aboz 283 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty Jak przechodzi EOBD to nawet analizatora nie dotykam. Generalnie zasada jest prosta. Pojazd prawidłowo serwisowany nie ma problemu z BT. Zdarzają się przypadki awarii, ale są zdecydowanie rzadkie. Są też silniki wybitnie nie lubiące LPG, ale to już margines. Główną przyczyną niespełniania wymagań jest jednak niewłaściwy serwis lub jego brak. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesław 2 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty ile jest warsztatów co nie maja analizatora, jak pytam klientów o serwis u gaziaża to wielkie ździwienie,ON TYLKO LAPTOPEM sprawdzał Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej89 17 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 4 minuty temu, wiesław napisał: ON TYLKO LAPTOPEM sprawdzał jeżeli oni też montują LPG, a nie tylko serwisują laptopem to ciekawe skąd biorą konkretne wartości spalin które widnieją w homologacji. Pewnie losowo wpisują Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty Z tabelki z rozporządzenia. No z norm, jat to skąd. Spojrzy w sufit i wpisuje tak, żeby było dobrze. Podobno na wielu stacjach jest tak samo. Znaczy, że na badaniu było dobrze, a potem... Też się staram, aby wyszło "dobrze", ale jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę. A poza konkursem to jaka jest norma węglowodorów na dzisiaj. Pytam, bo dawno nie mierzyłem. Co pomiar, to same zera albo blisko zera analizator wyświetla. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leski66 278 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 10 minut temu, Paprock napisał: A poza konkursem to jaka jest norma węglowodorów na dzisiaj. Przed setkę trzeba " nabić " : 11 minut temu, Paprock napisał: (...) aby wyszło "dobrze" 13 minut temu, Paprock napisał: Co pomiar, to same zera albo blisko zera analizator wyświetla. Ale sonda analizatora " wisi na analizatorze ". Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej89 17 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty To widzę same legitne pojazdy masz, u mnie jak jakiś ma poniżej 20 to można szampana otwierać że nówka funkiel nieśmigany, Zazwyczaj w granicy 70. Rekordy jakie miałem to 3200 węglowodorów, 12% tlenku węgla i lambdy 1.35 i 0,82 (coś takiego). Wycięte katy to już nosem czuć jak smrodem daje Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezary 304 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 3 minuty temu, Andrzej89 napisał: Wycięte katy to już nosem czuć jak smrodem daje No i analizatory i inne dymomierze niepotrzebne, nos wystarczy. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 38 minut temu, Paprock napisał: Też się staram, aby wyszło "dobrze", ale jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę. O! Tu coś zaiste rzeźbione było, żeby nie raziło! Mam w komplecie AirBag do tego. Zapodać? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezary 304 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 45 minut temu, Paprock napisał: jak razi [Check Engine] to nawet nie podchodzę i 5 minut temu, Paprock napisał: O! Tu coś zaiste rzeźbione było, żeby nie raziło! To też nie podchodzisz bo to jakby ZK, a Ty na podstawowej dziergasz. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty No szyję na podstawowej z utartą opinią i coby zaspokoić: 24 minuty temu, Andrzej89 napisał: To widzę same legitne pojazdy masz, u mnie jak jakiś ma poniżej 20 to można szampana otwierać że nówka funkiel nieśmigany - tak, większość to auta trzyletnie, a druga większość, to powroty tych, które już były. Żadnych trudnych min, bomb, niewybuchów. Trupy nas znają i z daleka omijają. Jest jeszcze tylu "fajnych chłopaków"... Chociaż i ja ostatnio pochyliłem się nad wiekową pandą i dałem jej jeszcze pożyć trochę przynajmniej do wymiany progów. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leski66 278 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 1 godzinę temu, Paprock napisał: Chociaż i ja ostatnio pochyliłem się nad wiekową pandą i dałem jej jeszcze pożyć trochę przynajmniej do wymiany progów. To... miałeś gest..., myślisz, że po "N-ce " wróci ? 1 godzinę temu, Paprock napisał: Żadnych trudnych min, bomb, niewybuchów. Trupy nas znają i z daleka omijają. Tylko pozazdrościć. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty Nie oberwała negatywa. Oczy w kanale zamknąłem. A zazdrościć nie ma czego. Zapiernicz taki, jak w tym 'polskim markiecie' na kasie przed świętami. Zapomnij o siku. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter1973 28 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty 9 godzin temu, aboz napisał: Jak przechodzi EOBD to nawet analizatora nie dotykam. a z gazem też ? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 17 Luty Share Napisano 17 Luty @piter1973, a jest jakaś różnica? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aboz 283 Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty W dniu 17.02.2021 o 19:26, piter1973 napisał: a z gazem też ? Wskaż przepis, który by mi nakazywał wykonanie analizy spalin w pojeździe z gazem, gdy wynik pomiaru EOBD jest pozytywny. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biker100 82 Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty W dniu 17.02.2021 o 19:26, piter1973 napisał: a z gazem też ? 5. Dla pojazdów silnikowych wyposażonych w pokładowe systemy diagnostyczne do kontroli emisji zanieczyszczeń gazowych OBDII/EOBD konieczne jest sprawdzenie, czy w badanym pojeździe prawidłowo działa kontrolka MIL, wszystkie procedury (monitory) diagnostyczne są wykonane oraz czy nie występują zarejestrowane kody usterek. Jeżeli wynik jest pozytywny, możliwe jest odstąpienie od wykonania pomiarów wieloskładnikowym analizatorem spalin. Przy negatywnym wyniku dopuszczalne jest wykonanie testu czujników tlenu za pomocą czytnika OBDII/EOBD lub wykonanie tradycyjnego pomiaru zanieczyszczeń gazowych wieloskładnikowym analizatorem spalin i ich wynik uznać za wiążący. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty No to zaś coś źle robię, że świecące [Check Enginy] gonię. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aboz 283 Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty 2 godziny temu, Paprock napisał: świecące [Check Enginy] gonię. Była taka opinia ITS-u lub PISKP, że w przypadku świecącej się kontrolki MIL wynik, bez względu na test czujników lub analizę spalin uznać za negatywny. Na pytanie jak to się ma do rozporządzenia nikt nie potrafił odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezary 304 Napisano 19 Luty Share Napisano 19 Luty 3 godziny temu, Paprock napisał: No to zaś coś źle robię, że świecące [Check Enginy] gonię. Nie źle, tylko szeryf wylazł na wierzch i czyni jak mu sumienie nakazuje. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SYXLV 0 Napisano Wtorek o 07:34 Share Napisano Wtorek o 07:34 Tak w nawiązaniu do norm emisji przez zagazowane silniki https://youtu.be/KvxplNDs6lo?t=294 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.