rewers Napisano 25 Sierpień 2017 Share Napisano 25 Sierpień 2017 Chciałem zapytać kolegów, jakie są wasze doświadczenia z badania analizy spalin pojazdów wyposażonych w instalacje zasilania gazem. Chodzi mi głównie o pojazdy, które już trochę czasu jeżdżą z instalacją. Z moich obserwacji wynika, że mało który pojazd spełnia obowiązujące wymagania. Uważam, że spowodowane to jest wyższą temperaturą spalin i wypalaniem katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Sierpień 2017 Share Napisano 25 Sierpień 2017 Często analiza spalin pokazuje, że na benzynie jest w normie a na gazie Tlenki węgla i Węglowodory wykraczają poza dopuszczalne wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariuszd Napisano 25 Sierpień 2017 Share Napisano 25 Sierpień 2017 Tak zgadza się , dlatego twierdze że pojazd z gazem jest bardziej ekonomiczny niż benzynowy niekoniecznie ekologiczny . Fakt jest tez taki że lekko zabrudzony filtr powietrza albo nagar na świecy benzynie nie zaszkodzi a na gazie od razu widać różnicę . I jeszcze jedno na benzynę są jakieś normy a na gaz sami wiecie że tankując w innej stacji auto zachowuje się inaczej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Sierpień 2017 Share Napisano 25 Sierpień 2017 Chciałem zapytać kolegów, jakie są wasze doświadczenia z badania analizy spalin pojazdów wyposażonych w instalacje zasilania gazem. Z doświadczenia diagnostycznego i właściciela pojazdu z LPG, pojazd z LPG jest ekologiczniejszy. Warunkiem jest spełnienie przede wszystkim, sposób montażu i regulacji. Pojazdy z prawidłową instalacją i elementarną regulacją nie zapalają żadnych kontrolek i spełniają grubo, ponad normę emisję spalin. Każdy pojazd z instalacją gazową w którym "palą się kontrolki", ze względu na instalację gazową to ściema niedouczonych gazowników i właścicieli pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 26 Sierpień 2017 Share Napisano 26 Sierpień 2017 ze względu na instalację gazową to ściema niedouczonych gazowników i właścicieli pojazdów Z doświadczenia diagnostycznego i właściciela pojazdu z LPG 8 lat jeżdzę na gazie - regularne przeglądy i obsługa i wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Sierpień 2017 Share Napisano 27 Sierpień 2017 Często analiza spalin pokazuje, że na benzynie jest w normie a na gazie Tlenki węgla i Węglowodory wykraczają poza dopuszczalne wartości Tak bywa w przypadku starszych instalacji, natomiast instalacje sekwencyjne utrzymane w należytym stanie pozbawione są tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Sierpień 2017 Share Napisano 28 Sierpień 2017 utrzymane w należytym stanie Magiczne zdanie... hahahahaha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Tak magiczne; czytaj: serwisowana lub taka co jeszcze się nie popsuła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Miałem kilka aut z LPG i często po serwisie w tzw. serwisie LPG auto było nie do użytku i dopiero wizyta w "garażu u Mietka" pomagała... Oczywiście nie chcę przez to powiedzieć, że to zasada, ale niestety tak bywa, że tzw. serwis nie jest gwarancją jakości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Pytanie czy ten "Mietek z garażu" robił to w sposób w jaki powinno być to wykonane. Często się zdarza, że najpierw trzeba usunąć w aucie jakąś usterkę a dopiero wtedy można wyregulować gaz - dlatego podejmie się tego Mietek a nie porządny specjalista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 dlatego podejmie się tego Mietek a nie porządny specjalista. zrobił mu mietek dobrze i jest zadowolony, i oto chodzi, ma być efekt a nie cudowanie, czego tam nie trzeba by zrobić, poprawić, wymienić i skasować za horrendalne pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Ja tam nie wiem jak te gazowniki te gazy montują, ale w co drugim świeci chack engine od gazu i klienci mówię że gazownik powiedział że tak ma być. Mało tego niedawno miałem gościa z gazem zamontowanym parę miesięcy wcześniej, a dozór z przed 2 lat, ale nie to jest dziwne tylko to że dozór grodków, a butla stako stara jak świat. Jak powiedziałem klientowi to mało zawału nie dostał. Kiedyś miałem innego co trzy lata jeździł do konkurencji, a u nas się okazało też że nie ta butla. Pojechał do gazownika, a ten twierdził że dozory pomylili jak wysłał je po świadectwo homologacji. Normalnie tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Niestety ale przeciętny zakład montujący instalacje gazowe dysponuje kilkoma uniwersalnymi mapami a to zbyt mało aby dobrze "zgrać" gaz z samochodem i dlatego często świeci kontrolka awarii silnika. Gdy gaz jest montowany w ASO to mapa jest modyfikowana specjalnie pod dany model samochodu i pod konkretny silnik i dlatego problemów ze świecącymi kontrolkami jest znacznie mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Wrzesień 2017 Share Napisano 3 Wrzesień 2017 Ale w jakim ASO? Zamówiłem w salonie nową Fabię i żeby od razu gaz założyli. Salon Skody i tak nie ogarnął tematu i przed sprzedażą zawieźli auto do gazownika "z miasta". A ten gazownik to jakiś tam "mistrz" nie był. Tez od początku miałem większe czy mniejsze, ale jednak kłopoty. Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi: "Panie - żeby z gazem coś robić trzeba najpierw dobrze silnik na benzynie wyregulować, bo ona benzynie coś nie gra - jedź Pan do mechanika najpierw". A mechanik na to: "Panie - z silnikiem wszystko gra - to coś z instalacją - jedź Pan do gazownika". I tak w kółko... Obecnie unikam aut z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2017 Share Napisano 4 Wrzesień 2017 Mam, Koledzy, Jeep-a ZJ 1993 rok z gazem. Żeby gaz "hulał" w aucie kupiłem sobie interfejs do komputera i ściągnąłem oprogramowanie do diagnostyki sterownika ze strony producenta. Gazownicy okoliczni zajęci są montażem gazu u nowych klientów i na problemy nie mają czasu. Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 4 Wrzesień 2017 Share Napisano 4 Wrzesień 2017 Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi: W pierwszej kolejności najpierw ogrania się mechanikę bo gaz jest np. bardziej wrażliwy na zużyty układ zapłonowy niż benzyna. Na benzynie może wtedy śmigać a na gazie będzie "lipa". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2017 Share Napisano 4 Wrzesień 2017 Ale jak mechanik nie ogarnie mechaniki bo mu się nie chce, to powie że to wina gazu i tyle. A nie będzie się grzebał w cytowanym ZJ'ocie rocznik 93, skoro w tym czasie zrobi kilka prostych napraw w typowych, nowszych autach z dużo większym zyskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Wrzesień 2017 Share Napisano 5 Wrzesień 2017 Ale w jakim ASO?Zamówiłem w salonie nową Fabię i żeby od razu gaz założyli. Salon Skody i tak nie ogarnął tematu i przed sprzedażą zawieźli auto do gazownika "z miasta". A ten gazownik to jakiś tam "mistrz" nie był. Tez od początku miałem większe czy mniejsze, ale jednak kłopoty. Z używanymi z autami z gazem przeważnie jest tak. Jak coś zaczyna w nich "nie grać" to jedzie się do mechanika - najpierw do gazownika, który mówi: "Panie - żeby z gazem coś robić trzeba najpierw dobrze silnik na benzynie wyregulować, bo ona benzynie coś nie gra - jedź Pan do mechanika najpierw". A mechanik na to: "Panie - z silnikiem wszystko gra - to coś z instalacją - jedź Pan do gazownika". I tak w kółko... Obecnie unikam aut z gazem. Bo jest ASO i ASO Jeżeli w ASO na co dzień montują instalacje gazowe to zęby na tym zjedli" i poradzą sobie z montażem a jak będą jakieś nadzwyczajne trudności to poproszą o pomoc producenta instalacji w wszystko będzie OK. Natomiast jak w jakiś ASO sprzedaż samochodu z gazem trafia się raz na miesiąc to zwykle oddają auto do Pana Czesia a ten jak mu się uda to dobrze zamontuje a jak nie to będą problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Odkopię temat. Zakładam, że na przeglądach badacie auta zgodnie ze sztuką czyli analiza spalin też jest. Jak wam wypadają te auta na przeglądzie ? Jest dobrze czy źle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaszczur Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 a dlaczego by jej miało nie być ? skoro jest wymagana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Raczej oczekiwałbym prostych odpowiedzi na zadane pytanie niż wchodzenie w dyskusję dlaczego wielu diagnostów nie wykonuje tych badań. Jak wypadają auta wyposażone w LPG u Ciebie na przeglądach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 U mnie ok. Najgorzej wypadają wbrew pozorom nowe auta 2-3 letnie min. fabie trzycylindrowe z LPG. Ale to może dlatego że mam dużo u siebie Uberow którzy wyjątkowo mocno te auta eksploatują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 12 godzin temu, sad_madman napisał: Jak wypadają auta wyposażone w LPG u Ciebie na przeglądach ? Jak instalacja jest prawidłowo obsłużona, to wyniki są lepsze od benzyny. Niestety, zdarza się, że klient nie wykonuje przeglądów instalacji lub robi je u kowala i wówczas bywa różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 19 minut temu, adam1501 napisał: (...) że klient nie wykonuje przeglądów instalacji lub robi je u kowala i wówczas bywa różnie. " A to rozchodzi się " o forumowego Kolegę ? P.s ( w tej sytuacji bezpieczniej jest wspomnieć o " piekarzu " ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Luty 2021 Share Napisano 17 Luty 2021 "Nasz Kowal" bez sprzętów zrobiłby robotę lepiej niż niejeden z tzw. fachowców. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.