Qnick Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Dowód zatrzymany przez ITD za masę własną (zaniżona), pojazd pojawia się na DBT i co chcecie od klienta i jakie badanie żeby to przeszło przez WK i oddali DR ? Bo mam problem w WK . Klient zważył pojazd pojawił się na SKP z kwitem z wagi, ustaliliśmy nowe dane czyli masa własna większa i niższa ładowność a WK nie chce oddać DR i chce zmiany konstrukcyjne tylko jakie się pytam ? Cytuj
wojteczek Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Takie które skutkowały zmianą masy własnej. Ktoś zmienił zabudowę na inną wykonaną z cięższego materiału i masa wzrosła. To oficjalnie, a prywatnie to nie szkoda mi cwaniaków. Cytuj
Paprock Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Swego czasu byłem sceptycznie nastawiony do zaliczania niektórych sprzętów w parametr masy własnej pojazdu, no i dalej jestem sceptycznie nastawiony. Natomiast kilka zmian parametru masy własnej przewinęło się przez stację i były to zmiany poparte dokumentami/oświadczeniami przykładowo o montażu platformy załadowczo-rozładowczej (windy) lub agregatów chłodniczych czy coś podobnego. W tych oświadczeniach były podane nowe dane łącznie z masą (wagą), a bywało, że kwit z ważenia był załączany. No i owszem, do tego wszystkiego robiło się badanie zwane konstrukcyjnymi zmianami. Cytuj
Qnick Napisano 18 Sierpień 2017 Autor Napisano 18 Sierpień 2017 Ktoś zmienił zabudowę na inną wykonaną z cięższego materiału i masa wzrosła. To oficjalnie, a prywatnie to nie szkoda mi cwaniaków. Chodzi o to że nikt nic nie zmieniał więc w imię czego mam pisać fikcję. Cytuj
michal_k Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 chce zmiany konstrukcyjne tylko jakie się pytam ? A jakie zmiany zaszły w pojeździe? Jakieś musiały zajść skoro masa się zmieniła. No chyba że ktoś wcześniej poświadczył nieprawdę Cytuj
Paprock Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 No to niech klient załatwi aneks do homologacji, czy tam oświadczenia producenta o danych do rejestracji. Cytuj
michal_k Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Chodzi o to że nikt nic nie zmieniał Jeśli jesteś tego pewien to oznacza, że ktoś poświadczył nieprawdę w dokumencie (zapewne diagnosta), więc może się okazać, że decyzja o rejestracji powinna zostać uchylona. Cytuj
wojteczek Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Chodzi o to że nikt nic nie zmieniał więc w imię czego mam pisać fikcję. Tak to prawie przy każdych zmianach można powiedzieć, bo diagnosta widzi pojazd po zmianach a nie uczestniczy w trakcie zmian. Tak było zawsze od kiedy ta osoba posiada ten pojazd czy od nowości? Cytuj
kowal Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Bydgoscy inspektorzy wyeliminowali z ruchu kolejny przeładowany pojazdAż 7 ton ważył zatrzymany przez bydgoskich inspektorów transportu drogowego samochód ciężarowy z ładunkiem, którego dopuszczalna masa całkowita wynosiła 3 490 kg. Ponadto ważenie wykazało, że masa pustego pojazdu wynosi 3 670kg i znacząco przekracza tę wskazaną w dowodzie rejestracyjnym – 2 850kg. W środę, 16 sierpnia 2017 r. inspektorzy z WITD w Bydgoszczy, patrolując ulice tego miasta, zwrócili uwagę na samochód ciężarowy, którym przewożono trzy duże pojemniki. W związku z tym, że pojazd zarejestrowany był do 3,5 tony, został skierowany na punkt wagowy. Pomiar masy wykazał, że samochód wraz z ładunkiem ważył 7t. Tymczasem jego dopuszczalna masa całkowita wynosi 3 490 kg. W czasie, gdy inspektor sporządzał dokumentację z kontroli, właściciel pojazdu zorganizował przeładowanie całości ładunku na inny, odpowiedni do takiej masy środek transportu. Po rozładunku kontrolowany pojazd został zważony ponownie. Ważenie wykazało, że masa pustego pojazdu wynosi 3 670 kg i znacząco przekracza tę wskazaną w dowodzie rejestracyjnym, którą określono na 2 850 kg. Pojazd został wycofany z ruchu drogowego z powodu stwierdzonej niezgodności mas oraz wyciekiem oleju napędowego ze zbiornika paliwa, a kierujący ukarany mandatami. http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/bydgoscy-inspektorzy-wyeliminowali-z-ruchu-kolejny-przeladowany-pojazd ogólnie jest to patologia i ciągle się powtarza i nikt nie chce z tym nic zrobić .. Cytuj
markes30 Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 ogólnie jest to patologia i ciągle się powtarza i nikt nie chce z tym nic zrobić .. Jak to nikt !!?? Przecież sam cytujesz, że odpowiednie służby się tym zajęły !!! Od tego jest ITD i wywiązują się ze swoich obowiązków bardzo dobrze. Cytuj
kowal Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 służby się tym zajęły no i co ,że wyeliminowały z ruchu - czy zostanie wyjaśnione dlaczego takie rozbieżności w masach ,skąd się wzięły -czy tylko zatrzymają dowód i na tym się skończy Cytuj
Mecher Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Się nie kończy ... bo jak w pierwszym poście napisano, WK chce zmiany konstrukcyjne, których według autora nie było. I jest problem, a skoro jest, to do czasu jego rozwiązania (takiego czy innego) nic się nie kończy Cytuj
