próbować przyjąć za date produkcji 1 stycznie dajmy na to 1984. Nie obowiązywał wtedy VIN więc mogę zarejestrować przyczepę na numer ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiedzmy.

Jeszcze pytanie czy:

1. WK to przyjmie - bo to kwestia uznaniowa

2. Czy pojazd przejdzie bez problemu badanie przed rejestracją, bo tabliczka słabo czytelna i ciągle nie wiadomo czy ma nr nabity na ramie/dyszlu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.