Skocz do zawartości

zmiana miejsc z 9 na 5 jakie badanie?


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przyjechał do mnie OPEL F7BC VIVARO/AMZ jako osobowy miał 9 miejsc siedzących , klient zdemontował 4 siedzenia które były w przestrzeni bagażowej ( nie wiem kto i jak go zarejestrował nie wnikam w to ) była to kiedyś ŻW obecnie ma zdjęte boczne białe pasy zdjęte kraty na szybach jest dosłownie już wyczyszczony. W dowodzie ma jako osobowy 9 miejsc a klient chce mieć 5 - jakie badanie wykonać ?

poj. 1870

DMC 2900

DŁ 900

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kurant2000

    21

  • Solaris

    14

  • Paprock

    10

  • aboz

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeżeli rodzaj pojazdu się nie zmienił, to tak zwane 'pozmianowe normalne'.

W przedstawionym do badania pojeździe wprowadzono zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc siedzących z 9 na 5 (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń). Na co nie potrzeba żadnego potwierdzenia od przedsiębiorcy ani z PIMOTU. Pojazd wyposażony jest w pięć miejsc siedzących zamocowanych w punktach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

 

Ale coś mi podpowiada, że rodzaj uległ zmianie albo powinien ulec zmianie i należałoby sie o jakies kwity wystarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym. Badanie dodatkowe bez wyznaczania terminu kolejnego badania ? Kwit klient ma z zakładu jakiegoś, że zdemontowano pasy, siedzenia, koguty , kratki.

Do 2011 samochód był jako pojazd specjalny po tym roku Pani w wydziale komunikacji dokonała zmiany w dowodzie i jest obecnie jako osobowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszy się znacząco liczba miejsc. Przelicz sobie czy pojazd obecnie posiada więcej ładowności na towar czy na ludzi. Wrazie czego służę wzorem. Bo mógł z osobowego przeskoczyć na ciężarowy. Ja staram się tego pilnować by osobowy miał więcej na ludzi niż na towar. I tak samo ciężarowy, by miał więcej na towar niż na ludzi. Ale Opel Vivaro to duzy pojazd więc pewnie przy 5 miejscach jest z przewagą na ciężarowy a nie osobowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym

- tak, to badanie.

Tylko teraz tak: jaki rodzaj pojazdu był wcześniej, a jaki po zmianach będzie?

Nie żebym taz raz 'bogwieczego' wymagał, ale dobrze jest jak w kwicie stoi, że dzięki wprowadzonym modyfikacjom zmianie uległ rodzaj pojazdu z jakiegoś na taki.

No tak stoi w ustawie, że to podmiot ma uprzywilejowanie na zmianę rodzaju pojazdu, a na stacji wykonuję się już samo badanie z konkretnie określonym dla pojazdu jego rodzajem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od klienta zażądałem homologacji na pojazd , obiecał że to nie problem doniesie mi. Co do wzoru chętnie skorzystam. Ciekawe jest też fakt że w 2011 roku WK zmienił dane na osobowy a jest luka w tym czasie z wpisami na badanie.

To jakie badanie zrobić okresowe z informacją że jest błąd w dowodzie (niech w WK wyjaśniają) czy zmiany konstrukcyjne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się tego pilnować by osobowy miał więcej na ludzi niż na towar. I tak samo ciężarowy, by miał więcej na towar niż na ludzi.

 

Mogę prosić jakąś podstawę prawną na to bo chyba o czymś nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziemy tego w polskich przepisach bo wiele rzeczy u nas pominięto. Ja pilnuję wzoru z dyrektywy 2007/46/WE gdzie wyraźnie jest napisane, że aby pojazd zaliczał się do rodzaju: Samochód ciężarowy - musi mieć przewagę na towar a nie na ludzi. I jest na to wzór.

A odwrotnie jest osobowy. Kto chce niech przestrzega. Nikomu nie narzucam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakie badanie zrobić okresowe z informacją że jest błąd w dowodzie (niech w WK wyjaśniają) czy zmiany konstrukcyjne ?

To był jakiś wynalazek z AMZ prawdopodobnie dla wojska, czy tak?

