Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie.

Jeśli urządzenie nie posiada na szablonie do sprawdzenia granicy światła i cienia naniesionych wartości pionowych w sensie gotowych linii w zakresie od 3 do 5cm to jak mamy oszacować o ile za dużo jest posunięta granica światła i cienia? I ile %odchylenia strumienia stanowi przesunięcie świateł w Xcm/10m?

Napisano

Trzeba pokręcić pokrętłem wysokości tak aby zgrała się linia na przyrządzie z granica światłocienia i odczytać wartość z podziałki pokrętła a następnie porównać ja z wartością wymaganą dla danego pojazdu.

Napisano
porównać ja z wartością wymaganą dla danego pojazdu

 

gdzie można znaleźć wartości dla pojazdów? (nie jestem na razie diagnostą)

 

a czy można założyć, że od wartości ustawionej po złapaniu granicy światła cienia, odejmiemy wartość początkową przyjętą dla danej lampy i zamienimy współczynnik procentowy na cm/10m ?

Napisano

Niekiedy na TZ, na obudowach lamp, naklejki na pasie przednim ( starsze modele),zawsze w procentach

Napisano

zajrzałem i tylko jedno pytanko :D

 

X1 = 40 + ( 4,8 / H ) przy odchyłce max 3 cm na 10 m w górę

X2 = 40 - ( 8 / H ) przy odchyłce max 5 cm na 10 m w dół

 

czym są wartości 4,8 i 8 ?

Napisano

Wyliczone na podstawie twierdzenia Talesa z rysunku o zasięgu :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

  • 2 months later...
Napisano

https://www.tvn24.pl/lodz,69/zabiora-dowod-za-zle-ustawione-swiatla-rusza-ogolnopolska-akcja,793924.html

 

Zabiorą dowód za źle ustawione światła.

Rusza ogólnopolska akcja 28 listopada 2017, 11:20 38 Foto: TVN24 Łódź | Video: TVN24 Łódź Akcja rusza w całej Polsce Masz źle ustawione reflektory? Przepaloną żarówkę?

A może po stłuczce mechanik zamontował ci światła z angielskiego samochodu? Możesz mieć problem. Policja rozpoczęła akcję "Twoje światła - Twoje bezpieczeństwo".

Przyrządy do ustawiania reflektorów kierowcy oglądają najczęściej podczas okresowych przeglądów w warsztatach. Od wtorku wyposażone w nie będą patrole policji.

Zaczynamy akcję wymierzoną w kierowców, którzy oślepiają innych użytkowników dróg. Sprowadzają w ten sposób realne niebezpieczeństwo - opowiada asp. Marzanna Boratyńska z łódzkiej drogówki. Boratyńska podkreśla, że to właśnie w Łodzi rok temu narodził się pomysł na akcję. - Potem działania odbywały się w całym kraju. Właśnie rusza druga edycja akcji - mówi Boratyńska.

A jak takie działania mają wyglądać?

Po zmroku w pobliżu serwisów i stacji benzynowych pojawią się patrole drogówki. Zatrzymywać będą samochody, których oświetlenie zwróci uwagę policjantów.Jeżeli ktoś ma źle ustawione reflektory, to musi liczyć się z tym, że zostanie zatrzymany.

Podobnie jak ci, którzy jeżdżą z przepaloną żarówką - opowiada Marzanna Boratyńska. Od pouczenia do zatrzymanego dowodu

Akcja w założeniu ma polegać przede wszystkim na edukowaniu kierowców.

Dlatego - po poprawieniu wysokości świecenia reflektorów czy wymienieniu brakujących żarówek - kierowcy mają być puszczani bez mandatów. -

Jeżeli ktoś nie będzie miał żarówki, będzie mógł ją kupić i wymienić.

Patrole będą stać w pobliżu miejsc, gdzie można się w nie zaopatrzyć - zapowiada asp. Boratyńska.

Sprawa skomplikuje się, jeżeli usterka będzie wymagała interwencji mechanika, kierowcy będą tracić dowody rejestracyjne. Jeżeli ktoś chce uniknąć takiego scenariusza, może pojawić się w warsztatach, które dołączyły do akcji. Będzie można w nich za darmo przeprowadzić kontrolę świateł.

Ich listę podają komendy wojewódzkie policji. Oślepiony i niebezpieczny Policja podkreśla, że źle ustawione światła są zagrożeniem dla bezpieczeństwa na drodze. Według danych Instytutu Transportu Drogowego, w grudniu 2015 roku siedmiokrotnie częściej dochodziło do śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych niż w maju tego samego roku, kiedy dzień jest dużo dłuższy. - Źrenice kierowcy jadącego w nocy są rozszerzone. Jeżeli skieruje się na niego źródło ostrego światła, dojdzie do oślepienia. Zanim będzie mógł na nowo ocenić sytuację na drodze mija kilka sekund. W tym czasie samochód zdąży przejechać kilkadziesiąt metrów - kończy Boratyńska.

