Skocz do zawartości

Egzamin prktyczny


Igorecki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Mecher

    17

  • jacek336

    10

  • Solaris

    9

  • cezary

    8

U mnie kontrole do tej pory wspólne WK i TDT, I jak na razie, pierdół w uwagach jak to ktoś tam pisał, nie wymyślali...

 

I oby tak zostało ... a że ktoś się zdziwi, to tak jest zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj zdziwi się dużo diagnostów i przedsiębiorców , szczególnie ci którzy egzaminy mieli bardzo dawno temu.Jak opowiadam jak powinny wyglądać badania techniczne pojazdów to ci starzy diagności ironicznie się uśmiechają lub pukają się w swoje głowy.

Szczególnie gdy opowiadam o zadymieniu , analizie spalin - jak się wykonuje. Z hamulcami też im ciężko idzie - nie wiedzą co to siła hamowania , a co to skuteczność. A o badaniu hamulców w samochodach ciężarowych np. N3 to już czarna magia.

A o ADR-ach to już nawet nie wspomnę. O badaniu bus 100 tez niewiele wiedza - robią takie wielkie oczy jak mówię o oznaczeniach homologacji opon na 54 regulamin lub o homologacji pasów bezpieczeństwa. Zdaje sobie sprawę że ci starzy diagności doświadczenie mają duże i tego im nikt nie zabierze , ale mogą mieć problemy z poprawnym wykonaniem badania technicznego.

Tak więc może coś drgnie po 30 pażdzienika ,a już na pewno drgnie gdy zostanie wprowadzony obowiązek ewidencjonowania i przechowywania wyników badan tj. hamulców , zadymienia , analizy spali, badania amortyzatorów. Ale to może w przyszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności wejdzie ewidencjonowanie wyników z rolek hamulcowych. I tutaj dużo diagnostów będzie miało problem w przypadku dosyć nowych ciężarówek MAN, DAF, Scania itd. bo mogą nie wiedzieć gdzie się podpiąć z miernikiem ciśnienia. A TDT według przepisów ma przeglądać wyniki z rolek i będzie widać, że miernik ciśnienia nie podpięty.

 

O mierniku nacisku na pedał nie piszę bo to chyba każdy umie obsłużyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności wejdzie ewidencjonowanie wyników z rolek hamulcowych.... A TDT według przepisów ma przeglądać wyniki z rolek ...

 

A od kiedy wchodzi to ewidencjonowanie ?

Skoro w pierwszej kolejności ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADR-ach to już nawet nie wspomnę. O badaniu bus 100 tez niewiele wiedza

Mnie to aż tak bardzo nie dziwi .Przy tylu okręgówkach , to nie wszystkim się trafia ADR i 100. Wiem to po sobie . Kiedyś wszystkie robiły u nas ,teraz zapomniałem kiedy miałem ADR i 100. A wiedza ulotna .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidencjonowanie wyników z rolek wchodzi od 4 czerwca, tak jak ustawa. Także ci co robią dużo ciężarówek, zwłaszcza takich DMC powyżej 12 ton, niech się nauczą gdzie się podpina miernik ciśnienia. W drugiej kolejności wejdzie ewidencjonowanie wyników z analizatora i dymomierza. Tam będzie okres przejściowy. Natomiast rolki od razu od 4 czerwca 2018r.

 

Według mnie ponad 50 procent diagnostów nie będzie wiedzieć gdzie się podpiąć aby zmierzyć ciśnienie robocze w układzie pneumatycznym. Po pierwsze, że nowoczesne układy pneumatyczne to wyższa szkoła jazdy, a po drugie na co dzień też tego nie robią więc nie mają praktyki w tym zakresie. Bo odpuszczają podpinanie się z miernikiem. Patrzą tylko na to jakie są siły hamowania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz przyjacielu . Tak jest jak mówisz , a potem opowiadają na forum jacy to oni przepisowi..... A jak się takiego niedouczonego zapytasz co on mierzy? siłę czy skuteczność to on nie wie, :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jednak bez takich jednoznacznych osądów, prawda jak zwykle leży pośrodku, a tak na marginesie, na jakiej linii diagnostycznej pracujesz, ja po zważeniu na testerze do amorów, użyciu miernika nacisku na pedał podczas hamowania mam siły i skuteczność więc w czym problem, czyżby przy ukł. pneumatycznym nie byłoby to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da się zrobić tylko diagnosta musi wiedzieć jak. W samochodach osobowych jak nie podłączymy miernika nacisku na pedał to wskaźnik skuteczności wyjdzie za słaby bo zauważcie że w nowych osobówkach wskaźnik musi być co najmniej 58 procent. Dzięki miernikowi nacisku wskaźnik obliczeniowy wychodzi spokojnie, ale bez miernika pojazd wymagań nie spełni. I to będzie widać na wynikach z rolek które będzie przeglądał TDT.