Mógł być nawet specjalnym - ładu nie dojdzie choćby po homologacji. Już prędzej mógł mieć 'dopuszczenie'.

No ja bym wykonał badanie pozmianowe z zakresem okresowego za 82 złote i okresowe za 98 złotych.

Co do zakresu to opinii tyle już było, że nie ma co klepać nawet. Podobnie, czy te badania robic osobno, a może wszystko za jednym zamachem... Życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był jakiś wynalazek z AMZ prawdopodobnie dla wojska, czy tak?

 

Tak to było kiedyś ŻW i był specjalnym , obecnie jest osobowy, ale nie ma juz 9 miejsc siedzących tylko 5 . Wykonam badanie pozmianowe z zakresem okresowego za 82 złote i okresowe za 98 złotych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

 

P – (M + N x 68) ≥ N x 68;

gdzie litery oznaczają:

„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,

„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,

„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

 

Jeśli to spełnia to jest ciężarowy. Więc przelicz czy spełnia

 

Podsumowując. Ten Vivaro przeskoczył zapewne na ciężarowy. Więc niech zakłada kratę/ścianę i potwierdzenie z Pimot/ITS na przegrodę bo obowiązują wymagania na dzień zmiany rodzaju pojazdu

A tu się rodzaj zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując. Ten Vivaro przeskoczył zapewne na ciężarowy. Więc niech zakłada kratę/ścianę i potwierdzenie z Pimot/ITS na przegrodę bo obowiązują wymagania na dzień zmiany rodzaju pojazdu

A tu się rodzaj zmieni.

 

on ma przestrzeń ładunkową osobno bez dostępu do części pasażerskiej, teraz go nie przeliczę , bo nie znam jego masy własnej gotowej do jazdy, mam tylko te dane co podałem na wstępie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak z osobowego na ciężarowy przeskoczył to i tak musisz dokument z firmy co ma PKD 45.20.Z bo się rodzaj zmienia. Masa gotowego do jazdy to masa własna plus 75 kg. A masę własną masz w dowodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak z osobowego na ciężarowy przeskoczył to i tak musisz dokument z firmy co ma PKD 45.20.Z bo się rodzaj zmienia. Masa gotowego do jazdy to masa własna plus 75 kg. A masę własną masz w dowodzie

 

Jest w dowodzie osobowy , co do masy to w dowodzie są same bzdury bo DMC 2900

DŁ 900 czyli co waży 2000 ? musze go zważyć i w tedy obliczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić jakąś podstawę prawną na to bo chyba o czymś nie wiem.

Podstawa prawna jest taka, że pojazd w zakresie zmiany rodzaju ma spełniać warunki obowiązujące na dzień modyfikacji:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

A ustawa mówi:

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

No i wracając do paragrafów 'warunków technicznych' trącających o zmianach konstrukcyjnych, to już w kultowych paragrafach dziewiątych po części do dyrektywy 2007/46 kierujących stoi:

§ 9c.32) W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów

 

Nie ma co wklejać fragmentów z dyrektywy, bo strasznie długie, a z resztą wzór z tejże dyrektywy zapodał Solaris i kółeczko się zamknęło co do prawnej podstawy.

 

Temat ładowności był już przerabiany w okołotematycznych wątkach. Dario zapodał albo jakieś podobne licho link lub oryginał tabelki zredagowany przez którąś organizacje wspierającą stacje.

Tabelka wyglądała mniej więcej tak:

