slawek78 Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 Podpowiedzcie, Jak zakwalifikować, a w zasadzie do której rubryki z tabeli takie usterki jak: 1. Nie otwierająca się szyba kierowcy (w M1) 2. Uszkodzony przegub zewnętrzny od strony zwrotnicy, chodzi o te charakterystyczne stuki przegubu przy skręconych kołach w czasie jazdy 3. Uszkodzona osłona np postrzępiona tego ww. przegubu? Cytuj
Paprock Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 - crackers, sześć siedem jeden czy 6.1.7. Przeniesienie napędu? No można kombinować coś tam z przeniesienia napędu. Dla mnie szczegół czy półoś nazywa się półosią czy też lewym lub prawym wałem pędnym. Ja bym tak to podciągnął. Tam też są osłony gumowe. Wał pędny to nie tylko rura wzdłuż osi pojazdu z przegubami krzyżakowymi, ale też mogą być przeguby równobieżne. A ręczne otwieranie/zamykanie szyb lub przy wykorzystaniu korbotroników to coś w zakresie urządzeń sterujących kierowcy. No ale to są moje kombinacje. Równie dobrze mogę wypisać te usterki bez przyporządkowywania ich do jakichkolwiek grup. Cytuj
slawek78 Napisano 4 Sierpień 2017 Autor Napisano 4 Sierpień 2017 Dobra, mogę chyba przypisać to do 6.1.7 b i g A co z nieotwierającą szybą? Równie dobrze mogę wypisać te usterki bez przyporządkowywania ich do jakichkolwiek grup A do jakiego numeru to przyporządkować? Cytuj
Paprock Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 - chyba do tego drugiego zdania w uwagach pod pierwszą tabelką: UWAGI: 1. Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym. 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. Cytuj
max72 Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 A co z nieotwierającą szybą? A co z bankowozem? Cytuj
Paprock Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 - ta! I z autobusem i w ogóle... - a tak w ogóle to co jeszcze w samochodzie może być popsute? W samochodzie okna przewidziane do otwierania mają się otwierać i to sprawnie, a w samochodzie, w którym okna są nie przewidziane do otwierania mają się nie otwierać. Natomiast okna, w których szyba awaryjnie przewidziana jest do zbicia ma się z założenia awaryjnie zbijać. Czołowa, oprócz wersji militarno-amfibijnych, też raczej na stałe wstawiona w nadwozie, to skąd zaraz bankowóz z jego patentami na dodatek zgodnymi z wymaganiami? Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 A co z nieotwierającą szybą? A musi się otwierać ? Tak dla przykładu STAR 660 i żeby nie było HNJ0310 miał pleksę w oknach . Cytuj
biker100 Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 Tak dla przykładu STAR 660 ale demontowaną... Cytuj
DARIO64 Napisano 4 Sierpień 2017 Napisano 4 Sierpień 2017 ale demontowaną... Latem, żebym warszawianki lepiej widział, bo pleksa matowiała. Jak się na jedną zapatrzyłem ,to ludzie ubaw na przystanku mieli ,zielone światło było nieważne , ważne że ona się uśmiechnęła. A w tym aucie nie da się wyjąć ? Ps. HNJ0310 był pod plandeką . Cytuj
slawek78 Napisano 6 Sierpień 2017 Autor Napisano 6 Sierpień 2017 W samochodzie okna przewidziane do otwierania mają się otwierać i to sprawnie, a w samochodzie, w którym okna są nie przewidziane do otwierania mają się nie otwierać. Dość logiczne, tylko jak to właśnie zakwalifikować i pod który punkt przypiąć. A nawiasem mówiąc, czy jak podjeżdża np osobówka M1 (dlatego ten bo prawie w 100% ma otwierana szybę kierowcy) i nie otwiera się to co z tym robicie. Puścić, OK, ale za rogiem kontrola. Rzadko Policja pozwala otwierać drzwi, pierwsze co robią to proszą o spuszczenie szyby. A tu niespodzianka, własnie wyjechał ze stacji i nie działa! Kolejna rzecz do tego koszyka. Dla przykładu mercedes SL z boczną szybą przyciemnioną fabrycznie. Co z tym? Raczej nie ma znaczenia że fabrycznie, nie spełnia warunków i tyle. czy tak? Cytuj
Solaris Napisano 6 Sierpień 2017 Napisano 6 Sierpień 2017 Zdecydowanie wynik negatywny. Jego problem że ma przyciemnione szyby przednie boczne i nie dają przepuszczalności 70 %. Napisane, jest że kontrola organoleptyczna a pomiar w uzasadnionych przypadkach, jak już rzeczywiście widać ze przyciemnione. A jak będzie np. 65 % to może jeszcze nie wzbudzić podejrzenia i diagnosta przyrządem nie sprawdzi. A usterkę o nieotwieraniu się szyby możesz podpiąć pod przepis z Ustawy Prawo o Ruchu drogowym 2. Urządzenia i wyposażenie pojazdu, w szczególności zapewniające bezpieczeństwo ruchu i ochronę środowiska przed ujemnymi skutkami używania pojazdu, powinny być utrzymane w należytym stanie oraz działać sprawnie i skutecznie. Lub pod inne usterki które znalazłeś, bo te wszystkie usterki zawarte w rozporządzeniu nie wyczerpują zakresu wszystkich możliwych niesprawności pojazdu Cytuj
cezary Napisano 6 Sierpień 2017 Napisano 6 Sierpień 2017 a Wy tak na poważnie z tym N za w/w usterki? jeżeli tak to nie jestem w stanie racjonalnie tego skomentować Cytuj