A do takiego oślepiania może dochodzić często, bo jak alarmują przedstawiciele warsztatów, w samochodach często instalowane są reflektory z angielskich samochodów, gdzie obowiązuje ruch lewostronny. -

Takie części są dużo tańsze, ale zupełnie nie nadają się do używania w Polsce. Reflektor odpowiedzialny za oświetlenie pobocza świeci innym kierowcom po oczach, a lewy nie pozwala na dostrzeżenie pieszego. Stwarza to olbrzymie niebezpieczeństwo - mówi Zbigniew Grzelak ze stacji diagnostycznej w Łodzi. (http://www.tvn24.pl)

Napisano

Podobno, powtarzam 'podobno' w akcji bierze udział wespół z policją 200 stacji kontroli pojazdów.

Można wiedzieć, które to stacje, gdzie znajdę spis tych stacji?

Napisano
to właśnie w Łodzi rok temu narodził się pomysł na akcję

Najlepiej to chyba wiedzą w Łodzi... :)

  • 1 year later...
Napisano

Mam prośbę o podanie aktualnego przepisu lub odnośnika w sprawie podejścia podczas badania technicznego dotyczącego reflektorów amerykańskich ( ew. braku homologacji)

Może ktoś podpowie jaki jest numer usterki w wykazie, bo nie mogę znaleźć?

Napisano

Jeżeli brak oznaczeń homologacyjnych, to nie wiemy z czym mamy do czynienia, a zatem 4.1.4.a

Napisano

Ja i tak po amerykańskiej normie/dopuszczeniu "DOT" nic nie wiem, także zastosowanie [4.1.4. a] nie ma najmniejszego sensu po mojemu. Opis tej usterki bardziej pasuje do przypadku, gdyby tylne światła zamontowano z przodu i odwrotnie lub zamiast świateł mijania ktoś pokusiłby się o podmianę ich na halogeny. No przynajmniej tak kumam sens tej usterki.

Napisano

Nie wiesz co świeci, nie wiesz czy ma odpowiednie warunki fotometryczne... itd, ponieważ brakuje oznaczenia homologacyjnego. W związku z tym usterka wymieniona przeze mnie jest jak najbardziej adekwatna bez wdawania się w szczegóły. 

Napisano

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

 

- z PoRD ART. 68.1

- z  warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia : § 10. 1.

- też są takie opinie rzeczoznawcy:  „Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu nie wskazuje w żadnym punkcie, że brak homologacji typu „E” jest podstawą do uznania stanu technicznego pojazdu za niezgodny z warunkami technicznymi, oraz nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

 

a gdy dojdzie do zdarzenia drogowego to będzie jeszcze inaczej - w zależności od opłacanego prawnika i jego talentu:(( 

Napisano
50 minut temu, nesiasps napisał:

nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

To może ten Miszcz powie mi jeszcze po czym mam dojść co akurat jest włączone w pojeździe, skoro nie ma oznaczeń homologacyjnych określających rodzaj oświetlenia.

Oświetlenie zewnętrzne pojazdów podlega homologacji i odpowiedniemu oznaczeniu. Nie spełnienie tych wytycznych sprawia, że jakaś tam lampka z urzędu jest nie sprawna technicznie. Nie wolno zaczepić żółtego fanarka i powiedzieć - to jest kierunkowskaz. 

Napisano

Na czas tej akcji lepiej żeby wszystkie mustangi nie wypuszczać za stajni:)) Współczuję ambitnym patrolom biorącym udział w tym, bądź co bądź, szczytnym wydarzeniu - jak tu nie zabrać dowodu, gdy na lampie brak e lub E, DOTy SAE CE i inne strzałki, ledy, ringi ? A jeżeli zabrać - to co tam wpisać w tym poświadczeniu - i do tego nagranie z kamerek do internetu lub prawnika. Dziwne czasy.

Napisano (edytowane)

klient wie, że ze światłami jest coś nie tak i nie przejdzie badania. Chce na tej podstawie iść z tym dalej ( do  poprzedniego właściciela) dlatego chciałbym ustalić numer tej konkretnej usterki .

Edytowane przez mietek
Napisano
W dniu 15.05.2019 o 10:53, nesiasps napisał:

2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności.

 

- z PoRD ART. 68.1

- z  warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia : § 10. 1.

- też są takie opinie rzeczoznawcy:  „Wykaz czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu nie wskazuje w żadnym punkcie, że brak homologacji typu „E” jest podstawą do uznania stanu technicznego pojazdu za niezgodny z warunkami technicznymi, oraz nie nakłada obowiązku na diagnostę sprawdzenia znaków homologacyjnych, tylko warunków technicznych.

 

a gdy dojdzie do zdarzenia drogowego to będzie jeszcze inaczej - w zależności od opłacanego prawnika i jego talentu:(( 

 

wydaje mi się, że odpowiedź dość wyczerpująca temat:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.