Skocz do zawartości

Odchylenie świateł mijania


vaandee

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie.

Jeśli urządzenie nie posiada na szablonie do sprawdzenia granicy światła i cienia naniesionych wartości pionowych w sensie gotowych linii w zakresie od 3 do 5cm to jak mamy oszacować o ile za dużo jest posunięta granica światła i cienia? I ile %odchylenia strumienia stanowi przesunięcie świateł w Xcm/10m?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pokręcić pokrętłem wysokości tak aby zgrała się linia na przyrządzie z granica światłocienia i odczytać wartość z podziałki pokrętła a następnie porównać ja z wartością wymaganą dla danego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównać ja z wartością wymaganą dla danego pojazdu

 

gdzie można znaleźć wartości dla pojazdów? (nie jestem na razie diagnostą)

 

a czy można założyć, że od wartości ustawionej po złapaniu granicy światła cienia, odejmiemy wartość początkową przyjętą dla danej lampy i zamienimy współczynnik procentowy na cm/10m ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajrzałem i tylko jedno pytanko :D

 

X1 = 40 + ( 4,8 / H ) przy odchyłce max 3 cm na 10 m w górę

X2 = 40 - ( 8 / H ) przy odchyłce max 5 cm na 10 m w dół

 

czym są wartości 4,8 i 8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Zabiorą dowód za źle ustawione światła. Rusza ogólnopolska akcja

 

Masz źle ustawione reflektory? Przepaloną żarówkę? A może po stłuczce mechanik zamontował ci światła z angielskiego samochodu? Możesz mieć problem. Policja rozpoczęła akcję "Twoje światła - Twoje bezpieczeństwo".

 

https://www.tvn24.pl/zabiora-dowod-za-zle-ustawione-swiatla-rusza-ogolnopolska-akcja,793924,s.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.tvn24.pl/lodz,69/zabiora-dowod-za-zle-ustawione-swiatla-rusza-ogolnopolska-akcja,793924.html

 

Zabiorą dowód za źle ustawione światła.

Rusza ogólnopolska akcja 28 listopada 2017, 11:20 38 Foto: TVN24 Łódź | Video: TVN24 Łódź Akcja rusza w całej Polsce Masz źle ustawione reflektory? Przepaloną żarówkę?

A może po stłuczce mechanik zamontował ci światła z angielskiego samochodu? Możesz mieć problem. Policja rozpoczęła akcję "Twoje światła - Twoje bezpieczeństwo".

Przyrządy do ustawiania reflektorów kierowcy oglądają najczęściej podczas okresowych przeglądów w warsztatach. Od wtorku wyposażone w nie będą patrole policji.

Zaczynamy akcję wymierzoną w kierowców, którzy oślepiają innych użytkowników dróg. Sprowadzają w ten sposób realne niebezpieczeństwo - opowiada asp. Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki. Boratyńska podkreśla, że to właśnie w Łodzi rok temu narodził się pomysł na akcję. - Potem działania odbywały się w całym kraju. Właśnie rusza druga edycja akcji - mówi Boratyńska.

A jak takie działania mają wyglądać?

Po zmroku w pobliżu serwisów i stacji benzynowych pojawią się patrole drogówki. Zatrzymywać będą samochody, których oświetlenie zwróci uwagę policjantów.Jeżeli ktoś ma źle ustawione reflektory, to musi liczyć się z tym, że zostanie zatrzymany.

Podobnie jak ci, którzy jeżdżą z przepaloną żarówką - opowiada Marzanna Boratyńska. Od pouczenia do zatrzymanego dowodu

Akcja w założeniu ma polegać przede wszystkim na edukowaniu kierowców.

Dlatego - po poprawieniu wysokości świecenia reflektorów czy wymienieniu brakujących żarówek - kierowcy mają być puszczani bez mandatów. -

Jeżeli ktoś nie będzie miał żarówki, będzie mógł ją kupić i wymienić.

Patrole będą stać w pobliżu miejsc, gdzie można się w nie zaopatrzyć - zapowiada asp. Boratyńska.

Sprawa skomplikuje się, jeżeli usterka będzie wymagała interwencji mechanika, kierowcy będą tracić dowody rejestracyjne. Jeżeli ktoś chce uniknąć takiego scenariusza, może pojawić się w warsztatach, które dołączyły do akcji. Będzie można w nich za darmo przeprowadzić kontrolę świateł.