S1 = 1

:arrow: minimalna ładowność = 175 kg

S1 = 2 :arrow: minimalna ładowność = 293 kg

S1 = 3 :arrow: minimalna ładowność = 362 kg

S1 = 4 :arrow: minimalna ładowność = 483 kg

S1 = 5 :arrow: minimalna ładowność = 619 kg

S1 = 6 :arrow: minimalna ładowność = 755 kg

S1 = 7 :arrow: minimalna ładowność = 891 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej doradzał klientowi aby sobie własnymi rękoma krzywdy nie robił. Nie od dziś wiadomo, że w przypadku tego typu pojazdów im więcej miejsc siedzących tym droższy pojazd ( nawet 2 razy). Zostawił bym samochód osobowy i 9 miejsc siedzących. Nawet jak fizycznie nie ma 4 foteli to dużo korzystniej jest je dokupić 4 niż robić z niego 5 miejscowy osobowy/ciężarowy. Nawet jak na co dzień potrzebuje tylko 5 miejsc to nie musi mieć zawsze wszystkich foteli zamontowanych ( tylko na badanie). Kiedyś ten samochód będzie przecież sprzedawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak na co dzień potrzebuje tylko 5 miejsc to nie musi mieć zawsze wszystkich foteli zamontowanych

 

Tak zazwyczaj jest, ale literalnie policjant może zatrzymać DR za niezgodność danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30, tu jest problem z zostawieniem miejsc, bo zabudowa jest po "więźniarce"(miejsca siedzące dla aresztantów bokiem do kierunku jazdy, bez pasów, w przestrzeni oddzielonej stałą ścianą), a w takim przypadku wypadały by miejsca w przestrzeni ładunkowej, jeśli ściana zostaje.

 

Zrobiłbym ZK z osobowego na ciężarowy 5 miejsc, bo zapewne ładowność puści.

 

Tak przy okazji, resortówki nie będą widoczne w CEP do czasu "normalnej rejestracji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest problem z zostawieniem miejsc, bo zabudowa jest po "więźniarce"(miejsca siedzące dla aresztantów bokiem do kierunku jazdy, bez pasów, w przestrzeni oddzielonej stałą ścianą), a w takim przypadku wypadały by miejsca w przestrzeni ładunkowej, jeśli ściana zostaje.

 

Tak to jest zapewne po więźniarce (pomieszczenie oddzielne tylko na przestrzeń ładunkową) i wg mnie siedzenia które tam były bokiem do kierunku jazdy nie miały fabrycznych punktów kotwiczenia siedzeń, pasów - zostały zdjęte. Zatem wg mnie to pojazd ciężarowy a nie osobowy jak obecnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pilnuję wzoru z dyrektywy 2007/46/WE gdzie wyraźnie jest napisane, że aby pojazd zaliczał się do rodzaju: Samochód ciężarowy - musi mieć przewagę na towar a nie na ludzi. I jest na to wzór.

A odwrotnie jest osobowy. Kto chce niech przestrzega. Nikomu nie narzucam.

 

Faktycznie jest i przecież czytałem, ale zapomniałem bo często się tego nie robi. Dzięki za przypomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak klient ma na talerzu podany biznes gdzie wartość pojazdu mógłby podwyższyć o 50-100%. Zdemontować zabudowę więźniarki i korzystając z oryginalnych punktów kotwiczenia zamontować oryginalne siedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak klient ma na talerzu podany biznes gdzie wartość pojazdu mógłby podwyższyć o 50-100%. Zdemontować zabudowę więźniarki i korzystając z oryginalnych punktów kotwiczenia zamontować oryginalne siedzenia.

 

Tam nie ma wg mnie oryginalnych punktów kotwiczenia była przewiercona podłoga i zamontowane zwykłe foteliki plastikowe na zwykłe śruby M8 - raczej słaby biznes.

Klient obiecał mi że przyniesie homologacje zobaczymy jak pierwotnie ten pojazd był zarejestrowany i raczej tego trzeba się trzymać.

 

[ Dodano: 14-10-2017, 10:43 ]

Solaris napisał/a:

Ja pilnuję wzoru z dyrektywy 2007/46/WE gdzie wyraźnie jest napisane, że aby pojazd zaliczał się do rodzaju: Samochód ciężarowy - musi mieć przewagę na towar a nie na ludzi. I jest na to wzór.

A odwrotnie jest osobowy. Kto chce niech przestrzega. Nikomu nie narzucam.

 

podaj wzór dzięki

 

[ Dodano: 14-10-2017, 10:47 ]

tył auta wyglada tak http://amz.pl/pojazdy-specjalne/sluzby-mundurowe/pojazd-dla-zandarmerii-wojskowej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.