Solaris Napisano 6 Sierpień 2017 Napisano 6 Sierpień 2017 Według mnie jak podejrzeń nie wzbudzi to diagnosta puści. Np. będzie 60-70 procent. W przepisach jest napisane: Kontrola organoleptyczna oraz w uzasadnionych przypadkach pomiar Zauwazyłem że na samochodach w ciemnym kolorze: czarny, granatowy, bordowy jakos mniej się rzuca w oczy że szyby są zbyt mocno przyciemnione, a na jasnym kolorze samochodu widać zdecydowanie. Więc jak diagnosta organoleptycznie nie zauważy ze jest ciut za mocno to pójdzie Cytuj
slawek78 Napisano 7 Sierpień 2017 Autor Napisano 7 Sierpień 2017 a Wy tak na poważnie z tym N za w/w usterki? jeżeli tak to nie jestem w stanie racjonalnie tego skomentować Nie ukrywam że chciałbym poznać komentarz Twój też. Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że nie wszystko da się wyłapać. Każdy przypadek jest inny. Bardziej chodzi o to żeby samemu sobie kłopotów nie narobić. Po wyjeździe pojazdu ze stacji nikt nie sprawdzi czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, ale już ta nieszczęsna szyba od razu rzuci się w oczy kontroli. A idąc dalej, jak odróżnić przyciemniane klosze tylnych lamp fabrycznie od spreju? Jest na nich jakieś oznaczenie że są dymionie? Cytuj
Paprock Napisano 7 Sierpień 2017 Napisano 7 Sierpień 2017 No ale Kolego slawek78, wszystkiego nie rozpisali w tak zwanym zakresie i trzeba trochę własnego mieć oka. Co do popsutych mechanizmów szyb to z pootwieranymi oknami polecam zwiedzać zimą Syberię, a z pozamykanymi Saharę w upale. Na trudne tematy trzeba mieć własne baczenie. Nie robię larum jak różnica w siłach hamowania wynosi 29% i nie kręcę afery jak na wskaźnikach 31% różnicy wyskoczy. Co do przyciemnianych szyb to organoleptyka i praktyka nauczyła, że szyby fabryczne są na granicy dopuszczalności/przepuszczalności, więc jakakolwiek folia/okleina i bez uzasadnionego użycia przyrządu pomiarowego taką szybę na dzień dobry dyskwalifikuje z użycia. Z lampami i ich przyozdobieniami zawsze problemy i niepotrzebne sprzeczki, więc jak światła świecą ostro i wyraźnie to nie wnikam czym to osprayowane. A jak coś leży na rzeczy to usterka drobna najczęściej "uszkodzone żródło..." czy jakoś podobnie. Żeby zaraz nie było, to szyby mają działać sprawnie, a światła świecić wyraźnie. Cytuj
cezary Napisano 7 Sierpień 2017 Napisano 7 Sierpień 2017 A jak coś leży na rzeczy to usterka drobna najczęściej "uszkodzone żródło..." czy jakoś podobnie. już pisałem o tym, podciągam nieco usterki i kwalifikuję jako drobne ale tylko RAZ, jak za rok są nie usunięte to bez ostrzegania i tłumaczenia jest N, metoda się sprawdza, a jak coś działa to po co kombinować, w/w cytat to potwierdza, że myślenia nic nie zastąpi. Cytuj
slawek78 Napisano 7 Sierpień 2017 Autor Napisano 7 Sierpień 2017 Nie zrozum mnie źle. Ja TYLKO pytam jakie jest Wasze podejście i co o tym myślicie. To raczej zrozumiałe, że każdy sam ocenia i sam odpowiada za to co ocenił. Zobacz, że dla większości zawodów są wykładnie, masz normę elektryczną i komentarz do niej co i jak z niej zrozumieć. Ja, jak dotąd nie spotkałem komentarza do warunków technicznych, ani do rozporządzenia w sprawie przeprowadzania badan technicznych. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 7 Sierpień 2017 Napisano 7 Sierpień 2017 Ja, jak dotąd nie spotkałem komentarza do warunków technicznych, Spotkałeś albo jeszcze spotkasz- interpretacje w różnych częściach Polski Cytuj
adam1501 Napisano 7 Sierpień 2017 Napisano 7 Sierpień 2017 podciągam nieco usterki i kwalifikuję jako drobne ale tylko RAZ, jak za rok są nie usunięte to bez ostrzegania i tłumaczenia jest N Jasne... a klient od razu z tekstem, że w zeszłym roku Panu nie przeszkadzało... Cytuj
blakop Napisano 7 Sierpień 2017 Napisano 7 Sierpień 2017 A dlaczego? Skoro w zeszłym roku zostały przedstawione i omówione to widocznie już wtedy przeszkadzały... Ale nie tak bardzo - zgodnie z prawem. A po roku i owszem... Może to nie do końca zgodne z prawem tak literalnie - ale całkiem logiczne. Cytuj
jurekb Napisano 8 Sierpień 2017 Napisano 8 Sierpień 2017 Witam co do szyb, przy tej ilości parkingów; wjazdów; bramek; szlabanów, nie wyobrażam sobie wysiadania za każdym razem po bilet i z biletem.... fakt tej usterki niema w 776 miałem niedawno hondę elektr. szyba nie działa, ręczne ustawianie lusterka urwane, lusterko na drzwiach. Na moje pytanie jak Pani ustawi lusterko do jazdy? odpowiedź po co mam w środku osłona przegubu jak najbardziej przeniesienie napędu często kożystam Cytuj
cezary Napisano 8 Sierpień 2017 Napisano 8 Sierpień 2017 w zeszłym roku Panu nie przeszkadzało... napisałem, że bez tłumaczenia, a po za tym po ewentualnej próbie mam taki okropny wyraz twarzy, że już klient dalej tego nie ciągnie, nawet fredy kruger by się przestraszył Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.