Ich listę podają komendy wojewódzkie policji. Oślepiony i niebezpieczny Policja podkreśla, że źle ustawione światła są zagrożeniem dla bezpieczeństwa na drodze. Według danych Instytutu Transportu Drogowego, w grudniu 2015 roku siedmiokrotnie częściej dochodziło do śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych niż w maju tego samego roku, kiedy dzień jest dużo dłuższy. - Źrenice kierowcy jadącego w nocy są rozszerzone. Jeżeli skieruje się na niego źródło ostrego światła, dojdzie do oślepienia. Zanim będzie mógł na nowo ocenić sytuację na drodze mija kilka sekund. W tym czasie samochód zdąży przejechać kilkadziesiąt metrów - kończy Boratyńska.

A do takiego oślepiania może dochodzić często, bo jak alarmują przedstawiciele warsztatów, w samochodach często instalowane są reflektory z angielskich samochodów, gdzie obowiązuje ruch lewostronny. -

Takie części są dużo tańsze, ale zupełnie nie nadają się do używania w Polsce. Reflektor odpowiedzialny za oświetlenie pobocza świeci innym kierowcom po oczach, a lewy nie pozwala na dostrzeżenie pieszego. Stwarza to olbrzymie niebezpieczeństwo - mówi Zbigniew Grzelak ze stacji diagnostycznej w Łodzi. (http://www.tvn24.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno, powtarzam 'podobno' w akcji bierze udział wespół z policją 200 stacji kontroli pojazdów.

Można wiedzieć, które to stacje, gdzie znajdę spis tych stacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mam prośbę o podanie aktualnego przepisu lub odnośnika w sprawie podejścia podczas badania technicznego dotyczącego reflektorów amerykańskich ( ew. braku homologacji)

Może ktoś podpowie jaki jest numer usterki w wykazie, bo nie mogę znaleźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak po amerykańskiej normie/dopuszczeniu "DOT" nic nie wiem, także zastosowanie [4.1.4. a] nie ma najmniejszego sensu po mojemu. Opis tej usterki bardziej pasuje do przypadku, gdyby tylne światła zamontowano z przodu i odwrotnie lub zamiast świateł mijania ktoś pokusiłby się o podmianę ich na halogeny. No przynajmniej tak kumam sens tej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co świeci, nie wiesz czy ma odpowiednie warunki fotometryczne... itd, ponieważ brakuje oznaczenia homologacyjnego. W związku z tym usterka wymieniona przeze mnie jest jak najbardziej adekwatna bez wdawania się w szczegóły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

 

- z PoRD ART. 68.1

- z  warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia : § 10. 1.

- też są takie opinie rzeczoznawcy:  „Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu nie wskazuje w żadnym punkcie, że brak homologacji typu „E” jest podstawą do uznania stanu technicznego pojazdu za niezgodny z warunkami technicznymi, oraz nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

 

a gdy dojdzie do zdarzenia drogowego to będzie jeszcze inaczej - w zależności od opłacanego prawnika i jego talentu:(( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, nesiasps napisał:

nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

To może ten Miszcz powie mi jeszcze po czym mam dojść co akurat jest włączone w pojeździe, skoro nie ma oznaczeń homologacyjnych określających rodzaj oświetlenia.

Oświetlenie zewnętrzne pojazdów podlega homologacji i odpowiedniemu oznaczeniu. Nie spełnienie tych wytycznych sprawia, że jakaś tam lampka z urzędu jest nie sprawna technicznie. Nie wolno zaczepić żółtego fanarka i powiedzieć - to jest kierunkowskaz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czas tej akcji lepiej żeby wszystkie mustangi nie wypuszczać za stajni:)) Współczuję ambitnym patrolom biorącym udział w tym, bądź co bądź, szczytnym wydarzeniu - jak tu nie zabrać dowodu, gdy na lampie brak e lub E, DOTy SAE CE i inne strzałki, ledy, ringi ? A jeżeli zabrać - to co tam wpisać w tym poświadczeniu - i do tego nagranie z kamerek do internetu lub prawnika. Dziwne czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klient wie, że ze światłami jest coś nie tak i nie przejdzie badania. Chce na tej podstawie iść z tym dalej ( do  poprzedniego właściciela) dlatego chciałbym ustalić numer tej konkretnej usterki .

Edytowane przez mietek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2019 o 10:53, nesiasps napisał:

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

 

- z PoRD ART. 68.1

- z  warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia : § 10. 1.

- też są takie opinie rzeczoznawcy:  „Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu nie wskazuje w żadnym punkcie, że brak homologacji typu „E” jest podstawą do uznania stanu technicznego pojazdu za niezgodny z warunkami technicznymi, oraz nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

 

a gdy dojdzie do zdarzenia drogowego to będzie jeszcze inaczej - w zależności od opłacanego prawnika i jego talentu:(( 

 

wydaje mi się, że odpowiedź dość wyczerpująca temat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.