Tak samo jest z miernikiem ciśnienia w układzie pneumatycznym. Trzeba go podłączyć by wskaźnik skuteczności hamowania wyszedł zadowalająco, ale problem w tym że nieraz ciężko znaleźć gdzie się podłączyć. Tym bardziej jak się na co dzień tego nie robi, to praktyki nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidencjonowanie wyników z rolek wchodzi od 4 czerwca...

 

A która ustawa ?

 

Czyżby chodziło o

9. W ramach wykonywanego nadzoru, komórka nadzoru TDT:

1) przeprowadza kontrolę i zatwierdza wyniki wybranych losowo badań technicznych pojazdów przeprowadzonych przez stację kontroli pojazdów w okresie 3 miesięcy poprzedzających kontrolę w zakresie:

a) analizy wyników przeprowadzonych badań technicznych oraz wykrytych usterek,

b) analizy i zatwierdzenia wyniku pomiaru z urządzeń do badania skuteczności i równomierności działania hamulców,

c) analizy wyniku pomiaru z wieloskładnikowego analizatora spalin silników o zapłonie iskrowym i dymomierza w zakresie emisji szkodliwych substancji,

d) prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji,

e) fotograficznego udokumentowania obecności pojazdu na badaniach, z wyłączeniem pojazdów służb, o których mowa w art. 86n ust. 1;

?

A jeśli tak, to kiedy go wprowadzono w życie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszą je ogłosić, bo muszą wdrożyć nową dyrektywę. Mają czas, wystarczy, że ogłoszą 14 dni przed 4 czerwca. Ale nie ma co liczyć, że to nie wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie na temat powyższy ale co mi tam, jak to będzie tak jak w/w to góra 2 samochody na godz. :D , to jak tu będzie zrobić 50 szt za 12 godz. nijak się nie da :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie jest to projekt zmian w PoRD z dnia 10-07

 

A czy bedzie obowiązywał w całości, części to się okaże.

 

No chyba, ze ty to robisz pod patronatem organu, który stworzył ten projekt ?

 

Bo na razie tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. 2 samochody na godzinę to i tak niezły czas, bo po 30 minut na jeden :D

A dodatkowo nowy Cepik będzie takim batem aby nie robić badan 5 minutowych.

Więc na jednym stanowisku ciężko będzie to rozpisać :D

 

I musza się w prawie znaleźć przepisy z ewidencjonowania wyników z rolek bo tak jest w dyrektywie. A my mamy ją wdrożyć. Wiec jest to nieuniknione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I musza
Muszą je ogłosić,
bo muszą

Muszą i muszą a my diagności już nic nie musimy i nie możemy...

tylko

A my mamy ją wdrożyć.
a potem płakać po forum jakie to te przepisy nieżyciowe....

 

[ Dodano: 18-09-2017, 09:38 ]

musza się w prawie znaleźć przepisy z ewidencjonowania wyników z rolek bo tak jest w dyrektywie.

A to ciekawe. W dyrektywie też jest zapis o niezależności diagnosty...ciekawe czy też musi się znaleźć w prawie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech każdy sobie sam oceni ten projekt, co mu się podoba a co nie. I czekamy do czerwca aż wejdzie. Mi też się kilka rzeczy nie podoba. Np. takie nowe badanie techniczne, kwestionujące decyzję diagnosty. Do takiego badania będzie miał prawo właściciel pojazdu w ciągu 2 dni po wyjeździe ze stacji aby zakwestionować wynik badania i ponownie poddać pojazd ocenie na stacji TDT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ty przecież ciągle piszesz o nieuchronności wprowadzenia owych zapisów.

 

... Ale nie ma co liczyć, że to nie wejdzie.

Wiec skąd to czekanie ? Jak tak czytam to raczej oczekiwanie człowieka, pogodzonego z wyrokiem, i nie robi mu różnicy, że tego wyroku jeszcze niema i nie wiadomo, czy to będzie 2 lata, 30 lat, czy kara śmierci, a może tylko "zawiasy".

 

No ale co kto lubi...

 

A po drugie czas ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.