wojteczek Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Przecież wiecie jak jest. Zrobi gdzieś badanie po zmianach i odbierze nowy DR, chyba że to przypadek z tych co kolega kowal podał że G>DMC to wtedy bardziej zaboli bo zmiany jednak będą musiały być wprowadzone. Cytuj
kowal Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 bo zmiany jednak będą musiały być wprowadzone. jakie zmiany -może po prostu jak wielokrotnie tu było poruszane . np.WV lt 46 o dmc 4,6 został zarejestrowany na dmc 3,5 i stąd kłopot -więc na czym miały by polegać te zmiany konstrukcyjne.. Cytuj
blakop Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Ale co ma DMC do do masy własnej kowal?? Jak dla mnie stawiam swoją tygodniówkę, że poprzednie badanie było wirtualne i diagnosta wpisał masę własną "co by pasowała", a nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Teraz po zważeniu się okaże że jest pewnie 500 kg ładowności Ja w takim przypadku wziął bym jeszcze opinię rzeczoznawcy (niestety) jako dupochron na to ważenie... Cytuj
kowal Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 poprzednie badanie było wirtualne i diagnosta wpisał masę własną "co by pasowała" pasowała właścicielowi pojazdu .Ale co ma DMC do do masy własnej w tym przypadku takie nieścisłości i niezgodności i ty pytasz co ma masa własna tego pojazdu do jego dmc opinię rzeczoznawcy i co on napisze Cytuj
blakop Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Ale ja nadal Cię nie rozumiem kowal. Po pierwsze nie wiemy o ile odbiega faktyczna masa, od podanej w DR. Po drugie - co do tego ma DMC? Zwyczajnie należy teraz ustalić faktyczną masę, ale opierał bym się tu nie tylko na wadze (chyba, że SKP ma własną), ale wymagał bym też opinii rzeczoznawcy w tym akurat przypadku potwierdzającą tą nową, jak rozumiem właściwą masę. A jeśli będzie ona na tyle wysoka, że w relacji do DMC pojazdu da jakiś śmieszny parametr ładowności to już problem klienta. Natomiast nastawienie WK poniekąd słuszne... Bo w sumie albo ZK, albo cofamy poprzednią rejestrację... Cytuj
sad_madman Napisano 18 Sierpień 2017 Napisano 18 Sierpień 2017 Zadam może głupie pytanie - ale dobrze rozumiem, że większość z was wpisałoby tę masę, która znajduje się w "kwicie z wagi" ? Jaki problem w tym wypadku dostarczyć kwit jaki pasuje właścicielowi pojazdu ? No i kwestia "legalizacji" wagi... Cytuj
cezary Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 większość z was wpisałoby tę masę, która znajduje się w "kwicie z wagi" nie jestem aż tak biegły w przepisach ale gdzieś chyba jest zapis, że z "legalizowanej wagi" i ewentualnie popartej kwitem od rzeczoznawcy Cytuj
markes30 Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 Jeśli na OSKP nie ma wagi legalizowanej ( max 5 % OSKP w Polsce ma wagę ) to tylko i wyłącznie ustalenie masy z opinią rzeczoznawcy. W opinii powinno być zdjęcie pojazdu stojącego na wadze wraz z wynikiem na wyświetlaczu zewnętrznym. Cytuj
Qnick Napisano 19 Sierpień 2017 Autor Napisano 19 Sierpień 2017 No OK tak poproszę następnym razem bo to w sumie jedyne sensowne rozwiązanie dla diagnosty i poparte paragrafem. Cytuj
kowal Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 albo cofamy poprzednią rejestrację...czy spotkałeś się z takimi przypadkami -aby ukrócić kombinatorstwo właścicieli takich pojazdów ,bo wiadomo o co w tym wszystkich chodzi.. Cytuj
markes30 Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 albo cofamy poprzednią rejestrację...czy spotkałeś się z takimi przypadkami -aby ukrócić kombinatorstwo właścicieli takich pojazdów ,bo wiadomo o co w tym wszystkich chodzi.. Oczywiście. IDT robi re-kontrole w siedzibie przedsiębiorcy. Efekty tych re-kontroli pokazywane były na kilku szkoleniach ( w tym OSDSu). Zebrane w postępowaniach dowody przesyłane są do prokuratury. Zapadło już klika wyroków w tym również na diagnostów. Cytuj
kowal Napisano 19 Sierpień 2017 Napisano 19 Sierpień 2017 Zapadło już klika wyroków w tym również na diagnostów. i nic nie mówicie .Jak to się mówi ,poprzez profilaktykę możemy zapobiec wielu wypadkom .. Cytuj
danielg539 Napisano 20 Sierpień 2017 Napisano 20 Sierpień 2017 A jeśli będzie ona na tyle wysoka, że w relacji do DMC pojazdu da jakiś śmieszny parametr ładowności to już problem klienta. A jeżeli MW przekroczy DMC to czyj będzie to problem? W epoce badań jednostkowych badania wykonywane przez firmy dokonujące zabudów (zwłaszcza gdy te firmy posiadały swe SKP) były często fikcyjne. Sam znam przypadki gdy w momencie dostarczenia pojazdu do zabudowy od ręki otrzymywało się zaświadczenia z BT a w praktyce zabudowa pojazdu trwała od kilku do kilkunastu dni. Był to taki "ukłon" w stronę klienta aby ten gdy jego pojazd był w zabudowie mógł załatwić formalności urzędowe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.